خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
فن بیان چیست؟
فن به صورت یک فرآیند ولی مثل روش و تکنیک کار می نماید که می توان با یک سری دستور عمل ها نیز به سخنرانی های مناسبی دست پیدا نمود. از آن جایی که خیلی از ما آدم ها باید اجتماعی و ارتباطی باشیم باید از ارتباط انسانی نیز بهره بگیریم زیرا هر بشری نیز نیاز به ارتباط انسانی دارد.
خوب صحبت کردن از ابزارهای تاثیرگذار در پیشرفت هدف ها در زندگی خانوادگی و اجتماعی و حتی فراتر از آن است.
استعدادی که مجهز شدن به آن لازمه ارتباط موثر به حساب می آید و این عمل وابسته به این است که تا چه مقدار از هنر سخن گفتن بهرمند هستید و فن بیان خود را پرورش دهیم.
فن بیان یعنی درست استفاده کردن کلمات و واژه های ارتباطی برای آن که منظورمان را به درستی به مخاطب رسانده باشیم که این کلمات و واژه ها برای تشکیل کلام و سخن ایجاد می شود و ربط زیادی به استفاده درست آن دارد.
یعنی آن که به درستی بتوانید حرف بزنید، حرفی که مناسب هر شخص و مکان و همچنین متناسب با شرایط موجود باشد. در نظر داشته باشید هر سخنی باید متناسب با قواعد سخن گفت طرح گردد. زمانی که مجهز به این دو تکنیک شدیم لازم است تا هر جا و هر موقعیتی به درستی حرف بزنیم و ارتباط موثری را با اطرافیان برقرار نمائیم.
تکنیک های کمک دهنده در خوب حرف زدن شامل : تلفظ درست و اداری صحیح لغات، استفاده به درستی از دستور زبان همانند رعایت مکث ها و تاکید ها، پاک کردن تکه کلام هایی که از تاثیر گذاری کلام کم می نماید. مثل مِن مِن کردن زیادی در سخن و یا ادای اِ زیاد در خلال صحبت، واضح و با اعتماد به نفس حرف زدن، کنترل نفس و بدون داشتن هیچ ناراحتی در بیان ، بدون هیچ حسی در نبود بیان، خیلی کند و یا سریع صحبت کردن، لرزش و خش دار نبودن صدا همچنین در ادامه نیز نوع نگاه و حالت چهره و دیگر اجزای ارتباط غیر کلامی و فن بیان به درستی استفاده از ابزارهایی است که کمک می کند تا مطلب به درستی به مخاطبان انتقال داده شود.


فن بیان چیست؟

 
  • تشکر
Reactions: Morad و elaheh.1991

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
چرا فن بیان دارای اهمیت است؟

هیچ تفاوتی ندارد که دارنده چه شغلی و یا در چه مقطعی هستید و یا چه سمت و جایگاهی دارید آن چه مهم است خوب و پسندیده صحبت کردن است. هر کدام از ما برای قرار گرفتن در مقابل افراد مختلف، طرز بیان و نحوه حرف زدن ما متفاوت است. در منزل به یک صورت دیگری باید حرف زد تا آن چه در محل کار صحبت می شود. طرز تهیه حرف زدن با همکاران در محیط کار با طرز صحبت با دوستان متفاوت است حتی در خانواده ها هم هر شخص به نحوه دیگری با دیگران حرف می زند.
امکان دارد برای صحبت با دوست و آشنا ادبیات خاصی به کار ببرید. در مجموع به تعدادی شخصی در اطراف مان وجود دارد در ارتباط هستید، راه های متفاوتی برای برقراری ارتباط و سخن گفتن وجود دارد.
اشخاصی هم که فن بیان خوبی دارند از این مطلب بی بهره نیستند و به درستی صحبت می کنند و حتی در کنار آن می توان به درستی بر روی دیگران تاثیر گذار باشند و در خانواده و افراد جامعه به عنوان افراد مورد احترام و جذاب به روش آسان بر دیگران تاثیر گذار باشند که همگی آن ها را به عنوان افراد جذاب، مورد احترام شناسایی می شوند افرادی که خوب صحبت کردن را بلد باشند با سخن موثر می توانند در دل طرف مقابل خود را جای دهند و موثر شناخته شوند این گونه افراد از جایگاه خاصی برخوردار می شوند.
در زندگی روزانه و همچنین در ارتباط با دیگر افراد اولین چیزی که باید مد نظر داشت نگرش و برداشت از انسان مربوط به صحبت و گفتار است و محتوای صحبت و حرف ها شخصیت و طرز دیدگاه افراد را تعیین می کند.
یکی از مهم ترین دلیل های جذاب بودن و موفق بودن افراد چگونگی صحبت کردن و فن بیان آن ها است به روشی که تاثیر زیادی بر روی دیگران دارد.
دیگر نکاتی که در فن بیان مهم است استفاده از کلمات مناسب، تن صدا، لحن و همچنین توجه خاص بر روی واژه هایی است که بر زبان آورده می شود. داشتن فن بیان مناسب و استفاده درست این مهارت ما را قادر می سازد نظرات را به راحتی بیان نمایید نه آن که فردی باشید که بدون هیچ نظری به آسانی سخنی را بپذیرید و تحت تاثیر دیگران قرار بگیرید. خوب حرف زدن نیز بر چگونگی دلیل و افکار پیشنهادی ما تاثیر بسزایی دارد و از این روش می توان نظرات مخالف خود را اعلام دار و دیگران را متقاعد کنید که به حرف ما احترام قائل شوند.
با آماده سازی امکانات فن بیان می توان همه تفکرات و عقاید را به درستی به اتراک گذاشت و از آن ها دفاع نمود و در صورت امکان افراد را با خود همراه داشته باشید.
در اصل خوب حرف زدن مثل جرقه ای عمل می کند تا به حرکت درآیید.
فن بیان قوی به این معناست که صحبت کردن و انتقال موثر سخن را به دیگران به راحتی برسانید، توانایی شنیدن و گوش دادن صدای دیگران را بدست آوردید که نتیجه آن انتقال درست پیام به دیگران بوده و همچنین توانایی دریافت جواب از جانب آنان را داشته باشید.
فن بیان خوب مهارتی است مناسب و مهم که کارایی آن نه تنها وابسته به ارتباطات اجتماعی و کسب موفقیت های حرفه ای و کاری بوده بلکه ضروری ترین و اصلی ترین کارایی آن در خانواده است.
این چنین است که آموزش می بینید که چگونه در خانواده به خوبی صحبت نمایید. اولین قدم آن که شما به درستی حرف بزنید از والدین شروع می گردد که بتوانید منظور تان را به درستی بیان نمایید که این خود مقدمه شکل گیری هر نوع ارتباطی است.
مرحله اول گذراندن دوره های آموزشی پیشرفته فن بیان و گویندگی است تا بتوانید جایگاه بالایی در آن پیدا کنید که بتوانید درست و اصولی حرف زدن و فن بیان خوب داشت و آن را هر روزه پرورش داد با در نظر گرفتن آن ها زندگی خانوادگی و حرفه ای با کیفیت تر و ارتباطات دارای تجربه می شود.


فن بیان چیست؟

 
  • تشکر
Reactions: Morad و elaheh.1991

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
نکات مهم در داشتن فن بیان خوب چیست؟

شناخت خود : شامل مواردی همچون شناسایی ویژگی های فردی خود است
شناخت مخاطبان: برای هر سخنرانی خوبی در ابتدا باید ویژگی های فردی خود را بشناسیم و دوم آن که بعد از شناسایی ویژگی های فردی باید ویژگی مخاطبان را شناسایی کنیم.
هر فردی نیز به عنوان یک گوینده دارای یک سری ویژگی هایی است که می تواند با سخنانش تاثیر گذار باشد.
این ویژگی ها شامل : پوشش مناسب، ظاهری مناسب، تن صدا ، زبان بدن ، اعتماد به نفس ، محکم بودن و داشتن اطلاعات کافی.
داشتن پوشش متناسب به این عنوان که مرتب و منظم باشد و همچنین باید متناسب جمعی باشد که در آن حضور دارید. خیلی از افراد فکر می کنند که لباس متناسب برای آقایان یک دست کت و شلوار است در صورتی که اصلا چنین نیست. هر مکانی و هر جمعی نیز پوشش مناسب خود را دارد و این هنر و خلاقیت به فرد بستگی دارد که چگونه لباسی را برای خود انتخاب نماید تا مناسب آن جمع باشد.
چهره هر آدمی نشان گر اطلاعات زیادی است برداشت اینگونه نداشته باشید که هر انسانی باید چهره زیبایی داشته باشد بر عکس باید آراسته بودن را مورد اهمیت قرار دهد. هر چقدر و هر میزان که به ظاهر خود اهمیت دهید نیز می توانید تاثیر بسزایی بر روی بیان خود داشته باشید.
یکی دیگر از موارد تن صدا است که هر میزان بلند و رسا باشد تاثیر زیادی بر روی صحبت دارد. بسیاری از افراد نیز تن صدایشان در زمان بچگی شکل می گیرد. صدایی که بسیار آرام است در هر موقعیت دیگری نیز آرام خواهد بود.
این گونه افراد نیز در موقع صحبت کردن نیز به علت آهسته حرف زدن، اشخاص با اعتماد به نفس کم شناخته می شوند و میزان اهمیت کلامی آن ها به چشم نمی آید.
برای بر طرف سازی آن نیز باید بهترین راه حل را انتخاب نمود و راه حل آن است که صدای خود را ضبط نموده و با دیگر صداهای اطرافیان خود مقایسه نمایید.
مورد دیگری که مورد توجه است زبان بدن می باشد که بیشتر از زبان سر عمل می نماید و همچنین راستگو تر می باشد.
مخاطب تنها به حرف گوش نمیدهد بلکه آن چیزی که دریافت می کنند نیز علامت بدن است که از طرف سخنران دریافت می نماید که به صورت ناخودآگاه تاثیر بسزایی دارد.
در آموزش فن بیان و گویندگی می آموزید که چگونه روی زبان بدن خود کار کنید و اطلاعاتی را بدست آورید.
اعتماد به نفس به معنای باور و توانمندی های خود است. یعنی هر چقدر انسان اعتماد به نفس داشته باشد خود را توانمند و ارزشمند می داند . در ادامه مقاله به گزینه های اعتماد به نفس می پردازیم.
یکی از گزینه های اعتماد به نفس محکم بودن است منظور از محکم بودن اعتقاد به انجام کاری است که یکی از زیر شاخه های آن انجام کاری و راسخ بودن در آن می باشد نه چیز دیگری از جمله اصرار کردن و عدم انتقاد پذیری.
بی شک تفاوت بسیاری وجود دارد میان فردی که از بیان خودش مطمئن است و کسی که جملاتش مشخص است ولی به حرف خود اطمینانی ندارد. زیرا اولی تاثیر زیادی بر شما دارد و فرد دوم با هیچ کدام از واژه هایش تاثیری بر مخاطبی ندارد.
همه این نکات گفته شده با آموزش و تمرین تقویت می شود. بعد از رعایت کردن نکات فوق نیز باید تا حد دیگری نیز مخاطبان خود را بشناسید و آن ها را بررسی نمایید و آن چه را که باید بدانید آن است که چه چیزهایی را باید آن ها بشنوند.
شناسایی مهمترین ویژگی های مخاطبان شامل:
جنسیت
شغل
سن
میزان تحصیلات
علت حضور در جمع شما
موقعیت

همه این ویژگی ها با شناسایی کامل مخاطب نیز انجام می گیرد و اثر زیادی در سخنرانی دارد زیرا می توان به نتیجه قابل توجهی از گویند گی خود رسید.
به کار نگرفتن کلمات سخت و دشوار یکی دیگر از سخنرانی های جذاب است که باعث می شود مخاطب احساس خوشایند ی از سخنرانی های شما داشته باشد.
برای برقراری ارتباط تاثیرگذار خوب گوش دادن است که مورد احتیاج است . خیلی از افراد نیز متوجه این موضوع نیستند و روش شنیدن را چند برابر بیشتر از حرف زدن از مغز ما استفاده می نماید.
کسانی که دارنده فن بیان خوب باشند باید شنونده خوبی هم باشند زیرا قدرت کلام را ارتقا داده و موجب می گردد تا صبر زیاد گردد.
#فنپردازی


فن بیان چیست؟

 
  • تشکر
Reactions: Morad و elaheh.1991

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
مهارت زبانی گوش دادن
مقدار قابل توجهی از یادگیری به وسیله مهارت زبانی گوش دادن عمل می گردد به صورتی که کمتر از 50% یادگیری را اذعان خود می کنند.
مدرسین باید بتوانند تمرکز بر سخنان گوینده را گوش و تقویت نمایند و در طول زمان نیز گوش دادن را در آن ها ارتقا دهد تا با استفاده از تمرکز متن را به درستی دریافت و معنا و گفته ها را بفهمد.
برای پیشرفت شنونده ها که به مهارت های زیادی دست پیدا کنند، از مدرسین انتظار می رود که زمینه لازم را برای تحقق آن ها ایجاد نمایند به همین منظور بهتر است مدرسین تا علاوه بر فن بیان خوب از صدایی واضح و بدون لهجه استفاده کنند. زمان حرف زدن نه ضعیف و نه یک نواخت صحبت نمایند به این منظور که با آمادگی از قبل و تسلط بر مطالب سخنرانی خود را شروع و به پایان برسانند. موضوع گفتگو به درستی انتخاب و به درستی بیان شود.
مهارت زبانی خواندن
مهارت زبانی خواندن به معنای انتقال درست نشانه های خطی، به نشانه های صوتی با رعایت ویژگی های هر یک ، به همراه بیان و درک مفهومی آن ها.
بر اساس توضیحات بیان شده ، مدرسین باید بتوانند مهارت زبانی خواندن را کسب و به نکاتی توجه کنند که مهم ترین آن ها را در ذیل بیان می نماییم.

  • نشانه های خطی : حروف الفبایی و غیر الفبایی و ویژگی نوشتاری مربوط به آن ها.
  • نشانه های صوتی : صداها و ویژگی های صوتی مربوط به آن ها.
  • معنا و محتوای کلمه ها، تعبیرها و واژگان و روابط معنایی موجود میان آن ها.
  • رو خوانی روان و متعادل به همراه تلفظ درست مطابق با زبان معیار کلمه ها و ترکیب ها.
  • دانستن پیام جمله ها و متن و ....
مهارت زبانی صحبت کردن
از آن جایی که افرادی نیز قبل از آن که پای گفتگوهایی بنشینند نیز مهارت های زبانی صحبت کردن را آموخته اند. مهارت زبانی را کسب ولی نیاز است تا در محیط آموزش این مهارت به صورتی امکان پذیر شود که شنونده بتواند سخنان خود را به صورت ثابت و در یک قالب دستوری با زبان فارسی معیار بیان نماید.
در مهارت های زبانی صحبت کردن به پیشرفت و ارتقای توجه می گردد.
بنابراین مدرسین باید توجه به نکاتی داشته باشند.

  • باید به شنونده ها آموزش دهند که قبل از هر گونه بحث و صحبتی نیز خوب به آن فکر نمایند و بعد بازگو کنند.
  • به دانش آموزان یاد داده شود که از کلمه ها و جملات متناسب با هر موقعیت صحبت کنند.
  • در کارهای تیمی از تعادل زبانی استفاده نمایند.


فن بیان چیست؟

 
  • تشکر
Reactions: Morad و Tabassoum

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
فن بیان چیست؟

فن به صورت یک فرآیند ولی مثل روش و تکنیک کار می نماید که می توان با یک سری دستور عمل ها نیز به سخنرانی های مناسبی دست پیدا نمود. از آن جایی که خیلی از ما آدم ها باید اجتماعی و ارتباطی باشیم باید از ارتباط انسانی نیز بهره بگیریم زیرا هر بشری نیز نیاز به ارتباط انسانی دارد.
خوب صحبت کردن از ابزارهای تاثیرگذار در پیشرفت هدف ها در زندگی خانوادگی و اجتماعی و حتی فراتر از آن است.
استعدادی که مجهز شدن به آن لازمه ارتباط موثر به حساب می آید و این عمل وابسته به این است که تا چه مقدار از هنر سخن گفتن بهرمند هستید و فن بیان خود را پرورش دهیم.‌
فن بیان یعنی درست استفاده کردن کلمات و واژه های ارتباطی برای آن که منظورمان را به درستی به مخاطب رسانده باشیم که این کلمات و واژه ها برای تشکیل کلام و سخن ایجاد می شود و ربط زیادی به استفاده درست آن دارد.
یعنی آن که به درستی بتوانید حرف بزنید، حرفی که مناسب هر شخص و مکان و همچنین متناسب با شرایط موجود باشد. در نظر داشته باشید هر سخنی باید متناسب با قواعد سخن گفت طرح گردد. زمانی که مجهز به این دو تکنیک شدیم لازم است تا هر جا و هر موقعیتی به درستی حرف بزنیم و ارتباط موثری را با اطرافیان برقرار نمائیم.
تکنیک های کمک دهنده در خوب حرف زدن شامل : تلفظ درست و اداری صحیح لغات، استفاده به درستی از دستور زبان همانند رعایت مکث ها و تاکید ها، پاک کردن تکه کلام هایی که از تاثیر گذاری کلام کم می نماید. مثل مِن مِن کردن زیادی در سخن و یا ادای اِ زیاد در خلال صحبت، واضح و با اعتماد به نفس حرف زدن، کنترل نفس و بدون داشتن هیچ ناراحتی در بیان ، بدون هیچ حسی در نبود بیان، خیلی کند و یا سریع صحبت کردن، لرزش و خش دار نبودن صدا همچنین در ادامه نیز نوع نگاه و حالت چهره و دیگر اجزای ارتباط غیر کلامی و فن بیان به درستی استفاده از ابزارهایی است که کمک می کند تا مطلب به درستی به مخاطبان انتقال داده شود.


فن بیان چیست؟

 
  • تشکر
Reactions: Morad

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
چرا فن بیان دارای اهمیت است؟

هیچ تفاوتی ندارد که دارنده چه شغلی و یا در چه مقطعی هستید و یا چه سمت و جایگاهی دارید آن چه مهم است خوب و پسندیده صحبت کردن است. هر کدام از ما برای قرار گرفتن در مقابل افراد مختلف، طرز بیان و نحوه حرف زدن ما متفاوت است. در منزل به یک صورت دیگری باید حرف زد تا آن چه در محل کار صحبت می شود. طرز تهیه حرف زدن با همکاران در محیط کار با طرز صحبت با دوستان متفاوت است حتی در خانواده ها هم هر شخص به نحوه دیگری با دیگران حرف می زند.
امکان دارد برای صحبت با دوست و آشنا ادبیات خاصی به کار ببرید. در مجموع به تعدادی شخصی در اطراف مان وجود دارد در ارتباط هستید، راه های متفاوتی برای برقراری ارتباط و سخن گفتن وجود دارد.
اشخاصی هم که فن بیان خوبی دارند از این مطلب بی بهره نیستند و به درستی صحبت می کنند و حتی در کنار آن می توان به درستی بر روی دیگران تاثیر گذار باشند و در خانواده و افراد جامعه به عنوان افراد مورد احترام و جذاب به روش آسان بر دیگران تاثیر گذار باشند که همگی آن ها را به عنوان افراد جذاب، مورد احترام شناسایی می شوند افرادی که خوب صحبت کردن را بلد باشند با سخن موثر می توانند در دل طرف مقابل خود را جای دهند و موثر شناخته شوند این گونه افراد از جایگاه خاصی برخوردار می شوند.
در زندگی روزانه و همچنین در ارتباط با دیگر افراد اولین چیزی که باید مد نظر داشت نگرش و برداشت از انسان مربوط به صحبت و گفتار است و محتوای صحبت و حرف ها شخصیت و طرز دیدگاه افراد را تعیین می کند.
یکی از مهم ترین دلیل های جذاب بودن و موفق بودن افراد چگونگی صحبت کردن و فن بیان آن ها است به روشی که تاثیر زیادی بر روی دیگران دارد.
دیگر نکاتی که در فن بیان مهم است استفاده از کلمات مناسب، تن صدا، لحن و همچنین توجه خاص بر روی واژه هایی است که بر زبان آورده می شود. داشتن فن بیان مناسب و استفاده درست این مهارت ما را قادر می سازد نظرات را به راحتی بیان نمایید نه آن که فردی باشید که بدون هیچ نظری به آسانی سخنی را بپذیرید و تحت تاثیر دیگران قرار بگیرید. خوب حرف زدن نیز بر چگونگی دلیل و افکار پیشنهادی ما تاثیر بسزایی دارد و از این روش می توان نظرات مخالف خود را اعلام دار و دیگران را متقاعد کنید که به حرف ما احترام قائل شوند.
با آماده سازی امکانات فن بیان می توان همه تفکرات و عقاید را به درستی به اتراک گذاشت و از آن ها دفاع نمود و در صورت امکان افراد را با خود همراه داشته باشید.
در اصل خوب حرف زدن مثل جرقه ای عمل می کند تا به حرکت درآیید.
فن بیان قوی به این معناست که صحبت کردن و انتقال موثر سخن را به دیگران به راحتی برسانید، توانایی شنیدن و گوش دادن صدای دیگران را بدست آوردید که نتیجه آن انتقال درست پیام به دیگران بوده و همچنین توانایی دریافت جواب از جانب آنان را داشته باشید.
فن بیان خوب مهارتی است مناسب و مهم که کارایی آن نه تنها وابسته به ارتباطات اجتماعی و کسب موفقیت های حرفه ای و کاری بوده بلکه ضروری ترین و اصلی ترین کارایی آن در خانواده است.
این چنین است که آموزش می بینید که چگونه در خانواده به خوبی صحبت نمایید. اولین قدم آن که شما به درستی حرف بزنید از والدین شروع می گردد که بتوانید منظور تان را به درستی بیان نمایید که این خود مقدمه شکل گیری هر نوع ارتباطی است.
مرحله اول گذراندن دوره های آموزشی پیشرفته فن بیان و گویندگی است تا بتوانید جایگاه بالایی در آن پیدا کنید که بتوانید درست و اصولی حرف زدن و فن بیان خوب داشت و آن را هر روزه پرورش داد با در نظر گرفتن آن ها زندگی خانوادگی و حرفه ای با کیفیت تر و ارتباطات دارای تجربه می شود.



فن بیان چیست؟

 
  • تشکر
Reactions: Morad و Tabassoum

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
کاربردهای فن بیان چیست؟

کاربرد جادویی فن بیان آنقدر زیاد است که برای شما تعدادی آن را به صورت مختصر نام می بریم



سخنرانی و حرف زدن در جمع
گویند گی و مجری گری
مشاوران و روان شناسان

وکلاء
در زمان مصاحبه یا معرفی خود در برنامه های گوناگون
در جلسات و استخدامی ها و سمینارها

در موقع فعالیت های به موقع و گفتگو با دوستان
برای دفاع از حق خود
درخواست احساسات به طور درست در زندگی





تعریف هایی که می توان از فن بیان داشت این است که :
اگه در شغل مجری گری بخواهید کسب درآمد نمایید باید بتوانید در صحنه اجرا خوب صحبت کنید و صدای گیرا داشته باشید که بتوانید نظر مخاطبان را به خود جلب کنید.
و همچنین به عنوان یک گوینده باید کلمات را به درستی بخوانید و با لحن و صدای خود مخاطب را به صدای خود جلب کنید.
و دیگر تعریف هایی که می توان برای فن بیان داشت.
و حتی اگر شغلی نداشته باشید می توان با فن بیان خوب تاثیر به سزایی بر روی دیگران داشته باشید و اگر فن بیان خوبی نداشته باشید قاعدتا با شکست مواجه خواهید شد.

نکات مهم در داشتن فن بیان خوب چیست؟

شناخت خود : شامل مواردی همچون شناسایی ویژگی های فردی خود است
شناخت مخاطبان: برای هر سخنرانی خوبی در ابتدا باید ویژگی های فردی خود را بشناسیم و دوم آن که بعد از شناسایی ویژگی های فردی باید ویژگی مخاطبان را شناسایی کنیم.
هر فردی نیز به عنوان یک گوینده دارای یک سری ویژگی هایی است که می تواند با سخنانش تاثیر گذار باشد.
این ویژگی ها شامل : پوشش مناسب، ظاهری مناسب، تن صدا ، زبان بدن ، اعتماد به نفس ، محکم بودن و داشتن اطلاعات کافی.
داشتن پوشش متناسب به این عنوان که مرتب و منظم باشد و همچنین باید متناسب جمعی باشد که در آن حضور دارید. خیلی از افراد فکر می کنند که لباس متناسب برای آقایان یک دست کت و شلوار است در صورتی که اصلا چنین نیست. هر مکانی و هر جمعی نیز پوشش مناسب خود را دارد و این هنر و خلاقیت به فرد بستگی دارد که چگونه لباسی را برای خود انتخاب نماید تا مناسب آن جمع باشد.
چهره هر آدمی نشان گر اطلاعات زیادی است برداشت اینگونه نداشته باشید که هر انسانی باید چهره زیبایی داشته باشد بر عکس باید آراسته بودن را مورد اهمیت قرار دهد. هر چقدر و هر میزان که به ظاهر خود اهمیت دهید نیز می توانید تاثیر بسزایی بر روی بیان خود داشته باشید.
یکی دیگر از موارد تن صدا است که هر میزان بلند و رسا باشد تاثیر زیادی بر روی صحبت دارد. بسیاری از افراد نیز تن صدایشان در زمان بچگی شکل می گیرد. صدایی که بسیار آرام است در هر موقعیت دیگری نیز آرام خواهد بود.
این گونه افراد نیز در موقع صحبت کردن نیز به علت آهسته حرف زدن، اشخاص با اعتماد به نفس کم شناخته می شوند و میزان اهمیت کلامی آن ها به چشم نمی آید.
برای بر طرف سازی آن نیز باید بهترین راه حل را انتخاب نمود و راه حل آن است که صدای خود را ضبط نموده و با دیگر صداهای اطرافیان خود مقایسه نمایید.
مورد دیگری که مورد توجه است زبان بدن می باشد که بیشتر از زبان سر عمل می نماید و همچنین راستگو تر می باشد.
مخاطب تنها به حرف گوش نمیدهد بلکه آن چیزی که دریافت می کنند نیز علامت بدن است که از طرف سخنران دریافت می نماید که به صورت ناخودآگاه تاثیر بسزایی دارد.
در آموزش فن بیان و گویندگی می آموزید که چگونه روی زبان بدن خود کار کنید و اطلاعاتی را بدست آورید.
اعتماد به نفس به معنای باور و توانمندی های خود است. یعنی هر چقدر انسان اعتماد به نفس داشته باشد خود را توانمند و ارزشمند می داند . در ادامه مقاله به گزینه های اعتماد به نفس می پردازیم.
یکی از گزینه های اعتماد به نفس محکم بودن است منظور از محکم بودن اعتقاد به انجام کاری است که یکی از زیر شاخه های
آن انجام کاری و راسخ بودن در آن می باشد نه چیز دیگری از جمله اصرار کردن و عدم انتقاد پذیری.
بی شک تفاوت بسیاری وجود دارد میان فردی که از بیان خودش مطمئن است و کسی که جملاتش مشخص است ولی به حرف خود اطمینانی ندارد. زیرا اولی تاثیر زیادی بر شما دارد و فرد دوم با هیچ کدام از واژه هایش تاثیری بر مخاطبی ندارد.
همه این نکات گفته شده با آموزش و تمرین تقویت می شود. بعد از رعایت کردن نکات فوق نیز باید تا حد دیگری نیز مخاطبان خود را بشناسید و آن ها را بررسی نمایید و آن چه را که باید بدانید آن است که چه چیزهایی را باید آن ها بشنوند.


فن بیان چیست؟

 
  • تشکر
Reactions: Morad
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا