خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

YaSnA_NHT๛

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
میکسر انجمن
کاربر V.I.P انجمن
  
  
عضویت
21/2/22
ارسال ها
2,773
امتیاز واکنش
13,810
امتیاز
373
محل سکونت
کنار موتورم!
زمان حضور
130 روز 12 ساعت 24 دقیقه
نویسنده این موضوع


ایلیا ارنبورگ (۱۸۹۱ – ۱۹۶۷) رمان‌نویس و شاعر روسی در مسکو و در خانواده‌ای یهودی و از طبقه متوسط زاده شد. تحصیلات خود را در مسکو انجام داد، دانشجویی انقلابی بود که در حوادث ۱۹۰۵ شرکت کرد و در ۱۹۰۷ در شانزده سالگی به زندان افتاد. از ۱۹۰۸ به خارج از کشور سفر کرد و سال‌ها در فرانسه به‌سر برد. در پاریس با نویسندگان و شاعران سمبولیست آشنا شد و با شیفتگی آثار فرانسوا ويون را ترجمه کرد و خود نیز اولین اشعار را در ۱۹۱۰ انتشار داد و در جنگ جهانی اول از طرف یکی از روزنامه‌های مهم سن‌پترزبورگ سمت خبرنگار جنگی یافت.

ارنبورگ در انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ روسیه، طرفدار روس سفید که مخالف انقلاب بود، باقی ماند و چندی در اوکراین، گرجستان و کریمه که در تصرف روس سفید بود، به‌سر برد. در ۱۹۲۱ در زمان پیروزی ارتش سرخ توقیف شد، سپس به انقلاب پیوست و به عضویت حزب بلشويك درآمد. در ۱۹۲۲ به پاریس بازگشت و رمان «حوادث شگفت‌انگیز خولیو خورنیتو و پیروانش»را منتشر کرد که از بهترین آثار داستانی وی به‌شمار آمد. قهرمان کتاب مردی است اهل مكزيك که زندگی خود را در جهان‌گردی و آوارگی می گذراند و پیوسته در پی آن است که ریاکاری و فساد جامعه‌ها را در زندگی جديد وصف کند. ارنبورگ به وسیله قهرمان داستان بدبینی خود را به زندگی عصر خویش آشکار می سازد.

ارنبورگ میان سال‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ يك رشته آثار مربوط به جنگ و جوامع و ملل انتشار داد که بعضی از آن‌ها از ارزش ادبی بسیار برخوردار است، از جمله: پول پرست (۱۹۲۵)، دومین روز خلقت (۱۹۳۳)، بدون نفس تازه کردن (۱۹۳۵).
ایلیا ارنبورگ در همه این آثار سوسیالیسم را می ستاید و از تحول عميق در تعلیم و تربیت و وضع خانواده حمایت می کند. ارنبورگ در ۱۹۴۰ به وطن بازگشت و با وجود جنگ جهانی دوم محیط آن را سالم و پاك یافت، پس خود را موظف دید که در راه اعتلای میهن و تحرك جامعه قدم‌های سودمندی بردارد، ازین رو به کار روزنامه‌نگاری و تبلیغات پرداخت و خود را نویسنده‌ای متعهد به امور میهن معرفی کرد و بسیار مورد توجه دستگاه حکومت قرار گرفت.

از آثار این دوره است داستان‌های سقوط پاریس(۱۹۴۱) که پرده نقاشی تند و روشنی است از انحطاط جامعه فرانسوی سال‌های ۱۹۳۹-۱۹۴۰.


بیوگرافی گریگوریویچ ارنبورگ | نویسنده

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH، SelmA و Matiᴎɐ✼

YaSnA_NHT๛

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
میکسر انجمن
کاربر V.I.P انجمن
  
  
عضویت
21/2/22
ارسال ها
2,773
امتیاز واکنش
13,810
امتیاز
373
محل سکونت
کنار موتورم!
زمان حضور
130 روز 12 ساعت 24 دقیقه
نویسنده این موضوع
داستان توفان (۱۹۴۸) که واقع‌بینانه‌ترین گزارشی است به صورت داستان از دوره جنگ در فرانسه و شوروی و اتحاد شوروی با متحدان غرب و در ضمن نمودار احساس ضد امریکایی بعد از جنگ در روسیه.نهمین موج (۱۹۵۱) که نویسنده پس از سفر به آمریکا نوشت و دارای موضوعی ضد آمریکایی است.
پس از مرگ استالین، جوانان روشنفکر شوروی، ارنبورگ را به مناسبت سازش با محیط و سکوت طولانیش در باره خطاهای استالین در دوران حکومت، سرزنش کردند و او برای جبران سکوت خود قسمت اول داستان يخگشاد را در ۱۹۵۴ منتشر کرد و به جهانیان خبر داد که دوره تازه و برجسته‌ای در تاریخ شوروی آغاز شده است. در قسمت دوم که در ۱۹۵۶ منتشر شد، تردیدهایی که گاه در قسمت اول به‌چشم می خورد، از میان رفته و کتاب لحنی کاملا” خوش‌بینانه به خود گرفته است

شرح وقایع و خاطرات گذشته ارنبورگ به نام انسان، سالها، زندگی به طور تدریجی در مجله ادبی دنیای جدید میان سال‌های ۱۹۶۱ و ۱۹۶۵ انتشار یافت. ارنبورگ تنها نویسنده شوروی زمان خویش است که درباره زندگی و فرهنگ غرب آگاهی وسیع دارد و با ادراک عمیق و لحن انتقاد آمیز درباره آن بحث می کند. مقاله‌های بی‌شمار وی پیوسته مورد پسند عامه مردم قرار داشته و در مقاومت مردم شوروی در برابر ارتش آلمان نفوذ فراوان داشته است. ارنبورگ در وصف و صراحت بیان استادی و نیرومندی خاص دارد. مجموع آثارش که حاکی از احساس پر شور برادری و همبستگی افراد بشر با یکدیگر و نمودار ادبیات زمان جنگ است، در خارج از کشور روسیه محبوبیت عام یافته و به زبان‌های متعدد ترجمه شده است.


منبع : کتابلازم


بیوگرافی گریگوریویچ ارنبورگ | نویسنده

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH، SelmA و Matiᴎɐ✼
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا