خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~NIKA~

مدیر آزمایشی تالار حقوق
مدیر آزمایشی
  
عضویت
12/6/23
ارسال ها
598
امتیاز واکنش
1,092
امتیاز
183
محل سکونت
by the waves of the sea
زمان حضور
14 روز 7 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
ویژگی‌های شخصیتی وکیل

علاقه به شغل خود
وکلای موفق همیشه اشتیاق و علاقه زیادی به شغل خود دارند. احتمالاً شما هم تا‌به‌حال جملاتی از قبیل «برای موفقیت در شغلتان، باید به شغل خود علاقه داشته باشید» را شنیده‌اید. این جمله باید برای اغلب وکلا صدق کند؛ زیرا وکالت معمولاً شغل پراسترس و پرفشاری است و اگر در آن علاقه وجود نداشته باشد، نمی‌توان در آن نیز موفق شد.

همدردی
بدون داشتن حس همدردی و دلسوزی برای موکلین، یک وکیل هرگز نمی‌تواند به موفقیت بالایی در شغل خود دست یابد. مهرورزی و خدمت از اصول مهمی است که وکلا همیشه باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهند. در حقیقت، وکیلی که متعهد به خدمت و کمک به موکلین خود است، به‌احتمال‌زیاد در زندگی حرفه‌ای خود نیز پیشرفت زیادی می‌کند.

مهارت‌های ارتباطی
وکلا باید دائماً با موکلین خود، مخاطب‌های پرونده یا گاهی اوقات اعضای دادگاه و قاضی ارتباط برقرار کند. همچنین وکلا باید بدانند که چگونه ایمیل‌ها یا مکاتبات رسمی را بنویسند و در مکالمات تلفنی ارتباط مؤثر برقرار کنند.
دانشجویان حقوق و وکلا هرگز نباید فرصتی را برای تقویت مهارت‌های ارتباطی از دست بدهند؛ زیرا وکلا باید بدانند چگونه با مشتریان و موکلین ارتباط برقرار کنند و چگونه توانایی‌های حرفه‌ای خود را به آن‌ها نشان دهند.

گوش دادن فعالانه
یکی از ارزشمندترین ویژگی‌هایی که در همه وکلای موفق مشترک است، توانایی و تمایل به گوش دادن است. اگرچه گوش دادن فعالانه نیز بخشی از مهارت‌های ارتباطی است؛ اما در نظر گرفتن آن به‌عنوان یک ویژگی جدا نشان از اهمیت بالای آن دارد.
گوش دادن به موکلین، گوش دادن به شاهدان، گوش دادن به وکیل طرف مقابل و گوش دادن به دادگاه و قاضی می‌تواند در برنده شدن و شکست یک پرونده بسیار مؤثر باشد. وکلای موفق تمام اطلاعات مفید را می‌گیرند، آن را تجزیه‌وتحلیل می‌کنند و سپس دست به عمل می‌زنند.

آشنایی با قانون
دانش حقوقی موردنیاز برای وکیل خانواده بسیار متفاوت از دانش حقوقی موردنیاز برای وکیل کیفری است؛ به همین دلیل اغلب وکلای موفق، کسانی هستند که در یک حوزه خاص، تخصص و دانش زیادی کسب می‌کنند و حوزه فعالیت خود را می‌شناسند. بخشی از این دانش از تجربه نیز ناشی می‌شود.

توانایی نوشتن
مهارت‌های نوشتاری خوب یکی دیگر از ویژگی‌های یک وکیل موفق است. برعکس آنچه در فیلم‌ها می‌بینید، اغلب وکلا بیشتر از آن‌که مشغول بحث‌های شفاهی باشند، در حال مکاتبه و نوشتن هستند. وکلا باید بتوانند به‌طور مؤثری، اسناد و شواهد قانونی را مستند‌سازی کنند؛ به همین دلیل، اگر شما می‌خواهید یک وکیل موفق و خوب شوید، بر تقویت مهارت‌های نوشتاری خود تمرکز زیاد کنید.

خلاقیت
وقتی به شغل وکالت فکر می‌کنید، ممکن است خلاقیت اولین ویژگی‌ای نباشد که برای وکیل به ذهن شما می‌رسد. با این‌ حال، وکلای موفق اغلب افرادی بسیار خلاق هستند. هر شخصی مشکلات و نگرانی‌های خاص خود را دارد و وکلا با خلاقیت می‌توانند به راه‌حل‌های جدیدی برای هر موکل با ویژگی‌های شخصیتی و مشکلات متفاوت برسند.

توانایی قضاوت خوب
گاهی اوقات نیاز است که وکلا در مورد مسئله‌ای از نیروی قضاوت خود استفاده کنند. به‌ عنوان‌ مثال، در ابتدای رسیدگی به یک پرونده، وکیل باید در مورد ارزش پیگیری آن پرونده تصمیم بگیرد یا در حل‌و‌فصل مذاکرات پرونده موکل خود، تصمیمات را ارزیابی و قضاوت کند. البته درنهایت، تصمیم‌گیرنده باید موکل باشد؛ اما قبل از آن، بهتر است که وکیل تمام اطلاعات را به او بدهد و اطمینان حاصل کند که آن‌ها را درک کرده است.

واقع‌ بینی و گاهی شک کردن
این ویژگی به این معناست که وکلا باید همیشه این احتمال را در نظر داشته باشند که آنچه می‌بینند ممکن است نمایانگر کل داستان و واقعیت نباشد. شاید یکی از اشتباهاتی که اکثر وکلا انجام می‌دهند، اعتماد کامل به افراد است؛ زیرا در بسیاری از موارد، موکلین یا شاهدان پرونده، جزئیات مهم یا آن‌هایی را که به ضررشان است، بازگو نمی‌کنند.

صبوری
از ویژگی‌های مشترک وکلای موفق صبر است؛ زیرا حوزه قانون معمولاً خشن و پر از مسائل و مشکلاتی است که اگر درگیر آن شوند، ممکن است گاهی تحمل یا امید خود را از دست بدهند. این مشکلات می‌تواند ناشی از موکل یا وکلای دیگر یا ناشی از تصمیمات اشتباه قاضی در دادگاه باشد. اغلب ویژگی‌ای که وکلای موفق را از سایر وکلا متمایز می‌کند این است که آن‌ها می‌دانند چگونه در موقعیت‌های دشوار و سخت دوام بیاورند تا به‌جایی برسند که ارزش این صبوری‌ها را دارد.

منبع : leglazoom


ویژگی‌های شخصیتی وکیل

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا