خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
زیستگاه و دامنه
ایبیس غول پیکر یک پرنده دشت است که در رخ می دهد مرداب ها, مرداب ها, دریاچه ها ، وسیع رودخانه ها ، آب گرفتگی دشت و نیمه باز جنگل ها همچنین استخرها ، استخرها و چمنزارهای آبی فصلی با تراکم بیشتر جنگل برگریز. به طور کلی در مناطق کم ارتفاع یافت می شود. یک پرنده در یک جمع آوری شد مالاییایی مزرعه شالیکاری. پیش از این اعتقاد بر این بود که ایبیس غول پیکر در شرق تایلند ، کامبوج مرکزی و شمالی ، جنوب لائوس و ویتنام جنوبی تولید می شود. هنوز هم در ایران کاملاً رایج بود دلتای مکونگ تا دهه 1920 اما اکنون تقریباً تهی شده است ، با جمعیت کمی باقی مانده که در کامبوج ، جنوب لائوس و احتمالاً در ویتنام تولید مثل می کنند.
منبع: ویکی پدیا و سایر سایت‌ها و پی‌دی‌اف کتاب‌های جانوران‌وگیاهان

این بزرگترین علامت های بزرگ جهانی است. گزارش شده است که بزرگسالان 102-106 سانتی متر (40-41.5 اینچ) طول دارند ، با قد ایستاده ایستاده تا 100 سانتی متر (39 اینچ) و وزن آنها حدود 4.2 کیلوگرم (9.3 پوند) تخمین زده می شود.[3] در میان اندازه گیری های استاندارد ، آکورد بال 52.3–57 سانتی متر (20.6–22.4 اینچ) است ، دم 30 سانتی متر است (12 اینچ) ، تارس 11 سانتی متر (4.3 اینچ) و کولمن 20.8–23.4 سانتی متر است (8.2–9.2 اینچ). بزرگسالان به طور کلی پرهای قهوه ای مایل به خاکستری تیره با سر و گردن بالای خاکستری مایل به خاکستری دارند. نوارهای تیره در پشت سر و ناحیه شانه وجود دارد و نوک بال های خاکستری نقره ای کم رنگ نیز دارای میلگردهای سیاه است. منقار مایل به زرد مایل به قهوه ای ، پاها نارنجی و چشم ها قرمز تیره است. نوجوانان دارای پرهای کوتاه سیاه در پشت سر تا گردن ، اسکناس های کوتاه تر و چشمان قهوه ای هستند.[3]

این یک صدای بلند ، زنگ دار دارد ، که اغلب در حوالی طلوع یا غروب تکرار می شود ، a-leurk a-leurk.[3]


ایبیس غول‌پیکر

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
تاریخ زندگی

اطلاعات کمی از تاریخچه زندگی غول آیبیس شناخته شده است. آبزی می خورد بی مهرگان, مارماهی, سخت پوستان و کوچک دوزیستان و خزندگان. حشرات مانند ملخ و cicadas به طور منظم هنگام فراوان خوردن و دانه گهگاه رژیم را تکمیل کنید.[3] خارج از فصل تولید مثل ، قورباغه ها و جیرجیرک خال به نظر می رسد که شاید مهمترین نوع طعمه برای ایبیزهای بزرگ باشد.[4] آنها عمدتا در بسـ*ـتر گل آلود در آبهای کم عمق علوفه می شوند ، هرچند می توانند در تمام اعماق استخرهای فصلی جنگل تغذیه کنند. گله های تغذیه ممکن است از یک جفت تولید مثل یا یک گروه خانواده کوچک تشکیل شده باشند و مشاهده شده است که با آنها مخلوط می شوند ایبیس سیاه. از رفتار تولید مثل آن چیزی شناخته نمی شود ، اما در داخل لانه می کند درختان ، با اولویت احتمالی برای دیپتروکارپوس درختان.[4] معمولاً لانه ها حداقل 4 کیلومتر (2/5 مایل) از محل سکونت انسانها فاصله دارند ، گرچه این گونه به خصوص از انسان خجالتی نیست و از انسان نمی ترسد مگر اینکه به طور مداوم مورد آزار و شکار قرار گرفته یا شکار شود.[4] ماده ها در آغاز فصل بارندگی ، حدود ژوئن تا سپتامبر ، دو تخم تخم گذاری می کنند. کرم های خاکی به نظر می رسد از تپه های آنها در چمنزارهای مرطوب منبع غذایی مهمی برای لانه سازی ایل های این گونه باشد. به طور کلی ، گونه مسکونی است اما می تواند برای غذا یا در پاسخ به آشفتگی به طور گسترده پرسه بزند. ایبیس غول پیکر به طور کلی سرزمینی است و ممکن است در طول یک سال در یک گروه خانواده باقی بماند. با این حال ، در فصل خشک ، زمانی که لانه سازی نمی کنند ، گروه هایی با حداکثر هفت نفر ، که گاهی اوقات احتمالاً غیر مرتبط هستند ، با هم تغذیه می شوند.




ایبیس غول‌پیکر

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
ایبیس غول پیکر در نظر گرفته می شود به شدت در معرض خطر است در فهرست قرمز IUCN.[5] به نظر می رسد دلایل اصلی آن زهکشی تالاب ها برای کشت و کشت و زلزله همه گیر جنگل برای مزارع لاستیک ، کاساوا ، تفاله چوب و ساج در جنوب شرقی آسیا باشد. زیستگاه ها نیز ممکن است به دلیل جنگ محلی انسانی با ویرانگری روبرو شوند. افزایش جمعیت انسانی در کامبوج به نوبه خود منجر به آشفتگی و جلگه های بعدی می شود جنگل زدایی. ایبیس ممکن است توسط گوشت توسط مردم شکار شود و تخم مرغ نیز از قبل تخم زده شود سایه نخل آسیایی و گل مروارید زرد گلو ، با گونه های قطعا قادر به مقاومت در برابر شکار پایدار نیست. کاهش استخرهای فصلی در جنگل ، که قبلاً توسط جمعیت اکنون تخلیه شده بود مگافونا (بخصوص بوفالوی وحشی آسیایی ) ، همچنین ممکن است بر آنها تأثیر منفی بگذارد. خشکسالی های محلی ، احتمالاً مربوط به تغییرات جهانی آب و هوا ، به نظر می رسد که زیستگاه تولید مثل و رفتار گونه ها را بیشتر به خطر بیندازد. برخی از اقدامات حفاظتی انجام شده است ، از جمله محافظت از لانه ها با نصب کمربندهای فلزی که از دسترسی شکارچیان به آنها جلوگیری می کند ، اما محافظت از زیستگاه ایده آل و افزایش جمعیت انسانی در کامبوج همچنان یک چالش آزار دهنده است. در حال افزایش اکوتوریسم در منطقه و به طور واضح آموزش برای مردم محلی لازم است تا گونه ها با موفقیت از آستانه انقراض بهبود یابند.جمعیت فعلی در حدود 100 جفت تخمین زده می شود ، با جمعیت کل (از جمله جوانان و نوجوانان) کمتر از 500 نفر. با این حال ، حتی این ارقام نیز ممکن است خوش بین باشند. در سال 2018 IUCN اظهار داشت که کمتر از 200 فرد بالغ در جمعیت وجود دارد.
منبع: انیمالیز


ایبیس غول‌پیکر

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا