خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,751
امتیاز واکنش
6,709
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
نودل کره ای شفاف یا چاپچائه (Japchae) که گاهی جاپچائه هم خوانده می‌شود، یکی از غذاهای سنتی کره‌ای است که از سبزیجات تفت داده شده و نودل شیشه‌ای تشکیل شده است. نودل این غذا مخصوص است و آن را از نشاسته سیب‌زمینی تهیه می‌کنند. تمام مواد این غذا قبل از تفت دیدن با روغن کنجد، سس سویا، و مقداری شکر قهوه‌ای ترکیب می‌شود تا مزه‌دار شود. طعم کلی جاپچائه را شیرین و تند توصیف می‌کنند که البته بستگی به مقدار فلفل سیاه مورد استفاده شما هم دارد.

گوشت گاو فیله مینیون۳۰۰ گرم
قارچ شیتاکه۳۰۰ گرم
سیر۳ حبه درشت
روغن کنجد۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفلبه مقدار لازم
شکر قهوه‌ای۳ قاشق غذاخوری
سس سویا۳ قاشق چایخوری
اسفناج۳۰۰ گرم
نودل شفاف۱ بسته
هویج۱ عدد بزرگ
فلفل قرمز دلمه‌ای۱ عدد بزرگ
پیازچه۲۰۰ گرم
قارچ سفید۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
روغن سرخ کردنیبه مقدار لازم
تخم مرغ۱ عدد
کنجد بو داده برای تزیین

مرحله ۱
ابتدا لازم است گوشت را مزه‌دار کرده و کنار بگذاریم. فیله گاو را بعد از خارج کردن از یخچال با یک چاقوی تیز برش بزنید به شکلی که قطری در حد سه الی چهار سانتی متر داشته باشد. بعد هر قطعه را به صورت نواری برش بزنید، نه خیلی نازک و نه خیلی کلفت. قارچ‌ها را بشویید و سپس هلالی اسلایس کنید.

گوشت و قارچ را داخل ظرف گردی بریزید. یک حبه سیر درشت را با چاقو له کرده و خرد کنید و همراه یک قاشق شکر قهوه‌ای یا سفید، دو قاشق چایخوری سس سویا، یک قاشق چایخوری روغن کنجد و نمک و فلفل سیاه داخل یخچال کنار بگذارید تا جا بیفتد.

مرحله ۲
حالا تخم مرغ را برداشته و در ظرفی بشکنید و سفیده و زرده آن را جدا کنید. برای چاپچائه می‌توانید هم از سفیده و هم از زرده استفاده کنید، این بسته به سلیقه شماست. در این دستور از زرده تخم مرغ استفاده می‌کنیم. در یک ماهیتابه کمی روغن بریزید و بعد از داغ شدن زیر آن را خاموش کنید. حالا زرده را کف ماهیتابه پهن کنید تا با حرارت خود ظرف بپزد. آن را برگردانید و مطمئن شوید طرف دیگر پخته باشد.

مرحله ۳
قابلمه‌ای متوسط را از آب پر کنید. مقداری نمک به آب در حال جوشیدن اضافه کنید. حالا اسفناج‌ها را برداشته و خوب بشویید و با دست، آب اضافی‌شان را بگیرید. سپس آنها را داخل آب جوش قرار بدهید تا به مدت سی ثانیه الی یک دقیقه بپزند. سپس بلافاصله بعد از خارج کردن از ظرف، آنها را زیر آب سرد بشویید و آب‌گیری نمایید. مجددا آب اضافی اسفناج را با دست بگیرید.

اسفناج‌ها را داخل کاسه‌ای گود ریخته و مقداری سس سویا و روغن کنجد به آن اضافه کنید.

مرحله ۴
نودل کره ای شفاف را طبق دستور پشت بسته بپزید. سپس آب داخل قابلمه را خالی کنید و نودل‌ها را در ظرف توری بریزید تا آب اضافی‌شان خارج شود. اگر نودل‌ها خیلی دراز هستند می‌توانید با قیچی آنها را برش بزنید و کناری بگذارید.

مرحله ۵
حالا تخته مخصوص خرد کردن سبزیجات را آماده کنید. پیازچه‌ها را بردارید و به طول تقریبا هشت سانتی‌متری برش بزنید. سپس پیاز را به صورت هلالی اسلایس کنید. قارچ‌های سفید را برداشته و هلالی اسلایس کنید.
هویج و فلفل دلمه‌ای قرمز را به صورت نواری برش بزنید. حتما تخم‌های داخل فلفل قرمز را از آن جدا کنید. حالا زرده تخم مرغ پخته را آهسته لوله کنید و با چاقو آن را نواری ببرید.

مرحله ۶
حالا نودل‌ها را کنار اسفناجی که قبلا مزه‌دار کردید قرار بدهید و یک قاشق چایخوری سس سویا، یک قاشق چایخوری شکر به آن اضافه کرده و هم بزنید تا خوب با نودل ترکیب شود.

مرحله ۷
ماهیتابه‌ای را بردارید و مقداری روغن سرخ کردنی به آن اضافه کنید. پیازها و پیازچه را همراه مقداری نمک تفت بدهید تا وقتی که پیاز شفاف شود. آنها را از روی گاز بردارید و این بار قارچ‌ها را تا زمانی که آب بیفتند و برق بزنند تفت بدهید و بعد روی کاسه نودل و اسفناج بریزید.
هویج و بعد فلفل قرمز را تفت بدهید و در نهایت داخل ماهیتابه خالی مجددا روغن ریخته و گوشت و قارچ مزه‌دار شده را از یخچال دربیاورید و داخل ماهیتابه داغ بریزید و تا زمان پخت گوشت و قارچ تفت بدهید. سپس، آنها را روی باقی سبزیجات سرخ کرده اضافه کنید.

مرحله ۸
یک حبه سیر را له و خرد کرده و روی مواد بریزید. یک قاشق غذاخوری سس سویا و یک قاشق غذاخوری شکر را هم اضافه کنید. روغن کنجد و مقداری فلفل سیاه را در این مرحله اضافه کرده و با دست، مواد را هم بزنید. در نهایت تخم کنجد و تخم مرغ نواری را هم اضافه کنید.

مرحله ۹
یک ظرف دیس مانند آماده کنید و تمام محتویات کاسه مواد را داخل آن خالی کنید. می‌توانید برای تزیین مقداری دانه کنجد روی آنها بپاشید. چابچائه شما آماده است. نوش جان!


منبع: کتاب کاله


طرز تهیه چاپچائه کره‌ای

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا