خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,239
امتیاز واکنش
64,098
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
از موضوعات مهمی که طراحان گرافیک تازه کار با ان خیلی دچار مشکل هستند ارائه یک طرح با ایده خلاقانه است. نمی توان گفت ارائه ایده های خلاقانه در گرافیک کار بسیار سخت یا کاری بسیار آسان است بلکه به اندوخته ذهنی هر فرد بستگی دارد و ارائه ایده های خلاقانه فقط به گرافیک و طراحی هم اختصاص ندارد بلکه در موسیقی، بازیگری و … هم اهمیت ویژه ای دارد و در خروجی کار تاثیرگذار است. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله به راه و روش هایی است که بتوان با تمرین و تکرار آن، خلاقیت را در طرح گرافیکی ایجاد کرد، بپردازیم. مواردی که عنوان میشود بر اساس تجربه شخصی افرادی است که در این زمینه فعالیت دارند و علاوه بر نتیجه مناسب ، تجربه کافی هم در کنار مطالب این مقاله میباشد. در ادامه همراه ما باشید.
خیلی از افرادی که تازه قصد ورود به فعالیت در زمینه گرافیک را دارند بر این عقیده هستند که باید با تسلط بر نرم افزارهای گرافیکی و حرفه ای شدن با ابزارها و تکنیک های نرم افزارهای گرافیکی میتوانند طراح خوبی شوند. اما موردی که این افراد با ان مواجعه میشوند این است که این افراد پس از گذراندن دوره ها و آموزش ها و حرفه ای شدن، به یک ضعفی پی میبرند که راه حلی هم برای آن پیدا نمی کنند و آن این است که نمی توانند نرم افزار را باز کنند و یک اثر را به طور کامل با ذهن و ایده های خود طراحی کنند. برای ارائه یک طرح خوب و عالی سه اصل اساسی وجود دارد که باید به این موارد توجه کرد؛ حرفه ای شدن در نرم افزار های گرافیکی، رشد خلاقیت در طراحی گرافیک، به کاربردن تجربه مناسب در طراحی.
براساس این سه اصل یادگیری نرم افزارهای گرافیکی کار نسبتاً آسان تری نسبت به دو اصل دیگر است اما کسب تجربه به مرور زمان و طراحی های متعدد و به دست آوردن نکات مثبتی که بتواند در طراح های دیگر هم نقطه قوت در طراحی باشد، هم نیاز به دانسته های علمی در زمینه گرافیک دارد و هم این مورد در گذر زمان به دست می آید. سومین اصل که اشاره کرده ایم و قرار است به طور کامل در این مطلب به آن بپردازیم، ایده های خلاقانه در طراحی گرافیک است که بر اساس ذهن و تفکر طراح شکل میگیرد. این خلاقیت بر اساس تمارین، تصویرسازی ذهنی، تجربه، تحقیق و موارد متعددی به وجود می آید که در طول زمان نیز رشد و ترقی پیدا میکند. حالا میخواهیم روش هایی را معرفی کنیم که تمرین کردن و دنبال کردن این موارد میتواند در سکل گیری و تکامل خلاقیت در طراحی گرافیک، سرعت و کیفیت بهتری ایجاد کند.

راه های رشد خلاقیت در طراحی گرافیک

۱. عضویت در گروه ها و انجمن طراحان گرافیک

یکی از مواردی که خیلی امروزه همه افراد جامعه را درگیر کرده است، تلفن های همراه و شبکه های اجتماعی است. اولین روشی که برای افزایش خلاقیت داریم استفاده از شبکه های اجتماعی در جهت افزایش خلاقیت و به دست آوردن اطلاعات جدید است، که میتواند خیلی از زمان هایی که در شبکه های اجتماعی وقت خود را میگذاریم، در جهت مثبت نیز استفاده ای داشته باشیم. برای این کار حتما جزء گروه های پرمخاطب در زمینه طراحی گرافیک یا انجمن طراحان گرافیک باشید و مطالب و نظراتی که گفته میشود را دنبال کنید و طرح های گرافیست های دیگر را ببینید و اگر نظرات مثبت و منفی در مورد طرح ها گفته میشود را بخوانید. اگر شما ۱۵ دقیقه در ظهر و ۱۵ دقیقه در شب از زمان خود را برای این کار صرف کنید و مطالبی که گفته میشود را بخوانید، یعد از یک مدتی نتیجه این کار را خواهید دید و ایده های متعددی را میبینید و میتوانید با ترکیبی از تفکرات و ذهن خود ایده های جدیدی را پرورش دهید.

۲. تحقیق و جستجو کنید

یکی از موراد مهم تحقیق کردن و جستجو کردن یک طراح و گرافیست میباشد که باید قبل از طراحی یک اثر آن را به طور دقیق بررسی کند. چون طراح ممکن است در هر زمان یک سفارش طراحی در زمینه های کسب و کارهای مختلف و تم های مختلفی داشته باشد. به همین دلیل حتماً لازم است قبل از بیان هر ایده و نظری و پیاده سازی طرحی، در مورد آن مبحث تحقیق کند و جزئیاتی در مورد آن حوزه به دست آورد. با توجه به این مثال میتوانید درک کنید که تحقیق چقدر میتواند کمک خوبی به خلاقیت در طراحی داشته باشد؛ در یک سفارش طراحی که داشتیم و قرار بود در مورد یک فروشگاه بزرگ فرش طرح های تبلیغاتی را طراحی کنیم که شامل انواع کارهای تبلیغاتی این برند بود. برای اینکه شروع به طراحی کنیم و ایده خاصی را داشته باشیم در مورد سبک ها و نقش و نگارهایی که در مورد فرش ها در شهرهای ایران ایجاد میکنند تحقیق کردیم و به نتایج خیلی جالبی دست پیدا کردیم که این آثار و نقش و نگارهای فرش ها برگرفته از اتفاق های تاریخی و گذشته آن شهر ها و نمادهای آن است و با این پیش زمینه ایده های زیادی را توانستیم در مورد طراحی آن پروژه ارائه کنیم.

۳. طرح های متعددی را تمرین کنید

اگر از دسته طراحان گرافیک تازه کاری هستید و هنوز خیلی در بازارکار وارد نشده اید و مشتریان خاصی ندارید، طرح زدن را فراموش نکنید. شما حتماً نیاز نیست برای مشتریان طراحی کنید بلکه طرح هایی را به عنوان نمونه کار در زمینه های مختلف برای خود طراحی کنید. اگر در زمینه طراحی لوگو فعالیت دارید، نمونه هایی از لوگو را در زمینه های کسب و کارهای دلخواه و مختلفی طراحی کنید، یا اگر در زمینه تصویرسازی و طراحی UI فعالیت دارید، نمونه های متعددی را طراحی و پیاده سازی کنید. موردی که در این موضوع خیلی اهمیت دارد این است که همان انرژی و دقتی که شما برای این نمونه کارها وقت میگذارید باید به اندازه ای باشد که فکر کنید یک مشتری واقعی به شما سفارش کار داده است، بسیار حرفه ای و دقیق و به این فکر نکنید که چون هزینه ای را دریافت نمی کنید یک طرح عادی و بدون تفکر بزنید. این تمرین باعث میشود شما در زمینه های موضوعات مختلف ایده های متعددی را ببینید. برای بهتر شدن این نمونه هایی که ایجاد میکنید حتماً هر چندماه دوباره به طرح هایی که زده اید نگاه بندازید و اگر ایده های جدیدی در این موارد به ذهنتان رسید دوباره طرح خود را طراحی کنید، چون در گذر زمان، احتمالاً تفکرات تازه ای به ذهن شما می آید و با اطلاعات جدیدی که به شما در طی مدت اضافه شده است میتوانید با بازطراحی نمونه کارهای قبلی، طرح های خیلی جالب و خروجی های قوی تری داشته باشد.


روش های خلاقیت در طراحی گرافیک

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
  • عالی
Reactions: *NiLOOFaR* و Tabassoum

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,239
امتیاز واکنش
64,098
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
dribble-portfolio.jpg

۴. مشاهده دیدن نمونه طرح های گرافیست ها


اگر به عنوان یک طراح و گرافیست حرفه ای قصد دارید وارد این حوزه شوید، باید نمونه کارهای طراحان مختلف را ببینید و از آثار خوب لـ*ـذت ببرید و نکته های مثبت، ایده ها و خلاقیت هایی که میبینید را در نظر داشته باشید و آثار بد را آنالیز کرده و از نکات منفی آن در طرح های خود استفاده نکنید. مرجع های مختلفی برای مشاهده نمونه کارهای طراحی گرافیک وجود دارد اما دو تا از بهترین سایت هایی که نمونه کارهای قوی و معتبری در زمینه گرافیک وجود دارد را معرفی میکنیم. وبسایت Behance پر از طرح های مختلف از گرافیست های خوب سرتاسر جهان است و میتوانید نمونه آثار آن ها ببینید و گرافیست ها و سبک های مختلفی را دنبال کنید. این سایت در زمینه های مختلف نمونه کارهای خوبی از جمله در طراحی لوگو، تصویرسازی، طراحی اینفوگرافیک ، طراحی رابط کاربری و … دارد که حتما خودتان هم در این سایت عضو شوید و دنبال کنید. دومین مرجع، سایت Dribble است که یک سایت حرفه ای و قدرتمند است که در زمینه های مختفی نمونه های خوبی دارد اما این سایت نمونه خیلی خوبی برای طراحان رابط کاربری و تجربه کاربری است و نمونه های متعددی در این زمینه برای علاقه مندان در این زمینه وجود دارد. برای فعالیت در این سایت باید دعوت نامه داشته باشید تا بتوانید آثار و طرح های خود را به اشتراک بگذارید اما برای مشاهده آثار دیگران اخطار و مانع خاصی وجود ندارد.

۵. pintrest را فراموش نکنید.

اینکه دیدن طرح های مختلف خیلی در رشد خلاقیت و دادن ایده های جدید و خلاقانه میتواند کمک زیادی داشته باشد پس یکی دیگر از منابع خوب که برای مشاهده نمونه آثار، برای هر طراح و گرافیستی پیشنهاد میشود شبکه اجتماعی و سایت پینترست pinterest است. این شبکه اجتماعی که نرم افزارهای سیستم عامل تلفن همراه آن نیز ارائه شده است، تصاویر و طرح های جالبی را در موضوعات مختلفی دارد در ضمن شما نیز به عنوان یک طراح میتوانید آثار خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و نمونه های ایرانی و خارجی خوبی را دنبال کنید.

#گرافیستی


روش های خلاقیت در طراحی گرافیک

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
  • عالی
Reactions: *NiLOOFaR* و Tabassoum
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا