خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,145
امتیاز واکنش
5,504
امتیاز
283
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 1 دقیقه
نویسنده این موضوع
رنگ روغن وسیله ای فوق العاده است و عموماً توسط نقاشان چیره دست قدیمی ترجیح داده می شود. رنگ روغن به آرامی خشک می شود و همه کاره است و این امکان را می دهد که به راحتی آن را روی بوم استفاده کنید.

رنگ های اکریلیک به سرعت خشک و بعد از آن دچار تغییر رنگ می شوند. پس توصیه می کنیم به سراغ رنگ روغن تبدیل بروید.

متأسفانه نقاشی با رنگ روغن برای مبتدی ها بسیار دلهره آور به نظر می رسد. در مقایسه با رنگ آمیزی اکریلیک، قوانین زیادی وجود دارد که باید از آن ها پیروی کنید تا مطمئن شوید که رنگ به درستی خشک می شود و به راحتی می توانید همه مراحل را یاد بگیرید.
اگر به نقاشی رنگ روغن علاقه دارید، پس این نکات باید به شما کمک کند. متذکر می شویم که این ها فقط برای شروع کار هستند. باید تحقیقات بیشتری انجام دهید زیرا نقاشی رنگ روغن یک هنر بسیار پیچیده است.

نکته 1 : رنگ زیاد روی رنگ کم
این احتمالاً مهم ترین قانون نقاشی رنگ روغن است، به خصوص اگر در حال نقاشی با تکنیک خیس در خیس هستید (تکنیکی که اجازه نمی دهد رنگ بین لایه ها خشک شود).

رنگ روغن به میزان روغن موجود در آن بستگی دارد. با افزودن یک ماده روغنی به رنگ، آن را چرب تر می کنید. با افزودن یک حلال به رنگ روغن، روغن را تجزیه و رنگ را کم چرب تر می کنید. حلال بی بو مانند Gamblin را پیشنهاد می کنیم.

هر چه رنگ چرب تر باشد دیر تر خشک می شود.

دلیل رنگ آمیزی زیاد روی رنگ کم این است که لایه های رویی باید کندتر از لایه های زیرین خشک شوند. در غیر این صورت، رنگ با خشک شدن ترک می خورد.

یک راه ساده برای مقابله با این اتفاق، داشتن یک روند برای نقاشی است. با رنگ بسیار کم چرب (رنگ به اضافه حلال) شروع کنید. سپس لایه هایی را که کمی چرب تر هستند (رنگ به اضافه مخلوطی از حلال و روغن) اضافه کنید. هر لایه بعدی باید چرب تر از لایه قبلی باشد (روغن بیشتر / حلال کمتر).

نکته 2 : رنگ ضخیم روی رنگ نازک
این اصل مشابه قانون رنگ زیاد روی رنگ کم می باشد، زیرا بر اساس زمان خشک شدن رنگ روغن است. رنگ روغن ضخیم کندتر از رنگ نازک خشک می شود.

بنابراین اولین لایه‌ های رنگ باید بسیار نازک و تقریباً لعاب ‌هایی از رنگ باشند. سپس همانطور که نقاشی خود را می سازید، مقدار رنگ و روغن را اضافه می کنید.

نکته 3 : آماده کردن بوم
آماده سازی بوم نقاشی مرحله ایست که معمولا نادیده گرفته می شود اما بسیار مهم است. در واقع به چه معناست؟

خوب اولاً باید مطمئن شوید که بوم دارای پوشش جسوی کافی است. معمولاً در مورد اکثر بوم های از پیش آماده شده ای که از فروشگاه های هنری خریداری می کنید صدق می کند.

در مرحله بعد، باید یک رنگ پس زمینه خاموش برای بوم در نظر بگیرید. ما از آمبر استفاده می کنیم. با این کار موارد زیر حاصل می شود:

این کار به جای یک بوم کاملاً سفید، یک حد وسط می دهد تا روی بوم کار کنید.
از نمایان شدن هر قسمت سفید خالی از بوم جلوگیری می کند.
این یک راه آسان برای شروع نقاشی است و شما را از به تعویق انداختن و انتظار برای زمان مناسب جهت ضربه زدن به بوم باز می دارد.
اکنون که پس‌ زمینه ‌ای رنگی روی بوم دارید، باید طرحی را برای ترکیب خود در نظر بگیرید.

لازم نیست طرح حرفه ای باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که اشکال اصلی را در ترکیب بندی مشخص کنید.

هدف این طرح صرفاً راهنمایی شما در اطراف بوم است. اگر با خطوط پرسپکتیو در نقاشی (به عنوان مثال منظره شهری) سروکار دارید، طرح نیز بسیار مفید است.

نکته 4: نقاشی با پالت محدود
رنگ های بیشتر به معنای نقاشی پیچیده تر نیست.

در نقاشی بعدی خود، پالت را به رنگ های ضروری آبی، زرد، قرمز (اولیه) و سفید محدود کنید. با مخلوط کردن سه رنگ اصلی یک رنگ سیاه طبیعی به دست می آورید. مقداری سفید به آن اضافه کنید تا رنگ خاکستری داشته باشید. سپس از سه رنگ اصلی می توان برای ترکیب هر رنگی که نیاز دارید استفاده کنید.


نقاشی با رنگ و روغن

 

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,145
امتیاز واکنش
5,504
امتیاز
283
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 1 دقیقه
نویسنده این موضوع
استفاده از یک پالت محدود به تمرکز نقاشی و ایجاد هماهنگی کمک می کند. هر چه رنگ ها بیشتر باشد، ایجاد تعادل در نقاشی و کنترل هرج و مرج دشوارتر می شود.

آندرس زورن از پالت محدودی با رنگ های زرد اخرایی، قرمز کادمیوم متوسط، سیاه عاجی به اضافه سفید استفاده می کرد که اغلب به عنوان پالت زورن شناخته می شود.

رنگ سیاه عاجی توسط آندرس زورن به عنوان آبی بسیار تیره استفاده شد و با رنگ قرمز کادمیوم و زرد اخرایی هر سه رنگ اصلی را تشکیل می دادند. با افزودن رنگ سفید، او توانست طیف وسیعی از رنگ ها را ایجاد کند و هارمونی را در بین نقاشی های خود حفظ کند.

نکته 5 : بزرگ کردن اندازه ی قلم مو
یک راه ساده برای بهبود تکنیک نقاشی این است که بزرگ ‌ترین قلم مویی را که با آن راحتید بردارید و اندازه آن را افزایش دهید. سعی کنید از این قلم مو برای مدت طولانی استفاده کنید تا اینکه بتوانید اندازه آن ها را کوچکتر کنید.

یک قلم موی بزرگ چنان تأثیری در نقاشی شما دارد و مجبورتان می کند در ضربات خود قاطع و کارآمد باشید. همچنین می توانید خیلی سریعتر روی بوم را بپوشانید.

نکته 6: چاقوی پالت فقط برای مخلوط کردن رنگ ها نیست
چاقو های پالت نه تنها برای ترکیب رنگ ها در پالت مفید هستند، آن ها همچنین می توانند یک ابزار نقاشی خارق العاده باشند که برای اعمال رنگ به سبک ایمپاستو (impasto) یا برای خراشیدن رنگ روی بوم استفاده می شوند.

همچنین می توانید از چاقو های پالت برای قرار دادن رنگ روی بوم بدون هیچ گونه ترکیبی که با استفاده از قلم مو بدست می آورید استفاده کنید

برخی از هنرمندان هستند که از قلم مو دیگر استفاده نمی کنند، در عوض فقط از چاقو های پالت استفاده می کنند. ریچارد اشمید به طرز ماهرانه ای از چاقوی پالت برای ایجاد خطوط واضح رنگ استفاده می کند.

نکته 7: تکنیک های جهانی که می توانید در همه نقاشی های خود از آن ها استفاده کنید را یاد بگیرید
به جای اینکه تمام وقت خود را صرف یادگیری نحوه نقاشی یک صحنه خاص مثل ساحل، درخت یا ابر کنید، روی یادگیری تکنیک های جهانی سرمایه گذاری کنید که می توانید در تمام نقاشی های خود از آن ها استفاده کنید.

نقاشان بزرگ به تعداد انگشت شماری از تکنیک ها تسلط دارند که بارها و بارها در تمام نقاشی های خود از آن ها استفاده می کنند. یادگیری نحوه نقاشی یک صحنه بسیار خاص دقیقاً به شما آن صحنه را یاد می دهد، نه بیشتر.

نکته 8 : خراشیدن رنگ
به جای اضافه کردن رنگ بیشتر برای ایجاد اشیاء در نقاشی، سعی کنید رنگ روی بوم را بتراشید. این یک تکنیک عالی برای افزودن بافت، جزئیات درختان یا حتی برای امضای نقاشی است.

می توانید از انتهای صاف قلم مو یا چاقوی پالت استفاده کنید.


نقاشی با رنگ و روغن

 

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,145
امتیاز واکنش
5,504
امتیاز
283
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 1 دقیقه
نویسنده این موضوع
وسایل لازم برای نقاشی با رنگ روغن :

بوم در اندازه ی دلخواه(ابعاد بوم با سانتی متر مشخص میگردد مانند ۳۰*۴۰،

۵۰*۶۰ ، ۶۰*۸۰ ،…..۱۰۰*۱۵۰ البته بعضی از نقاشهای حرفه ای بومشان را خود آماده می کنند) ،

رنگ روغن(سعی نکنید که فقط از رنگهای اصلی استفاده کنید فراموش نکنید که تازه کار هستید و یاد گرفتن ترکیب رنگ سالها زمان میبرد و تجربیست من هم از تنوع رنگهای موجود در بازار استفاده میکنم)

اولین قدم در نقاشی تمیز دادن رنگهای سرد و گرم است .مثلا سبز رنگ سرد است اما خود سبز به دو دسته ی سرد و گرم تقسیم میشود سبزی که رنگ زردش بیشتر باشد گرم و سبزی که رنگ آبیش بیشتر باشد سرد است.از رنگهای موجود در بازار سبز سپ گرم و ویریدین و ثالو سرد میباشند.

قلمو(برای افراد مبتدی قلموی سرتخت مناسبترین قلمو است که از سایز صفر تا بیست آن در بازار موجود است)

حلال(برای رقیق کردن رنگ روغن و همچنین تمیز کردن پالت و قلموها به یک حلال مناسب نیاز است.من به شخصه برای رقیق کردن رنگ از روغن برزک و تمیز کردن قلمو و محو کردن طرح مدادی روی بوم از تربانتین استفاده میکنم اگر بویش شما را اذیت میکند از وایت اسپیریت استفاده کنید)

مداد(بعضی از نقاشیها نیاز به طرح اولیه دارند مثل کشیدن صورت،گل،حیوانات،اشیا …مناظر نیاز چندانی به طرح اولیه ندارند.از مداد نرم معمولی استفاده کنید هرگز از مدادهای پررنگ طراحی استفاده نکنید چون کربن این مدادها ممکن است نقاشیتان را خراب کند.برای جلوگیری از نفوذ کربن روی خطوط مدادی تربانتین بزنید و اجازه دهید خشک شود)

پالت(پالت تـ*ـخت برای رنگ روغن استفاده می شود که هم چوبی هم پلاستیکی و هم کاغذی آن در بازار موجود است.رنگها برای استفاده و ترکیب شدن باید به مقدار لازم روی پالت ریخته شوند.سعی کنید همیشه بعد از اتمام نقاشی پالت و قلموهای خود را تمیز کنید تا برای پاک کردن رنگهای خشک شده به دردسر نیفتید)

سه پایه(روی سه پایه بوم خود را قرار میدهید تا تسلط بیشتری روی بوم داشته باشید و کمردرد نگیرید.از سه پایه ای استفاده کنید که فکر میکنید با آن راحت هستید.تا احساس راحتی نکنید نمی توانید خوب نقاشی کنید.هروقت خسته شدید نقاشی را نیمه کاره رها کنید و بعد از استراحت کافی برگردید)

مدل(از یک نقاشی ساده شروع کنید .کارت پستالهای کارهای نقاشان ارجمند راهنماها و استادان خوبی هستند اگر تیزهوش باشید تمام فنون قلم زنی و محوکاری و ترکیب رنگ را می توان از آنها آموخت.)

آماده سازی بوم:کسانی که میخواهند از روش خیس روی خیس استفاده کنند حتما باید یک لایه نازک رنگ سفید به سرتاسر سطح بوم خود بزنند.من خودم از روش خیس روی خیس استفاده نمیکنم.کلاسیک کار میکنم یعنی در هر قسمت رنگ پایه را میزنم میگذارم خشک شود سپس مجدد روی آن کار میکنم و چند سری رنگ میزنم.البته کار پرخرجی است آن را به همه توصیه نمیکنم!

کارتان که تمام شد به بوم فرصت دهید خشک شود هرگز آن را برای زودتر خشک شدن جلوی آفتاب قرار ندهید!

برای آموزش نقاشی با رنگ روغن شیوه های مختلف و متفاوتی وجود دارد. بعضی از این شیوه ها کارایی نداشته و برخی دیگر میتواند گره گشای کار هنرجو باشد. ما در اینجا شیوه اصولی و گام به گامی که در آموزشگاه تدریس میشود و به اعتقاد ما شیوه آکادمیک و اصولی شروع کار با رنگ روغن میباشد را شرح میدهیم.
برای شروع کار با رنگ روغن ابتدا از کار روی بوم کوچک شروع کنید. برای انجام تمرینهای اولیه، تنها از دو رنگ سیاه و سفید استفاده نمایید. در انجام این تمرینها سعی کنید از روش آلاپریما که قبلا شرح دادیم استفاده کنید و کار را در یک مرحله تمام کنید.


نقاشی با رنگ و روغن

 

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,145
امتیاز واکنش
5,504
امتیاز
283
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 1 دقیقه
نویسنده این موضوع
آموزش مراحل اصولی نقاشی با رنگ روغن

پس از انجام چند تمرین با سیاه و سفید، مرحله بعدی اضافه کردن یک رنگ به پالت رنگیتان میباشد. میتوانید یک رنگ سرد مانند آبی را به رنگهایتان اضافه کنید و چند تمرین با رنگهای سیاه و سفید و آبی انجام دهید.

آموزش مراحل اصولی نقاشی با رنگ روغن

پس از آن نوبت مرحله بعدی است که همین تمرین را با یک رنگ گرم انجام دهید. رنگهای گرم مانند قرمز و یا قهوه ای پوشانندگی کمتری نسبت به رنگهای سرد داشته و انجام این تمرین با این رنگها کمی مشکلتر از تمرین قبلی میباشد.
مرحله بعدی انجام یک کار با مدل ساده و با استفاده از تمام رنگها است. از این مرحله به بعد رنگ سیاه از پالت حذف میگردد و برای تیره کردن رنگها از ترکیب رنگهای تیره با یکدیگر استفاده میکنیم.

آموزش مراحل اصولی نقاشی با رنگ روغن

نقاشی با رنگ روغن

پالت رنگی را قبلا شرح داده ایم. از ترکیب رنگهای کریمسون لیک و سبز ویریدین، رنگی تیره بدست می آید که بجای سیاه و برای تیره کردن رنگهایتان استفاده میشود. در صورت نیاز آبی اولترامارین و یا قهوه ای برنت آمبر هم میتوان به این ترکیب اضافه نمود. در این مرحله میتوانید از بوم کمی بزرگتر از بوم مرحله قبلی استفاده کنید. روش شروع کار و زیر رنگ مناسب که قبلا در بخش آموزش کپی برداری شرح داده شد، در این مرحله اهمیت زیادی دارد. بهتر است در این مرحله برای تمرین، با کپی برداری شروع نمایید و پس از کسب تجربه و مهارت لازم، مستقیما از طبیعت و مدل زنده شروع بکار نمایید. به تدریج میتوانید ابعاد بومهایتان را افزایش دهید.


نقاشی با رنگ و روغن

 

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,145
امتیاز واکنش
5,504
امتیاز
283
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 1 دقیقه
نویسنده این موضوع
با توجه به رشد روزافزون علم و آموزشهای کوتاه مدت، مرکز توسعه آموزشهای مجازی پارس با هدف بالا بردن سطح علمی و کمک به تحقق این امر مقاله رنگ روغن را طراحی و در دسترس علاقمندان قرار داده است . رنگ روغن رنگ روغن یکی از مواد به‌کار رفته در نقاشی و همچنین نام دسته‌ای از تکنیک‌های نقاشی است که از این ماده استفاده می‌کنند. روغن به کار رفته در رنگ روغن با روش‌های مختلف تولید می‌شود که رایج‌ترین آنها، جوشاندن بذر گیاه کتان و گرفتن روغن آن است. سپس این روغن را با مواد رنگی مخلوط می‌کنند. رنگ‌دانه‌ها نیز معمولاً با پایه سرب و کادمیوم یا سنتتیک و پلیمری هستند. برای پاک کردن رنگ روغن از تینر استفاده می‌شود. شما می توانید برای ثبت نام بر روی دوره نقاش رنگ و روغن کلیک کنید. تاریخچه از حدود ۱۴۰۰ م به بعد به نقاشی ای مستقل از دیوار بر می‌خوریم که آن را تابلوی رنگ روغن می‌نامیم. کشیشی به نام گوت فیلد با بهره‌گیری از آثار هنر شرقی (چین) که توسط شرق شناسان به اروپای شمالی رسیده بود که در آن نقاشان چینی روی نقاشی ای را که رنگ شده بود، لاک (صمغ عربی) می‌کشیدند تا جلای نقاشی از بین نرود. گوت فیلد برای اولین بار به جای ترکیب رنگ (پیگمنت پودر) با آب و زردة تخم مرغ از روغن بزرک Linseed Oil استفاده کرد. سپس برادران وان آیک Eyck (یان و هوبرت) با تاثیر از استاد فلاماندری رنگ روغن با با تأسی از گوت فیلد رواج دادند. وان آیک با تابلوی رنگ روغن خود به نام جوانی آرنولفینی و نوعروسش در سال ۱۴۳۴م مشهوریتی بهم زد. از این مقطع به بعد ما به جای دیوار یا تختة چوبی به عنوان ساپورت یا تکیه گاه، بوم ساخته شده با متقال را داریم که به آن کانواس Canvas گویند. آنتونلو و جووانی بلینی Bellini (1516. 1430 م، بنیانگذار مکتب ونیز) دو نقاش ونیزی، روش رنگ روغن را از اروپای شمالی به ایتالیا می‌آورند که روش کارشان کاربرد صمغ در رنگ روغن است. بوم به شکل امروزی خود به سال ۱۵۲۰ م در ونیز عمومیت کامل یافته
انواع رنگ برای نقاشی نقاشی رنگ و روغن، نقاشی آبرنگ، گواش، اکریلیک، اکولین، همه ما بارها این نام ها را شنیده ایم اما تفاوت این نقاشی ها چیست؟ در این مقاله می توانید با انواع رنگهای متداول در نقاشی و کاربرد آشنا شوید. رنگ در نقاشی نقاشی هنری است تصویری و دوبعدی که بر روی سطح اجرا می شود و در آن عمق وجود ندارد. هرچند غالب آثار نقاشی عمق و فضا را به بیننده القا می کنند لیکن این القا ذهنی و نتیجه رعایت قواعد خاصی است. هنر نقاشی هم در زمره هنرهای زیبا(اصلی) و هم هنرهای صناعی(فرعی) مطرح بوده است. این هنر علاوه بر زیباییِ صرف در تزیین اشیا مصرف کردنی نیز به کار رفته است.نقاشی همواره روی سطح جریان دارد. مواد اصلی این هنر،سطح ، نقاشی و رنگ است. تعریف سطح سطح تابلو زمینه ای از گچ، سنگ، سفال، کرباس، کاغذ، پارچه ابریشمین و… است. تعریف رنگ رنگ ماده ای است رنگین که از خاک(مواد معدنی)، مواد گیاهی و شیمیایی تهیه می شود.مواد مزبور را ابتدا سائیده و مانند پودر نرم می کنند و با مایعی می آمیزند. بسته به چگونگی سطح و رنگ نقاشی ها به چند دسته تقسیم می شوند: الف- فرسک (Fresco) فرسک عبارت است از نقاشی دیواری بر روی گچ مرطوب یا آهک(4) که عموما به وسیله ی آبرنگ صورت می کیرد. به کار بردن آبرنگ از آن نظر است که رنگ ها در متن دیوار نفوذ کنند و جزئی از زمینه به نظر آیند. نقاشی فرسک معمولا در خدمت هنر معماری به کار می رود و در واقع جزئی از هنر معماری است. باید دانست که منظور از فرسک، بزرگ کردن نقوش یک تابلوی معمولی نیست بلکه فرسک جزئی است از فضای داخلی بنا و می باید با توجه به مکان و بنای اصلی و متناسب با آن ساخته شود. برای آن که چشم از هر جهت که به فرسک می نگرد، راضی گردد باید فرسک ساده و واجد ترکیباتی(کمپوزیسیون) واضح باشد و خطوط و رنگ ها کاملا آشکار و تا حدی زننده جلوه کنند. از ویژگیهای دیگر اکرلیک این است که این رنگ‌ها برای ایجاد بافت در سطوح مناسبند چون غلظت بالایی دارند و به سرعت خشک می‌شوند. رنگ اکریلیک انعطاف پذیر است و به همین علت روی تمام سطوح از جمله مدل‌های خمیر کاغذ پارچه و کفش قابل استفاده است.


نقاشی با رنگ و روغن

 

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,145
امتیاز واکنش
5,504
امتیاز
283
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 1 دقیقه
نویسنده این موضوع
ب- نقاشی روی چوب (Painting on Wood) این گونه نقاشی بر روی بومی است که بر چوب آماده ساخته اند. در این نوع نقاشی رنگ ها را با تخم مرغ می آمیزند و از قلم موهای ظریف استفاده می کنند. شیوه کار بدین ترتیب است که ابتدا سطح را با پارچه ی کتانی می پوشانند، سپس روی این پارچه را پوشش هایی از مخلوط گل سفید و روغن بزرک(گچ پارسی) می مالندو نقاش روی بوم، طرح اولیه را با تمام جزییاتش نقش و سپس رنگ آمیزی می کند. ج- نقاشی رنگ و روغن(Oil Color) در نقاشی رنگ و روغن، مایعی که رنگ را با آن می آمیزند، روغن است. رنگ روغنی دیر خشک می شود و به نقاش آزادی عمل می دهد که قلم موهای ضخیم تر و در نتیجه تکه رنگ های زیادتری به روی بوم نقاشی بزند. برخی نقاشان بوم خود را به سبک نقاشی روی چوب آماده می کنند. د- نقاشی آب رنگ (Water Color) نقاشی آب رنگ، نقاشی روی کاغذ یا پارچه ابریشمی است که به کمک رنگ آمیخته با آب و ماده ای که دارای چسب باشد مثل سریش . ر- نقاشی پاستل (Pastel) پاستل (گچ رنگی) از اختلاط رنگریزه های خشک با صمغ به صورت قلمه ی گچی نرم و یا مداد رنگی ساخته می شود. پاستل به دو صورت در بازار موجود است: پاستل خشک، پاستل روغنی س- نقاشی اکرلیک (Painting with Acrylic) اکرلیک نوعی رنگ است که از اختلاط پودر رنگ و نوعی چسب حاصل می شود. از ویژگی های مهم این رنگها آن است که تا زمانی که خشک نشده با آب ترکیب می شود اما پس از خشک شدن دیگر با آب ترکیب نمی شود و در نتیجه نقاشی ضد آب می شود. از ویژگیهای دیگر اکرلیک این است که این رنگ‌ها برای ایجاد بافت در سطوح مناسبند چون غلظت بالایی دارند و به سرعت خشک می‌شوند. رنگ اکریلیک انعطاف پذیر است و به همین علت روی تمام سطوح از جمله مدل‌های خمیر کاغذ پارچه و کفش قابل استفاده است. امروزه پر کاربردترین وسیله نقاشی اکرلیک است. شما می توانید برای ثبت نام بر روی دوره نقاش رنگ و روغن کلیک کنید. ص- نقاشی گواش (Gouache) گوآش رنگماده ای کدر و پوشاننده ولی محلول در آب است. آن را “رنگماده پستر” نیز نامیده اند. غالبا برای ایجاد سطح های رنگی تـ*ـخت از این رنگماده استفاده می شود. ولی میتوان جلوه های رنگ و روغنی نیز از آن بدست آورد. نگارگران قدیم ایرانی از رنگماده ای شبیه گوآش استفاده می کردند و آن ر ا رنگ جسمی می نامیدند. ط- نقاشی با اکولین (Ecoline) اکولین در واقع جوهر رنگی است. رنگهای اکولینی جلوه هایی مانند آب رنگ ایجاد می کنند ولی به دلیل جوهری بودن، آثار بدست آمده از این نقاشی ها بسیار شفاف و درخشان است . به همین دلیل از رنگهای اکولینی بیشتر در تصویرگری کتب کودک و یا کارهای گرافیکی تبلیغاتی استفاده می شود.


نقاشی با رنگ و روغن

 

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,145
امتیاز واکنش
5,504
امتیاز
283
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 1 دقیقه
نویسنده این موضوع

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,145
امتیاز واکنش
5,504
امتیاز
283
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 1 دقیقه
نویسنده این موضوع


رنگ از مهمترین اجزاء است
برای نقاشی حرفه ای با رنگ روغن، دانستن دو نکته طلایی خالی از لطف نیست! مورد اول شروع نقاشی با مقدار کمی رنگ است؛ در مراحل بعد میتوانید کم کم از رنگ های غلیظ استفاده نمایید. مورد دوم رقیق کردن رنگ روغن با درصد کمی از تربانتین است تا بدین ترتیب با گذر زمان، رنگ ها بر روی اثری که خلق کردید دچار ترک نشوند.

همچنین بهتر است به جای خرید چندین رنگ مختلف برای نقاشی های رنگ روغن ، تعداد محدودی از آن داشته باشید؛ چرا که به توصیه والنگین، نقاش معروف انگلیسی “هنرمند واقعی کسی است که در میان انواع طیف رنگ سبز که در یک فروشگاه وجود دارد، سبز مورد نظرش را با ترکیب رنگ های آبی و زرد خلق نماید.”

لایه گذاری را جدی بگیرید (آلاپریما)
یکی از تکنیک های جذاب در نقاشی با رنگ روغن، تکنیک آلاپریما یا همان خیس در خیس میباشد. به معنای دقیق تر آلاپریما به روشی اطلاق میشود که نقاش طی یک جلسه، نقاشی را به اتمام رسانده و تمام رنگ ها را با هم در اثر هنری خود به کار می برد. در این تکنیک پس از گذشت زمان و خشک شدن رنگها، رنگ دیگری به تابلو اضافه نمی گردد.

از مزیت های مهم استفاده از این تکنیک، می توان به امکان بیان عواطف و احساسات هنرمند و همچنین نمایش نورپردازی های خیره کننده و جذاب اشاره نمود.

از تکنیک قلموی خشک استفاده کنید
تکنیک دیگری که در نقاشی های رنگ روغن تاثیر بسزایی در جذابیت و زیبایی اثر دارد، قلموی خشک میباشد؛ روش کار به این شکل است که پس از آغشته کردن قلمو به رنگ، آن را در قسمتی از نقاشی که کاملا خشک است می کشیم و کار می کنیم. در واقع این تکنیک به منظور ایجاد بازتاب درخشان در فضای داخل آب و یا گرد و غبار مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین می توانید برای افزودن جزئیات به گل ها نیز این تکنیک هیجان انگیز را به کار ببرید.

تصویر یک چشم کشیده شده با رنگ روغن برای مقاله نقاشی های رنگ روغن

حرکات ایمپاستو
ایمپاستو یک واژه ایتالیایی بوده و به معنای خمیر است. خلق آثاری درخشان و براق، از نشانه های به کارگیری تکنیک ایمپاستو است. در واقع خصوصیات رنگ روغن که همان غلطت بالا و دیر خشک شدن می باشد، آن را به گزینهای عالی برای اجرای این تکنیک تبدیل کرده است. در این روش قلمو را به رنگ آغشته نمایید و سپس سعی کنید بر روی سطح نقاشی خود، آن را حرکت داده و بافت ایجاد کنید. به کمک این تکنیک در نقاشی های رنگ روغن می توانید نقاط برجسته و عمیق را در آثار خود ایجاد کرده و به این ترتیب به جذابیت های بصری آن بیفزایید؛ همچنین سبب ایجاد حس حرکت و انرژی در کار نیز می گردد.

به طور معمول نقاش در این روش با استفاده از یک قلموی سفت و یا کاردک مخصوص، رنگ های مختلف را بر روی سطح نقاشی بر جای می گذارد. این تکنیک جذاب باعث می شود تا اثر نهایی به شکل یک نقاشی سه بعدی به نظر برسد. نقاش معروف قرن نوزدهم،”وینسنت ون گوگ” نیز از این تکنیک زیاد استفاده نموده است


منبع: پویا اندیشان


نقاشی با رنگ و روغن

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا