خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
جان تمپلتون از جمله سرمایه‌گذاران مشهور جهان بود و بنیان‌گذار صندوق سرمایه‌گذاری مشترک تمپلتون است. او در سال ۱۹۱۲ دیده به جهان گشود و در سال ۲۰۰۸ از دنیا رفت. تمپلتون یک سرمایه‌گذار، انسان‌شناس و تاجر آمریکایی بود. او به دلیل ایجاد برترین صندوق مشترک بودجه در دنیا، آن هم با استفاده از شیوه‌هایی منحصر به‌فرد شناخته می‌شود. ارزش صندوق خانوادگی هنگام فروش صندوق در سال ۱۹۹۲، معادل ۱۳ بیلیون دلار بود.

زندگی‌نامه جان تمپلتون
تمپلتون در جنوب آمریکا در ایالت تنسی متولد شد. او به درخواست والدین خود وارد دوره تحصیلات آکادمیک شد و نخستین فرد دانشگاه رفته در تمام تنسی به شمار می‌رفت. در سال ۱۹۳۴ در رشته اقتصاد از دانشگاه ییل در کنتیکت فارغ‌التحصیل شد. سپس برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، راهی انگلستان شد. پس از بازگشت از انگلستان در یک بنگاه دلالی در نیویورک مشغول به کار شد. به تدریج فعالیت خود را در بازار بورس آغاز کرد و در سال ۱۹۵۴ صندوق سرمایه‌گذاری مشترک تمپلتون را راه‌اندازی کرد. در ادامه با ما همراه باشید که با فلسفه و شیوه تجارت جان تمپلتون آشنا شوید.

فلسفه سرمایه‌گذاری جان تمپلتون
تمپلتون را بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار قرن بیستم می‌نامند. او نخستین سرمایه‌گذار آمریکایی بود که به منظور سرمایه‌گذاری از مرزهای آمریکا فراتر رفت. او در سفرهای خود تجار و بازارهای مناسب را جهت داد و ستد انتخاب می‌کرد. او کشورهایی که قوانین و محدودیت‌های کمتری را در حوزه مبادلات وضع کرده بودند، ترجیح می‌داد. جان تمپلتون برای سرمایه‌گذاری به سراغ تجارت‌های بزرگ و موفق نمی‌رفت، بلکه او شرکت‌هایی متروک یا تجارت‌هایی که کمتر مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار می‌گرفتند را جهت سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کرد. او چنین تجارت‌هایی را به عنوان یک فرصت طلایی غنیمت می‌شمرد. یکی از داد و ستدهای معروف او مربوط به فروش سهامی بود که به تازگی در عرضه اولیه سهام اینترنت خریداری کرده بود؛ او به سرعت این سهام را به فروش رساند و از انفجار حباب اینترنت سود سرشاری را به دست آورد.

سبک سرمایه‌گذاری جان تمپلتون
با وجود اینکه ۲۵ سال از بازنشستگی تمپلتون می‌گذرد، همچنان قوانین و شیوه‌ی سرمایه‌گذاری او مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد. در ادامه قوانین و قاعده‌های سرمایه‌گذاری جان تمپلتون را شرح می‌دهیم:

۱. ارزش‌گذاری سرمایه یک سبک زندگی است
سرمایه‌گذارانی که ارزش‌گذاری را عمیقاً درک می‌کردند، می‌دانند که تمپلتون خود را شکارچی داد و ستد معرفی می‌کرد. او به دنبال خرید سهام‌هایی بود که به بهایی بسیار پایین‌تر از ارزش واقعی به فروش می‌رسیدند.



بیوگرافی جان تمپلتون | سیاستمدار

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH و SelmA

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
که کمی به عمق این رفتار در زندگی تمپلتون پی برده‌اند. جان تمپلتون و همسرش ۵۰ درصد از درآمد خود را پس‌انداز و سرمایه‌گذاری می‌کردند. آنها از خرید اقلام با پایین‌ترین قیمت ممکن به خود می‌بالیدند. زمانی که برای نخستین بار وارد نیویورک شدند، تنها با ۲۵ دلار تمام لوازم موردنیاز را برای منزل خود خریداری کردند.


۲. تمپلتون از بدبینی دیگران نهایت استفاده را می‌برد
از نظر جان تمپلتون بهترین زمان برای خرید سهام هنگامی است که عموم مردم نسبت به خرید سهام بدبین هستند و ۹۹ درصد از فعالان بورسف دست از خرید و فروش برداشته‌اند. در سال ۱۹۳۹، پس از یک دهه مشکلات اقتصادی و به دنبال حمله هیتلر به اروپا، همه سرمایه‌گذاران در بدبینی کامل به سر می‌بردند و امیدی به بهبود شرایط نداشتند. اما در این بین، تمپلتون یک حرکت بزرگ انجام داد. او سهام بازار بورس آمریکا را به بهای کمتر از یک دلار خریداری کرد. در آن زمان در مجموع ۱۰۴ سهام را با استفاده از پولی که قرض گرفته بود خریداری کرد. از سهام خریداری شده ۳۷ شرکت ورشکسته شده بودند. او باور داشت، تنها در صورتی می‌توانید تمام سرمایه خود را در یک شرکت سرمایه‌گذاری کنید که از سودآوری سرمایه‌گذاری خود ۱۰۰ درصد اطمینان داشته باشید. در غیر این صورت همواره باید سرمایه خود را در راستای خرید سهام شرکت‌های متفاوت هزینه کنید.



جستجوی سراسر جهان
جان تمپلتون یکی از نخستین سرمایه‌گذاران مشهور جهان است که در زمینه تجارت جهانی وارد عمل شد. این در حالی بود که سرمایه‌داران هم نسل تمپلتون حاضر به سرمایه‌گذاری در سرزمینی به جز سرزمین مادری خود نبودند. او به دنبال خریدن بهترین سهام موجود در کشورهای اطراف بود. او کشورهای اطراف را مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه می‌رسید که کدام یک از کشورهای اطراف در حال حاضر بیشتر غرق در بدبینی هستند و تجارت در کدام کشورها راکد شده‌است. به این ترتیب تمپلتون سرمایه خود را در بازار‌های متفاوتی در سراسر جهان سرمایه‌گذاری می‌کرد.

همه چیز در ذهن ما است
جان تمپلتون قضاوت را قدرتمند‌ترین توانایی خود می‌دانست. البته دیگران نیز به خوبی متوجه این استعداد تمپلتون شده بودند. او زمان خود را صرف بررسی بیش از اندازه جزئیات نمی‌کرد و با توجه به کلیت، واقعیت عوامل کلیدی را شناسایی می‌کرد. او همواره در حال تفکر بود و با مثبت اندیشی به تجارت می‌اندیشید. آگاهی بالای او نسبت به شرایط موجود راز موفقیت او در طی سالیان دراز بود.



در آخر
زمانی که به بررسی زندگی سرمایه‌گذاران مشهور جهان می‌پردازیم، در می‌یابیم که آنها بدون توجه به احساسات و تفکرات مردم و اکثریت سرمایه‌گذاران تجارت‌ها مورد نظر را جهت سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کردند. به این ترتیب آنها همواره در موقعیت‌هایی وارد عمل می‌شوند که کمتر کسی حاضر به داد و ستد و معامله است. ما در آکادمی دکتر ژند با الهام از زندگی جان تمپلتون، نکات اولیه برای خرید و فروش سهام را به گونه‌ای متفاوت در اختیار علاقمندان قرار می‌دهیم.


بیوگرافی جان تمپلتون | سیاستمدار

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH و SelmA

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع


منبع:academydrzhand.com


بیوگرافی جان تمپلتون | سیاستمدار

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH و SelmA
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا