- عضویت
- 17/2/23
- ارسال ها
- 52
- امتیاز واکنش
- 486
- امتیاز
- 78
- زمان حضور
- 1 روز 16 ساعت 58 دقیقه
نویسنده این موضوع
دیوید آوزوبل (25 اکتبر 1918 – 9 ژوئیه 2008) روانشناس ، مربی و محقق آمریکایی بود که در زمینه هایی مانند روانشناسی قومی و زمینه یادگیری کار می کرد. وی در سال 1918 در بروکلین ، نیویورک متولد شد و تمام عمر خود را در ایالات متحده با کار در دانشگاه ها و مراکز درمانی مختلف گذراند.
از نظر دیوید آوزوبل، افراد دانش ما را بیشتر به جای ساختن فعالانه اطلاعات ، در معرض اطلاعات جدید قرار می دهند. بنابراین ، ایده های او نزدیکتر به ایده های رفتارگرایی است تا ایده های جریان های دیگر که تأکید بیشتری بر اراده خود دارند ، مانند روانشناسی شناختی.
دیوید آوزوبل به ویژه به لطف نظریه یادگیری معنادار ، اعتبار زیادی کسب کرد ، گرچه او همچنین چندین اثر در موضوعات مرتبط دیگر و بیش از 150 مقاله علمی را که در مجلات با کیفیت بالا پذیرفته شده بود ، منتشر کرد.
در سال 1976 ، وی به دلیل کمکهای مهمی که در زمینه آموزشی داشت ، جایزه Thorndike را از انجمن روانشناسی آمریکا دریافت کرد.
دیوید پل آوزوبل در 25 اکتبر 1918 در بروکلین ، نیویورک متولد شد. وی در اولین سالهای تحصیل خود در دانشگاه پنسیلوانیا تحصیل کرد و در آنجا تحصیل پزشکی و روانپزشکی را آغاز کرد و در پایان در رشته روانشناسی تخصص یافت.
وی پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه میدلکس ، در حال گذراندن دوره کارآموزی آموزشی خود در بیمارستان Gouveneur بود که در سمت شرقی منهتن ، در نزدیکی محله هایی مانند ایتالیای کوچک و محله چینی ها واقع شده بود. در این مدت ، اوسوبل علاقه زیادی به درمان اعتیاد به مواد مخدر داشت ، زمینه ای که او ساعتهای زیادی از مطالعه و درمان را به آن اختصاص داد.
بعداً دیوید آوزوبل به عنوان یک نظامی در خدمات بهداشت عمومی ایالات متحده خدمت کرد و به یک بخش سازمان ملل در اشتوتگارت آلمان منصوب شد تا با پناهندگان و دیگر افراد آسیب دیده از جنگ کار کند. این دوره زندگی وی را تا حد زیادی مشخص کرد و علایق شغلی وی تا حدودی به دلیل همین زمان تغییر کرد.
پس از دوره حضور در اروپا ، دیوید آوزوبل به عنوان یک روانپزشک مقیم در مراکز درمانی مختلف در ایالات متحده شروع کرد: خدمات بهداشت عمومی کنتاکی ، مرکز روانپزشکی بوفالو و مرکز روانپزشکی برانکس. در همان زمان دکترای روانشناسی رشد را از دانشگاه کلمبیا گرفت.
از نظر دیوید آوزوبل، افراد دانش ما را بیشتر به جای ساختن فعالانه اطلاعات ، در معرض اطلاعات جدید قرار می دهند. بنابراین ، ایده های او نزدیکتر به ایده های رفتارگرایی است تا ایده های جریان های دیگر که تأکید بیشتری بر اراده خود دارند ، مانند روانشناسی شناختی.
دیوید آوزوبل به ویژه به لطف نظریه یادگیری معنادار ، اعتبار زیادی کسب کرد ، گرچه او همچنین چندین اثر در موضوعات مرتبط دیگر و بیش از 150 مقاله علمی را که در مجلات با کیفیت بالا پذیرفته شده بود ، منتشر کرد.
در سال 1976 ، وی به دلیل کمکهای مهمی که در زمینه آموزشی داشت ، جایزه Thorndike را از انجمن روانشناسی آمریکا دریافت کرد.
دیوید پل آوزوبل در 25 اکتبر 1918 در بروکلین ، نیویورک متولد شد. وی در اولین سالهای تحصیل خود در دانشگاه پنسیلوانیا تحصیل کرد و در آنجا تحصیل پزشکی و روانپزشکی را آغاز کرد و در پایان در رشته روانشناسی تخصص یافت.
وی پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه میدلکس ، در حال گذراندن دوره کارآموزی آموزشی خود در بیمارستان Gouveneur بود که در سمت شرقی منهتن ، در نزدیکی محله هایی مانند ایتالیای کوچک و محله چینی ها واقع شده بود. در این مدت ، اوسوبل علاقه زیادی به درمان اعتیاد به مواد مخدر داشت ، زمینه ای که او ساعتهای زیادی از مطالعه و درمان را به آن اختصاص داد.
بعداً دیوید آوزوبل به عنوان یک نظامی در خدمات بهداشت عمومی ایالات متحده خدمت کرد و به یک بخش سازمان ملل در اشتوتگارت آلمان منصوب شد تا با پناهندگان و دیگر افراد آسیب دیده از جنگ کار کند. این دوره زندگی وی را تا حد زیادی مشخص کرد و علایق شغلی وی تا حدودی به دلیل همین زمان تغییر کرد.
پس از دوره حضور در اروپا ، دیوید آوزوبل به عنوان یک روانپزشک مقیم در مراکز درمانی مختلف در ایالات متحده شروع کرد: خدمات بهداشت عمومی کنتاکی ، مرکز روانپزشکی بوفالو و مرکز روانپزشکی برانکس. در همان زمان دکترای روانشناسی رشد را از دانشگاه کلمبیا گرفت.
بیوگرافی دیوید ازوبل | روانشناس
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com
آخرین ویرایش توسط مدیر: