خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~NIKA~

مدیر آزمایشی تالار حقوق
مدیر آزمایشی
  
عضویت
12/6/23
ارسال ها
598
امتیاز واکنش
1,097
امتیاز
183
محل سکونت
by the waves of the sea
زمان حضور
14 روز 13 ساعت 1 دقیقه
نویسنده این موضوع
درخواست طلاق از طرف مرد

فرایند طلاق همچون سایر موارد حقوقی، دارای اصول و قواعد مشخصی می باشد. در این میان، طلاق به درخواست مرد دارای مراحل مشخصی است که تا حدود زیادی برای اغلب افراد جامعه شناخته شده می باشد. اما کم و کیف چگونگی انجام فرایندهای حقوقی مستلزم آشنایی کامل با شرایط آنها و استفاده از اطلاعات یک وکیل طلاق از طرف مرد و یا وکیل طلاق توافقی دارای تجربه در این زمینه می باشد. مراحل حقوقی، نحوه ی پرداخت حقوق مالی زوجه، مشاوره ی حقوقی طلاق و شرایط درخواست طلاق از سمت زوج، از جمله مهمترین موارد مورد نیاز در پروسه ی درخواست طلاق از طرف مرد می باشند.

شرایط لازم جهت درخواست طلاق از طرف مرد
برای اینکه بتوانید درخواست طلاق را از طرف مرد مطرح کرده و در جهت آن اقدام کنید، ابتدا لازم است با ماده قانونی مرتبط با طلاق به درخواست زوج، آشنایی لازم را کسب کنید. این ماده تحت عنوان زیر در قانون مدنی کشور مطرح شده است:

“مطابق با ماده‌ی 1133 قانون مدنی کشور، مرد می تواند با مراجعه به دادگاه برای طلاق همسر خود اقدام نماید”. البته این قانون قبل از سال 81 به صورت مقابل: ” مرد می تواند هر وقت بخواهد زن خود را طلاق دهد” نوشته شده بود؛ که در واقع عبارت فعلی نیز همان مفهوم را دارد. مراجعه به دادگا در طلاق به در خواست زوج الزامی گردید. در این ماده ظاهرا هیچ گونه دلیل خاصی برای طلاق از جانب مرد مطرح نشده است و به عبارتی دیگر: مرد می تواند بدون ارائه ی هیچ گونه ادله ی خاصی، برای طلاق همسر خود اقدام نماید. در نتیجه، مطابق بر این ماده ی قانونی، کافی است یک مرد برای انجام فرایند طلاق به یک مرجع قانونی مراجعه نماید. پس از انجام مراحل قانونی مطرح شده، عقد ی طلاق قابل اجرا خواهد بود. البته در این بین، شرایط و قوانین مشخصی برای جلوگیری از ضایع شدن حق زوجه در نظر گرفته شده است که در ادامه به بررسی هر یک از آنها می پردازیم.

مشاوره ی حقوقی طلاق به درخواست مرد
مطابق مراحل تعیین شده برای اجرای تمام فرایندهای قانونی، استفاده از بهترین وکیل خانواده در تهران یا مشاوره ی حقوقی برای درخواست طلاق از طرف مرد، امری الزامی است. مشاوره ی حقوقی در واقع به صورت یک فرایند معادل با مراجعه به وکیل برای طلاق در نظر گرفته می شود و مورد استقبال افراد مختلفی قرار گرفته است. البته این امر دارای مزایا و معایب خاص خود می باشد. به عنوان مثال؛ یک مشاور حقوقی به صورت مستقیم مسئولیت پرونده ی شما را بر عهده ندارد و تنها نقش یک راهنما را ایفا می کند. ولی در عوض، هزینه ی مراجعه به مشاوره نسبت به گرفتن وکیل، کمتر می باشد. همچنین برخی از افراد به دلایلی همچون مشکل تردد یا عدم دسترسی به وکلای پایه یک دادگستری، تمایل بیشتری برای مراجعه به مشاوره حقوقی دارند. در واقع یک مشاوره حقوقی تلفنی اصولی، با اطلاعات کاملا علمی و دقیق می تواند مراحل طلاق به درخواست مرد را بررسی کرده و چالش های پیش روی آن را برای فرد روشن نماید.

مراحل طلاق از طرف مرد
برای اجرای مراحل طلاق از طرف مرد، هیچ دلیل موجهی نیاز نیست. مراحل حقوقی آن شامل موارد زیر می باشد:

ارائه ی درخواست طلاق برای انحلال عقد دائم توسط مرد به دادگاه
بررسی درخواست ارائه شده توسط قاضی بر اساس قانون 29 حمایت از خانواده
تعیین تکلیف مواردی همچون: مهریه، اموال، نفقه، حضانت فرزندان و نحوه ی ملاقات آنها توسط والدین
در صورت عدم اعتراض زوجه به رای اعلام شده، طی 3 ماه مرد مهلت دارد که به دفتر خانه ثبت طلاق مراجعه نموده و طلاق را ثبت نماید در غیر این صورت رای باطل و تمام توافقات ذیل آن نیز باطل است وچنانچه از طلاق منصرف نشده است می بایست مجددا دادخواست طلاق به در خواست زوج را ثبت نماید.
اگر زوج برای طلاق وکیل اتخاذ کرده باشد می تواند تمامی مراحل طلاق را بدون حضور خود و تنها توسط وکیل اجرا نماید.
در مواردی که بعد از عقد نکاج بین زوجین نزدیکی (رابـ*ـطه ****) واقع نشده و زن دوشیزه (باکره) می باشد میزان مهریه ی پرداختی نصف مبلغ تعیین شده در عقدنامه است.
ارائه ی دادخواست طلاق از طرف مرد باید بر اساس ادله ی مستند و کافی باشد. در غیر اینصورت این دادخواست توسط دادگاه رد خواهد شد. همچنین مواردی همچون عدم تمکین می توانند حقوق تعیین شده برای زوجه را تحت تاثیر قرار دهند.

پرداخت حقوق مالی زن در دعوای طلاق به درخواست زوج
حقوق مالی زوجه در قانون 29 حمایت از خانواده مورد توجه قرار داده شده است. مطابق این قانون اگر طلاق به درخواست مرد مطرح شده باشد، مهریه و نفقه برای زوجه توسط زوج پرداخت می شود. همچنین، نصف تمام اموالی که در طی زندگی زناشویی به دست آورده شده اند یا معادل آنها باید به زوجه پرداخت شود. البته در صورتی که زوجه به مواردی همچون عدم تمکین محکوم شده باشد، شرط تنصیف اموال شامل حال او نخواهد شد.

وکیل طلاق از طرف مرد
وکیل طلاق فردی است که به درخواست زوج، دادخواست طلاق را تنظیم کرده و به دادگاه تقدیم می کند. وکیل خانواده به دلیل داشتن اطلاعات کامل در رابـ*ـطه با مراحل قانونی درخواست طلاق از طرف مرد، به راحتی می تواند مسائل مرتبط را پیش بینی کرده و راه حل مناسب آنها را اجرا کند.

منبع : دادارمنش


درخواست طلاق از طرف مرد

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا