خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
یکی از مهم‌ترین اصول گویندگی این است که بتوانید جملات و متن‌ها را با صدای واضح و رسا بخوانید؛ صدای گویندگان باید به گونه‌ای باشد که مخاطبان بتوانند بدون مشکل جملاتی که توسط آن‌ها بازگو می‌شود را متوجه شوند.
صدای آرام و نا واضح، مخاطب را از گوش دادن به گوینده خسته می‌کند. برای این که قدرت صدای خود را تقویت ساخته و صدایی رسا و قوی داشته باشید، می‌توانید متن‌های طولانی را بلند بخوانید و از این طریق متوجه شوید که گویندگی شما چه مشکلاتی دارد و باید روی رفع چه مشکلاتی تمرکز کنید.
از دیگر اصول مهم گویندگی این است که توانایی کنترل لحجه‌ی خود را داشته باشید؛ داشتن لهجه در بسیاری از موارد مفید است و می‌تواند گویندگی شما را بهبود بخشیده و حسی صمیمانه را به شنوندگان انتقال دهد. با این وجود توانایی کنترل کردن لهجه مهم است، باید قدرت خنثی کردن لحجه‌ی خود را داشته باشید و بتوانید گویندگی را به شکل روان انجام دهید.
یکی از دیگر اصول مهم گویندگی که به موضوع و حیطه‌ی گویندگی بستگی دارد، توانایی در کنترل کردن هیجانات است؛ برای مثال برای تبدیل متن یک کتاب داستانی به فایل صوتی، لازم است داستان را به شکلی بیان کنید که مخاطبان بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و در هر قسمت‌های مختلف داستان، حسی که باید را از لحن و صدای شما دریافت کنند.
یکی دیگر از اصول، کاهش سرعت گویندگی است؛ صحبت کردن سریع می‌تواند تمرکز گوینده را بر هم بزند و باعث شود که گوینده در تلفظ جملات و کلمات دچار اشتباه شود.
اصل مهم دیگری که می‌تواند به توانایی شما در گویندگی کمک کند آگاهی از زمان درست مکث کردن است؛ گویندگان حرفه‌ای از مکث‌های لحظه‌ای به نفع خود استفاده کرده و تاثیرگذاری کار خود را افزایش می‌دهند.
جهت بهره‌مندی از خدمات گویندگی به شکل اصولی، می‌توانید درخواست خود را در سایت ایران تایپیست ثبت کنید و از خدمات گویندگی با هزینه مناسب در زمینه‌های مختلف که به بهترین شکل توسط گویندگان متخصص و حرفه‌ای این مرکز ارائه می‌شوند، بهره ببرید.
#تایپیست


مبانی گویندگی

 
  • تشکر
Reactions: SaNia♡
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا