خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,086
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
تفکر جادویی در اشکال مختلف یک جنبه فرهنگی جهانی و یک جنبه مهم دین است. سحر و جادو در همه جوامع رواج دارد، صرف نظر از اینکه آنها دارای مذهب سازمان یافته باشند یا سیستم های کلی تر آنیمیسم یا شمنیسم. دین و جادو از نظر مفهومی با توسعه توحید غربی از هم جدا شدند، جایی که تمایز بین رویدادهای ماوراء طبیعی که توسط آموزه های مذهبی اصلی ( معجزات ) تایید شده بودند و جادو که ریشه در باورهای عامیانه داشت به وجود آمد یا گمانه زنی‌های غیبی در روایات دینی پیش از توحید، تمایز اساسی بین عمل دینی و سحر وجود ندارد; خدایان سرپرست مربوط به سحر و جادو گاهی اوقات خدایان هرمتیک یا راهنمای روح نامیده می شوند.

اعمال جادویی در ماقبل تاریخ

دیدگاه های انسان شناختی و روان شناختی


این فرضیه انسان شناسی مدرن، حداقل از اوایل دهه 1930، این است که بین جادو و دین تداوم کامل وجود دارد.

رابرت رانولف مارت (1932) گفت:

بسیاری از مردم شناسان برجسته، از جمله نویسنده شاخه طلایی، به طور کامل یا در اصل عنوان دین را به این مراسم تقریباً نامفهوم مردم بسیار فروتن رد می‌کنند. با این حال می‌ترسم که نتوانم آنها را دنبال کنم. [...] آنها اسرار هستند، و بنابراین حداقل به طور کلی شبیه به دین هستند. علاوه بر این، آنها در بالاترین ارزش عمومی به عنوان ارزش بی‌نهایت چه در خودشان و چه به دلیل تأثیراتشان مورد توجه قرار می‌گیرند. بنابراین، برچسب زدن به آنها با نام ناپسند جادو، به گونه‌ای که گویی با مومیایی‌هایی هم‌تراز هستند که باعث می‌شود برخی از چاقوها بر اعصاب احمق‌ها ضربه بزنند، کاملاً غیرعلمی است. زیرا دو چیز را که دانشجوی فرهنگ بشری باید به شدت از هم جدا نگه دارد، با هم مخلوط می کند، یعنی توسعه عادی زندگی اجتماعی و یکی از محصولات جانبی بیمارگونه آن. از این رو برای من آنها متعلق به دین هستند، اما البته به دین ابتدایی - به مرحله اولیه همان نهاد جهانی که ما در میان خود با آن نام می شناسیم. من موظفم سخت‌ترین تداوم را بین این مراحل از آنچه در اینجا به‌عنوان رشد طبیعی تفسیر کرده‌ام، فرض کنم.

ارنست کاسیرر (1944) نوشت:
به نظر می رسد یکی از فرضیه های انسان شناسی مدرن این است که بین جادو و دین تداوم کامل وجود دارد. [یادداشت 35: به عنوان مثال، به RR Marett, Faith, Hope, and Charity in Primitive Religion, the Gifford Lectures (Macmillan, 1932), Lecture II, pp. 21 ff. مراجعه کنید] ... ما اصلاً مدرک تجربی نداریم. که تا به حال عصری از جادو وجود داشته است که به دنبال آن عصر دین جایگزین شده است.

تفاوت های کارکردی بین دین و جادو

تفسیرهای اولیه جامعه شناختی از جادو توسط مارسل ماوس و هانری هوبرت بر شرایط اجتماعی که در آن پدیده جادو رشد می کند تأکید داشت. به عقیده آنها، دین بیان یک ساختار اجتماعی است و در خدمت حفظ انسجام یک جامعه است (بنابراین دین عمومی است) و جادو یک کنش فردگرایانه (و بنابراین خصوصی) است.

رالف مریفیلد، باستان شناس بریتانیایی که به عنوان تولید کننده اولین جلد کامل اختصاص داده شده به رویکرد مادی به جادو شناخته می شود، تفاوت های بین دین و جادو را تعریف می کند: ""دین" برای نشان دادن اعتقاد به موجودات ماوراء طبیعی یا معنوی استفاده می شود. «سحر و جادو»، استفاده از اعمالی که به منظور تحت کنترل درآوردن نیروهای غیبی و از این رو برای تأثیرگذاری بر روی رویدادها انجام می‌شود؛ «آیین»، رفتار تجویز شده یا مرسوم که ممکن است مذهبی باشد، اگر به قصد تسکین یا جلب رضایت موجودات ماوراء طبیعی باشد، در صورتی که جادویی باشد. در نظر گرفته شده است که از طریق نیروهای غیرشخصی همدردی یا با کنترل موجودات ماوراء طبیعی عمل کند، یا اجتماعی اگر هدف آن تقویت یک سازمان اجتماعی یا تسهیل روابط اجتماعی باشد.


جادو و مذهب

 

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,086
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
در سال 1991 هنک ورسنل استدلال کرد که جادو و دین به روش‌های مختلف عمل می‌کنند و اینها را می‌توان به طور کلی در چهار زمینه تعریف کرد: نیت - جادو برای دستیابی به اهداف واضح و فوری برای یک فرد به کار می‌رود، در حالی که دین انگیزه کمتری دارد و اهداف خود را دارد. تعیین اهداف بلند مدت؛ نگرش - جادو دستکاری است زیرا فرآیند در دست کاربر است، "دستکاری اجباری ابزاری"، در مقابل نگرش مذهبی "مذاکره شخصی و درخواستی"؛ عمل - جادو یک تمرین فنی است که اغلب برای انجام یک عمل نیازمند مهارت‌های حرفه ای است، در حالی که دین به این عوامل وابسته نیست بلکه به اراده و احساسات خدایان وابسته است. اجتماعی - اهداف سحر و جادو مغایر با منافع یک جامعه است (از آنجا که منفعت شخصی برای یک فرد به آنها برتری ناعادلانه نسبت به همسالان می‌دهد)

این تفکیک واژگان «دین» و «جادو» به معنای کارکردی مورد مناقشه است. استدلال شده است که کنار گذاشتن واژه سحر و جادو به نفع بحث درباره «ایمان به موجودات روحانی» به ایجاد درک معنادارتر از تمام اعمال آیینی مرتبط کمک خواهد کرد. با این حال، استفاده از کلمه "جادو" در کنار "دین" یکی از روش های تلاش برای درک جهان ماوراء طبیعی است، حتی اگر اصطلاح دیگری در نهایت بتواند جای آن را بگیرد.



اعمال مذهبی و جادو

هم سحر و هم مذهب شامل مناسک است. بیشتر فرهنگ‌ها در گذشته خود نوعی سنت جادویی داشته‌اند یا داشته‌اند که پیوند روحی به هم پیوسته شمنیستی را تشخیص می‌دهد . این ممکن است مدت‌ها پیش باشد، به‌عنوان یک سنت عامیانه که با تأسیس یک دین بزرگ جهانی، مانند یهودیت، مسیحیت، اسلام یا بودیسم از بین رفت، یا ممکن است هنوز هم با آن دین جهانی وجود داشته باشد. مسیحیان قبطی از قرن اول تا دوازدهم طلسم های جادویی می‌نوشتند.

نام خدایان

اعتقادی دیرینه به قدرت نام‌های واقعی وجود دارد، این اغلب از این باور جادویی ناشی می‌شود که دانستن نام واقعی یک موجود به آن قدرت می‌دهد.

اگر نام‌ها قدرت دارند، پس دانستن نام خدایی که در یک دین برتر تلقی می‌شود، باید بیشترین قدرت را داشته باشد. این باور در ویکا سنتی منعکس شده است، جایی که نام الهه و خدای شاخدار - دو خدای برتر در ویکا - معمولاً به عنوان یک راز نگهداری می شود که فقط برای افراد مبتدی آشکار می شود. این عقیده در یهودیت باستان نیز منعکس شده است، که از تتراگرام (YHWH که معمولاً به عنوان " خداوند " با حروف کوچک ترجمه می شود) برای اشاره به خدا در تاناک استفاده می کرد. همین باور در هندوئیسم دیده می‌شود، اما با نتایج متفاوت. بلکه رسیدن به تعالی و قدرت خداوند خیر تلقی می‌شود چیز. بنابراین، برخی از هندوها تا آنجا که ممکن است نام خدایان مورد علاقه خود را سر می دهند که رایج ترین آنها کریشنا است.


جادو و مذهب

 

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,175
امتیاز واکنش
3,086
امتیاز
203
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 3 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
جادو و دین ابراهیمی

سحر و جادو و ادیان ابراهیمی گذشته ای تا حدودی شطرنجی داشته اند. نسخه کینگ جیمز کتاب مقدس شامل ترجمه معروف " از جادوگر برای زندگی کردن رنج نده " (خروج 22:18)، و شائول توسط خدا به دلیل درخواست نصیحت از پیشگویی که می‌تواند با ارواح تماس بگیرد مورد سرزنش قرار می گیرد. از سوی دیگر، علائم به ظاهر جادویی در کتاب مقدس ثبت شده است: برای مثال، هم عصای جادوگران فرعون و هم عصای موسی.و هارون می تواند به مار تبدیل شود (خروج 7: 8-13). با این حال، همانطور که اسکات نوگل اشاره می کند، تفاوت اساسی بین جادوی جادوگران فرعون و غیر جادوی موسی در ابزار تبدیل عصا به مار است. برای جادوگران فرعون، آنها از "هنرهای مخفی خود" استفاده می کردند، در حالی که موسی فقط عصای خود را به زمین می اندازد تا آن را به مار تبدیل کند. برای یک مصری باستان، تفاوت شگفت‌آور این بود که موسی نه از هنرهای مخفیانه و نه کلمات جادویی استفاده می‌کرد. در تورات، نوگل اشاره می‌کند که یهوه برای عمل کردن نیازی به تشریفات جادویی ندارد.

کلمات "جادوگر" و " جادوگری " در برخی از نسخه های انگلیسی کتاب مقدس آمده است. یکی از آیه هایی که احتمالاً بیش از هر قسمت دیگری از کتاب مقدس عبری (عهد عتیق) مسئول مرگ جادوگران مشکوک است، خروج 22:18 است. در نسخه کینگ جیمز، این مطلب می‌خواند: "به یک جادوگر اجازه ندهی که زنده بماند." معنای دقیق کلمه عبری mechshepha (ریشه کشاف ) که در اینجا به عنوان "جادوگر" و در برخی نسخه های مدرن دیگر "جادوگر" ترجمه شده است، نامشخص است. در Septuagint به pharmakeia به معنی داروخانه ترجمه شد و بر این اساس رجینالد اسکاتدر قرن شانزدهم ادعا کرد که "جادوگر" ترجمه نادرستی است و مسموم کننده‌ها در نظر گرفته شده اند.

منبع: ویکی‌پدیا


جادو و مذهب

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا