- عضویت
- 25/3/23
- ارسال ها
- 1,183
- امتیاز واکنش
- 3,115
- امتیاز
- 223
- محل سکونت
- دنیا خیالپردازی + Overthink
- زمان حضور
- 59 روز 7 ساعت 48 دقیقه
نویسنده این موضوع
تفکر جادویی در اشکال مختلف یک جنبه فرهنگی جهانی و یک جنبه مهم دین است. سحر و جادو در همه جوامع رواج دارد، صرف نظر از اینکه آنها دارای مذهب سازمان یافته باشند یا سیستم های کلی تر آنیمیسم یا شمنیسم. دین و جادو از نظر مفهومی با توسعه توحید غربی از هم جدا شدند، جایی که تمایز بین رویدادهای ماوراء طبیعی که توسط آموزه های مذهبی اصلی ( معجزات ) تایید شده بودند و جادو که ریشه در باورهای عامیانه داشت به وجود آمد یا گمانه زنیهای غیبی در روایات دینی پیش از توحید، تمایز اساسی بین عمل دینی و سحر وجود ندارد; خدایان سرپرست مربوط به سحر و جادو گاهی اوقات خدایان هرمتیک یا راهنمای روح نامیده می شوند.
اعمال جادویی در ماقبل تاریخ
دیدگاه های انسان شناختی و روان شناختی
این فرضیه انسان شناسی مدرن، حداقل از اوایل دهه 1930، این است که بین جادو و دین تداوم کامل وجود دارد.
رابرت رانولف مارت (1932) گفت:
بسیاری از مردم شناسان برجسته، از جمله نویسنده شاخه طلایی، به طور کامل یا در اصل عنوان دین را به این مراسم تقریباً نامفهوم مردم بسیار فروتن رد میکنند. با این حال میترسم که نتوانم آنها را دنبال کنم. [...] آنها اسرار هستند، و بنابراین حداقل به طور کلی شبیه به دین هستند. علاوه بر این، آنها در بالاترین ارزش عمومی به عنوان ارزش بینهایت چه در خودشان و چه به دلیل تأثیراتشان مورد توجه قرار میگیرند. بنابراین، برچسب زدن به آنها با نام ناپسند جادو، به گونهای که گویی با مومیاییهایی همتراز هستند که باعث میشود برخی از چاقوها بر اعصاب احمقها ضربه بزنند، کاملاً غیرعلمی است. زیرا دو چیز را که دانشجوی فرهنگ بشری باید به شدت از هم جدا نگه دارد، با هم مخلوط می کند، یعنی توسعه عادی زندگی اجتماعی و یکی از محصولات جانبی بیمارگونه آن. از این رو برای من آنها متعلق به دین هستند، اما البته به دین ابتدایی - به مرحله اولیه همان نهاد جهانی که ما در میان خود با آن نام می شناسیم. من موظفم سختترین تداوم را بین این مراحل از آنچه در اینجا بهعنوان رشد طبیعی تفسیر کردهام، فرض کنم.
ارنست کاسیرر (1944) نوشت:
به نظر می رسد یکی از فرضیه های انسان شناسی مدرن این است که بین جادو و دین تداوم کامل وجود دارد. [یادداشت 35: به عنوان مثال، به RR Marett, Faith, Hope, and Charity in Primitive Religion, the Gifford Lectures (Macmillan, 1932), Lecture II, pp. 21 ff. مراجعه کنید] ... ما اصلاً مدرک تجربی نداریم. که تا به حال عصری از جادو وجود داشته است که به دنبال آن عصر دین جایگزین شده است.
تفاوت های کارکردی بین دین و جادو
تفسیرهای اولیه جامعه شناختی از جادو توسط مارسل ماوس و هانری هوبرت بر شرایط اجتماعی که در آن پدیده جادو رشد می کند تأکید داشت. به عقیده آنها، دین بیان یک ساختار اجتماعی است و در خدمت حفظ انسجام یک جامعه است (بنابراین دین عمومی است) و جادو یک کنش فردگرایانه (و بنابراین خصوصی) است.
رالف مریفیلد، باستان شناس بریتانیایی که به عنوان تولید کننده اولین جلد کامل اختصاص داده شده به رویکرد مادی به جادو شناخته می شود، تفاوت های بین دین و جادو را تعریف می کند: ""دین" برای نشان دادن اعتقاد به موجودات ماوراء طبیعی یا معنوی استفاده می شود. «سحر و جادو»، استفاده از اعمالی که به منظور تحت کنترل درآوردن نیروهای غیبی و از این رو برای تأثیرگذاری بر روی رویدادها انجام میشود؛ «آیین»، رفتار تجویز شده یا مرسوم که ممکن است مذهبی باشد، اگر به قصد تسکین یا جلب رضایت موجودات ماوراء طبیعی باشد، در صورتی که جادویی باشد. در نظر گرفته شده است که از طریق نیروهای غیرشخصی همدردی یا با کنترل موجودات ماوراء طبیعی عمل کند، یا اجتماعی اگر هدف آن تقویت یک سازمان اجتماعی یا تسهیل روابط اجتماعی باشد.
اعمال جادویی در ماقبل تاریخ
دیدگاه های انسان شناختی و روان شناختی
این فرضیه انسان شناسی مدرن، حداقل از اوایل دهه 1930، این است که بین جادو و دین تداوم کامل وجود دارد.
رابرت رانولف مارت (1932) گفت:
بسیاری از مردم شناسان برجسته، از جمله نویسنده شاخه طلایی، به طور کامل یا در اصل عنوان دین را به این مراسم تقریباً نامفهوم مردم بسیار فروتن رد میکنند. با این حال میترسم که نتوانم آنها را دنبال کنم. [...] آنها اسرار هستند، و بنابراین حداقل به طور کلی شبیه به دین هستند. علاوه بر این، آنها در بالاترین ارزش عمومی به عنوان ارزش بینهایت چه در خودشان و چه به دلیل تأثیراتشان مورد توجه قرار میگیرند. بنابراین، برچسب زدن به آنها با نام ناپسند جادو، به گونهای که گویی با مومیاییهایی همتراز هستند که باعث میشود برخی از چاقوها بر اعصاب احمقها ضربه بزنند، کاملاً غیرعلمی است. زیرا دو چیز را که دانشجوی فرهنگ بشری باید به شدت از هم جدا نگه دارد، با هم مخلوط می کند، یعنی توسعه عادی زندگی اجتماعی و یکی از محصولات جانبی بیمارگونه آن. از این رو برای من آنها متعلق به دین هستند، اما البته به دین ابتدایی - به مرحله اولیه همان نهاد جهانی که ما در میان خود با آن نام می شناسیم. من موظفم سختترین تداوم را بین این مراحل از آنچه در اینجا بهعنوان رشد طبیعی تفسیر کردهام، فرض کنم.
ارنست کاسیرر (1944) نوشت:
به نظر می رسد یکی از فرضیه های انسان شناسی مدرن این است که بین جادو و دین تداوم کامل وجود دارد. [یادداشت 35: به عنوان مثال، به RR Marett, Faith, Hope, and Charity in Primitive Religion, the Gifford Lectures (Macmillan, 1932), Lecture II, pp. 21 ff. مراجعه کنید] ... ما اصلاً مدرک تجربی نداریم. که تا به حال عصری از جادو وجود داشته است که به دنبال آن عصر دین جایگزین شده است.
تفاوت های کارکردی بین دین و جادو
تفسیرهای اولیه جامعه شناختی از جادو توسط مارسل ماوس و هانری هوبرت بر شرایط اجتماعی که در آن پدیده جادو رشد می کند تأکید داشت. به عقیده آنها، دین بیان یک ساختار اجتماعی است و در خدمت حفظ انسجام یک جامعه است (بنابراین دین عمومی است) و جادو یک کنش فردگرایانه (و بنابراین خصوصی) است.
رالف مریفیلد، باستان شناس بریتانیایی که به عنوان تولید کننده اولین جلد کامل اختصاص داده شده به رویکرد مادی به جادو شناخته می شود، تفاوت های بین دین و جادو را تعریف می کند: ""دین" برای نشان دادن اعتقاد به موجودات ماوراء طبیعی یا معنوی استفاده می شود. «سحر و جادو»، استفاده از اعمالی که به منظور تحت کنترل درآوردن نیروهای غیبی و از این رو برای تأثیرگذاری بر روی رویدادها انجام میشود؛ «آیین»، رفتار تجویز شده یا مرسوم که ممکن است مذهبی باشد، اگر به قصد تسکین یا جلب رضایت موجودات ماوراء طبیعی باشد، در صورتی که جادویی باشد. در نظر گرفته شده است که از طریق نیروهای غیرشخصی همدردی یا با کنترل موجودات ماوراء طبیعی عمل کند، یا اجتماعی اگر هدف آن تقویت یک سازمان اجتماعی یا تسهیل روابط اجتماعی باشد.
جادو و مذهب
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com