M O B I N A
سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
- عضویت
- 3/4/21
- ارسال ها
- 24,702
- امتیاز واکنش
- 63,861
- امتیاز
- 508
- سن
- 19
- محل سکونت
- BUSHEHR
- زمان حضور
- 273 روز 8 ساعت 23 دقیقه
نویسنده این موضوع
هنگامی که اندیشههای روانشناختی و روانکاوانه با دیدگاه الحادی و پوچانگاری همراه میشوند و از راه هنر و ادبیات، جهان اسلام را فرامیگیرند، اسلام با مشکلی مهم و ادبیات با آسیبهای فراوانی روبهرو میشود. گرچه آثار توانمند گذشتگان، در برابر بخشهای فراوانی از این آسیبها میایستند، این ایستادگی جاودانه نخواهد بود .
د) آسیبهای فرهنگی جهانیسازی
روند کنونی «جهانی شدن » نیز که به دلیل نقشآفرینی نمایان عناصر کوشا در جهتدهی آن، عنوان گویاتر «جهانیسازی» را در جای آن مینشانند، از آسیبهای فراروی همه تمدنها بهویژه تمدن اسلامی به شمار میرود.
عرضه نظریههایی مانند «نظم نو جهانی»، «پایان تاریخ»، «برخورد تمدنها» و جهانیشدن، از تلاشهای فراوان نظری برای از میان بردن وضع تازه جهان به سود یک نظریه است. اگرچه اصطلاح جهانی شدن در دهه 90 ـ 1980 در غرب بر سر زبانها افتاد، اندیشه جهانیسازی و کوشش در راه آن از گذشتههای دور وجود داشت و تنها در دوره گذشته با وجود تجدد (مدرنیته)، زمینه بسیار خوبی برای گسترش این نظریه و جهانبینی در سراسر جهان فراهم آمد. آنچه جهانی شدن این روزگار را از جهانی شدن در دورههای پیشین جدا میسازد، شتاب و طرح و گستره آن در قالبهای تازه است . جهانی شدن به راستی بازاری است که هر کس کالای خود را در آن عرضه میکند و تجدد با همه ملزومهایش، مهمترین و دستیافتنیترین کالای این بازار شمرده میشود و جهانیان به کمک فنآوری ارتباطات، به این پدیده (کالا) دسترس دارند؛ پدیدهای که خود از مؤلفهها و بهراستی از سازندگان بسیار مهم جهانی شدن به معنای جدید آن است. این روند موجب شده است که امروز از جهانی شدن به معنای جهانیسازی بهویژه گونه غربی آن سخن به میان آید. از اینرو، جهانیشدن را از جهانیسازی نمیتوان جدا دانست؛ زیرا پیآمد هر دوی آنها، گسترش ایدئولوژی فراگیر کنونی؛ یعنی تجدد (مدرنیته) است.
د) آسیبهای فرهنگی جهانیسازی
روند کنونی «جهانی شدن » نیز که به دلیل نقشآفرینی نمایان عناصر کوشا در جهتدهی آن، عنوان گویاتر «جهانیسازی» را در جای آن مینشانند، از آسیبهای فراروی همه تمدنها بهویژه تمدن اسلامی به شمار میرود.
عرضه نظریههایی مانند «نظم نو جهانی»، «پایان تاریخ»، «برخورد تمدنها» و جهانیشدن، از تلاشهای فراوان نظری برای از میان بردن وضع تازه جهان به سود یک نظریه است. اگرچه اصطلاح جهانی شدن در دهه 90 ـ 1980 در غرب بر سر زبانها افتاد، اندیشه جهانیسازی و کوشش در راه آن از گذشتههای دور وجود داشت و تنها در دوره گذشته با وجود تجدد (مدرنیته)، زمینه بسیار خوبی برای گسترش این نظریه و جهانبینی در سراسر جهان فراهم آمد. آنچه جهانی شدن این روزگار را از جهانی شدن در دورههای پیشین جدا میسازد، شتاب و طرح و گستره آن در قالبهای تازه است . جهانی شدن به راستی بازاری است که هر کس کالای خود را در آن عرضه میکند و تجدد با همه ملزومهایش، مهمترین و دستیافتنیترین کالای این بازار شمرده میشود و جهانیان به کمک فنآوری ارتباطات، به این پدیده (کالا) دسترس دارند؛ پدیدهای که خود از مؤلفهها و بهراستی از سازندگان بسیار مهم جهانی شدن به معنای جدید آن است. این روند موجب شده است که امروز از جهانی شدن به معنای جهانیسازی بهویژه گونه غربی آن سخن به میان آید. از اینرو، جهانیشدن را از جهانیسازی نمیتوان جدا دانست؛ زیرا پیآمد هر دوی آنها، گسترش ایدئولوژی فراگیر کنونی؛ یعنی تجدد (مدرنیته) است.
آسیبشناسی فرهنگ و آیینهای تمدن اسلامی
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com