خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,430
امتیاز واکنش
4,941
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 15 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
کلیشه های نیوزلند
متاسفانه کلیشه های اشتباه زیادی در مورد کشورهای مختلف دنیا وجود دارد. سفر کردن راهی است تا از نزدیک با آن کشورها آشنا شویم و متوجه اشتباه بودن تصوراتمان بشویم. امروز می خواهیم در مورد کلیشه های نیوزلند صحبت کنیم. در بین تمام کلیشه های رایج، چند کلیشه وجود دارد که مردم نیوزلند را بیش از همه ناراحت می کند. اگر قصد سفر به این کشور شگفت انگیز را دارید مراقب باشید در مورد این موضوعات صحبت نکنید.

هرچیزی مرتبط با گوسفند

این یک حقیقت است که نیوزلند نژاد گوسفندهای مرغوب و مشهوری دارد. اما این طور نیست که در هر گوشه و کناری مملو از گوسفند باشد! پس در سفر به نیوزلند اگر می خواهید سر صحبت را با یک فرد محلی باز کنید لطفا جک های بی مزه راجع به گوسفند و هرچیزی مرتبط با آن را تعریف نکنید.

نیوزلند بخشی از استرالیاست؟!
این موضوع هم یکی از کلیشه های نیوزلند است که مردم این کشور را بسیار ناراحت و عصبانی می کند. پرسیدن این سوال از یک نیوزلندی مثل این است که از یک کانادایی بپرسیم آیا کانادا بخشی از ایالات متحده آمریکاست؟! یا مثلا ایرلند و اسکاتلند را با هم اشتباه بگیریم یا فکر کنیم دانمارک و سوئد در نزدیکی هم قرار گرفته اند! مردم یک کشور به دلیل ارق و علاقه ای که به کشورشان دارند دوست ندارند بقیه کلیشه های غلط و نادرستی در مورد کشورشان داشته باشند.

نیوزلند دقیقا کجاست؟
یکی از مشکلات که در مورد نیوزلند وجود دارد که خیلی ها اصلا نمی دانند این کشور کجا قرار گرفته است! حتی نکته عجیب و تاسف برانگیز این است که در بسیاری از نقشه ها نیوزلند از قلم می افتد و اصلا این کشور روی نقشه وجود ندارد. خودتان را جای یک نیوزلندی بگذارید و ببینید چه احساسی دارد وقتی متوجه می شوید مردم نمی دانند کشور عزیزتان کجای این دنیاست!


مردم نیوزلند از این کلیشه ها متنفرند!

 

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,430
امتیاز واکنش
4,941
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 15 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
طبیعت کاملا بکر و دست نخورده!
جملاتی از این دست را معمولا در تبلیغات برای سفر به نیوزلند زیاد دیده ایم. گفته می شود که نیوزلند طبیعتی بکر دارد و می توان به نقاطی سفر کرد که پای هیچ انسانی به آن نرسیده است. اما باید بدانید که این موضوع هم یکی از کلیشه های نیوزلند است و کاملا صحت ندارد. صد البته که نیوزلند کشوری بی نظیر و شگفت انگیز است و مملو از چشم اندازهای طبیعی فوق العاده است. اما نیوزلند هم در برابر انواع آلودگی مصون نیست و در دهه های اخیر گرفتار آن بوده است. بنابراین اگر با یک فرد نیوزلندی مواجه شدید می توانید از زیبایی های کشورش صحبت کنید اما هیچ وقت از واقعیت دور نشوید.

همه چیز خیلی گران است!
حتی پولدارترین مسافر هم وقتی به نیوزلند سفر می کند از قیمت بالای برخی کالاها ممکن است تعجب کند. واقعیت این است که نیوزلند فاصله بسیار زیادی از کشورهای دیگر دارد و یک گوشه وسط اقیانوس و دور از همه قرار گرفته است. به همین دلیل واردات محصولات و کالاهای مختلف به این کشور هزینه های بالایی دارد. خود مردم نیوزلند به خوبی از این موضوع آگاهند و می دانند که قیمت برخی محصولات در نیوزلند به نسبت قیمت همان محصول در کشوری دیگر بالاتر است. اما دیگر لازم نیست موقع هر خریدی که انجام می دهید این جمله را بگویید. مردم نیوزلند هم خودشان به این موضوع عادت کرده اند و آن را به عنوان حقیقتی از زندگی روزمره شان پذیرفته اند.

نیوزلندی هستی؟ پس اهل اوکلندی!
اوکلند پرجمعیت ترین و مشهورترین شهر نیوزلند است. با این که ولینگتون پایتخت نیوزلند است اما بخش زیادی از جمعیت این کشور در اوکلند متمرکز شده اند. با این حال، هیچ وقت فراموش نکنید که نیوزلند شهرها و شهرستان های متعددی دارد و قرار نیست هر فرد نیوزلندی اهل اوکلند باشد! مثل این که فکر کنیم هر ایرانی اهل تهران است! این تصور هم یکی دیگر از کلیشه های نیوزلند است که درست نیست.


مردم نیوزلند از این کلیشه ها متنفرند!

 

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,430
امتیاز واکنش
4,941
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 15 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
بسیاری از کلیشه های نیوزلند را شاید ما هم داشته ایم و فکر می کردیم حقیقت دارند. بخشی از این عدم آگاهی به دلیل دوردست بودن نیوزلند است و شاید تا حدی حق داشته باشیم. نیوزلند که با نام های نیوزیلند و زلاندنو هم شناخته می شود کشور-جزیره ای در جنوب غربی اقیانوس آرام است. نزدیک ترین کشور به نیوزلند، استرالیاست که ۱۵۰۰ کیلومتر با آن فاصله دارد.

یکی از نکات جالب در مورد نیوزلند این است که این سرزمین حدود ۸۰ میلیون سال زودتر از بقیه جدا بوده و به همین دلیل طبیعت و حیات وحش بسیار منحصربفرد و متفاوتی با سایر نقاط دنیا دارد. پایتخت نیوزلند شهر ولینگتون است و اوکلند هم بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر این کشور به حساب می آید.

قوم مائوری
مائوری ها مردمان بومی نیوزلند هستند که روزگاری تمدن مائوری را تشکیل می دادند و فرهنگ و رسم و رسوم بسیار جالبی هم دارند. این قوم همچنان به رسم و رسوم خود پایبند هستند و در جشن ها و مراسم های آئینی سنت های خود را اجرا می کنند. یکی از جذاب ترین رسوم مائوری ها رقصی به نام رقص مرگ است که در گذشته برای شروع شکار اجرا می شده است. با این حال امروزه این رقص که بسیار هم پرشور و حرارت است به یکی از جاذبه های گردشگری نیوزلند تبدیل شده و توریست ها دوست دارند این مراسم جالب را از نزدیک ببینند.

جاذبه های گردشگری ولینگتون
ولینگتون پایتخت نیوزلند است و به نوعی مرکز فرهنگ و هنر این کشور هم محسوب می شود. در این شهر جاذبه های گردشگری فراوانی وجود دارند که هرکس با هر سلیقه ای را راضی می کند. کوه ویکتوریا یکی از جاذبه های طبیعی این شهر است و چشم انداز بی نظیری به شهر ولینگتون دارد. موزه ملی نیوزلند که Te Papa نامیده می شود هم یکی از دیدنی های شهر به ویژ برای هنردوستان و علاقه مندان به تاریخ است. در این موزه می توانید با تاریخ و فرهنگ نیوزلند بیشتر آشنا شوید و از آثار هنری و صنایع دستی بومی این کشور دیدن کنید. موزه ولینگتون، باغ گیاه شناسی ولینگتون، قطار کابلی ولینگتون، خیابان کوبا، ساختمان مجلس، یادبود ملی جنگ و سواحل زیبا و منطقه های محافظت شده طبیعی از جمله دیدنی های پایتخت ولینگتون هستند.

منبع: الی گشت


مردم نیوزلند از این کلیشه ها متنفرند!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا