خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است. هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~NIKA~

مدیر آزمایشی تالار حقوق
مدیر آزمایشی
  
عضویت
12/6/23
ارسال ها
598
امتیاز واکنش
1,100
امتیاز
183
محل سکونت
by the waves of the sea
زمان حضور
14 روز 13 ساعت 7 دقیقه
نویسنده این موضوع
آشنایی با شرایط رجوع بعد از طلاق توافقی و رجعی

رجوع چیست؟
رجوع به معنی بازگشت بین زن و شوهر می باشد. رجوع در طلاق توافقی برای بسیاری از زوجین رخ می ‌دهد. برخی از زوجین که به صورت توافقی می ‌خواهند طلاق بگیرند نمی توانند بعد از طلاق از شرایط رجوع استفاده کنند. در صورتی که در مدت زمان عده، شوهر یک بار دیگر بخواهد با زن خود ارتباط برقرار کند رجوع امکان پذیر خواهد بود. رجوع تنها توسط مرد انجام می ‌شود، یعنی زن نمی تواند برای این امر، اقدامی انجام دهد. در صورتی که مرد بخواهد یک بار دیگر زندگی مشترک را با مرد آغاز کند نیاز است که این نیت خود را از طریق روش‌ های متفاوت به زن اعلام نماید.

بسیاری از زن و شوهرها بعد از طلاق توافقی مایل هستند که یک بار دیگر با هم زندگی کنند. آنها می‌ توانند از شرایط رجوع در طلاق توافقی استفاده نمایند و بدون خواندن عقد عقد یک بار دیگر زندگی شان را آغاز نمایند. در صورت خوانده نشدن خطبه طلاق، رجوع برای زن و مرد در طلاق توافقی امکان پذیر است.

طلاق توافقی چیست ؟
امروز بسیاری از زوجین برای اینکه کارهای طلاق خود را سریع تر انجام دهند پرونده‌ های طلاق را به صورت توافقی پیگیری می نمایند. در واقع طلاق توافقی بین زن و شوهر برقرار می‌ شود تا آنها سریعتر طلاق بگیرند. در طلاق توافقی زن و شوهر بر روی مسائل متفاوت، توافق خواهند کرد. حضانت فرزندان، مهریه و بسیاری از موارد به عنوان مهم ‌ترین نکات و موضوعاتی هستند که در دعاوی طلاق از وکیل طلاق توافقی پرسیده می‌شوند.

طلاق رجعی به عنوان یکی از انواع طلاق هایی است که امکان رجوع در آن وجود خواهد داشت. رجوع به معنی بازگشت است و اگر زن و شوهر بعد از طلاق به هر دلیلی اقدام به بازگشت نمایند می توانند به زندگی مشترک خود برگردند. طلاق به دو دسته رجعی و بائن تقسیم می ‌گردد.

در طلاق رجعی امکان رجوع وجود خواهد داشت اما در طلاق بائن زوجین نمی توانند یک بار دیگر بدون عقد عقد با یکدیگر زندگی کنند. بعد از طلاق باید عده نگه داشته شود. در مدت عده، زن باید صبوری نماید تا پس از گذشت آن زمان با فرد دیگری به صورت مجدد ازدواج کند. به طور کلی باید بدانید که رجوع بعد از خواندن عقد عقد امکان پذیر نیست.

شرایط رجوع بعد از طلاق در سال 1402 چگونه است ؟
بعد از اینکه عقد طلاق بین زوجین برقرار می شود مدت زمان رجوع پس از طلاق مشخص خواهد شد. در واقع آثار طلاق بین زن و شوهر از بین خواهد رفت و با رجوع یکبار دیگر روابط بین زن و شوهر محقق خواهد شد. برای تحقق این رابـ*ـطه نیاز است که شرایط متفاوت مهیا گردد. رجوع بعد از طلاق صرفا به اراده مرد بستگی خواهد داشت. رجوع از نظر عملی و لفظی از طرف مرد تحقق پیدا می‌ کند. رجوع بعد از طلاق به خواندن عقد عقد مجدد نیاز نخواهد داشت.

رجوع در طلاق توافقی حتما باید در دفترخانه به ثبت برسد. اگر بعد از طلاق رجوع انجام شود صرفا انجام آن یک ماه امکان پذیر خواهد خواهد بود. اگر بعد از یک ماه مرد برای رجوع اقدام کند باید عقد را به صورت مجدد بخواند. در سال جدید شرایط جدید را برای رجوع و دیگر مواردی که مربوط به زن و شوهر است اعلام می کنند. مشاورین حقوقی که در این زمینه تخصص دارند تمامی مواردی که مربوط به رجوع و قوانین جدید آن می باشد را برای شما توضیح می دهند.

رجوع بعد از طلاق توافقی امکان پذیر است ؟
در مورد رجوع بعد از طلاق توافقی باید بگوییم که اگر زوجین به ادامه زندگی علاقه داشته باشند باید مرد این خواسته را مطرح کند. جاری شدن عقد نکاح بین دو طرف یک امر اجتناب ناپذیر و ضروری است. اکنون امکان دارد بسیاری از افراد برایشان این پرسش به وجود آید که رجوع در طلاق توافقی چگونه می باشد. برای رسیدن به پرسش این سوال، باید ابتدا طلاق توافقی را بشناسید طلاق توافقی یکی از انواع طلاق هایی است که زن و مرد بر سر بیشتر موارد به توافق می ‌رسند. در مورد رجوع در طلاق توافقی باید بدانید که موضوع در حالتی مطرح خواهد شد که طلاق و عمل نزدیکی بین زوجین رخ دهد. اگر حکم طلاق قبل از عمل نزدیکی صورت بپذیرد امکان بازگشت بین زن و شوهر وجود نخواهد داشت. اگر زن و شوهر اصرار زیادی به بازگشت زندگی مشترک خود داشته باشند باید به صورت مجدد عقد نکاح بین آنها جاری گردد.

منبع : دادارمنش


آشنایی با شرایط رجوع بعد از طلاق توافقی و رجعی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا