خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,145
امتیاز واکنش
5,508
امتیاز
283
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 1 دقیقه
نویسنده این موضوع
پاک کن مدادی یا پاک کن فرچه ای Pencil Eraser
این نوع پاک کن ها به شکل مداد هستند و به پاک کن فرچه ای هم معروف هستند. اما بجای مغز گرافیت درون مداد یک مغزی با قابلیت جذب گرافیت و پودر رنگی زغال وجود دارد. با تراش تیز شده و بافت‌ها را به‌وسیله آن می‌کشیم. استفاده از این دسته به افرادی که پوست حساس دارند توصیه می شود. چرا که برای استفاده از آن نیازی به تماس مستقیم پوست با پاک کن نیست.

پاک کن مدادی در طراحی سیاه قلم چهره، هم برای ایجاد بافت صورت و هم برای ایجاد تارهای سفید و روشن مو استفاده می شوند. همچنین می توانید برای مشخص کردن قسمت های روشن و براق در لـ*ـب یا دندان و یا برای روشن تر کردن قسمت هایی که خارج از کنترل کمی تیره شده اند از آن استفاده کنید.

پاک کن مدادی یا پاک کن فرچه ای Pencil Eraser
برخی از انواع آن فرچه ای شبیه برس در انتهای مداد دارند که میتوانید ضایعات خمیری حاصل پاک کردن سطح کاغذ را با آن از روی کاغذ بردارید. استفاده مهم آن زمانی است که طبق عادت ناچارید ضایعات خمیری سیاه شده (فتیله پاک کن) را با فوت کردن یا پشت دست از روی کاغذ کنار بزنید و ناخواسته طرح و کاغذ ارزشمند نقاشی تان را به آب دهان مزین می کنید یا موجب پخش شدن رنگ سیاه زغال بر روی سطح کار می شوید.

این نوع پاککن همچنین کاربرد در پاک کردن قسمت های حساس و فضاهای فشرده در طراحی دارد. جایی که نمیتوان از پاک کن معمولی استفاده کرد.

پاک کن مدادی فرچه دار را در مارک های شناخته شده ای نظیر فکتیس، استدلر، فابر کاستل می توانید تهیه کنید.

انجمن پاک کن اتودی یا پاک کن فشاری Mechanical Eraser
این پاک کن ها دارای مغزهایی هستند که بعد اتمام قابل تهیه هستند. نوک آن‌ها را با کمک کاتر تیز می‌کنیم. پاک کن اتودی درست مثل مداد اتود یا مداد نوکی است و با هر بار فشار بر انتهای آن نوک آن به اندازه مشخص بیرون می آید تا قابل استفاده باشد. به این گونه مدادها مداد نوکی و مداد فشاری نیز گفته می شود. بنابراین می توان نام دیگر آن را پاک کن فشاری نیز دانست.

پاک کن اتودی یا پاک کن فشاری Mechanical Eraser
نام دیگر این پاک کن ها در انگلیسی Mechanical Eraser یا Push Button Eraser است که در فارسی به پاک کن فشاری می‌شناسیم.

موقع خرید ممکن است با نام پاک کن مکانیکی هم روبرو شوید. استفاده از این دسته به راحتی مداد نوکی یا مداد فشاری است و میزان خروجی نوک پاک کن توسط دکمه انتهای بدنه پلاستیکی آن قابل تنظیم است.

این نوع نیز برای تارهای روشن مو و ریش و سبیل در طراحی سیاه قلم چهره و همچنین بخش هایی که میخواهیم روشن تر شود ولی نه به اندازه ای که از پاک کن شارژی استفاده کنیم، میتواند به کار رود. به این منظور باید حتما نوک آن را ابتدا تیز کرد و سپس مورد استفاده قرار داد. برای تیز کردن نوک آن می توان از سمباده نرم استفاده کرد.

از این پاک کن در برخی موارد می توان به منظور تکمیل بخش هایی از طرح بافت پوست استفاده کرد ولی بیشتر این کار با پاک کن فرچه ای و محو کن انجام می شود.

پاک کن اتودی در مارک هایی نظیر تومبو (تامبو)، مونو، لانتو، استدلر و فابر کاستل قابل خریداری هستند.

پاک‌کن برقی یا پاک کن شارژی Electric Eraser
پاک کن شارژی برای سهولت و سرعت در انجام کار برقی هستند و با باتری کار می‌کنند. مغزهای جداگانه‌ای دارد که با قرار دادن آن درون ابزار می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

پاک‌کن برقی یا پاک کن شارژی Electric Eraser
نوک پاک کن را با کمک سمباده تیز می‌کنیم. به این صورت که پاک‌کن را روشن نموده و به صورت مورب و کج روی سمباده قرار می‌دهیم. و به‌صورت مداوم آن را می‌چرخانیم. تا با این کار تمام دور پاک‌کن به‌صورت یکدست سابیده شود. از این وسیله برای کشیدن تار نور روی طرح استفاده می‌شود.

پاک کن برقی حین استفاده صدای ضعیفی که مربوط به چرخش موتور ظریف داخل بدنه است تولید می کند. این پاک کن ها به دفعات و به راحتی قابل شارژ هستند و برای استفاده از آنها بر خلاف دیگر انواع نیازی به فشار نیست چون چرخش نوک آن کار را برای شما انجام میدهد.

مغز یا نوک آنها قابل خریداری به صورت جداگانه به طول ۲۵ میلیمتر و در قطر ۵ میلیمتر و ۲٫۳ میلیمتر قابل است که به راحتی روی ابزار نصب می شود.

پاک کن های شارژی معمولا دو باتری نیم قلمی میخورند و به سادگی می توان از آنها استفاده کرد. اگر از باتری قابل شارژ مجدد استفاده کنید ابزار شما برایتان یک عمر کار خواهد کرد.

استفاده اصلی این نوع برای بخش هایی است که روشنی و درخشش و لاستر زیاد در طراحی چهره داریم. مثلا اگر سوژه طراحی در برابر نور فلاش دوربین یا نور خورشید از یک زاویه خاص قرار گرفته و بخش هایی از چهره یا موهایش و همچنین لـ*ـب ها در حال درخشش و براق هستند، میتوانید برای ایجاد این افکت از این نوع پاک کن استفاده کنید.

پاک کن شارژی را با مارک های اسکچ پلن، زوم، درونت، تکنیکال می توانید از بازار تهیه کنید.




سایر وسایل مورد نیاز :
21- خودکار سفید

22- چسب کاغذی

23- سمباده

24- پنبه و دستمال کاغذی

25- محو کن

26- گوش پاک کن

27- تافت مو

28- مقوای فابریانو ۲۲۰ گرم (اِلر)

29- تخته شاسی

30 – کاتر

کتاب و پکیج آموزش سیاه قلم :
1- کتاب آموزش گام به گام اصول طراحی اجسام و حیوانات
2- کتاب آموزش گام به گام اصول طراحی چهره به زبان ساده
3- کتاب آموزش گام به گام تکنیک سیاه قلم به سبک هایپر رئال




طراحی سیاه قلم

 

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,145
امتیاز واکنش
5,508
امتیاز
283
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 1 دقیقه
نویسنده این موضوع


طراحی سیاه قلم

 

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,145
امتیاز واکنش
5,508
امتیاز
283
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 1 دقیقه
نویسنده این موضوع


طراحی سیاه قلم

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا