M O B I N A
سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
- عضویت
- 3/4/21
- ارسال ها
- 24,702
- امتیاز واکنش
- 63,858
- امتیاز
- 508
- سن
- 19
- محل سکونت
- BUSHEHR
- زمان حضور
- 273 روز 8 ساعت 22 دقیقه
نویسنده این موضوع
این مطلب مقدمه ای بر تکنیک هایی اس که هنگام کار با رس برای پیکربندی سرامیک استفاده میشود.
بیشتر تکنیک ها برای هر نوع رس معمول است اما بعضی از آنها با رس سرامیک نتیجه ای بهتر دارد.
سوالی که اغلب مردم دارند اینست که با برش های داخلی کنده کاری کنند یا با افزدون گل مجسمه را مدل دهند !
پاسخ : از هر دو تکنیک کاملا به یک اندازه استفاده کنید؛ اما از تکنیک های دیگر هم استفاده کنید.
این فهرستی از تمام تکنیک هایی است که معمولا به کار می رود. بعد هر کدام را با جزئیاتی بیشتر توضیح می دهیم.
1. صاف و صیقلی کردن
خودتان هستید و ابزار و یک کیسه گل تازه. کمی بی باکانه است؟ مثل ورقه ای سفید و خالی برای یک نویسنده.
شما برای اندازه گیری های اصلی و مقیاس بندی به منابع فنی احتیاج دارید؛ اما البته که به منابع هنرمندانه خودتان هم احتیاج دارید.
منابع هنرمندانه الهام بخش هستند، منابع فنی شما را خاطرجمع می کند.
این تمام جنبه ذهنی تکنیک مجسمه سازی است ( شاید مهم ترین جنبه).
با استفاده از گل تازه، نرم و منعطف به عنوان دوستتان در این کار، حالا می توانید با دستکاری گل، آن را به شکلی ناهموار درآورید.
همه چیز از این جا به بعد می تواند بهتر باشد پس بیش از حد نگران نباشید کمی شبیه به
سرهم بندی کردن یک هنرمند در اولین لایه رنگ روی زمینه کار است.
اولین لایه گل به شما زمینه ای برای کار کردن روی آن ارائه می دهد کمی شبیه به پی افکنی یک خانه.
اگر می خواهید پیکر یک انسان را کار کنید، مشخص کنید شانه ها چقدر بالا قرار می گیرند
و تناسب مفاصل ران کجا و به چه صورت هستند و … ( آنها نباید هنوز واقعا شبیه به آنچه فرض می شوند باشند).
قراضه و بی ریخت به نظر می رسد؟ مشکلی نیست…
سعی نکنید در این مرحله زیاد روی جزئیات کار کنید فقط ابعاد را واقع گرایانه مشخص کنید .
طبیعی است که چیزی قراضه و بی ریخت داشته باشید اما چه کسی اهمیت می دهد؟
بسیاری از افراد مبتدی در تکنیک مجسمه سازی درست در همین مرحله تسلیم می شوند چون هنوز چیزی زیبا نساخته اند!
صبر داشته باشید ، صبر.
2. افزودن گل
بگذارید زمینه کارتان کمی سفت و سخت شود تا حدی که گل آلود نباشد و مقاومت کافی
برای افزودن گل بدون خم کردن یا از هم پاشیدن را داشته باشد.
با این وجود نگذارید بیش از حد خشک شود چون وقتی این خشک شدن از حد بگذرد
کمی انعطاف پذیری خود را از دست می-دهد و برای مدل دادن خوب نیست.
رس سرامیک سازی فقط در صورتی درست به جنس خودش می چسبد که هر دو قسمت خیس باشند.
در مراحل اولیه مجسمه سازی شاید مجبور باشید گل نرم را به گل نرم اضافه کنید.
البته در این مورد، نیازی نیست گل را برای چسباندن به همدیگر خیس کنید.
در هر صورت بدساخت می شود چون گل پایه ای که به آن گل اضافه می کنید هنوز کمی
بیش از حد منعطف است و وقتی نخواهید حرکت می کند.
در این نمونه می توانید با دقت گلوله هایی از گل را به آن اضافه کنید و خیلی محکم فشار ندهید.
وقتی در این مسیر قرار بگیرید به طور طبیعی گل نسبتا نرم را از کیسه برای سفت کردن نسبی گل روی مجسمه اضافه می کنید.
در این موقعیت شما باید گل سفت تر را با یک قلمو خیس کنید یا از کمی دوغاب گل یا روکش به عنوان ملاط استفاده کنید.
شما می توانید با استفاده از انگشت ها، ابزار یا یک قلمو بسته به قسمتی که روی آن کار می کنید گل تازه نرم تر را به گل سفت تر اضافه کنید.
همان طور که گفتیم وقتی کاری را پیش می برید باید گل را به اندازه ای مساوی اضافه و کم
کنید و این نکته مورد اصلی است که باید از این مطلب و تکنیک های مجسمه سازی به ذهن بسپارید.
3. برداشتن گل
اگر اندازه گیری های دقیق مقیاس بندی یا چشم هایتان به شما می گویند یک تکه گل
نباید روی مجسمه تان باشد با ابزار برشی یا تراشی آن را بردارید.
بعضی از ابزارها برای برداشتن تکه های بزرگ و بعضی آنها برای تکه های کوچک و ریز طراحی شده است.
بهترین تمرین در تکنیک های مجسمه سازی مربوط به ایجاد تعادل درباره این دو است.
خیلی ساده است؛ به کاری که لازم است انجام دهید فکر کنید و بهترین ابزار برای انجام این کار را تهیه کنید.
شاید به تجربه نیاز داشته باشید.
کاترهای سیمی در انواع مختلفی موجود است از سیم ورقه کن پنیر برای بریدن قطعه های
بزرگ گل تا کاترهای کوچکی که برای میزان سازی های ظریف و دقیق خطوط خارجی در ظاهر کار استفاده می شوند.
باریک سیمی
کاترهای سیمی تیغه هایی تـ*ـخت دارند و اساسا قوی تر و تیزتر از هم نوع های سیمی شان هستند.
بیشتر تکنیک ها برای هر نوع رس معمول است اما بعضی از آنها با رس سرامیک نتیجه ای بهتر دارد.
سوالی که اغلب مردم دارند اینست که با برش های داخلی کنده کاری کنند یا با افزدون گل مجسمه را مدل دهند !
پاسخ : از هر دو تکنیک کاملا به یک اندازه استفاده کنید؛ اما از تکنیک های دیگر هم استفاده کنید.
این فهرستی از تمام تکنیک هایی است که معمولا به کار می رود. بعد هر کدام را با جزئیاتی بیشتر توضیح می دهیم.
- صاف و صیقلی کردن
- افزودن گل
- برداشتن گل
- پیاده سازی ترفند های مجسمه سازی روی گل
- تغییر جا
- کارهای جزئی
بعضی از موارد بالا کاملا مشخص و طبیعی هستند اما بعضی از آنها به توضیح بیشتری نیاز دارند چون با چند بار آزمون و خطا یاد گرفته می شوند.
ما یکی یکی با آنها پیش می رویم…
1. صاف و صیقلی کردن
خودتان هستید و ابزار و یک کیسه گل تازه. کمی بی باکانه است؟ مثل ورقه ای سفید و خالی برای یک نویسنده.
شما برای اندازه گیری های اصلی و مقیاس بندی به منابع فنی احتیاج دارید؛ اما البته که به منابع هنرمندانه خودتان هم احتیاج دارید.
منابع هنرمندانه الهام بخش هستند، منابع فنی شما را خاطرجمع می کند.
این تمام جنبه ذهنی تکنیک مجسمه سازی است ( شاید مهم ترین جنبه).
با استفاده از گل تازه، نرم و منعطف به عنوان دوستتان در این کار، حالا می توانید با دستکاری گل، آن را به شکلی ناهموار درآورید.
همه چیز از این جا به بعد می تواند بهتر باشد پس بیش از حد نگران نباشید کمی شبیه به
سرهم بندی کردن یک هنرمند در اولین لایه رنگ روی زمینه کار است.
اولین لایه گل به شما زمینه ای برای کار کردن روی آن ارائه می دهد کمی شبیه به پی افکنی یک خانه.
اگر می خواهید پیکر یک انسان را کار کنید، مشخص کنید شانه ها چقدر بالا قرار می گیرند
و تناسب مفاصل ران کجا و به چه صورت هستند و … ( آنها نباید هنوز واقعا شبیه به آنچه فرض می شوند باشند).
قراضه و بی ریخت به نظر می رسد؟ مشکلی نیست…
سعی نکنید در این مرحله زیاد روی جزئیات کار کنید فقط ابعاد را واقع گرایانه مشخص کنید .
طبیعی است که چیزی قراضه و بی ریخت داشته باشید اما چه کسی اهمیت می دهد؟
بسیاری از افراد مبتدی در تکنیک مجسمه سازی درست در همین مرحله تسلیم می شوند چون هنوز چیزی زیبا نساخته اند!
صبر داشته باشید ، صبر.
2. افزودن گل
بگذارید زمینه کارتان کمی سفت و سخت شود تا حدی که گل آلود نباشد و مقاومت کافی
برای افزودن گل بدون خم کردن یا از هم پاشیدن را داشته باشد.
با این وجود نگذارید بیش از حد خشک شود چون وقتی این خشک شدن از حد بگذرد
کمی انعطاف پذیری خود را از دست می-دهد و برای مدل دادن خوب نیست.
رس سرامیک سازی فقط در صورتی درست به جنس خودش می چسبد که هر دو قسمت خیس باشند.
در مراحل اولیه مجسمه سازی شاید مجبور باشید گل نرم را به گل نرم اضافه کنید.
البته در این مورد، نیازی نیست گل را برای چسباندن به همدیگر خیس کنید.
در هر صورت بدساخت می شود چون گل پایه ای که به آن گل اضافه می کنید هنوز کمی
بیش از حد منعطف است و وقتی نخواهید حرکت می کند.
در این نمونه می توانید با دقت گلوله هایی از گل را به آن اضافه کنید و خیلی محکم فشار ندهید.
وقتی در این مسیر قرار بگیرید به طور طبیعی گل نسبتا نرم را از کیسه برای سفت کردن نسبی گل روی مجسمه اضافه می کنید.
در این موقعیت شما باید گل سفت تر را با یک قلمو خیس کنید یا از کمی دوغاب گل یا روکش به عنوان ملاط استفاده کنید.
شما می توانید با استفاده از انگشت ها، ابزار یا یک قلمو بسته به قسمتی که روی آن کار می کنید گل تازه نرم تر را به گل سفت تر اضافه کنید.
همان طور که گفتیم وقتی کاری را پیش می برید باید گل را به اندازه ای مساوی اضافه و کم
کنید و این نکته مورد اصلی است که باید از این مطلب و تکنیک های مجسمه سازی به ذهن بسپارید.
3. برداشتن گل
اگر اندازه گیری های دقیق مقیاس بندی یا چشم هایتان به شما می گویند یک تکه گل
نباید روی مجسمه تان باشد با ابزار برشی یا تراشی آن را بردارید.
بعضی از ابزارها برای برداشتن تکه های بزرگ و بعضی آنها برای تکه های کوچک و ریز طراحی شده است.
بهترین تمرین در تکنیک های مجسمه سازی مربوط به ایجاد تعادل درباره این دو است.
خیلی ساده است؛ به کاری که لازم است انجام دهید فکر کنید و بهترین ابزار برای انجام این کار را تهیه کنید.
شاید به تجربه نیاز داشته باشید.
کاترهای سیمی در انواع مختلفی موجود است از سیم ورقه کن پنیر برای بریدن قطعه های
بزرگ گل تا کاترهای کوچکی که برای میزان سازی های ظریف و دقیق خطوط خارجی در ظاهر کار استفاده می شوند.
باریک سیمی
کاترهای سیمی تیغه هایی تـ*ـخت دارند و اساسا قوی تر و تیزتر از هم نوع های سیمی شان هستند.
مقدمه ای برتکنیک مجسمه سازی سفالی
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com