خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,751
امتیاز واکنش
6,705
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
کباب ژاپنی که با نام یاکتوری هم شناخته می شود یکی از انواع کباب های خوشمزه کشور ژاپن است.

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله گوسفند۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
شیره انگور۱ قاشق غذاخوری
سویا سس۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
زنجبیل۱ قاشق چایخوری
سیر۲ حبه
پودر خردل½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

مرحله اول
برای تهیه کباب ژاپنی یا کیتوری ابتدا گوشت را به صورت نوراهای باریک یکدست و یک اندازه با عرض یک سانتی متر و طول ۳ تا ۴ سانتی متر خرد می کنیم. در ادامه پیاز را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم و داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم.

مرحله دوم
در این مرحله سیر را با رنده ریز رنده می کنیم و به همراه شیره انگور، سویا سس، روغن زیتون، پودر زنجبیل و پودر خردل به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه گوشت خرد شده را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم.

مرحله سوم
نکته مهم در مورد اضافه کردن نمک به مواد این است که به دلیل وجود سویا سس بهتر است مقدار کمی نمک اضافه کنیم و در صورت نیاز می توانیم هنگام کباب کردن کمی نمک اضافه کنیم. حالا مواد را با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله چهارم
در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت در دمای محیط قرار می دهیم تا گوشت طعم دار شود. پس از اینکه گوشت به خوبی استراحت کرد و طعم دار شد تکه های گوشت را از کاسه خارج می کنیم.

مرحله پنجم
حالا تکه های گوشت را به سیخ می کشیم. در صورتی که بخواهیم کباب را در تابه درست کنیم باید از سیخ چوبی استفاده کنیم و در صورتی که بخواهیم کباب را روی منقل زغال آماده کنیم گزینه مناسب تر سیخ فلزی می باشد.

مرحله ششم
پس از اینکه سیخ کردن گوشت به پایان رسید منقل زغال را اماده می کنیم و سیخ ها را روی منقل می چینیم. پس از اینکه گوشت ها به خوبی جذب سیخ شدند، هر چند لحظه یک بار سیخ ها را می چرخانیم تا کباب به صورت یکدست بپزد.

مرحله هفتم
در صورتی که تمایل داشته باشیم این کباب را روی گریل یا تابه درست کنیم، تابه را کمی چرب می کنیم، سپس سیخ را کف تابه می چینیم و با حرارت بالا کباب می کنیم. پس از اینکه یک سمت کباب ها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم.

مرحله هشتم
در صورت تمایل می توانیم مقداری از سس مواد مرینت را نیز در زمان کباب کردن با برس روی گوشت ها بمالیم. در پایان پس از اینکه کباب اماده شد، آنرا را داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج ساده یا کته سرو می کنیم.

منبع: چی‌شی


طرز تهیه کباب ژاپنی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا