خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,239
امتیاز واکنش
64,097
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
ایمام بایلدی (İmam bayildi)
ایمام بایلدی در واقع بادمجان شکم پر است. داخل بادمجان ها را با پیاز، سیر، گوجه، جعفری، فلفل پر می کنند و بادمجان ها را داخل روغن زیتون می پزند. این غذا در اصل به دوران امپراتوری عثمانی برمی گردد و امروزه نیز در اکثر مناطقی که تحت تسلط عثمانی ها بودند این غذا مصرف می شود.
۶- کوزو تَندیر(kuzu tandir)
یکی از غذاهای محلی ترکیه است که برای تهیه‌ی آن، بره‌ی درسته را داخل تنور آویزان می‌کنند تا به‌‌آرامی پخته شود. این غذا با گوشت بسیار لطیف تهیه شده و به‌همراه ایچ پیلاو (برنج به‌همراه تکه‌های جگر، آجیل و نوعی کشمش) یا سیب‌زمینی و ماست سرو می‌شود.
چیز هایی که از کشور ترکیه نمی دانید
ترکیه یکی از محبوب ترین مقاصد تعطیلات در طول ماه های تابستان است که با سواحل زیبا و هوای بی نظیر و آفتابی بی مانند، توجه توریست های بسیار زیادی را به خود جلب کرده است. با این حال ، چیزهای زیادی در مورد این کشور دیدنی وجود دارد که ما نمی دانیم . بنابراین، اجازه دهید ترکیه واقعی و میراث واقعا دلربای آن را به شما معرفی کنیم.
۱- ترکیه یکی از پانزده نامزد در فهرست میراث جهانی می باشد: پارک ملی گورمه Göreme و سایت های سنگی کاپادوسی واقعا فوق العاده هستند و بهترین چشم انداز آن در طلوع آفتاب و درون بالون های هوای گرم قابل مشاهده می باشد و بی نظیر خواهد بود.
۲- خط ساحلی دریای سیاه ترکیه فاصله بین پاریس و برلین را طی می کند: خط ساحلی به طول ۱۶۵۰ کیلومتری از استانبول تا مرز ترکیه با جورجیا طول دارد. سواحل منطقه دریای سیاه در تقابل کامل با سواحل جنوبی هستند که در بروشورهای مربوط به تعطیلات قابل مشاهده هستند و با باد های شرجی شمالی نمایان می شوند.

–۳یکی از قدیمی ترین مراکز خرید در جهان است: بازار بزرگ استانبول یکی از بزرگترین و قدیمی ترین بازارهای سرپوشیده در جهان است. . این یک شگفتی فرهنگی است، با ۶۱ خیابان سر پوشیده و بیش از ۳۰۰۰ فروشگاه که هر روز بین ۲۵۰،۰۰۰ تا ۴۰۰،۰۰۰ توریست را به خود جذب می کند.


اداب و رسوم ترکیه

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: *NiLOOFaR*

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,239
امتیاز واکنش
64,097
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
“Muvaffakiyetsizleştiricileştiriveremeyebileceklerimizdenmişsinizcesine” طولانی ترین کلمه به زبان ترکی است ، با ۷۰ حرف ! و این بدان معناست که ” شما آدمی هستید که به راحتی نمی توان شکستتان داد. ”
۵- استانبول تنها شهر جهان است که دو قاره را در بر می گیرد: آیا می دانید تنها ۳٪ ترکیه در اروپا است؟ و ۹۷ درصد دیگر کشور در آسیا است!
۶- گل لاله از ترکیه آمده است: معلوم نیست که لاله ها اول در کجا رشد کرده اند، اما بسیاری از ما اکنون تصور می کنیم که در هلند بوده است زیرا آن ها به یک سمبل قابل تشخیص تبدیل شده اند. با این حال ، می دانیم که عثمانیان گل را محبوب کردند و در واقع مسئولیت معرفی آن ها به اروپا را بر عهده گرفته بودند.
۷- ترکیه مسئولیت ۸۰ درصد صادرات فندق دنیا را بر عهده دارد: ترکیه یکی از معدود کشورهای جهان است که برای رشد و تولید فندق از شرایط آب و هوایی مطلوبی برخوردار است. بنابراین طی ۶ قرن گذشته مواد کامل برای ساخت نوتلا را به سایر کشورها صادر کرده است و اکنون ۷۵٪ از تولید جهانی را به خود اختصاص داده است.
۸- بیشتر مردم ترکیه تا سال ۱۹۳۴ نام خانوادگی نداشته اند: قانون نام خانوادگی در جمهوری ترکیه تا ۲۱ ژوئن ۱۹۳۴ به طور کامل اجرا نشده بود. اگرچه بسیاری از شهروندان مسیحی و یهودی در ترکیه از قبل دارای نام خانوادگی بودند، اما این قانون کلیه شهروندان ترکیه را ملزم کرد تا از نام خانوادگی وراثتی استفاده کنند.
۹- ترکیش دیلایت یا راحت الحلقوم مشهورترین غذای ترکی می باشد: راحت الحلقوم دو حالت دارد، یا عاشقش هستید یا از آن متنفر خواهید بود. این در واقع یکی از باستانی و قدیمی ترین غذاهای شیرین جهان است که قدمت آن به ۲۳۰ سال می رسد.

منبع : charbzaban


اداب و رسوم ترکیه

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: *NiLOOFaR*

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,239
امتیاز واکنش
64,097
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
آداب و رسوم اجتماعی مردم ترکیه

  • به هنگام ملاقات افراد در این کشور باید با آن‌ها دست بدهید ولی موقع خداحافظی چنین رسمی وجود ندارد.
  • معمولاً برای روبوسی دوستان و اقوام هر گونه را یک بار بـ*ـو*سیده و بـ*ـو*سیدن دست راست بزرگ‌ترها و چسباندن پیشانی به آن یکی از رسوم احترام گذاشتن به آن‌ها محسوب می‌شود.
  • وقتی به یک اتاق وارد می‌شوید، اگر مستقیماً کسی برای احوالپرسی جلو نیامد باید اول از بزرگ‌ترها و مسن‌ترین فرد شروع کنید. در دیدارهای دوستانه و اجتماعی از نزدیک‌ترین فرد شروع کرده و در جهت خلاف ساعت با بقیه احوالپرسی می‌کنند.
  • توصیه می‌کنیم برای برقراری ارتباط بهتر با مردم، عبارات اولیه مانند سلام، حالتان چطور است؟، صبح بخیر، روز بخیر و خوشوقتم را به زبان ترکی یاد بگیرید.

رسوم مربوط به هدیه دادن

  • دادن هدیه در روابط کاری در حقیقت جایی ندارد. معمولاً در این کشور برای ساختن روابط، قرارهای شام یا سفرهای گردشی ترتیب می‌دهند تا هدیه‌های مجلل.
  • البته به هر حال اگر کادویی به کسی بدهید آن را خواهد پذیرفت. بهترین ایده برای کادو دادن، آوردن هدایایی از صنایع دستی یا خوراکی‌های مرسوم کشورتان خواهد بود.
  • با توجه به اینکه درصد بسیار زیادی از مردم این کشور مسلمان هستند در انتخاب هدیه خود دقت کنید.
  • بیشترین جایی که باید به فکر یک هدیه خوب و عالی باشید، زمان دعوت شدن به خانه یک ترک برای شام است. یکی از رایج‌ترین هدایا شیرینی و به ویژه باقلوا بوده و گاهی برای میزبان اقلام تزئینی مانند گلدان نیز می‌برند. معمولاً در ترکیه برای میزبان گل نمی‌برند اما اگر احساس کردید که هدیه مناسبی خواهد بود می‌توانید این کار را بکنید. در این صورت بهتر است از گل‌فروش برای راهنمایی کمک بگیرید. اگر میزبانتان فرزند داشت، بد نیست مقداری شیرینی یا آبنبات گران هم برای آن‌ها تهیه کنید.

رسوم مربوط به پوشش

  • لباس‌های مردم ترکیه به ویژه در شرق این کشور بسیار محافظه کارانه است.
  • پوشیدن دامن کوتاه برای خانم‌ها به جز در گردشگاه‌های توریستی توصیه نمی‌شود و آقایان نیز نباید بدون بالاپوش در اماکن عمومی ظاهر شوند. لباس‌های مخصوص ساحل نیز نباید در فضاهایی خارج از آن استفاده شوند.
  • شاید رعایت نکردن این نکات باعث نگاه‌های مردم محلی بشود اما به طور کل ترک‌ها بسیار محترم و مؤدب هستند.


اداب و رسوم ترکیه

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: *NiLOOFaR*

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,239
امتیاز واکنش
64,097
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
رسوم غذا خوردن

  • ترک‌ها عاشق غذا خوردن هستند و بسیاری از ملاقات‌های کاری در رستوران انجام می‌شوند. صرف غذا برای این مردم زمانی مخصوص استراحت و لـ*ـذت بردن از گپ و گفت‌های خوشایند است.
  • پروتکل مهمان نوازی ترک‌ها حکم می‌کند که همیشه میزبان هزینه رستوران را پرداخت کند. تقسیم کردن هزینه‌ها در ترکیه کاملاً امری بیگانه به حساب می‌آید. شاید بتوانید مؤدبانه پیشنهاد پرداخت صورت حساب را بدهید اما هرگز امکان ندارد به شما اجازه پرداخت آن را بدهند. بهترین کار، تشکری با مهربانی بوده و بهتر است چند روز بعد شما هم میزبان خود را به رستورانی به انتخاب خود دعوت کنید. بد نیست از قبل با مدیر رستوران هماهنگ کنید که از مهمانانتان هیچ هزینه‌ای تحت هیچ شرایطی دریافت نکند.
  • ترک‌ها معمولاً در کنار غذا سیگار می‌کشند و در بین غذاها نیز ممکن است برای سیگار و نوشیدنی اندکی فاصله بیندازند.
  • چای یا قهوه ترک در پایان غذاها به همراه شیرینی سرو می‌شود. قهوه ترک یک نوشیدنی ملی بوده و باید حتماً یک بار آن را امتحان کنید. می‌توانید این نوشیدنی را با شکر یا تلخ بخورید. توصیه می‌کنیم قهوه ترک را مانند قهوه‌های فوری یک جا سر نکشید و آن را به آرامی مزه مزه کنید. هرگز این قهوه‌ها را تا ته نخورید زیرا مقدار زیادی پودر قهوه در ته آن جمع شده و مزه بسیار تلخی دارد.

آداب و رسوم کاری

  • ترک‌ها ترجیح می‌دهند که با کسانی که می‌شناسند و مورد قبولشان هستند کار کنند، بنابراین باید در ابتدا روابط شخصی خوبی با آن‌ها بسازید.
  • روابط کاری و اداری معمولاً با ناهارهای طولانی، شام و دورهمی‌های اجتماعی توسعه می‌یابند.
  • ادب و خوشرویی در تمام معاملات کاری حرف اول را زده و جزو واجبات است.
  • ترک‌ها معمولاً به هنگام صحبت کردن خیلی نزدیک به مخاطب خود می‌ایستند و حریم خصوصی گسترده‌ای ندارند.
  • اگر در این صورت شما از آن‌ها فاصله بگیرید و عقب بروید، این واکنشتان رفتاری غیردوستانه تلقی می‌شود.
  • جلسه‌ها معمولاً با سؤالات متعدد و تقریباً بی‌ربط به آرامی آغاز می‌شوند. اگر برای رفتن بر سر اصل مطلب پافشاری کنید رفتارتان بسیار بی‌ادبانه به حساب می‌آید.
  • سؤال کردن درباره خانواده و فرزندان بدون فضولی و به صورت کلی امری خوشایند خواهد بود.
  • ترک‌ها بسیار وطن پرست بوده و از این که به سؤالات شما درباره فرهنگ و تاریخشان پاسخ بدهند لـ*ـذت می‌برند؛ البته حواستان باشد درباره تاریخ سـ*ـیاسی این کشور سؤال نکنید.
  • اغلب مردان ترک عاشق فوتبال هستند و اگر درباره پیروزی‌های اخیر تیمشان از آن‌ها سؤال کنید همواره با پاسخ‌های گرم و پر شوری روبرو خواهید شد.
  • ارتباط چشمی موقع صحبت کردن یکی از ملزومات حیاتی کار کردن در ترکیه است زیرا ترک‌ها آن را نشانی از صداقت شما می‌دانند.
  • #منیع: ایوار


اداب و رسوم ترکیه

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: *NiLOOFaR*
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا