خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,086
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
سحر و جادو در میان فرقه‌های مسیحی و در بین افراد بسیار متفاوت است. بسیاری از مسیحیان فعالانه جادو را به عنوان شیطانی محکوم می‌کنند و معتقدند که راه را برای تسخیر شیطانی باز می‌کند. برخی از مسیحیان آن را صرفاً سرگرمی می دانند. برعکس، برخی از شاخه‌های مسیحیت باطنی فعالانه در اعمال جادویی شرکت می کنند.


مراجع کتاب مقدس

اشارات متعددی به جادوگری در کتاب مقدس وجود دارد که به شدت چنین اعمالی را محکوم می کند. به عنوان مثال، سفر تثنیه 18:11-12 هرکسی را که "طلسم می‌کند، یا واسطه یا ارواح یا مردگان مشورت می‌کند، محکوم می‌کند. هر که این کارها را انجام دهد نزد خداوند منفور است، و به خاطر این اعمال ناپسند خداوند، خدای شما، منفور است. آن ملت‌ها را پیش از تو بیرون خواهد کرد، و خروج 22:18 می‌گوید: «به یک جادوگر اجازه نده زندگی کند» (یا در کتاب مقدس پادشاه جیمز «به جادوگر اجازه نده زندگی کند»). همچنین پیشنهاد شده است که کلمه "جادوگر" (عبری מְכַשֵּׁפָ֖ה məḵaššêp̄āh ) ممکن است ترجمه نادرستی از "مسموم کننده" باشد.

برخی دیگر به یک باور ایده‌آلیستی بدوی در رابـ*ـطه بین سحر و طمع اشاره می‌کنند که در ترجمه گاه به گاه فرمان دهم به عنوان «طمع نکن» منعکس شده است. این ممکن است نشان دهد که این ممنوعیت به طور خاص مربوط به جادو یا طلسم برای تصاحب غیر طبیعی چیزی است.

برخی از پیروان ادیان نزدیک به شرق به عنوان رسانه عمل می کردند و پیام هایی را از مردگان یا یک روح آشنا منتقل می کردند . کتاب مقدس گاهی اوقات به عنوان اشاره به "necromancer" و " necromancy " ترجمه می شود ( تثنیه 18:11 ). با این حال، برخی از فرهنگ نویسان، از جمله جیمز استرانگ و اسپیروس زودیاتس، مخالف هستند. این محققان می گویند که کلمه عبری کشاف (כשפ) که در خروج 22:18 و 5 مکان دیگر در تناخ استفاده شده است از ریشه ای به معنای "نجوا کردن" آمده است. بنابراین استرانگ نتیجه می‌گیرد که این کلمه به معنای "زمزمه کردن یک طلسم، یعنی طلسم کردن یا انجام سحر و جادو" است. نسخه انگلیسی معاصرتثنیه 18:11 را به عنوان "هر نوع جادو" ترجمه می‌کند.

حداقل، ممنوعیت‌های قدیمی‌تر کتاب مقدس شامل مواردی می‌شد که علیه « سحر و جادو » برای به دست آوردن چیزی غیرطبیعی بود. " نکرومانسی " به عنوان عمل جادو یا پیشگویی از طریق شیاطین یا مردگان، و هر گونه " جادوگری " بدخواهانه.


مسیحیت اولیه

رساله پولس رسول به غلاطیان، جادوگری را در فهرستی از «اعمال بدن» گنجانده است.این مخالفت در، Didache یک کتاب بسیار اولیه در مورد نظم کلیسا که به اواسط اواخر قرن اول بازمی‌گردد، بازتاب یافته است.


دیدگاه مسیحیان در مورد جادو

 
  • عالی
Reactions: ZaHRa

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,086
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
نماهای قرون وسطایی

در اوایل قرون وسطی، کلیساهای مسیحی محاکمه جادوگران انجام نمی دادند. شورای آلمانی پادربورن در سال 785 به صراحت اعتقاد به جادوگران را غیرقانونی اعلام کرد و امپراتور روم مقدس شارلمانی بعداً این قانون را تأیید کرد. در میان مسیحیان ارتدوکس شرقی که در امپراتوری بیزانس متمرکز بودند، اعتقاد به جادوگری به طور گسترده به عنوان deisidaimonia - خرافات - در نظر گرفته می شد و در قرن 9 و 10 در غرب مسیحی لاتین، اعتقاد به جادوگری به عنوان بدعت تلقی می‌شد.

دیدگاه‌های مسیحی با نوشته‌های تأثیرگذار شاعر عارف دانته آلیگری و فیلسوف مکتبی توماس آکویناس، که هر دو به طالع بینی اعتقاد داشتند، شروع به تغییر کرد، در حالی که جادوگری را به عنوان انحراف اخلاقی محکوم می‌کردند. دانته همچنین اشکال کنونی کیمیاگری و پیشگویی را محکوم می‌کرد، در حالی که آکویناس دیدگاهی ظریف‌تر و همدلانه‌تر داشت.

در اواخر قرون وسطی و آغاز دوره مدرن اولیه (پس از اصلاحات )، اعتقاد به جادوگری بیشتر رایج شد و جادوگران به طور مستقیم با شیطان در ارتباط بودند. این آغاز دوره ای از شکار جادوگران در میان پروتستان های اولیه بود که حدود 200 سال به طول انجامید و در برخی کشورها، به ویژه در شمال غربی اروپا، ده ها هزار نفر به جادوگری متهم و به اعدام محکوم شدند.

تفتیش عقاید در کلیسای کاتولیک روم محاکمه هایی را علیه جادوگران فرضی در قرن سیزدهم انجام داده بود، اما این محاکمه ها برای مجازات بدعت هایی بود که اعتقاد به جادوگری تنها یکی از انواع آن بود. دادگاه های تفتیش عقاید فقط در قرن 15 به طور سیستماتیک درگیر شکار جادوگران شدند: در مورد Madonna Oriente، تفتیش عقاید میلان مطمئن نبود که با دو زن که در سال 1384 و 1390 اعتراف کردند که در آن شرکت داشته اند چه کند. در نوعی جادوی سفید.

همه دادگاه‌های تفتیش عقاید جادوگری را تایید نکردند. به عنوان مثال، در سال 1610 در نتیجه یک جنون شکار جادوگر، سوپرما (شورای حاکم تفتیش عقاید اسپانیا ) به همه حکم لطف داد (که در طی آن جادوگران اعتراف کننده نباید مجازات شوند) و تنها بازپرس مخالف، آلونسو را تعیین کرد. دسالازار فریاس، مسئول تحقیقات بعدی. نتایج تحقیقات سالازار این بود که تفتیش عقاید اسپانیا دیگر هرگز جادوگران را اذیت نکرد، اگرچه آنها همچنان به دنبال بدعت گذاران و یهودیان رمزپایه بودند.

مارتین لوتر

مارتین لوتر برخی از دیدگاه های مربوط به جادوگری را که در زمان او رایج بود به اشتراک گذاشت. هنگام تفسیر خروج 22:18، او اظهار داشت که با کمک شیطان، جادوگران فقط با فکر کردن به یک گاو می‌توانند شیر را بدزدند. او در تعلیمات کوچک خود، تعلیم داد که جادوگری گناهی در برابر فرمان دوم است و مجازات کتاب مقدس را برای آن در یک «صحبت میز» تجویز کرد:
در 25 اوت 1538 بحث های زیادی در مورد جادوگران و جادوگرانی که تخم مرغ را در لانه مسموم می کردند یا شیر و کره را مسموم می کردند، مطرح شد. دکتر لوتر گفت: "نباید به این [زنان] رحم کرد، من خودم آنها را می‌سوزانم، زیرا در قانون می خوانیم که کاهنان کسانی بودند که سنگسار جنایتکاران را آغاز کردند."
دیدگاه لوتر در مورد سحر و جادو به عنوان شبه شیاطین با دیدگاه کاتولیک که بر انتخاب و توبه تأکید می‌کرد، در تضاد بود. او همچنین استدلال کرد که یکی از جدی‌ترین انحراف‌هایی که توسط جادو ایجاد می‌شود، تهدید به انحطاط نقش‌های سنتی زن در خانواده است.


دیدگاه مسیحیان در مورد جادو

 
  • عالی
Reactions: ZaHRa

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,086
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
دیدگاه‌های رنسانس

در عصر تفتیش عقاید و احساسات ضد جادوگری، شکل قابل قبول تری از مطالعه غیبی و بت پرستانه «کاملاً طبیعی» وجود داشت، مطالعه پدیده های «طبیعی» به طور کلی بدون هیچ گونه قصد شیطانی یا غیردینی.

اومانیسم رنسانس (قرن پانزدهم و شانزدهم) شاهد تجدید حیات در هرمتیک و انواع نوافلاطونی جادوی تشریفاتی بود. هم بورژوازی و هم اشراف آن دوران شیفتگی زیادی به این هنرها نشان می دادند که با انتساب آنها به منابع عربی، یهودی، رومی و مصری جذابیت عجیبی به همراه داشت. عدم اطمینان زیادی در تمایز اعمال خرافات بیهوده، غیبت کفرآمیز، و دانش علمی کاملاً صحیح یا مناسک پرهیزگارانه وجود داشت. مردم در این زمان دریافتند که وجود جادو چیزی است که می‌تواند به سوالاتی که نمی توانند از طریق علم توضیح دهند پاسخ دهد. به نظر آنها این نشان می‌دهد که در حالی که علم ممکن است عقل را توضیح دهد، جادو می تواند "بی دلیل" را توضیح دهد.

مارسیلیو فیچینو از وجود موجودات و ارواح روحانی به طور کلی حمایت می‌کرد، اگرچه بسیاری از این نظریه‌ها در تضاد با عقاید عصر روشنگری متأخر بود و کلیسای کاتولیک روم با آنها با خصومت برخورد کرد . با این حال فیچینو یک جادوی «کاملاً طبیعی» را تئوری کرد که نیازی به فراخوانی ارواح، بدخواهانه یا بدخواهانه نداشت. بنا به گزارش یوهانس تریتمیوس، ابات بندیکتین، افسون‌های خود را در ارتباط با ارتباط سودمند با ارواح ایجاد کرد. آثار او، از جمله Steganographia، بلافاصله در Index Librorum Prohibitorum قرار گرفتند. با این حال بعداً مشخص شد که این آثار به رمزنگاری و استگانوگرافی مربوط می‌شوند و فرمول‌های «جادویی» متن‌های جلدی برای محتوای رمزنگاری هستند. با این حال، در پس روش‌های آنها، یک انگیزه الهیات اساسی برای تدبیر آنها وجود دارد. پیشگفتار Polygraphia عملی بودن روزمره رمزنگاری Trithemian را به‌عنوان یک «نتیجه سکولار توانایی روحی که به‌ویژه توسط خدا قدرت یافته است برای رسیدن به وسیله جادویی از زمین به آسمان» مشخص می‌کند.

هاینریش کورنلیوس آگریپا (1486-1535)، جادوگر، نویسنده غیبی، الهی دان، ستاره شناس و کیمیاگر آلمانی، سه کتاب تأثیرگذار فلسفه غیبی را نوشت که کابالا را در نظریه و عمل جادوی غربی گنجانده است. این به شدت به دیدگاه رنسانس در مورد رابـ*ـطه جادوی آیینی با مسیحیت کمک کرد. Giambattista della Porta بسیاری از این ایده ها را در Magia Naturalis خود گسترش داد. جیووانی پیکو دلا میراندولا یک جهان بینی ترکیبی را ترویج کرد که افلاطونیسم، نوافلاطونیسم، ارسطوگرایی، هرمسی و کابالا را ترکیب می‌کرد.

سنتگرایی هرمتیکی پیکو توسط آتاناسیوس کرچر، کشیش یسوعی، هرمتیک و متفکر، که در سال 1652 به طور گسترده در مورد این موضوع نوشت و عناصر بیشتری مانند اورفیسم و اساطیر مصر را به ترکیب آورد، بیشتر توسعه یافت. اسقف لوتری جیمز هایزر اخیراً نوشته های مارسیلیو فیچینو و جیووانی پیکو دلا میراندولا را به عنوان تلاشی برای "اصلاح هرمتیک" ارزیابی کرده است.


دیدگاه مسیحیان در مورد جادو

 
  • عالی
Reactions: ZaHRa

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,086
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
جان دی

جان دی یک مسیحی شدید بود، اما دینداری او تحت تأثیر نوافلاطونی هرمسی و رنسانس و آموزه های فراگیر فیثاغورثی بود. او از هرمتیک این باور را به دست آورد که انسان دارای پتانسیل قدرت الهی است که می تواند از طریق ریاضیات اعمال شود. او خود را در جادو، طالع بینی و فلسفه هرمسی غرق کرد. در 30 سال گذشته او تلاش زیادی برای برقراری ارتباط با فرشتگان انجام شد تا زبان جهانی خلقت را بیاموزد و به وحدت پیش از آخرالزمانی بشر دست یابد. هدف او کمک به ایجاد یک دین جهانی یکپارچه از طریق بهبود نقض کلیساهای کاتولیک رومی و پروتستان و بازپس گیری الهیات ناب پیشینیان بود.

نماهای مدرن

در طول عصر روشنگری، اعتقاد به قدرت جادوگران و جادوگران برای آسیب رساندن در غرب شروع به از بین رفتن کرد. اما دلایل بی‌اعتقادی با دلایل مسیحیان اولیه متفاوت بود. برای مسیحیان اولیه دلیل الهیاتی بود - اینکه مسیح قبلاً نیروهای شیطانی را شکست داده بود. برای مسیحیان پس از روشنگری در اروپای غربی و شمالی، ناباوری مبتنی بر اعتقاد به عقل گرایی و تجربه گرایی بود.

با این حال، در این زمان بود که مسیحیت غربی شروع به گسترش به بخش‌هایی از آفریقا و آسیا کرد که در آن جهان‌بینی‌های پیشامدرن همچنان بر آن حاکم بود، و باور به قدرت جادوگران و جادوگران در آسیب رساندن، در هر صورت، قوی‌تر از آنچه در شمال بود. اروپا. بسیاری از کلیساهای مستقل آفریقا واکنش‌های خود را به جادوگری و جادوگری توسعه دادند.

این وضعیت با ظهور جنبش‌های مذهبی جدید که جادوگری را یک دین می دانستند، پیچیده تر شد. این دیدگاه‌ها ادعا نمی‌کنند که جادوگران در واقع آگاهانه با شیطان پیمان می‌بندند، زیرا به طور معمول اعتقاد بر این است که شیطان در ویکا یا دیگر شیوه‌های جادوگری نوپگان مدرن وجود ندارد.

مخالفت مسیحیان با جادوگری

چندین گروه مسیحی همچنان به جادوگری اعتقاد دارند و آن را یک نیروی منفی می‌دانند. بسیاری از انتقادات در میان گروه‌های مسیحی انجیلی، به‌ویژه آنهایی که گرایش بنیادگرایانه دارند، سرچشمه می‌گیرد که معتقدند جادوگری برای کودکان خطرناک است. مستند عیسی کمپ سال 2006، که زندگی کودکان خردسال را در اردوگاه تابستانی بکی فیشر به تصویر می‌کشد، فیشر را نشان می‌دهد که رمان‌های هری پاتر را محکوم می‌کند و به دانش‌آموزان می‌گوید که "وارلاک‌ها دشمنان خدا هستند" (همچنین به بحث‌های مذهبی درباره مجموعه‌های هری پاتر مراجعه کنید. ). در حالی که اردوگاه تابستانی فیشر گاهی به اشتباه به عنوانپنطیکاستی، فیشر بیشترین ارتباط را با جنبش نوپنطیکاستی دارد که به عنوان اصلاحات حواری جدید شناخته می‌شود. لو انگل، پیامبر NAR، که در گروه حواری NAR شورای حواری بزرگان نبوی خدمت می‌کند، در اردوگاه عیسی ظاهر می‌شود.

در میان گرایش‌های مسیحی، NAR به ویژه در تلاش برای مقابله با اعمال ادعایی جادوگری تهاجمی است. مستندهای شبه «تحولات» NAR توسط جورج اوتیس جونیور جونیور، فیلمساز، مسیحیان کاریزماتیک را نشان می دهد که با بیرون راندن «ارواح سرزمینی» و با تبعید یا حتی کشتن جادوگران متهم، مینی اتوپیایی می سازند. در جریان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال 2008، تصاویری از یک مراسم کلیسایی در سال 2005 منتشر شد که در آن یک حواری NAR، اسقف کنیایی، توماس موتی، دست روی سارا پیلین گذاشت و از خدا خواست تا از او در برابر "هر شکلی از جادوگری" محافظت کند.


دیدگاه مسیحیان در مورد جادو

 
  • عالی
Reactions: ZaHRa

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,086
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
در سال 2009، پاپ بندیکت شانزدهم در سفر به آنگولا اعتقاد به جادوگری را محکوم کرد.

دیدگاه‌های مسیحی مدرن در مورد اینکه آیا جادوگری یک اصطلاح کلی برای ارتباط با شر است یا شکل خاصی از سیستم و عمل مذهبی متفاوت است. مسیحیان [ مشخص می‌کنند ] اغلب از این ایده حمایت می کنند که شیطان و شیطان واقعی هستند در حالی که اتهامات جادوگری که در طول تاریخ یافت شده است را به عنوان مشکوک محکوم می‌کنند.

جادو در ادبیات

جادو در ادبیات، در حالی که توسط برخی مسیحیان محکوم می‌شود، اغلب توسط مسیحیان به عنوان غیر شیطانی تلقی می‌شود. تمایز کلیدی بین جادوی واقعی و جادوی وانمودی است. این دیدگاه معتقد است که در زندگی واقعی، تمرین توانایی‌های ماوراء طبیعی (یعنی جادو) باید منبع یا منشأ نیروی ماوراء طبیعی داشته باشد که یا مقدس یا شیطانی است. بنابراین از روح القدس یا از شیاطین متولد شده است. ( برای جزئیات بیشتر در مورد این آموزه ها به هدیه معنوی و شیطان شناسی مسیحی مراجعه کنید.) بنابراین، جادو در زمینه کتاب مقدس تنها به عنوان یک عمل شیطانی تلقی می شود، در حالی که در ادبیات، جادو وانمود می کند که ابزاری از نظر اخلاقی خنثی برای انجام رفتارهای خوب و بد است.

در ادبیات، توانایی‌های جادویی منابع قدرت زیادی دارند. توانایی فناورانه (علم) می تواند به عنوان جادو ظاهر شود. اغلب، اعمال جادو با تحمیل اراده با تمرکز و/یا استفاده از وسایلی برای کنترل یک نیروی جادویی خارجی انجام می شود. این توضیح برای Force در جنگ ستارگان , جادو در Dungeons and Dragons و جادو در The Chronicles of Narnia و The Lord of the Rings ارائه شده است.

دو اثر اخیر به ترتیب توسط مسیحیان برجسته، سی اس لوئیس و جی آر آر تالکین ساخته شده اند. در اولین کتاب در تواریخ نارنیا، برادرزاده جادوگر، لوئیس به طور خاص توضیح می‌دهد که جادو قدرتی است که به راحتی در برخی از جهان های دیگر در دسترس است، کمتر در زمین. ملکه جادیس (بعداً جادوگر سفید) وسوسه شد که به دلایل خودخواهانه از جادو استفاده کند تا کنترل دنیای خود Charn را حفظ کند که در نهایت منجر به نابودی زندگی در آنجا شد. لوئیس سؤالات اخلاقی جادو را به همان مقوله اخلاق فناوری مرتبط می‌داند، از جمله اینکه آیا واقعی است، نشان‌دهنده یک «علاقه ناسالم» است یا با طرح الهی اساسی برای جهان ما در تضاد است.

تالکین، یک کاتولیک مؤمن، قوانین سختگیرانه‌ای داشت که توسط قدرت‌های حاکم، فرشتگانی که «لباس زمین» را بر تن کرده بودند، برای استفاده از جادو توسط بندگانشان وضع شده بود. اینها شامل دلسردی کلی از سحر و جادو در همه شرایط به استثنای شرایط استثنایی، و همچنین ممنوعیت استفاده از جادو برای کنترل دیگران، قرار دادن خود به عنوان یک قدرت سـ*ـیاسی، یا ایجاد جهانی که نظم طبیعی را نقض می کند، بود. با این حال او به شخصیت جادوگر خود اجازه داد تا کودکان را با آتش بازی های جادویی سرگرم کند.

ادیان متقابل شامل مسیحیت و جادو

از قرون وسطی، بسیاری از هرمتیک ها مسیحیت را با اعمال غیبی (عمدتاً کیمیاگری ) ترکیب کردند. این دیدگاه‌های مسیحی بت‌پرستان سابقه طولانی در خاورمیانه و اروپا دارند، از نوافلاطونی‌ها تا میراندولا در قرن پانزدهم، اما همچنین از طریق فراماسونری، مورمونیسم، تا اوایل طلوع طلایی روز صلیبی در اواخر نوزدهم و اوایل 20. قرن ها یکی دیگر از نمونه های قابل توجه سینکرتیسم، سانتریا، ترکیبی ترکیبی از آنیمیسم آفریقایی و مسیحیت است. همچنین هودو آمریکایی(توسط تمرین‌کنندگان خاصی که از کتاب مقدس استفاده می‌کنند) در میان سایر ادیان مشابه. همچنین کسانی هستند که از ترکیبی از دیدگاه‌های نئوپاگان/ویکان و مسیحی تمرین می‌کنند، به‌عنوان مثال در ویکا مسیحی یا در برخی از جوامع «الهه» گایان . دیگر سنت‌های ترکیبی مدرن شامل سنت‌های شفابخش عامیانه مزوآمریکایی، مانند شیوه‌های کوراندریسمو که در مکزیک یافت می‌شود، و سنت‌های شفابخش عامیانه آند در پرو و بولیوی است.

منبع: ویکی‌پدیا


دیدگاه مسیحیان در مورد جادو

 
  • عالی
Reactions: ZaHRa
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا