خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است. هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~NIKA~

مدیر آزمایشی تالار حقوق
مدیر آزمایشی
  
عضویت
12/6/23
ارسال ها
598
امتیاز واکنش
1,100
امتیاز
183
محل سکونت
by the waves of the sea
زمان حضور
14 روز 13 ساعت 7 دقیقه
نویسنده این موضوع
چگونه می‌توان وکیل شد؟

برای آن‌که بتوانید یک وکیل پایه‌ یک دادگستری شوید، باید مراحل زیر را طی کنید:
ابتدا باید در کنکور علوم انسانی شرکت کنید و در انتخاب رشته، حقوق یا فقه و مبانی حقوق اسلامی را انتخاب کنید.
بعد از گذراندن دوره کارشناسی و دریافت مدرک لیسانس، باید در آزمون وکالت که توسط کانون وکلای دادگستری برگزار می‌شود، شرکت کنید.
بعد از قبولی در این آزمون، باید در مصاحبه‌های شفاهی دیگری نیز شرکت کنید و در آن‌ها نمره قبولی به دست آورید.
بعد از آن‌که این مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشتید، پروانه وکالت دادگستری دریافت می‌کنید و یک وکیل پایه دو می‌شوید.
برای تبدیل‌شدن به وکیل پایه‌ یک، باید دوره کارآموزی وکالت را که 18 ماه است، گذرانده و در 36 دادگاه مختلف کیفری، حقوقی، خانواده و حاضر شوید.
بعد از گذراندن این کارآموزی، نوبت به ارائه پایان‌نامه تحقیقی و آزمون اختیار می‌رسد. این آزمون که سه بار در سال برگزار می‌شود، تشکیل‌ شده از دو مرحله کتبی و شفاهی است و در شش رشته حقوق برگزار می‌شود.
در بخش شفاهی این آزمون باید پرونده‌ای را حل‌ و فصل کنید و اگر در مراحل کتبی و شفاهی نمره قبولی را دریافت کنید، مراسم تحلیف برای شما برگزار می‌شود و این‌گونه به وکیل پایه‌ یک دادگستری تبدیل خواهید شد.

حقوق شغل وکالت در ایران

حقوق وکلا می‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی با یکدیگر متفاوت باشد. ازجمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

میزان سابقه:
بدیهی است که هرچه قدر سابقه کاری یک وکیل بیشتر باشد، تجربه او نیز بیشتر است و پرونده‌های بیشتری را می‌تواند بر عهده بگیرد.
شهر محل کار:
معمولاً حقوق شغل وکالت در کلان‌شهرها نسبت به سایر شهرهای کشور بیشتر است و یک وکیل در شهر تهران حقوق بالاتری نیز دریافت می‌کند.

تخصص وکیل:
همان‌طور که در بخش‌های قبلی گفتیم، وکلا می‌توانند در حوزه‌های مختلفی اعم از کیفری، خانواده، مالیاتی و فعالیت کنند. به همین دلیل معمولاً وکلایی که تمرکز خود را روی یک حوزه می‌گذارند و در آن تخصص دارند، پرونده‌های بیشتری در آن حوزه نیز به دست خواهند آورد و درآمد بیشتری خواهند داشت.
درنهایت می‌توان این نتیجه را گرفت که حقوق وکلا به میزان پرونده‌های حقوقی که سمت آن‌ها می‌آید، بستگی دارد که تعداد این پرونده‌ها نیز با عواملی که گفتیم رابـ*ـطه مستقیمی دارد. همچنین میزان حقوقی که یک وکیل به ازای هر پرونده دریافت می‌کند معمولاً با توافق طرفین انجام می‌شود و نمی‌توان به‌صورت دقیق آن را تعیین کرد.

«یکی از عرصه‌های شغلی فعال برای خانم‌ها، شغل وکالت است. با توجه به آن‌که خانم‌ها مخصوصاً خانم‌های متأهل، معمولاً موانع و مشکلات زیادی را برای رسیدن به یک جایگاه شغلی خوب پشت سر می‌گذارند، افرادی بسیار سخت‌کوش هستند و مخصوصاً در جایگاه وکیل خانواده، بسیار موفق می‌شوند.»

منبع : legalzoom


حقوق شغل وکالت در ایران | چگونه میتوان وکیل شد؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا