خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
روزنامه اینتر نشنال هرالد تریبون مورخ 14ژوییه 1978 ).
28. خلعتبری میگوید:« ... هنگامی که در روزنامهها و سازمانهای مختلف در کشورهای جهان درباره تعداد زندانیان سـ*ـیاسی در ایران و شرایط زندانها و رفتار غیر انسانی با زندانیان سـ*ـیاسی مقالاتی منتشر و اعلامیههایی صادر میگردید کمیته بینالمللی صلیب سرخ خواستار شد که براساس قراردادهی بینالمللی از زندانهای ایران بازدید و گزارش برای مقامات ایرانی تهیه نماید وزارت خارجه با احترام به تعهدات بینالمللی با این درخواست موافق بود اما ساواک مخالفت مینمود بالاخره نظر این جانب مورد تأیید شاه قرار گرفت و به ساواک ابلاغ گردید که نمایندگان صلیب سرخ را به زندانها راه داده و در اجرای تحقیقاتشان آزاد بگذازند در نتیجه سه هیأت به فاصله زمانهایی از زندانها دیدن نمودند». (از نوشته خلعتبری در بازپرسی در مورد رابـ*ـطه با ساواک).
29. نیوزویک 14 اکتبر 1974
30. (ایران؛ دیکتاتوری و توسعه- نوشته فرد هالیدی نقل از آیندگان 14 بهمن 57).
31. سازمان عفو بینالمللی در 20 آذر 57 اعلام کرد به رغم ادعای مکرر شاه زندانیان سـ*ـیاسی هنوز بدست پلیس و مأمورین ساواک شکنجه میشوند. هیأتی در ماه نوامبر از 7 شهر ایران دیدن کردند و اطلاعات دقیقی دریافت کردند بر این که شکنجه وجو.د دارد گزارشاتی از ناپدید شدن اشخاص و مرگ زیر شکنجه دادند روشهای اخیر شکنجه شلاق با کابل، مشت و لگد سوزاندن نقاطی از بدن با آتش سیگار، بیخوابیکشیدن به حالت ایستاده ...
سپس مواردی را مشخص مینماید که اشخاص موضوع شکنجه بوده اند و با اسم و تاریخ و محل معرفی مینماید. (آیندگان 24 دی در 57 به نقل از بولتن کمیته دفاع از حقوق زندانیان سـ*ـیاسی).
منبع: pari


ساواک و بررسی اقداماتش در دوره پهلوی دوم

 
  • تشکر
Reactions: *NiLOOFaR*
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا