خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
وزارت آموزش و پرورش یک اطلاعیه مهم داد. وزارت آموزش و پرورش جزئیات تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان را اعلام کرد. مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش‌ و پرورش با اشاره به شرایط تغییر رشته تحصیلی دانش‌آموزان در پایه دهم و یازدهم گفت: با توجه به تأثیر قطعی معدل در کنکور، مسیر تغییر رشته برای سال‌های آینده سخت‌تر خواهد بود.. وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره زمان برگزاری امتحانات دانش‌آموزان پایه ششم و نهم اطلاعیه‌ای صادر کرد.
انتخاب رشته تحصیلی دانش‌آموزان در پایان پایه نهم را به جرأت می‌توان مهمترین اتفاق زندگی هر نوجوان برای انتخاب مسیر آینده و ورود به دنیای بزرگسالی دانست از این حیث انتخاب آگاهانه و دقیق انتخاب رشته تحصیلی اهمیت بسیاری دارد؛ با این حال در اکثر مواقع شاهد انتخاب نادرست یا تحت تأثیر شرایط خاص برخی رشته‌های پزشکی و زیرمجموعه‌های آن هستیم.
معمولاً آموزش و پرورش به ارائه آمار دانش‌آموزانی که در دوره متوسطه دوم برای تغییر رشته تحصیلی خود اقدام کرده و از انتخاب رشته تحصیلی در پایان پایه نهم پشیمان هستند، اقدام نمی‌کند؛ ارائه و انتشار این آمار می‌تواند به ما برای بررسی وضعیت انتخاب صحیح رشته تحصیلی کمک کند.
برآیند وضعیت موجود شرایطی را رقم زده است که هم‌اکنون در انتخاب رشته تحصیلی دانش‌آموزان فقط دو مولفه دخیل باشند نخست، امکانات موجود در آموزش و پرورش و دوم، نمرات دانش‌آموزان و بر این اساس است که در برخی مناطق روستایی شاهد هستیم به دلیل نبود امکانات آموزش و پرورش، صرفاً یک یا دو رشته تحصیلی پیش روی دانش‌آموزان است و عمدتاً هم رشته علوم انسانی.
برای اطلاع از فرآیند هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم در تابستان امسال، تغییرات انتخاب رشته نسبت به گذشته و اقداماتی که آموزش و پرورش برای آگاه‌سازی دانش‌آموزان در انتخاب صحیح انجام می‌دهد با امیر تجلی‌نیا مدیرکل امورتربیتی و مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش وپرورش گفت‌وگویی داشتیم.
منبع: تسنیم


خبر مهم آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان دبیرستانی

 
  • تشکر
Reactions: Z.a.H.r.A☆، SelmA و Matiᴎɐ✼
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا