خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,430
امتیاز واکنش
4,945
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 17 ساعت 57 دقیقه
نویسنده این موضوع
هنگ کنگ هم از نظر اقتصادی و هم از نظر فرهنگی یکی از پویاترین شهرهای آسیا است.از آنجایی که هنگ کنگ سال ها تحت حمایت انگلستان بوده است، به زیبایی به سنت های چینی، چاشنی فرهنگ غربی داده است و نتیجه آن فرهنگ جذابی است که در صورت سفر به هنگ کنگ با آن مواجه خواهید شد. جالب است بدانید جشن سال نو چینی در هنگ کنگ در چندین کشور دنیا از جمله چین، هنگ‌کنگ، تایوان، برونئی، کره‌شمالی و کره‌جنوبی، مغولستان، نپال، بوتان، ویتنام، سنگاپور، اندونزی، مالزی، فیلیپین و تایلند با شور و هیجان خاصی برگزار می‌گردد و شرکت‌ در آن به عنوان یک رویداد بزرگ بسیار جالب خواهد بود.

قدمت اسپرینگ فستیوال
جشن سال نو چینی در هنگ کنگ که به عنوان اسپرینگ فستیوال و یا همان جشن بهاره نیز شناخته می‌شود دارای قدمتی بیش از 4000 سال می‌باشد. اسپرینگ فستیوال در حقیقت بزرگترین و مهم‌ترین رویدادی است که بطور سالیانه در کشور چین برگزار می‌شود. این فستیوال قرار است در سال 2019 از روز 5 ماه فوریه همزمان با 16 بهمن ماه 1397 آغاز شود و بطور معمول در مدت 15 روز با برنامه‌هایی متنوع برگزار شود. مردم چین بخشی از تعطیلات سال نوی خود را به دید و بازدید از دوستان و اقوام خود اختصاص می‌دهند و این به نوعی رسمی است که در تمامی جشن‌های سال نو از شرق تا غرب جهان دیده می‌شود.

همچنین جشن سال نو طولانی‌ترین تعطیلات عمومی در کشور چین است و در این جشن اکثر کارمندان چینی حداقل هفت روز تعطیلی دارند. یکی از نکات جالب توجه تقویم چینی در این است که این تقویم بصورت همزمان ویژگی‌های گاه‌شمار‌های شمسی و قمری را در خود جای داده است.


جشن سال نو در هنگ کنگ

 

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,430
امتیاز واکنش
4,945
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 17 ساعت 57 دقیقه
نویسنده این موضوع
رژه اژدها‌ ها در هنگ کنگ
یکی از مراسمات جالب در شب سال نو در هنگ‌کنگ رژه اژدها‌های رنگارنگ در خیابان‌هاست. یکی از خیابان‌های شلوغ هنگ‌کنگ را انتخاب کنید و در گوشه‌‌ای شلوغ به تماشای این مراسم پر هیاهو که با موسیقی سنتی چینی و رقص اژدهاهای عروسکی همراه است بپردازید. البته مکان‌هایی در اطراف میدان‌ها وجود دارند که شما می‌توانید از آنها برای خود یک صندلی اجاره نمایید و در موقعیتی مناسب به تماشای اجراها بپردازید.

در هنگام برگزاری این رژه‌ها در گوشه و کناره‌های خیابان‌های هنگ‌کنگ گروه‌های خیریه نیز برای کودکان بی‌سرپرست پول جمع می‌کنند که شما نیز می‌توانید به آنها کمک کنید. یکی دیگر از مواردی که در طول این روزها می‌توانید از آن لـ*ـذت ببرید امتحان کردن انواع غذاها و نوشیدنی‌های سنتی چینی است. یکی از رستوران‌های محلی چینی را انتخاب کنید و از منو مخصوص شب سال نو در آن سفارش دهید.
منطقه سوهو در هنگ‌کنگ یکی از بهترین مکان‌ها برای تجربه چشیدن یکی غذای چینی است. از دیگر آداب و رسومی که در این جشن وجود دارد می توان به دور هم جمع شدن اعضای خانواده در کنار یکدیگر به منظور صرف شام و تجدید دیدار با یکدیگر و همچنین دادن پاکت های قرمز رنگ، پوشیدن لباس نو، آتش‌بازی و استفاده از تزئینات جالب و زیبا به یکدیگر اشاره کرد.

تمام خانه‌ها، ساختمان‌ها و خیابان‌ها در حین برگزاری جشن سال نو با اشیای تزیینی قرمز رنگ، آذین بسته می‌شوند. رنگ اصلی برای تزیین در این مراسم، قرمز است؛ زیرا چینی‌ها معتقد هستند که قرمز، رنگ فرخنده و مبارکی است. از دیگر رسومی که در سال نو چینی ها شاهد آن خواهید بود، رسم هدیه دادن و هدیه گرفتن در روزهای آغازین سال نو است که این تقریبا مشابه دیگر نقاط جهان است.

رسم هدیه دادن در سال نو چینی
رسم هدیه سال نوی افراد مسن‌ به افراد جوان‌تر، در مناطق روستایی چین هنوز هم پررنگ است. البته افراد جوان بیشتر ترجیح می‌دهند که هدیه سال نو را که اغلب پاکت‌های قرمز هستند، بگیرند. از جمله متداول ترین هدیه هایی که در سال نو چینی ها دیده می شود پاکت های قرمز حاوی پول هستند. مردم چین معتقد هستند که این پاکت ‌ها به ‌خاطر رنگ قرمز خود، خوش‌شانسی می‌آورند.

معمولا این پاکت‌ها به کودکان و افراد مسن بازنشسته داده می‌شوند. از قدیم عرف جامعه این بوده است که کارفرمایان نیز این پاکت‌های قرمز را به‌عنوان عیدی به کارمندان خود بدهند. جشن کهن سال نو چینی ها که طی 16 روز برگزار می‌شود، از روز اول سال نو آغاز می‌ شود و تا شروع جشنواره لَنتِرن ادامه دارد.

منبع: ایلیا گشت


جشن سال نو در هنگ کنگ

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا