خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,145
امتیاز واکنش
5,504
امتیاز
283
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 1 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقاشی‌های به کار رفته در خانه‌های قاجار، برای تزئین شاه‌نشین عمارت مورد استفاده قرار گرفته است. ترکیب‌بندی نقاشی‌های رویِ چوب در سقف، دارای ترکیب‌بندی مشخصی است و تفاوت‌ها، تنها در نقوش داخلی قاب‌های تزئینی چوبی که به صورت هندسی گره‌سازی شده‌اند و قاب‌های تزئینی که بر دیوار است مشاهده می‌شود. این قاب‌ها دارای محور تقارن، ترکیب‌بندی ایستا و نما از روبه‌رو است. استفاده از قلم‌گیری در محیط تصاویر و وجود سایه‌روشن برای عمق‌دهی به اثر بوده است.

رنگ‌هایی که عمدتا برای رنگ‌آمیزی این نقوش در نقاشی روی چوب استفاده می‌شده‌اند شامل قرمز، زرد، سیاه، سفید و... بوده‌اند. این رنگ‌ها در نقاشی ایرانی، از صنایع گیاهی، حیوانی و معدنی تهیه می‌شدند و این خود ثبات و دوام رنگ را زیاد می‌کرد. برخی از این رنگ‌ها عبارتند از لاکی (تهیه شده از حشرات قرمز رنگ به نام قرمز دانه) و آبی لاجوردی (تهیه شده از سنگ لاجورد)

نقاشی روی چوب چیست؟
نقاشی روی چوب، اشیاء و لوازم منزل از دیگر کارهایی است که ‌می‌توان برای نو یا متمایز کردن وسایل قدیمی و کهنه انجام داد. نقاشی روی چوب و هر نوع مصنوعات چوبی از جمله هنرهایی است که این‌روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته و علاقه‌مندان بسیاری را به خود جلب کرده است.

تکنیک نقاشی روی هر نوع وسیله‌ی دکوراتیو طیف وسیعی دارد. این تکنیک‌ها به صورت‌های متفاوتی قابل اجرا است که در این مقاله به نمونه‌هایی اشاره خواهیم کرد که احتیاج به تجربه‌ی نقاشی به صورت حرفه‌ای نداشته باشد.

نقاشی با تکنیک تک ضربه‌ای یا One stroke
نقاشی دستی روی وسایل دکوراتیو هنری است که احتیاج به تجربه‌ی نقاشی کردن دارد اما تکنیک‌های زیادی برای علاقه‌مندان این حرفه وجود دارد که می‌توانند بدون تجربه‌ی نقاشی طولانی مدت با استفاده ازویدیوهای آموزشی و نگاه کردن به حرکت دست، به راحتی طرح‌های زیبایی روی اجسام مختلف پیاده کرد. یکی از این تکنیک‌ها به تکنیک تک ضربه‌ای یا one stroke معروف است که شما با حرکت‌های تک ضربه‌ای و کوتاه می‌توانید نقوش زیبایی خلق کنید. این تکنیک از جمله پرطرفدارترین تکنیک‌های نقاشی روی چوب در دنیا است. بسیاری از این نوع نقاشی استفاده کرده و آن را روی سینی، آینه، کشو، کمد و … پیاده می‌کنند.


نقاشی روی چوب

 

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,145
امتیاز واکنش
5,504
امتیاز
283
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 1 دقیقه
نویسنده این موضوع
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا