خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,751
امتیاز واکنش
6,705
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
پوشش های زمستانی زنانه انواع مختلفی دارند از جمله پالتو، پافر، وست و… که بسیاری از ما تفاوت آنها را نمی دانیم. آشنایی با این نام ها و اصطلاحات هنگام خریدهای اینترنتی بسیار به کارمان می آید. در این مطلب با هم تفاوت بین پالتو، بارانی، پافر، وست و اورکت را با هم بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

پالتو (coat)
در ایران انواع بسیاری از کت با نام پالتو یاد می‌شوند، در واقعا این نام خیلی کلی است. پالتو خود انواع مختلفی دارد، که بسته به نوع الگوی خیاطی و کوتاهی بلندی و جنس پارچه آن نامهای مختلفی می گیرد.

بارانی یا ترنچ کت (trench coat)
ترانچ کت که اغلب در فارسی پالتو بارانی گفته میشود، این مدل پالتو از لباس نظامی افسران در جنگ جهانی اول گرفته شده و نام آن هم ترنچ به معنای سنگر است و تبدیل به یک مد همیشه ماندگار شده است. ترنچ کت پالتویی است از پارچه های ضد آب محکم و مقاوم مانند گاباردین، چرم یا پوپلین، بلندی آن می تواند از بالای زانو تا حتی روی مچ پا باشد، معمولا دارای یقه های بزرگ ( یقه انگلیسی) و دکمه های تزیینی زیاد است (حدود۱۰ دکمه)، یک کمربند دارد از جنس همان پارچه ، و بند در آستین ها که در اصل برای این بوده که افسران در روزهای بارانی هنگام استفاده از دوربین شکاری جهت جلوگیری از ورود آب به ساعدشان آن را ببندند .

کاپشن puffer
کاپشن های پافر ، که به آنها جلیقه های لحاف نیز گفته می شود ، دارای طرح لحاف مانند با بخش هایی هستند که در بین دوخت ها “پفی” شده اند. آنها پر از عایق یا الیاف مصنوعی هستند که هر دو بسته به میزان ساخت آنها و کیفیت الیاف مصنوعی ، می توانند گرمای بالایی را فراهم کنند. ویژگی دیگر این است که آنها علیرغم اینکه بسیار گرم هستند ، بسیار سبک وزن هستند . در مقایسه با پشم یا چرم ، ژاکت های پف دار ترکیب بی نظیری از گرما و سبکی را ارائه می دهند. درحالت فشرده جای کمی را در ساک اشغال می کند و بسیار مناسب سفر به مناطق سرد است.

اورکت
همانطور که از نام اورکت پیداست، برای پوشیده شدن روی لباس‌های دیگر طراحی شده است. بلندی اورکت معمولا تا پایین زانو است. جنس اورکت معمولا پشمی و کلفت است چون هدف اصلی آن گرم نگه داشتن بدن است. تاریخچه اورکت به قرن ۱۷ برمی‌گردد. کسانی که این لباس را می‌پوشیدند معمولا از قشر مرفه بودند و موقعیت خود را به رخ عموم می‌کشیدند. اورکت هم به صورت دکمه‌دار و هم به صورت بی‌دکمه و جلوباز موجود است.

وست
وست یا جلیقه به لباسی گفته می‌شود که محدوده بالاتنه را می‌پوشاند و آستین ندارد. وست معمولا در قسمت جلو و پایین، دو جیب دارد. این جلیقه در جنس‌های مختلفی موجود است؛ پارچه‌های سبک، بافتنی، پافر جلیقه‌ای و…. پافر جلیقه‌ای و بافتنی از مواردی هستند که به درد پاییز و زمستان خواهند خورد. پافر جلیقه‌ای هم می‌تواند کلاه‌دار باشد و هم بی‌کلاه. اما در هر صورت گرم است و روی بلوز، باقت یا پیراهنی آستین‌بلند پوشیده می‌شود. وست‌های بلند (تا روی زانو) نیز در بازار موجودند.

منبع: شبره


تفاوت وست، پافر، ترنچ کت و...

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا