خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,238
امتیاز واکنش
64,092
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
کلمه ی دیزاین (design)در زبان فارسی مشخص نمودن و بیان کردن و هم طراحی‌کردن ترجمه شده است.
در زبان انگلیسی، دیزاین از لحاظ دستوری اسم و فعل است و هر دو معنی را با‌هم داراست. یعنی هم بیان کردن و هم طراحی‌کردن. در معنای طراحی، بیانگر به اجرا رساندن یک برنامه به شکل اسکیس، اتود، ترکیب بندی بصری و غیره است. در اصل این دو مفهوم بیان کردن و طراحی‌کردن هم ریشه‌اند.
دیزاین هم می‌تواند به منظور یک فعالیت (فرایند دیزاین) و هم به منظور نتیجه ی آن فعالیت (فرم دیزاین) مطرح شود و این که عموماً تنها فرم دیزاین را مورد بررسی قرار می‌گیرد باعث سردرگمی شده است. مثلا هنگامی که به معرفی مبلمان، دکوراسیون داخلی، مد و لباس پرداخته می‌شود، تنها به فرم دیزاین درنظر گرفته می‌شود و فرایندی که در پشت این فرم قرار دارد به نوعی پنهان می‌ماند که باعث سردرگمی افراد می‌شود.
با این وجود که دیزاین در ایران نیز به اشتباه طراحی معنی شده است اما در عین حال طراحی تنها ابزاری در دست دیزاینر است تا ایده‌های خود را عملی سازد. در زمان‌های قدیم دیزاینر و هنرمند و صنعتگر یکی بوده‌اند، این تفکیک مشاغل در قرون اخیر شکل گرفته است، برای همین دیزاین و دیزاینر برای ما بیگانه هستند. دیزاین شامل فعالیت ها و تخصص‌های متنوعی است. امروزه به دلیل تنوع طلبی مخاطبان و مصرف کنندگان، حوزه ی دیزاین نیز گسترش یافته است.
دیزاین فعالیتی خلاقه، راه‌حل‌یاب، هماهنگ‌ساز و سیستماتیک است. دیزاینر نشانه‌ها، فضاها و اشیاء را طوری می‌بینند و شکل می‌دهد که در راستای هدف و برنامه ای منطقی باشد و نیازهای یک برنامه را برآورده سازد. در هر مساله ای دیزاینر باید تمام محدودیت‌های پیش رو اعم از محدودیت فناوری، تولید و بازار را در نظر داشته باشد و میان آن ها تعادل برقرار سازد. چرا که محدودیت یکی از موضوعاتی است که دیزاینر همواره با آن درگیر است.
بر خلاف شخص هنرمند که تنها به جنبه‌های بصری و زیباشناسی اهمیت می‌دهد و به هنر به عنوان ابزار بیان شخصی می‌نگرد، در هر حرفه‌ای از دیزاین، دیزاینر به دنبال حل مساله و ارائه‌ی راه‌کارهایی برای پیش برد اهداف تعیین شده است.
دیزاینر از قلمرو زیبایی‌شناسی محض فاصله گرفته تا چیزی را بسازد که جوابگوی نیازهای بشر باشد. او خود را با محدودیت های اقتصادی، زیبایی شناسی، فناوری و بازرگانی وفق می‌دهد. بر خلاف شخص هنرمند، دیزاینر عضوی از یک تیم چند تخصصی است و باید خود را با تمام شرایط و محدودیت های گروه هماهنگ سازد و از دل این محدودیت ها بهترین راه حل را برای مساله پیدا کند.
#بازاریابی


دیزاین، هنر!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا