خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Z.A.H.Ř.Ą༻

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
16/10/20
ارسال ها
1,830
امتیاز واکنش
43,280
امتیاز
418
محل سکونت
رمان ۹۸
زمان حضور
293 روز 10 ساعت 47 دقیقه
نویسنده این موضوع
معرفی کتاب دختری از بروکلین
روایتی از عشق و خون و جنون... کتاب دختری از بروکلین رمانی معمایی به قلم گیوم موسو، نویسنده‌ی ادبیات فرانسه است. در این اثر به ماجرای زوجی عاشق گوش خواهید سپرد که فاش شدن رازی هولناک، زندگیِ مشترکشان را به شکلی عجیب تحت تأثیر قرار می‌دهد. گفتنی‌ست که دختری از بروکلین یکی از پرفروش‌ترین عناوین داستانی در کشور فرانسه است.
روزی زیبا و فرح‌بخش است. آسمانِ آبی با عطوفت سایه‌ی خود را بر سر زمین انداخته است؛ خورشید با ملایمت انوارش را بر زمین زیر پایش می‌تاباند؛ نسیمی خنکْ روحِ طروات و تازگی را در کالبدِ فضا می‌دمد... یک فرد برای ابراز عشق به معشوقش، چه روزی را بهتر و چه فرصتی را مغتنم‌تر از این می‌تواند تصور کند؟ آری، هرآنچه او می‌بیند بر عظمت این روز گواهی می‌دهد. پس دست در دست معشوق گام برمی‌دارد و خود را در لـ*ـذت یگانگی با او غرق می‌کند. تا اینکه ناگهان گفته‌ای برآمده از زبان معشوق، شیرینیِ لحظه را به تلخیِ ابدی بدل می‌گرداند...
دختری از بروکلین رمانی معمایی به قلم گیوم موسو است. در این اثر داستان زندگی مردی به نام رافائل را پی می‌گیرید که پس از ازدواجی ناموفق، دیگرباره دل به زنی می‌بازد. با این تفاوت که این بار زندگی مشترک در کنار او را نه دشوار و طاقت‌فرسا، بلکه زیبا و خواستنی می‌یابد. زنی که دل از رافائل ربوده، آنا نام دارد. او نیز به نوبه‌ی خود شیفته‌ی مرد به نظر می‌رسد.

با این حال آنا حاملِ رازی در سـ*ـینه است که ادامه‌ی زندگی با رافائل را برایش ناممکن می‌سازد. وقایع دست به دست یکدیگر می‌دهند تا زمان فاش شدن این رازِ مهیب و سربه‌مهر فرا برسد. پس از آن است که آنا، گویی از همان ابتدا رؤیایی بیش نبوده باشد، به کلی از زندگی رافائل محو می‌شود. حال، رافائلِ دل‌شکسته باید ضمن پنجه در پنجه انداختن با غم فراق، عزم خود را برای یافتن آنا جزم کند.

کتاب دختری از بروکلین در سال 2016 به انتشار رسید و خیلی زود جای خود را در میان طیف وسیعی از کتاب‌خوانان باز کرد. آنچه اثر گیوم موسو را این‌چنین محبوب گردانیده، به زعم اغلب منتقدان، هم‌نشینی به‌جا و درستِ دو عنصر طنز و ابهام در بطن روایت است. درباره‌ی کتاب دختری از بروکلین، نکته‌ای دیگر نیز گفتنی‌ست، و آن اینکه پیرنگِ آن الهام‌گرفته از ماجرایی واقعی‌ست.
نکوداشت‌های کتاب دختری از بروکلین:
- کتاب دختری از بروکلین اثری طنزآمیز و توجه‌برانگیز است. (Romantic Times)
- یک شیرینی خوشمزه‌ی تابستانی! (The NewYork Times)
- جذاب و جالب توجه. (NewYork Daily News)
کتاب دختری از بروکلین مناسب چه کسانی است؟
علاقه‌مندان به داستان‌های جنایی - معمایی اصلی‌ترین مخاطبین رمان دختری از بروکلین‌اند.


معرفی کتاب دختری از بروکلین | گیوم موسو

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا