خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,430
امتیاز واکنش
4,941
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 15 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
جشنواره ها و فستیوال های چین برای گردش هر سال، در کشور پهناور چین و شهرهای آن، جشنواره ها و فستیوال هایی برگزار می شود که همه افراد می توانند در آن شرکت کنند. در حقیقت فستیوال های چین از جمله جاذبه های رایگان چین هستند که بسیار رنگارنگ و جذاب برگزار می شوند. جشن های چینی در تمام جهان طرفداران خود را دارند و با شروع سال جدید چینی، آن ها نیز شروع می شوند.

فستیوال بهاری | The Spring Festival
یکی از جشنواره های چینی است که با افسانه ای شنیدنی روبروست. نام دیگر آن را جشن سال نوی چینی ها می دانند که یکی از مهم ترین جشن ها و فستیوال های چینی است. جشن بهاری همچنین قدیمی ترین فستیوال در این کشور است که بیشتر از ۴ هزار سال تاریخ دارد و به همین دلیل، معنا و ارزش بسیاری برای چینی ها دارد. مردم این کشور پهناور هر سال با شروع سال قمری و از همان روز اول جشنواره بهاری را شروع می کنند. اولین روز از اولین ماه سال قمری تا روز ۱۵ ام آن را برای برگزاری این جشن آماده می شوند.
اگر بخواهیم بیشتر در گذشته فستیوال بهاری جستجو کنیم، باید تاریخ اصیل آن را به سلسله شانگ (the Shang Dynasty) در حدود قرن هفدهم تا یازدهم پیش از میلاد بدانیم. آن گونه که تاریخ، داستان ها و افسانه های چینی گفته اند، اولین بار این جشن برای دور کردن و مبارزه با هیولایی به نام نیان (Nian) شروع شد.
این هیولا هر سال همزمان با شروع سال نو، ظاهر می شد و در نهایت مردم برای آن که از شر این هیولا خلاص شوند، ترقه می زدند و آتش روشن می کردند. در نهایت و در طول سال ها، مراسم دور کردن هیولا در روز آخر سال به یکی از فستیوال های چینی تبدیل شد که هر ساله جشن گرفته می شود.


فستیوال های معروف چین

 

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,430
امتیاز واکنش
4,941
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 15 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
شاید تعجب کنید اما اشتراکات بسیاری میان مراسم عید نوروز ما ایرانی ها با سال نوی چینی ها وجود دارد. برای این جشن، خانواده های چینی خانه های خود را تمیز می کنند و غذاهای خوشمزه را با یکدیگر آماده می کنند تا در سال جدید و با شروع جشن بخورند. این تاریخ برای خانواده های چینی بسیار مهم است و همه اعضای خانواده به دور یکدیگر جمع شده و برای شروع سال جدید آماده می شوند.

و اما آداب و رسومی که در جشن بهاره چینی ها اجرا می شود:
درست کردن غذایی به نام دومپلینگ (dumplings): دومپلینگ در حقیقت نوعی پیراشکی خمیری است که خانواده های چینی برای خوش یمنی و اتفاقات خوب در سال جدید می پزند. تهیه این غذا، برای اولین شام و گردهمایی فامیل به دور هم نیاز به همکاری تمام افراد دارد.
روشن کردن ترقه: مردم چینی معتقدند که روشن کردن ترقه و آتش بازی در شب هنگام، هیولای وحشتناک نیان را از آن ها دور می کند.
تمیز کردن و تزئین کردن خانه ها: قبل از اینکه این جشن شروع شود، تمام مردم خانه های خود را تمیز می کنند.
به کودکان اسکناس شانس داده می شود: بزرگسالان به عنوان هدیه به کودکان، درون پاکت های قرمز رنگی، اسکناس شانس می دهند.
بیدار ماندن تا اواخر شب: مردم چین تا انتهای شب اولین روز عید بیدار می مانند و معتقدند که با این کار تمام ارواح بد را دور می کنند و برای سال جدید آماده می شوند.
نوشتن طومارهای نامه و آرزوی خوشبختی در سال جدید برای یکدیگر
بازدید از تمام فامیل: جوانان و دوستان هر یک به زادگاه خود باز می گردند و از تمام آشنایان دیدن می کنند.


فستیوال های معروف چین

 

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,430
امتیاز واکنش
4,941
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 15 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
فستیوال فانوس | The Lantern Festival
شاید در میان فستیوال های چین بیشتر گردشگران با این فستیوال آشنا باشند. چرا که عکس های جذابی از آن در سراسر جهان منتشر شده است. این جشنواره در پایان فستیوال بهاره برگزار می شود. این جشن در روز پانزدهم سال قمری در چین برگزار می شود که نشان دهنده پایان جشن بهاری هم هست.
گفته می شود که ابتدا در سلسله هان غربی در حدود ۲۰۶ قبل از میلاد تا ۲۵ میلادی شکل گرفته است. هر چند که این جشنواره ابتدا تنها در بخش کوچکی از سرزمین پهناور چین جشن گرفته می شد اما بعدها در سرتاسر چین پخش شد.

از سنت های مردم چین در فستیوال فانوس خوردن غذای تانگیوآن، درست کردن فانوس های رنگارنگ کاغذی و حدس زدن معمای فانوس هاست. این جاذبه های چین در جشنواره ها و فستیوال های چینی برای گردشگران و توریست ها هم جذاب بوده و می توانند در آن ها شرکت کنند.

کارهایی که در این جشن می توانید در آن ها شرکت کنید:
حدس بزنید که کدام فانوس ابتدای همه می سوزد و از بین می رود.
از فانوس های رنگارنگ و تماشایی دیدن کنید و حتی از آن ها بخرید.
دومپلینگ های خوشمزه را در طعم های مختلف امتحان کنید.

فستیوال کینگ مینگ | The Qingming Festival
از فستیوال های چینی که در اواخر بهار (همزمان با ۴ یا ۵ آپریل) مردم چینی برپا می کنند، فستیوالی است که برای درگذشتگان است. چینی ها هزاران سال است که آن را جشن می گیرند و بر سر خاک و مزار رفتگان خود جمع می شوند. نمونه این جشن را شاید در فرهنگ ها و دیگر کشورها نیز دیده باشید. هر چند که آداب و رسوم و سنت ها در هر کشوری با دیگر کشورها، متفاوت است اما معنا و مفهوم آن یکی است. مردم چین برای رفتگان خود دعا می خوانند و از آن ها طلب آمرزش می کنند. همچنین به دامان طبیعت می روند.

چه سنت هایی در این روز وجود دارد:
همگی به طبیعت می روند و به دور یکدیگر جمع می شوند. یک روز خود را در طبیعت به سر می برند.
کاشتن درخت از دیگر کارهایی است که در این روز انجام می دهند.
از جذاب ترین کارهایی که می توانید در آن شرکت کنید، به هوا فرستادن کایت هاست. بعضی از مردم به کایت ها فانوس های کوچکی متصل می کنند که از آسمان همانند ستاره ای کوچک دیده می شوند.
تزئین کردن و تمیز کردن مزار اجداد در بهار


فستیوال های معروف چین

 

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,430
امتیاز واکنش
4,941
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 15 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
فستیوال قایق اژدها
از هیجان انگیزترین جاذبه ها و فستیوال های چین است که تاریخی بیش از دو هزار سال دارد. جشنواره قایق اژدها با نام فستیوال دوآنوو هم شناخته می شود. این جشن روز پنجم در ماه پنجم قمری یا تقویم چینی برگزار می شود و پر از مسابقه است. همانند دیگر جشن ها، مردم کوفته برنجی یا دومپلینگ های خوشمزه می پزند و می خورند. گفته شده است که این جشنواره برای یادبود شاعر معروف چینی به نام کو یوآن بر پا شده است.

در این جشن غذاهای سنتی چینی همانند زونگزی (zongzi) خورده می شود.
مسابقات هیجان انگیز قایق هایی به شکل اژدها برگزار می شود که زنان و مردان در آن شرکت می کنند.

جشنواره دو هفتم | The Double Seventh Festival
در میان جشن ها و فستیوال های چینی، روزی که اولین جشن روز عشاق در جهان نامیده می شود، به جشنواره دو هفتم یا جشن کیژی مشهور است. این جشن نیز در روز هفتم از ماه هفتم سال چینی برگزار می شود و با افسانه ای جذاب همراه است. یک افسانه مشهور چینی هست که می گوید روزی روزگاری پسری به نام نیولانگ زندگی می کرد که کشاورز بود. او یک پری زیبا به نام ژینو را دید و این دو عاشق هم شدند اما مادر ژینو به آن ها اجازه نداد تا یکدیگر را ببینند. در پایان راهزنان و قاتلان برای این دو پلی ساختند تا آن ها را به یکدیگر برسانند.

برگزاری مسابقه نخ کردن سوزن ها در میان دختران و آرزوی هوشمندی داشتن. هر دختری که بتواند ۷ نخ رنگی را از هفت سوزن عبور دهد، به عنوان ماهرترین و باهوش ترین دختر شناخته می شود.
سوزن دوزی دختران زیر نور ماه و آرزویی برای یافتن شوهری خوب از الهه ژینو
پوشیدن لباس های سنتی چینی


فستیوال های معروف چین

 

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,430
امتیاز واکنش
4,941
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 15 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
جشن نیمه پاییز | The Mid-Autumn Festival
شاید بتوان جشن نیمه پاییز چینی ها را دومین جشن مهم در میان این مردم دانست. جشنی است که هنگامی که ماه کامل در آسمان شب پدیدار می شود. ماه کامل در میان این مردم نمادی از کمال و احیای پیوندهای خانوادگی است. همچون دیگر فستیوال های چین در این شب نیز، خانواده ها به دور یکدیگر جمع شده و به خوردن کیک های پخته شده به شکل ماه و میوه هایی مانند سیب مشغول می شوند. زیبایی ماه را تحسین می کنند و تمام اعضای خانواده با یکدیگر وقت می گذرانند. نام دیگر این جشنواره، جشن ماه کامل است.

جشنواره انقلاب زمستانی | The Winter Solstice Festival
از جشنواره هایی است که با نام فستیوال دونگژی هم شناخته می شود. اگر همزمان با این جشنواره به چین سفر کنید، می توانید از انواع کیک ها و شیرینی های خوشمزه بخورید. با مردمی که مشغول انجام آداب و رسوم چینی هستند همراه شوید و از میزهای غذای خانوادگی دیدن کنید.

جشنواره شب دو نهم | The Double Ninth Festival
همانطور که از نام آن مشخص است، از جشن ها و فستیوال های چین بوده که در روز نهم از ماه نهم سال برپا می شود. با این حال نام دیگری هم دارد و مردم به آن جشنواره چونگیانگ (the Chongyang Festival) هم می گویند. این روز در بسیاری از خانواده های چینی به دیدن پدربزرگ ها و مادربزرگ ها می روند و یک روز را با آن ها می گذرانند. همچنین در این روز هم مردم برای اجداد و درگذشتگان خود دعا می خوانند و البته همزمان با جشن برداشت در سپتامبر هم می شود. تاریخچه این جشنواره نیز بسیار بوده و به نوعی از جشن های باستانی چین است که تا به امروز همچنان برگزار می شود. کارهایی که در این روز انجام می شود را در ادامه بخوانید.

کایت به هوا فرستادن
بالا رفتن از کوه
خوردن نوعی کیک که هم نام با همین جشنواره است.

منبع: الی گشت


فستیوال های معروف چین

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا