خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,430
امتیاز واکنش
4,941
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 16 ساعت 15 دقیقه
نویسنده این موضوع
نوروز در این شهر کوچک تاریخی چه می‌گذرد؟
خطه شمال ایران همواره در ایام عید میزبان مسافران زیادی است، شهر ماسوله هم در این ناحیه از جمله شهرهایی است که در ایام عید پر از مسافر می شود و حدودا میزبان ۱۶ هزار گردشگری نوروزی هست. با توجه به مطالعات و بررسی‌هایی که در این مورد انجام شده، نشان می‌دهند شهر کوچک تاریخی ظرفیت ماسوله حدود ۴ تا ۵ هزار نفر به طور کلی جمعیت دارد، و این حجم از گردشگری می تواند آسیب جدی وارد این شهر تاریخی بنماید. شاید بهترین راهکار برای برطرف کردن مشکل ترافیک سنگین خودرویی در ماسوله، توزیع گردشگر در طول سال برای سفر این شهر تاریخی باشد.

به گزارش خبرگزاری های رسمی، شهر ماسوله در فومن گیلان دارای قدمت تاریخی بوده و در سال ۱۳۵۴ با شماره ۱۰۹۰ در فهرست میراث فرهنگی و طبیعی ملی ایران به ثبت رسیده است. حتی این شهر کوچک در فهرست موقت آثار یونسکو هم قرار دارد، با توجه به تمهیداتی که در مقابل توسعه عمرانی، انسانی و تخریب این شهر در نظر گرفته شده امید است این مجموعه ی تاریخی در فهرست آثار تاریخی جهانی هم به ثبت برسد. شهر ماسوله در نوروز چهار برابر ظرفیت خود را به واسطه مهمان نواز بودن پذیرا می شود و احتمال آسیب به این شهر به مرور بیشتر می‌شود.


در نوروز چه به روز ماسوله می آید!

 

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,430
امتیاز واکنش
4,941
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 16 ساعت 15 دقیقه
نویسنده این موضوع
مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی ماسوله، مصطفی پور علی در اینباره گفته است: این شهر کوچک در فومن گیلان جزء شهرهای قدیمی ایران است و از سال ۱۳۱۵ دارای شهرداری بوده است. همچنین او ادامه می دهد که مردم بومی ماسوله مهمان‌نواز مسافران نوروزی‌اند، و حتی در روزهای اوج حضور مسافران و گردشگران تلاش خود را برای مهمان‌نوازی و استقبال از گردشگران به کار می‌برند.

در طی جلسه ای که پورعلی با شورای راهبردی و کمیته فنی میراث فرهنگی ماسوله برگزار کردند، نتیجه گرفتند که با توجه به جمعیت شهر ماسوله که بین ۴ تا ۵ هزار نفر است ورود ۱۶ هزار مسافر در ایام عید به این شهر کوچک تاریخی آسیب های جدی وارد می کند، او اضافه می‌کند: به فراخور حضور این جمعیت مسافر که متاسفانه بیشتر در ایام خاصی از سال وارد ماسوله می‌شوند، به مرور چیزی از ماسوله ی ارزشمند باقی نمی‌ماند، لذا باید براساس میزان ظرفیت مجاز ، پذیرایی از گردشگران را انجام صورت پذیرد.

اول اینکه باید شهر را توسعه داد تا سالانه بتواند ظرفیت ۱۵ هزار مسافر را داشته باشد که در این شرایط، حفاظت ماسوله با چالش جدی مواجه خواهد شد. که با تغییر سـ*ـیاست هایمان می توانیم به جای این که گردشگران در اسام خاصی از سال به سفر بروند این تعداد انبوه در طول سال توزیع شود و در ۱۲ ماه سال و فصول مختلف این مشکل را بتوانیم حل کنیم.
دومین راهی هم که برای این منظور در وجود دارد، این است که گردشگری ماسوله را از گردشگری غیرفرهنگی صرف به سمت گردشگری فرهنگی تغییر دهیم که البته تاکنون تمهیدات و توسعه فعالیت‌های موزه‌ای و فرهنگی در این راستا شکل گرفته‌اند.
مصطفی پور، مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی ماسوله از رسانه های خواست که در معرفی جاذبه‌های گردشگری و محیط‌های طبیعی و تاریخی این شهر موثر دانست تا حضور گردشگران در طول سال توزیع شود، همچنین وی با تاکید بر این‌که نه تنها ماسوله بلکه استان گیلان یکی از نقاطی است که به واسطه‌ی حضور بیش از حد گردشگران و مسافران نوروزی به این استان، آسیب می‌بیند، ادامه می‌دهد: تعطیلات پیوسته‌ی نوروزی بخشی از این مسایل را پیش می‌آورد، اتفاقی که کل گیلان با آن مواجه است. تهمیدات باید در سطح بالا و کلان کشور انجام شود.

منبع: الی گشت


در نوروز چه به روز ماسوله می آید!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا