خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

nar550

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/2/23
ارسال ها
52
امتیاز واکنش
483
امتیاز
78
زمان حضور
1 روز 16 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
دیوید آوزوبل (25 اکتبر 1918 – 9 ژوئیه 2008) روانشناس ، مربی و محقق آمریکایی بود که در زمینه هایی مانند روانشناسی قومی و زمینه یادگیری کار می کرد. وی در سال 1918 در بروکلین ، نیویورک متولد شد و تمام عمر خود را در ایالات متحده با کار در دانشگاه ها و مراکز درمانی مختلف گذراند.
از نظر دیوید آوزوبل، افراد دانش ما را بیشتر به جای ساختن فعالانه اطلاعات ، در معرض اطلاعات جدید قرار می دهند. بنابراین ، ایده های او نزدیکتر به ایده های رفتارگرایی است تا ایده های جریان های دیگر که تأکید بیشتری بر اراده خود دارند ، مانند روانشناسی شناختی.
دیوید آوزوبل به ویژه به لطف نظریه یادگیری معنادار ، اعتبار زیادی کسب کرد ، گرچه او همچنین چندین اثر در موضوعات مرتبط دیگر و بیش از 150 مقاله علمی را که در مجلات با کیفیت بالا پذیرفته شده بود ، منتشر کرد.
در سال 1976 ، وی به دلیل کمکهای مهمی که در زمینه آموزشی داشت ، جایزه Thorndike را از انجمن روانشناسی آمریکا دریافت کرد.
دیوید پل آوزوبل در 25 اکتبر 1918 در بروکلین ، نیویورک متولد شد. وی در اولین سالهای تحصیل خود در دانشگاه پنسیلوانیا تحصیل کرد و در آنجا تحصیل پزشکی و روانپزشکی را آغاز کرد و در پایان در رشته روانشناسی تخصص یافت.
وی پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه میدلکس ، در حال گذراندن دوره کارآموزی آموزشی خود در بیمارستان Gouveneur بود که در سمت شرقی منهتن ، در نزدیکی محله هایی مانند ایتالیای کوچک و محله چینی ها واقع شده بود. در این مدت ، اوسوبل علاقه زیادی به درمان اعتیاد به مواد مخدر داشت ، زمینه ای که او ساعتهای زیادی از مطالعه و درمان را به آن اختصاص داد.
بعداً دیوید آوزوبل به عنوان یک نظامی در خدمات بهداشت عمومی ایالات متحده خدمت کرد و به یک بخش سازمان ملل در اشتوتگارت آلمان منصوب شد تا با پناهندگان و دیگر افراد آسیب دیده از جنگ کار کند. این دوره زندگی وی را تا حد زیادی مشخص کرد و علایق شغلی وی تا حدودی به دلیل همین زمان تغییر کرد.
پس از دوره حضور در اروپا ، دیوید آوزوبل به عنوان یک روانپزشک مقیم در مراکز درمانی مختلف در ایالات متحده شروع کرد: خدمات بهداشت عمومی کنتاکی ، مرکز روانپزشکی بوفالو و مرکز روانپزشکی برانکس. در همان زمان دکترای روانشناسی رشد را از دانشگاه کلمبیا گرفت.


بیوگرافی دیوید ازوبل | روانشناس

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: SelmA

nar550

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/2/23
ارسال ها
52
امتیاز واکنش
483
امتیاز
78
زمان حضور
1 روز 16 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
دیوید آوزوبل هنگام تمرین روانپزشکی ، تدریس کلاسهای روانشناسی را در مراکز مختلف آموزشی از جمله دانشگاه لانگ آیلند و یشیوا آغاز کرد. چند سال بعد ، در سال 1950 ، وی رئیس گروه تحقیقات آموزشی در دانشگاه ایلینوی شد.
در سال 1957 ، آوزوبل کمک هزینه تحقیقاتی فولبرایت دریافت کرد تا بتواند مطالعات مختلفی را در نیوزیلند انجام دهد ، جایی که او می خواست با انجام تحقیقات بین فرهنگی با جمعیت مائوری های کشور ، نظریه های خود را در مورد رشد روانشناختی متضاد کند. در این مدت او بذر آنچه را که می تواند تئوری یادگیری معنادار وی باشد ، کاشت.
در این زمان دیوید آوزوبل چندین کتاب نوشت، در میان آنهاسرخس ها و تیکی ، چشم انداز آمریکایی ها از نیوزیلند(1960) وجوانان مائوری ، یک مطالعه روانشناختی و قومی در مورد محرومیت فرهنگی(1961).
وی در کتابهای خود اعتقاد خود را مبنی بر اینکه مشکلات آموزشی مائوری می تواند ناشی از آنچه “محرومیت فرهنگی” خوانده بود ، ابراز داشت. از طرف دیگر ، وی معتقد بود كه لازم است تفاوتهای فرهنگی مردم در تحقیقات روانشناختی مورد توجه قرار گیرد ، زیرا در غیر این صورت نتایج هرگز كاملاً قابل اعتماد نیستند.
احتمالاً مهمترین سهم دیوید آوزوبل در زمینه روانشناسی نظریه یادگیری معنی دار وی، یکی از ارکان سازه گرایی بود. ایده های او مربوط به مفهوم یادگیری بود ، که برای او چیزی بیش از روندی نبود که مردم سعی می کنند معنایی برای آنچه در اطراف ما است بسازند.
در سال 1973 آوزوبل زندگی آکادمیک را رها کرد تا خود را کاملاً به روانپزشکی اختصاص دهد. علایق وی در این زمینه شامل مواردی مانند رشد خود ، آسیب شناسی عمومی روان ، روان پزشکی قانونی ، یا اعتیاد به مواد مخدر است.
در طول سالهای گذشته او چندین کتاب و تعداد زیادی مقاله تخصصی منتشر کرد که باعث شد وی جایزه مهمی از APA را از آن خود کند.
در سال 1994 دیوید آوزوبل کاملاً از زندگی حرفه ای بازنشسته شد و آخرین سالهای زندگی خود را به نویسندگی اختصاص داد. از این لحظه تا زمان مرگش در سال 2008 چهار كتاب دیگر نوشت و منتشر كرد.
از جمله نظریه های معروف او میتوان نظریه یادگیری معنادار و نظریه انگیزه نام برد.

منبع: مجله رابینیا


بیوگرافی دیوید ازوبل | روانشناس

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: SelmA

nar550

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
17/2/23
ارسال ها
52
امتیاز واکنش
483
امتیاز
78
زمان حضور
1 روز 16 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
download-4.jpeg
images-3.jpeg
images-4.jpeg


بیوگرافی دیوید ازوبل | روانشناس

 
  • تشکر
Reactions: SelmA
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا