خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~NIKA~

مدیر آزمایشی تالار حقوق
مدیر آزمایشی
  
عضویت
12/6/23
ارسال ها
598
امتیاز واکنش
1,097
امتیاز
183
محل سکونت
by the waves of the sea
زمان حضور
14 روز 11 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
سریع ترین روش طلاق چیست؟ سریع ترین راه طلاق از طرف زن و مرد

طلاق عملی حقوقی و یک جانبه از طرف مرد است، که مطابق با شرع مبین اسلام با جاری شدن عقد طلاق انجام می گیرد و موجب قطع رابـ*ـطه زوجیت میان زن و شوهر می شود. به طور کلی طلاق یکی از شیوه های انحلال نکاح به شمار می رود. فسخ نکاح و ابطال نکاح نیز از دیگر شیوه های پایان یافتن رابـ*ـطه زناشویی هستند. نکته ای که در این خصوص باید توجه داشت این است که طلاق تنها به ازدواج دائم اختصاص دارد. در مورد نکاح منقطع یا همان ازدواج موقت، انحلال نکاح با شیوه های دیگری از جمله انقضا یا بذل مدت صورت می پذیرد.

مهمترین عوامل طلاق کدام است؟
مهمترین عوامل طلاق در نگاه قانونگذار ما، در مواد گوناگون قانون حمایت خانواده مصوب سال 1391 تعیین گردیده است. چنانچه ادامه زندگی زناشویی برای هر یک از زوجین موجب مشقت و دشواری غیر قابل تحمل گردد، شرایط موجود از عوامل طلاق به شمار می رود. عوامل دیگری از جمله اعتیاد هر یک از طرفین به مواد مخدر یا نوشیدنی های معتاد به نحوی که موجب اخلال در زندگی خانوادگی شود نیز از عوامل طلاق شناخته می شوند. اما به طور کلی عوامل طلاق محدود به موارد خاصی نیست و در دنیای امروز دلایل جدیدی برای طلاق مطرح می شود. همچنین این که باید توجه داشت، طلاق ممکن است توافقی بوده و بدون عوامل بیرونی و تنها با رضایت زوجین انجام شود.

انواع طلاق و سریع ترین روش های آن
از نظر فقهی انواع طلاق به دو دسته رجعی و بائن تقسیم می شود. طلاق رجعی به طلاقی گویند که در ظرف مدت معینی (عِدّه) از زمان اجرای عقد طلاق، مرد می تواند رجوع کرده و زوجین به زندگی زناشویی بازگردند. در مقابل طلاق بائن طلاقی است که به محض جاری شدن عقد آن، رابـ*ـطه زناشویی زوجین به صورت کامل پایان می یابد و برای مرد دیگر حق رجوعی وجود ندارد. طلاق زوجه غیر مدخوله و طلاق زوجه یائسه از جمله طلاق های بائن به شمار می روند.

بدون تردید سریع ترین روش طلاق از نظر فقهی طلاق بائن است، چرا که در این شیوه بلافاصله پس از جاری شدن عقد طلاق، رابـ*ـطه محرمیت زوجین به صورت کامل از بین می رود. در حالی که در طلاق رجعی پس از جاری شدن عقد طلاق، از نظر حقوقی زوجه همچنان در عقد زوج قرار دارد. یکی از نتایج عملی تفاوت طلاق بائن و رجعی در این است که در طلاق بائن، زن بلافاصله پس از جاری شدن عقد طلاق می تواند به زوجیت مرد دیگری درآید. در حالی که در طلاق رجعی تا پایان یافتن عده، زن نمی تواند به عقد مرد دیگری تن دهد.

اگر مطلقه رجعیه در مدت عده با مرد دیگری ارتباطی تحت هر عنوان از قبیل عقد، متعه و … داشته باشد، مشمول قوانین و مقررات حاکم بر رابـ*ـطه با زن شوهردار خواهد بود. با توجه به این که طلاق بائن سریع ترین روش طلاق است، در ادامه موارد اصلی بائن بودن طلاق را بیان می کنیم. طبق ماده 1145 قانون مدنی، موارد طلاق بائن از قرار زیر است:

در صورتی که پیش از نزدیکی و روابط زناشویی طلاق انجام گیرد.
طلاق خلع و مبارات؛ یعنی طلاقی که به واسطه کراهت زن از مرد و در ازای پرداخت مالی از قبیل مهریه انجام گیرد.
طلاق سومی که پس از سه طلاق انجام گیرد، این مورد را که اصطلاحاً سه طلاقه می نامند، موجب محرومیت زوجین از ازدواج مجدد با همدیگر می شود.

ساده ترین و سریع ترین راه طلاق برای زوجه
قانون حمایت خانواده مصوب 1391 یکی از قوانین حمایتی برای زوجه به شمار می رود.با تصویب این قانون بسیاری از مقررات آیین دادرسی مدنی در مورد زوجه، با سهولت بیشتری تعیین شده است. برای مثال در مورد دعاوی عمومی به موجب قانون آیین دادرسی مدنی، خواهان باید دعوای خود را در دادگاه محل اقامت خوانده مطرح کند. اما در مورد دعاوی خانوادگی به موجب ماده 2 قانون حمایت خانواده، زوجه می تواند برای طرح شکایت طلاق یا دیگر دعاوی، علاوه بر دادگاه محل اقامت زوج به دادگاه محل اقامت خود نیز مراجعه کند.

مطابق با مقررات فعلی، انجام طلاق مستلزم دریافت گواهی عدم سازش از دادگاه خانواده است. دادگاه خانواده یک دادگاه اختصاصی است و در حوزه قضایی شهرستان تشکیل می شود. دادگاه خانواده با حضور یک نفر قاضی مرد به عنوان رئیس و یک نفر قاضی زن مشاور تشکیل می یابد. هرچند نظر قاضی مشاور زن در دادگاه خانواده مشورتی است، ولیکن در صورتی که قاضی مرد بخواهد بر خلاف نظر قاضی زن حکم صادر کند، می بایست در ضمن حکم به نظر قاضی زن اشاره کرده و با استدلال آن را رد نماید. در ادامه سریع ترین راه طلاق از طرف مرد و سریع ترین راه طلاق از طرف زن را برایتان شرح داده‌ایم.

سریع ترین راه طلاق از طرف زن
از نظر عملی سریع ترین راه طلاق از طرف زن، به اجرا گذاشتن حقوق مالی از قبیل مهریه، نفقه معوقه، اجرت المثل ایام زوجیت و … است. در چنین مواردی با توجه به تکلیف شوهر بر پرداخت دیون خود به همسر، حقوق مالی به عنوان یک اهرم اطمینان در دست زن برای رهایی هر چه سریع تر از زندگی زناشویی خود عمل می کند.
یکی از حقوق مالی زن در به موجب قانون حمایت خانواده عبارت از تهیه مسکن علیحده در موارد مقرر قانونی است. منظور از مسکن علیحده، مسکن مستقلی برای زوجه است، یعنی شوهر می بایست برای زوجه مسکنی فراهم آورد تا وی به صورت مستقل در آن زندگی کند. تهیه مسکن علی حده به موجب قانون مدنی در مواردی ضرورت قانونی می یابد، که ادامه زندگی زناشویی برای زوجه موجب عسر و حرج وی و وارد آمدن آسیب جانی، جسمی و حیثیتی برای وی گردد.

سریع ترین راه طلاق از طرف مرد
بررسی سریع ترین راه طلاق از طرف مرد، مستلزم توجه به این موضوع حقوقی است که طلاق از جمله ایقاعات به شمار می رود. بنابراین اصولاً عقد طلاق می بایست توسط مرد جاری شود. در مواردی که طلاق به درخواست زوج انجام می پذیرد، پیش از جاری شدن عقد مرد می بایست همه حقوق مالی زوجه از قبیل مهریه، نفقه و … را تایید نماید.
طلاق توافقی، سریع ترین راه طلاق
در این تردیدی نیست که طلاق توافقی سریع ترین روش طلاق است. چرا که از یک سو اختلافی میان طرفین در ضرورت جدایی نیست، در نتیجه از نظر قانون نیز ارجاع زوجین به شورای حل اختلاف برای صلح و سازش ضرورت ندارد. این در حالی است که در مورد طلاق های اختلافی، دادگاه خانواده مکلف است زوجین را به شورای حل اختلاف یا مراجع داوری بفرستد تا در دوره هایی به مدت سه ماه شرکت کنند. برای طلاق توافقی کافی است زوجین به اتفاق هم به دادگاه خانواده مراجعه کرده و دادخواست صدور گواهی عدم سازش را به دادگاه تقدیم کنند. چنانچه دادگاه گواهی عدم سازش را صادر نماید، زوجین می بایست در دفترخانه طلاق حضور پیدا کرده و شوهر باید عقد طلاق جاری نماید. در صورتی که زوجه از شوهر وکالت بلاعزل در طلاق داشته باشد، برای جاری شدن عقد طلاق نیازی به حضور شوهر نیست.

قوانین مهم طلاق
شرایط قانونی و جزئیات جاری نمودن عقد طلاق در قانون حمایت خانواده مصوب 1391 تعیین گردیده است. همچنین قانون مدنی در باب طلاق مواد 1140 تا 1148 انواع طلاق و مقررات شرعی حاکم بر اجرای عقد آن را بیان نموده است. همچنین قوانین و آیین نامه های متعددی در خصوص دفاتر رسمی ازدواج و سریع ترین روش طلاق وجود دارد.

آخرین آمار طلاق
مطابق با آخرین آمار، در مرداد ماه سال 1401 از هر 1000 ازدواج 2/3 آن به طلاق منجر می شود.

بهترین وکیل برای طلاق توافقی و اهمیت حضور آن
یکی از زمینه های حقوقی که حضور وکلای دادگستری در آن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد، دعاوی خانوادگی است. در بسیاری از موارد طلاق، زوجین از یکدیگر جدا زندگی کرده و حتی نمی خواهند در جلسات دادگاه با همدیگر ملاقات داشته باشند. در چنین مواردی حضور وکلای متبحر و مجرب می تواند از درد این اتفاق بکاهد. بهترین وکیل برای طلاق توافقی ، کسی است که با در نظر داشتن واقعیت های زندگی مشترک زوجین و با حفظ حریم های آن دو، نسبت به انجام اقدامات قانونی برای انتخاب سریع ترین روش طلاق اقدام نماید که وکیل پایه یک دادگستری خانم بهترین انتخاب در این زمینه می‌باشد.

منبع : دادارمنش


سریع ترین روش طلاق چیست؟ سریع ترین راه طلاق از طرف زن و مرد

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا