خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است. هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~NIKA~

مدیر آزمایشی تالار حقوق
مدیر آزمایشی
  
عضویت
12/6/23
ارسال ها
598
امتیاز واکنش
1,097
امتیاز
183
محل سکونت
by the waves of the sea
زمان حضور
14 روز 13 ساعت 2 دقیقه
نویسنده این موضوع
بهترین راه فرار از پرداخت مهریه
بسیاری از آقایان که نمی توانند مهریه پرداخت کنند می خواهند بدانند که بهترین راه فرار از پرداخت مهریه چیست. در واقع بهترین راه برای امتناع از پرداخت مهریه این است که آقایان ثابت کنند توان مالی ندارند. اگر دادگاه بپذیرد که آقایان توان مالی برای پرداخت یکباره مهریه ندارند می توانند مهریه را به صورت قسطی یا طبق شرایط متفاوت دیگر پرداخت کنند. به طور کلی باید به خوبی بدانید که فرار از مهریه اقدام پسندیده ای نیست و قانون این روش را پسندیده نمی داند.

انواع مهریه
مهرالمسمی به عنوان یکی از مهمترین مهریه هایی است که برای هر دو طرف معلوم و مشخص خواهد بود. زمانی که زوج پیش از نکاح مقدار و میزان مهریه را تعیین کنند، آن مقدار به ثبت می رسد. ارزش مالی این مهریه تعیین می گردد و باید پرداخت شود.مهرالمثل دارای ارزش مالی نیست ولی باید پرداخت شود. خانم اگر مهریه مادی نداشته باشد به این معنی نخواهد بود که عقد او قبول نیست. مهریه او به عنوان مهرالمثل شناخته می‌ شود و باید شرایط آن اجرا گردد.

مهرالمتعه یکی دیگر از مهریه هایی است که زیر نظر دادگاه بررسی خواهد شد. این مهریه اگر در زمان عقد اعلام نشود و پیش از انجام رابـ*ـطه زناشویی زوج بخواهند جدا شوند، دریافت خواهد شد. با در نظر گرفتن وضعیت مالی مرد، مبلغی را به زن می دهند.

عندالمطالبه رایج ترین نوع مهریه است که بسیاری از خانم ها آن را انتخاب می کنند. در این شرایط مرد موظف می باشد که هر زمان زن درخواست دریافت مهریه را داشت، مهریه را به او بدهد. زمانی که مهریه به صورت کامل در اختیار زوج قرار نگیرد وظایف خود را می ‌تواند انجام ندهد. مرد می تواند مهریه را با ارائه مدارک عدم استطاعت مالی پرداخت نکند.

عندلاستطاعه یکی دیگر از مهریه هایی است که مرد مرد تنها زمانی می تواند آن را پرداخت کند که از نظر مالی غنی باشد. در این مهریه زن باید استطاعت مرد را ثابت نماید.

در صورت طلاق از طرف زن، آیا راه فرار از پرداخت مهریه وجود دارد ؟
اگر خانمی به دادگاه برود و بخواهد طلاق بگیرد و همچنین دلیل محکمی برای کار خود نداشته باشد مرد می تواند برای پرداخت نکردن مهریه اقدام نماید. در این شرایط خانم ها می توانند تصمیم بگیرند که آیا بدون دریافت مهریه مایل به جدایی هستند یا نیستند. بسیاری از خانم ها بدون دریافت مهریه طلاق می ‌گیرند و این مسئله بهترین راه فرار از پرداخت مهریه می باشد.بر اساس ماده ۲۱ قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی، انتقال مال به دیگری توسط مدیون به هر نحو و به هر وسیله، اگر با انگیزه فرار از ادای دین بوده و به نحوی باشد که باقی مانده اموال برای پرداخت دیون انتقال دهنده کافی نباشد، مرتکب به حبس تعزیری درجه ۶ یا جزای نقدی معادل نصف محکوم به یا هر دو مجازات محکوم می گردد.

راهكار هاي فرار از پرداخت مهريه
به طور کلی باید به خوبی بدانید که مهریه حق زن است و باید پرداخت شود. واگذاری اموال به نزدیکان یکی از مهم ‌ترین راهکار هایی است که افراد برای فرار از پرداخت مهریه انتخاب می کنند. معامله صوری جهت فرار از پرداخت مهریه زمانی که اختلاف بین شوهر و زن به وجود می ‌آید انجام خواهد شد. در این زمان زوج اقدام به انتقال نمودن اموال می نمایند. در روند نوبت گیری و همچنین ارائه پذیرش دادخواست دادگاه، اموال شوهر مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در این زمان امکان دارد مرد اموال را به نام افراد دیگری نماید که در بسیاری از مواقع، آنها اقوام نزدیک و درجه یک مرد هستند.برخی معامله صوری را به عنوان یکی از بهترین راهکارهای فرار از پرداخت مهریه می‌دانند. راهکار بعدی که به عنوان یکی از بهترین راه فرار از پرداخت مهریه شناخته می شود، اعسار است. تصور عموم بر این است که در صورتی که مرد ثابت کند توانایی پرداخت مهریه را ندارد به راحتی قادر است مهریه را پرداخت نکرده و طلاق بگیرد. بسیاری از زوج ها مهریه بالایی را تعیین می‌ کنند و این امر امکان دارد در آینده مشکلاتی را به وجود آورد.

آیا راه فرار از پرداخت مهریه عاقلانه است ؟
اگر توان مالی لازم برای پرداخت کردن مهریه را دارید بهتر است که آن را به همسرتان ارائه دهید. مهریه به عنوان یک حق خانم ها شناخته می شود. بر همین اساس باید حق خانم خود را پرداخت کنید تا بتوانید طلاق بگیرید. روش‌ های قانونی زیادی وجود دارند که زن می تواند با استفاده از آنها ثابت کند مرد شرایط لازم را جهت پرداخت مهریه دارد. راه های زیادی نیز هستند که به عنوان بهترین راه فرار از پرداخت مهریه شناخته می شوند. زن تمامی این راه ها را می‌ شناسد و با استخدام بهترین وکیل مهریه می تواند حق خود را از شوهر بگیرد.

پیامد های حقوقی راه فرار از پرداخت مهریه
بسیاری از آقایان که می دانند بهترین راه فرار از پرداخت مهریه چیست امکان دارد از این راه استفاده کنند. محکومیت ‌های و پیامدهای زیادی برای استفاده از این راه وجود دارد. در صورتی که زن بتواند ثابت کند شما راه های فرار از پرداخت مهریه را استفاده کرده ‌اید باید جزای نقدی پرداخت نمایید. اگر برای پرداخت نکردن مهریه از راه های متفاوت استفاده شود حبس تعزیری برای آقایان صادر می‌ گردد. جزای نقدی معادل نصف اموال مرد است. حبس تعزیری به عنوان یکی دیگر از پیامدهای فرار از پرداخت مهریه است. دادگاه تمامی نکاتی که مربوط به فرار از پرداخت مهریه می باشد را بررسی می کند و در صورتی که ثابت شود جزای نقدی و حبس تعزیری را صادر می نماید.در این زمینه پشنهاد می‌شود حتما با وکیل پایه یک دادگستری ارتباط برقرار کنید.

منبع : دادارمنش


بهترین راه فرار از پرداخت مهریه

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا