خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع

با آداب و رسوم آلمان چقدر آشنایی دارید؟
آلمان کشوری اروپایی است که با اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، فرانسه، لوکزامبورگ، هلند، سوئیس و لهستان مرز مشترک دارد و از نظر سـ*ـیاسی و اقتصادی در مرکز اروپا واقع شده است.
آلمان از نظر سـ*ـیاسی و اقتصادی، مرکز اروپا است. این کشور بعد از روسیه پرجمعیت‌ترین سرزمین این قاره محسوب می‌شود. بیش از ۸۱ میلیون نفر در آلمان زندگی می‌کنند. اقتصاد آلمان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا و پنجمین در دنیا به شمار می‌رود.
ستاره ای درخشان در قاره اروپا، کشور آلمان، به پایتختی شهر زیبای برلین، از محبوبترین مقاصد برای سفر در این قاره محسوب می شود. این کشور که در مرکز اروپا قرار دارد به آب ‌های آزاد از طریق دریای شمال و دریای بالتیک دسترسی دارد.
آلمان با تاریخ طولانی و غنی خود شناخته می شود، تاریخی بیش از ۱۰۰۰ سال که آن را در صدر اندیشه، سـ*ـیاست و هنر اروپا قرار داده است. این تاریخ فرهنگی را به وجود آورده است که ارزش های غالباً مسیحی را با ادبیات، هنر، فلسفه، منطق، عقل و البته عشق به نوشیدنی و سوسیس ترکیب می کند.
در این مطلب میخواهیم خلاصه ای از فرهنگ آلمانی را بیان کنیم و به برجسته ترین نکات و حقایق در مورد ارزش های آلمان، سبک زندگی، آداب و رسوم و سنت های این کشور بپردازیم. با مطالعه این مقاله درک بهتری از آلمانیها پیدا خواهید کرد.

آداب و رسوم آلمان | مردم، سنت ها و حقایق آلمان
در آلمان حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد مردم مسیحی هستند که ۲۹ درصد آنها را کاتولیک ها تشکیل می دهند. حدود ۴٫۴ درصد مردم مسلمانند و ۳۶ درصد دین مشخصی ندارند و یا از دین هایی به جز مسیحیت و مسلمانی پیروی می کنند. همیشه در همه کشورهای دنیا دین نقش مهمی در فرهنگ و آداب و رسوم مردم یک سرزمین ایفا میکند و تاثیر زیادی در نوع پوشش و حتی غذاهای آن سرزمین دارد.


خصوصیات مردم آلمان چیست؟
برای بسیاری از آلمانی ها وقت شناسی در اولویت قرار دارد. برای مثال قطارهای آلمانی اغلب به موقع حرکت می کنند. مردم آلمان صرفجو و معقول هستند و به حریم شخصی دیگران احترام می گذارند. به طور معمول آنها به ساختار و قوانین جامعه در حد متوسط رو به بالا احترام می گذارند. احترام به نظم و قانون، در فرهنگ تجاری آلمان، تجلی پیدا کرده است.
به طور سنتی، آلمانی ها به مفهوم خانواده و اجتماع اهمیت زیادی می دهند. در واقع پیروی از قانون و نظم مشهور مردم آلمان، از همین مسئله ناشی می شود.

آداب و رسوم آلمان | احوال‌پرسی و خداحافظی
معمولا در این کشور وقتی وارد مکانی می‌شوید یا آن‌جا را ترک می‌کنید با حضارش تعاملی خواهید داشت، خانه، مغازه، اداره یا هر جای دیگری باشد. برخلاف کشورهایی مانند آمریکا و انگلستان، شاید همان سلام هنگام ورود به آن مکان کفایت کند ولی در آلمان به دیگران معرفی می‌شوید و در ادامه باید با اکثر حضار دست بدهید.

آن تایم باشید
همانطور که در قسمت قبلی گفته شد، مردم آلمان وقتشناسی را در اولویت خود قرار میدهند.
رسیدن به اتوبوس و قطار در این کشور سختیهای خودش را دارد، اگر دیر برسید و راننده شما را در حال دویدن به سمت اتوبوس یا قطار ببیند، شما را سوار نمی‌کند. در قرارهای کاری نیز منتظرتان نمی‌مانند و مکان را ترک می‌کنند. پس در این کشور همیشه سعی کنید وقتشناس باشید.

آداب و رسوم آلمان | کفش داخل خانه
برای اقامت در آلمان یا حضور در خانه آلمانی‌ها باید کفش مخصوص خانه هم داشته باشید، چون آلمانی‌ها انتظار دارند که هنگام ورود به خانه‌شان کفشتان را دربیاورید. حتی ممکن است اکثر آن‌ها در این مواقع به شما تذکر دهند، پس از این برخورد ناراحت نشوید.


آداب و رسوم مردم آلمانی

 

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع

رک بودن مردم آلمان
اگر از ایالات متحده، انگلیس یا آمریکای لاتین به آلمان می آیید، در ابتدا ممکن است از “رک بودن” مردم آلمان شگفت زده شوید. اما باید بدانید که تقریباً در همه موارد، این به معنای توهین یا بی ادبی نیست. به زودی به این ویژگی فرهنگی که صداقت، صراحت و اخلاص را در برقراری ارتباط با یکدیگر تقویت می کند و مانع بی ادبی می شود عادت خواهید کرد.

آداب و رسوم آلمان | آداب غذا خوردن در آلمان
سوسیس یکی از مهم ترین غذاهای آلمانی محسوب می شود که به شکل ها و روش های متفاوتی تهیه می شود و معمولا از گوشت خوک درست می شود. در شهرهای کوچک آلمان اصلا تعجب نکنید اگر در منوی یک رستوران تنها گزینه انتخابی شما سوسیس و گوشت بود، چون این غذا به طور عجیبی در این کشور پرطرفدارست! در این کشور نان های مختلفی با طعم هایی متفاوت وجود دارد که معمولا به شکل های مختلفی تهیه می شوند و اسم های متفاوتی دارند.

ارزش ها در آلمان
به طور کلی، آلمانی ها تمایل دارند که بین ارزشهای مسیحی سنتی و نگرش مترقی، لیبرال و فراگیر تعادل برقرار کنند.
آلمان از بسیاری جهات می تواند یک جامعه مدرن و پیشرفته تلقی شود. این کشور دارای برخی از پیشرفته‌ترین سیاستها در حوزه برابری جنسیتی، حقوق دگرباشها (LGBT) و مهاجران است. در سالهای اخیر، سـ*ـیاست هایی برای ورود مهاجران بیشتر به این کشور به وجود آمده است، زیرا بیشتر آلمانی ها مزایای یک جامعه چندفرهنگی را درک کردهاند.
۷۵٪ از جمعیت آلمان ساکنان شهری هستند و در این مناطق شهری است که لیبرال ترین نگرش ها نسبت به همجنسگرایی، برابری جنسیتی و پناهندگان دیده می شود.
مردم آلمان به طور سنتی از ارزش های خانوادگی محکمی برخوردارند، و حتی امروزه نیز می توانید چندین نسل از یک خانواده را پیدا کنید که در نزدیکی هم زندگی می کنند. آلمانی ها کاملاً خوش برخورد هستند و بیشتر آنها با همسایگان خود آشنا می شوند و ارتباط برقرار می کنند- البته در تمام شهرها و نه فقط در شهرهای کوچکتر.
ده ها سال است که آلمان تعهد خود را نسبت به انرژی های تجدید پذیر و حفاظت از محیط زیست نشان داده است و مدتهاست که در صدر فن آوری های جدید برای کمک به جنگ علیه سوخت های فسیلی، انتشار CO2 و آلودگی قرار دارد و سیستم اختصاصی بازیافت زباله آن یکی از دقیق ترینها در جهان محسوب می شود.

آداب و رسوم آلمان | سطل های زباله
اولین چیزی که باید هنگام ورود به آپارتمان جدید خود در آلمان بررسی کنید، سطل های زباله است. باید نحوه تفکیک زباله در خانه را یاد بگیرید و هر نوع زباله را در سطل مخصوص خود قرار دهید. باید مطمئن شوید که همه چیز به درستی بازیافت می شود.



آداب و رسوم مردم آلمانی

 

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع

سبک کار و زندگی آلمانی
اکثر آلمانیها نه برای زندگی کار می کنند و نه برای کار زندگی می کنند.
اما بسیاری از آنها می دانند که می توان از هر دوی اینها لـ*ـذت برد.
متوسط هفته کاری در آلمان حدود ۳۵-۴۰ ساعت است که یکی از کمترین ها در اروپا محسوب می شود. با این حال، بهره وری بالا است، در محل کار، اکثر آلمانی ها خوب کار می کنند و هنگامی که در محل کار نیستند، طیف وسیعی از فعالیت های اوقات فراغت و سرگرمی ها را انجام می دهند. مانند: بازیهای روی تخته.

آداب و رسوم آلمان | مسافرت
بسیاری از آلمانی ها علاقه زیادی به سفرهای بین المللی دارند و گذراندن تعطیلات در خارج از کشور بخش مهمی از سبک زندگی آنها است. در حقیقت، سرانه سفرهای بین المللی در آلمان از هر کشور دیگری در اروپا بالاتر است.
بزرگترین مقاصد تعطیلات برای آلمانی ها، ایتالیا، اسپانیا و اتریش است، اما از آنجا که این کشور ۹ مرز زمینی مشترک با سایر کشورها دارد، سفر به اروپا از آلمان بسیار آسان است.

ورزش
ورزش از نظر مشارکت و همچنین تماشاچی یک عنصر جدایی ناپذیر در جامعه آلمان است. یک سوم کل ساکنان آلمان عضو یک باشگاه یا سازمان ورزشی هستند و صدها هزار نفر هر هفته فوتبال، هاکی روی یخ و هندبال تماشا میکنند.


آداب و رسوم آلمان | لباس های سنتی
لباس سنتی در آلمان شامل Lederhosen است، لباسی که قبلاً توسط مردان روستایی که به طور سنتی کار مزرعه یا کار دستی انجام می دادند پوشیده می شد. شلوارهای کوتاه تا زانو همراه با بند که روی یک پیراهن آستین کوتاه پوشیده می شد، Lederhosen به طور سنتی با فرهنگ باواریایی و تیروئالی در ارتباط است.
لباسهای سنتی آلمانی برای خانم ها شامل Dirndl است، لباسی که از یک سـ*ـینه بند، روپوش بدون آستین و دامن کامل ساخته می شود. پیراهن زیر آن معمولاً کم برش است و با آستین های پفی کوتاه دوخته می شود. امروزه این لباس ها دیگر توسط کارگران مزرعه استفاده نمی شود، بلکه توسط برگزار کنندگان و مهمانان جشنواره های نوشیدنی پوشیده می شوند.

منبع: مجله گردشگری الی گشت


آداب و رسوم مردم آلمانی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا