خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,430
امتیاز واکنش
4,941
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 15 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
کلیشه های پاریس
پاریس عروس شهرهای دنیاست و هرکسی آرزو دارد برای یک بار هم که شده به این شهر سفر کند. اما ذهنیتی که ما از شهر پاریس داریم کاملا با واقعیت مطابقت ندارد و گاهی کاملا اشتباه است. در این مطلب می خواهیم برخی از رایج ترین کلیشه های پاریس را به شما معرفی کنیم که کاملا غلط هستند.
پاریسی ها مغرور و از خودراضی هستند!

خیلی ها در مورد مردم پاریس چنین تصوری دارند و این موضوع یکی از رایج ترین کلیشه های پاریس به حساب می آید. دلیل این تصور شاید این باشد که توریست ها بیشتر در مکان های توریستی پاریس به سر می برند و هر فرد پاریسی که می بینند سرش به شدت شلوغ است. به همین دلیل شاید از یک پاریسی سوالی بپرسید و او خیلی بی حوصله جوابتان را بدهد. اما باید خودتان را جای آن ها هم بگذارید. پاریسی هایی که در مناطق توریستی کار می کنند دائما با صدها و هزاران توریست مواجه می شوند و طبیعی است که گاهی کمی بی حوصله باشند. سعی کنید چند کلمه فرانسوی مثل بونژوغ (سلام) و اوغ ووآغ (خداحافظ) و مرسی (merci) را یاد بگیرید تا به آن ها نشان بدهید که به آن ها احترام می گذارید. استفاده از همین چند کلمه واقعا معجزه می کند و خواهید دید که رفتار پاریسی ها با شما چقدر صمیمانه تر می شود.

پاریسی ها از انگلیسی حرف زدن متنفرند!
این هم یکی از رایج تری کلیشه های پاریس است. خیلی ها فکر می کنند پاریسی ها به دلیل غروری که دارند از انگلیسی حرف زدن بدشان می آید. دلیل این تصور اشتباه هم این است که از یک پاریسی به انگلیسی سوالی پرسیده اند و او فرانسوی جواب داده است! پاریس شهری بسیار توریستی است اما نباید انتظار داشته باشید که همه مردم انگلیسی بلد باشند. به ویژه افراد میانسال و نسل های قدیم گاهی ممکن است اصلا انگلیسی بلد نباشند. بنابراین اگر می خواهید از کسی سوال بپرسید به دنبال افراد جوان تر و کسانی بروید که احتمالا انگلیسی بلدند


۸ کلیشه کاملا اشتباه در مورد مردم پاریس!

 

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,430
امتیاز واکنش
4,941
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 15 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
همه پاریسی ها شیک و به روز هستند!
پاریس پایتخت فشن و مد دنیا به حساب می آید و مزون های مشهوری مثل دیور، شانل و لوی ویتون در این شهر قرار دارند. علاوه بر این، هفته مد پاریس هم یکی از مهم ترین رویدادها در صنعت مد است. به همین دلیل یکی از کلیشه های پاریس این است که همه مردم مطابق آخرین مد لباس پوشیده اند و همیشه شیک و فشن هستند! البته پاریسی ها به نحوه لباس پوشیدنشان توجه می کنند، اما آن ها هم مثل همه جای دنیا لباس های راحت و معمولی می پوشند. سری به محله های کمتر توریستی پاریس بزنید و آن وقت می بینید که با مردمانی معمولی سر و کار دارید.

همه پاریسی ها روشنفکر هستند!
در اکثر فیلم ها مردم پاریس را مدام در حال کتاب خواندن و بحث و گفتگوهای روشنفکرانه نشان می دهد. البته درست است که بسیاری از جنبش های ادبی و فرهنگی از شهر پاریس شروع شده، اما مسلما همه مردم پاریس روشنفکر و اهل تفکر و ادبیات نیستند! مردم پاریس هم مثل مردم شهرهای دیگر هستند. برخی از آن ها ممکن است بسیار روشنفکر باشند و بعضی دیگر کاملا افرادی معمولی باشند.

پاریسی ها به ندرت حمام می کنند و به همین دلیل از عطر استفاده می کنند!
یکی از عجیب ترین و غیرواقعی ترین کلیشه های پاریس همین موضوع است. بسیاری به شوخی و خنده می گویند که پاریسی ها به ندرت به حمام می روند و همیشه بو می دهند، به همین دلیل با استفاده از عطرهای خوشبو سعی می کنند این موضوع را مخفی کنند! همه می دانیم که مشهورترین عطرهای جهان در فرانسه و پاریس تولید می شود. بنابراین طرح چنین تصور اشتباهی بیشتر می تواند ناشی از حسادت بقیه به پاریسی ها باشد. فرانسوی ها ممکن است به اندازه ژاپنی ها به تمیزی و نظافت حساس نباشند اما مثل خیلی از مردم دنیا به نظافت خود اهمیت می دهند.


۸ کلیشه کاملا اشتباه در مورد مردم پاریس!

 

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,430
امتیاز واکنش
4,941
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 15 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
پاریسی ها قورباغه می خورند!
حلزون و قورباغه جزء غذاهای پاریسی هستند اما این غذاها بیشتر مخصوص مراسم و جشن های ویژه است. حتی ممکن است خیلی از پاریسی ها تا به حال قورباغه نخورده باشند. ظاهرا قورباغه خوردن پاریسی ها هم یکی از کلیشه های پاریس است که بیشتر برای مسخره کردن لهجه فرانسوی و استفاده مکرر از حرف غ رایج شده است! ممکن است در رستوران های توریستی قورباغه و حلزون ببینید اما در رستوران های محلی پاریس اصلا این طور نیست.

همه پاریسی ها رمانتیک و عاشق پیشه هستند!
برج زیبای ایفل، خیابان ها و مکان های رمانتیک فراوان، رود زیبای سن که از وسط شهر عبور می کند، کافه های کنج و دلنشین، گل فروشی های سیار و … این شهر را به مقصد محبوبی برای ماه عسل و زوج های جوان تبدیل کرده است. همین موضوع باعث به وجود آمدن یکی از کلیشه های پاریس شده است: این که همه مردم پاریس رمانتیک هستند! درست است که شاعران و نویسندگان رمانتیک زیادی در پاریس وجود داشته اند و آثار پراحساسی منتشر کرده اند اما این طور نیست که همه مردم شهر این طور باشند. اگر قصد سفر به پاریس را دارید انتظار نداشته باشید که با یک سری مرد و زن رمانتیک و عاشق پیشه روبرو شوید. شما قرار است به پاریس واقعی سفر کنید، پس خودتان را آماده مواجهه با انسان هایی نرمال و معمولی بکنید.

از هر پنجره ای می توانید برج ایفل را ببینید!
آخرین مورد از کلیشه های پاریس در مورد برج مشهور ایفل است. در اکثر عکس هایی که از پاریس می بینیم از پشت پنجره برج ایفل کاملا مشخص است. همین عکس ها باعث به وجود آمدن این کلیشه شده است و بسیاری از گردشگران انتظار دارند از پنجره هتلشان برج ایفل را ببیند. برج ایفل بسیار بلند است و از اکثر نقاط شهر قابل مشاهده است. اما اینطور نیست که هر پنجره ای را باز کنید برج ایفل را ببینید.

منبع: الی گشت


۸ کلیشه کاملا اشتباه در مورد مردم پاریس!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا