خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*NiLOOFaR*

مدیر آزمایشی اقلیم جادوگران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
25/3/23
ارسال ها
1,183
امتیاز واکنش
3,115
امتیاز
223
محل سکونت
دنیا خیال‌پردازی + Overthink
زمان حضور
59 روز 7 ساعت 48 دقیقه
نویسنده این موضوع
خلاصه

جان میدلتون در مقاله‌اش «نظریه‌های سحر و جادو» در دایره‌المعارف دین استدلال می‌کند که: «جادو معمولاً به‌طور ذهنی تعریف می‌شود تا محتوای مورد توافق. اما در مورد اینکه این محتوا چیست اجماع گسترده ای وجود دارد. اکثر مردم جهان اعمالی را انجام می دهند که به موجب آن قصد دارند رویدادها یا شرایط خاصی را، چه در طبیعت و چه در بین مردم، به وجود آورند که از نظر آنها پیامدهای آن اعمال است.»

بر اساس این دیدگاه، جنبه‌های مختلف جادو که شرح داده شد، علی‌رغم اینکه اصطلاح «جادو» ممکن است توسط گروه‌های مختلف در جهان یونانی-رومی تعریف شود، در واقع بخشی از کیهان‌شناسی گسترده‌تر است که اکثر مردم در دنیای باستان به اشتراک گذاشته‌اند. اما مهم است که به دنبال درک روشی باشیم که گروه‌ها قدرت را از قدرت جدا می‌کنند، بنابراین «جادو» اغلب هنر یا اعمالی را توصیف می‌کند که بسیار خاص‌تر هستند. این هنر احتمالاً به بهترین وجه به عنوان دستکاری اشیاء فیزیکی و نیروهای کیهانی از طریق خواندن فرمول ها و افسون ها توسط یک متخصص (یعنی یک مجوس) از طرف خود یا مشتری برای ایجاد کنترل یا عمل توصیف می شود. در عرصه های الهی سپس متون جادویی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت، متون آیینی هستند که برای دستکاری قدرت های الهی به نفع کاربر یا مشتریان طراحی شده اند. از آنجا که این کاری به صورت مخفیانه یا با روش های خارجی انجام می شد، این متون نشان دهنده هنری است که عموماً توسط فرقه های جادویی رسمی یا جریان اصلی در جوامع غیرقانونی تلقی می شد.

منبع: ویکی‌پدیا


جادو در جهان یونانی - رومی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا