خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,430
امتیاز واکنش
4,941
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 16 ساعت 16 دقیقه
نویسنده این موضوع
آشنایی با کارناوال گوا
شهر ساحلی گوا نگینی خوشرنگ در شبه جزیره هند است و یکی از محبوب ترین مقاصد ساحلی هند و حتی جهان به شمار می رود. سواحل نقره فام و زیبا، رستوران های متنوع و فستیوال ها و کارناوال های شاد و هیجان انگیز، گوا را به مقصدی رویایی برای تفریح و ماجراجویی تبدیل کرده اند. فستیوال های متعددی در گوا برگزار می شود که «کارناوال گوا» بدون شک معروف ترین آن هاست و به یکی از جاذبه های توریستی گوا تبدیل شده است. این کارناوال پرطرفدار در ماه اسفند برگزار می شود و بسیاری از مسافرانی که قصد سفر به گوا و هند را دارند برنامه سفرشان را با این کارناوال بزرگ و هیجان انگیز هماهنگ می کنند.

کارناوال گوا چیست؟

در گوا و در تمام طول سال فستیوال ها، جشن ها و کارناوال های متعددی برگزار می شود و این شهر را به مکانی سرزنده، پرجنب و جوش و رنگارنگ تبدیل کرده است. این جشن ها آن قدر هیجان انگیز هستند که مسافران زیادی برنامه سفرشان را طوری تنظیم می کنند که حتما در یکی از این رویدادها حضور داشته باشند. کارناوال گوا که کارنیوال یا همان کارناوال نامیده می شود بزرگ ترین کارناوال هند و یکی از بزرگ ترین کارناوال ها در سرتاسر آسیاست.
این رویداد همه ساله در حوالی ماه فوریه شروع می شود و تاریخ دقیق برگزاری آن هر ساله کمی تغییر می کند. گوا به خودی خود مقصد جذاب برای توریست هاست و این کارناوال هم باعث جذابیت بیش از پیش آن شده و به یکی از دیدنی های هیجان انگیز گوا تبدیل شده است. اگر حوالی ماه فوریه یا اسفند قصد سفر دارید و هنوز مقصد سفرتان را انتخاب نکرده اید گوا را انتخاب کنید. در این زمان هم آب و هوای گوا بسیار معتدل و دلپذیر است و هم شانس حضور در یکی از بزرگ ترین کارناوال های هند و آسیا را خواهید داشت. کارناوال گوا ۲۰۱۹ از تاریخ ۱۱ الی ۱۴ اسفند ماه ۱۲۹۷ در سرتاسر گوا برگزار می شود و چند روز مملو از موسیقی، رقص و شادی و هیجان را تجربه خواهید کرد.


«کارناوال گوا»، بزرگ ترین و شادترین کارناوال در هند!

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,430
امتیاز واکنش
4,941
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 16 ساعت 16 دقیقه
نویسنده این موضوع
تاریخچه کارناوال گوا
جالب است بدانید که پرتغالی ها روزگاری در قسمت هایی از هند، از جمله گوا تسلط داشتند و هنوز در سرتاسر گوا می توان نشانه هایی از حضور پرتغالی ها را مشاهده کرد. کارناوال گوا هم یادگار استعمارگران پرتغالی است که در حدود ۵۰۰ سال پیش در این منطقه حاکم بوده اند. پرتغالی ها اولین کارناوال گوا را در این استان راه اندازی کردند؛ اما خاستگاه اصلی کارناوال کشور پرتغال نیست. در واقع، این نوع کارناوال ها ریشه در رم و یونان بـ*ـو*ستان دارد که بعدها به اسپانیا و نهایتا به پرتغال راه پیدا کرده است. زمانی که پرتغالی ها وارد این سرزمین شدند سعی داشتند تا فرهنگ و آداب و رسوم خود را هم در این منطقه پیاده کنند و به همین دلیل اقدام به برگزاری کارناوال گوا کردند. با این حال، در طول سال ها مردم محلی گوا، آداب و رسوم و فرهنگ محلی خود را هم وارد این رویداد کردند و آن را به یکی از هیجان انگیزترین کارناوال های منطقه تبدیل کردند.
شرکت در کارناوال گوا
شکی نیست که در بین فستیوال هایی که در این منطقه برگزار می شود کارناوال گوا از همه بیشتر محبوب و پرطرفدار است و افراد زیادی ماه ها منتظر فرا رسیدن این رویداد بزرگ هستند. موسیقی، رقص و سرگرمی های مفرح و نمایش های خیره کننده از جمله جنبه های مهم و کلیدی کارناوال گوا هستند. در حاشیه برگزاری این کارناوال هم مراسم های مفرح و سرگرم کننده ای هم برگزار می شود و چهار روز برگزاری کارناوال گوا را به جشنی شاد و منحصربه فرد تبدیل می کند. کارناوال گوا در واقع قبل از فرا رسیدن ماه روزه داری مسیحیان (Month of Lent) برگزار می شود و در طول این ماه، مردم به طور کامل از مصرف گوشت خودداری می کنند.


«کارناوال گوا»، بزرگ ترین و شادترین کارناوال در هند!

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,430
امتیاز واکنش
4,941
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 16 ساعت 16 دقیقه
نویسنده این موضوع
رژه و پیاده روی باشکوه و بزرگ کارناوال گوا با حضور شاه مومو که نقشی کلیدی در برگزاری کارناوال های این چنین دارد آغاز می شود و رقصنده ها، نوازنده ها و گروه های مختلف دلقک ها، آکروبات بازها و … او را همراهی می کنند. رژه نمایشی کارناوال گوا از خیابان اصلی پاناجی، مرکز استان گوا شروع می شود و با فرا رسیدن ماه روزه داری این کارناوال هم به اتمام می رسد.

غذا همیشه بخشی جذاب و هیجان انگیز از هر مراسم و جشنی بوده است و کارناوال گوا هم از این قاعده مستثنی نیست. اگرچه کارناوال گوا ارتباط مستقیمی با غذا ندارد، اما در خلال برگزاری این رویداد شاد و چند روزه، اغذیه فروشی های بیشماری در خیابان های شهر حضور پیدا می کنند و به فروش انواع غذاهای هندی، غذاهای سنتی گوا و اسنک و تنقلات و نوشیدنی می پردازند. بنابراین اگر در زمان برگزاری این کارناوال به گوا سفر کنید حقیقتا می توانید با یک تیر چندین نشان بزنید: هم از تفریحات همیشگی و معمول گوا مثل سواحل تفریحی و … استفاده کنید؛ هم در بزرگ ترین و شادترین کارناوال هند حضور پیدا کنید و هم یک دل سیر شکم گردی کنید و انواع غذاهای هندی و حتی بین المللی را در مدت سفرتان امتحان کنید.

آیا حضور در کارناوال گوا نیاز به خرید بلیط دارد؟
خیر، کارناوال گوا ۲۰۱۹ در فاصله روزهای ۱۱ الی ۱۴ اسفند سال جاری برگزار می شود و برای شرکت در این کارناوال نیاز به تهیه هیچ گونه بلیط یا پرداخت هزینه ورودی نیست. تنها کافی است در این روزها در گوا باشید تا شاهد یکی از بزرگ ترین و شادترین رویدادهای گوا باشید. همه به این ضیافت و کارناوال شاد و هیجان انگیز دعوت هستند تا ۴ روز در این رژه و پیاده روی شاد و هیجان انگیز حضور داشته باشید.

منبع: الی گشت


«کارناوال گوا»، بزرگ ترین و شادترین کارناوال در هند!

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا