خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Z.a.H.r.A☆

مدیر تالار ماورا
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
19/7/21
ارسال ها
1,343
امتیاز واکنش
9,227
امتیاز
333
محل سکونت
Otherworld
زمان حضور
164 روز 8 ساعت 1 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱۴- محیط‌ را برای خودتان پر نشاط کنید
جهان اصولا جای خوشگذرانی نیست، بلکه محلی برای تجمع واقعیت‌های تلخ است. بنابراین ما باید خودمان دست به کار شویم و این محیط غم‌انگیز را با ترفندهایی به سمت شور و نشاط پیش ببریم. برای این منظور کار خیلی سختی در پیش نخواهیم داشت؛ فقط کافی است که تلاش کنیم، همواره نردبان را بر دیوار شادی تکیه بدهیم و مدام از آن بالا برویم. قابل درک است که گاهی غم‌ها دورمان را احاطه می‌کنند و شاد بودن تا حد ناممکن دور از دسترس می‌شود، اما شما در این مورد هرگز با امر محال روبه‌رو نیستید و تنها کاری که می‌کنید این است که مجددا امکان شادی را فراهم آورید. اگر احساس کردید پیرامون‌تان را دُز بالایی از اندوه فرا گرفته و از نظر درونی آشفته شده‌اید، بی درنگ خود را به محیط شادی متصل کنید و به صورت دستی تنظیمات جهان پیرامون را تغییر دهید.

۱۵- به سطح آگاهی‌تان بیفزایید
آدم آگاه در روشنایی گام بر می‌دارد. بدیهی است که قدم زدن در تاریکی، انسان را آشفته می‌کند و نور همیشه نشانه‌ی امنیت خاطر است. آگاهی فرآیندی تدریجی است که اگر در مسیرش وارد شوید، لـ*ـذت غریبی را تجربه می‌کنید و هر چه به قله نزدیک‌تر ‌شوید، آرامش درونی‌تان افزایش خواهد یافت


راه‌های جذب آرامش | ۱۷ راه‌ برای رسیدن به آرامش درون

 
  • تشکر
Reactions: MaRjAn

Z.a.H.r.A☆

مدیر تالار ماورا
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
19/7/21
ارسال ها
1,343
امتیاز واکنش
9,227
امتیاز
333
محل سکونت
Otherworld
زمان حضور
164 روز 8 ساعت 1 دقیقه
نویسنده این موضوع
اگر کتاب خواندن را به عنوان شاهراه رسیدن به آگاهی در نظر بگیریم، از این رهگذر منافع دیگری نیز برای شما به وجود خواهد آمد. کتاب خواندن با گسترده کردن دایره‌ی لغات ذهنی‌تان، توان ابراز عقاید و باورها و از همه مهم‌تر گفتگو را در شما بیدار می‌کند و دایره‌ی ارتباط‌های شما را وسعت می‌بخشد. انسان آگاه اصولا از آرامش عمیق‌تری برخوردار است. بهشتِ نادانی و بی‌خبری، آرامش پیش از طوفان است، اما آگاهی حقیقی می‌تواند راهکارهای زیادی برای مقابل شدن با طوفان در اختیار شما بگذارد.

۱۶- شوخ طبع باشید

شوخی تنها اسلحه‌ای‌ست که ما در مقابل مرگ داریم. جمله‌ی مشهوری از یک نویسنده‌ی فرانسوی وجود دارد که می‌گوید: «تنها کسانی می‌توانند به راستی شوخ‌طبع باشند که طعم واقعی مرگ را چشیده‌ باشند.» در واقع شوخ‌طبع بودن لزوما به معنای بی غم بودن نیست. انسان باید بتواند از طرق مختلف با واقعیت جهان کنار بیاید و آرامش درونی خود را تضمین کند. تلاش برای شوخ‌طبع بودن نیز یک راهکار است برای کسی که در مسیر آرامش درونی گام بر می‌دارد. این که دیگران از هم‌نشینی با شما خوش‌وقت باشند و همواره شما را به دلیل شوخ‌طبعی و خوش‌مشرب بودن ستایش کنند، خود عامل مهمی در ایجاد احساس رضایت درونی برای شما خواهد بود. شوخ‌طبع بودن به شکل آشکاری شما را در معرض مواجهه با واقعیت قرار می‌دهد، زیرا مصالح شوخی‌ها عموما برآمده از واقعیت هستند. این دست و پنجه‌ نرم کردن با جزییات واقعیت، شما را در پذیرفتن آن یاری خواهد داد.
کلام پایانی
رسیدن به آرامش درونی را شاید بتوان بزرگ‌ترین آرزوی دیرینه‌ی بشر دانست. اما این آرامش چگونه به دست می‌آید؟ آیا اصولن راهکاری برای رسیدن به آرامش درونی وجود دارد؟ در این مقاله به شکل مفصلی تلاش شد روش‌هایی ساده، علمی و در عین‌حال عملی را برای رسیدن به آرامش به مخاطبان معرفی کنیم. امید است با مطالعه‌ی این مقاله، دست‌کم تا حدی در رسیدن به آرامش درونی شما عزیزان کمک کرده باشیم.


راه‌های جذب آرامش | ۱۷ راه‌ برای رسیدن به آرامش درون

 
  • تشکر
Reactions: MaRjAn
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا