خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

YeGaNeH

معاونت کل سایت رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
معاونت سایت
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
7,084
امتیاز واکنش
35,558
امتیاز
473
زمان حضور
263 روز 17 ساعت 16 دقیقه
نویسنده این موضوع
اگزمای گوش چیست؟

اگزمای مجرای گوش می تواند باعث علاقه‌مند پذیری، خارش و گاه دردناکی پوست کانال گوش شود . اگزمای مجرای گوش می تواند از یک التهاب کوچک پوستی تا التهاب، خشکی و آسیب عمیق پوستی متفاوت باشد . این مشکل در پوست بسیاری از نقاط بدن ممکن است رخ دهد . به همین ترتیب در ناحیه ی گوش انسان و بیشتر در قسمت کانال گوش، پوست اطراف گوش، ناحیه ی اتصال گوش به صورت و ناحیه گردن ممکن است رخ دهد. التهاب و اگزمای کانال گوش خارجی علل متعددی دارد. نکته ی قابل توجه ایت است که بهتر است تمرکزمان را بر پیشگیری به ابتلا بگذاریم. و در صورت ابتلا، در همان مراحل اولیه در جهت درمان سریع اقدام کنیم . در غیر اینصورت ممکن است مشکل گسترش یافته و نقاط بیشتری را درگیر کرده و اگزما بدتر شود .

انواع اگزمای گوش

اگزمای مجرای گوش انواع مختلفی دارد که بررسی چند مورد از آن می پردازیم .

اگزما اتوپیک :

در این نوع اگزما پوست پشت گوش معمولا دچار قرمزی، خشکی و پوسته پوسته می شود. به همین دلیل براحتی آماده ی عفونی شدن و جذب آلودگی است بخصوص اگر مرطوب و خیس باقی بماند . در این نوع اگزما معمولا پوست ناحیه ی اتصال دهنده ی گوش و صورت نقطه ی بعدی میباشد که دچار اگزما شده و اگزمای این نقطه دردناک می باشد . و پس از آن براحتی ممکن است آلودگی را جذب کرده و کم کم بر پوست نواحی دیگر اثر بگذارد .

اگزما درماتیت یا سبوریک

اگزما سبوریک یا درماتیک در مناطقی از بدن که در آن غدد سباسه و جود دارد رخ می دهد، از جمله گوش، پوست سر و تنه وجود دارد. در خفیف ترین حالت، درماتوم ها به سادگی سبب پوسته پوسته شدن و قرمزی در ورودی کانال گوش خارجی می شود. در شکل های شدید تر آن، قرمزی و شکاف های عمیق در کانال گوش گسترش میابد و به خارج گوش گسترش میابد و پوست سر و گردن را تحت تاثیر قرار میدهد . نوعی اگزما وجود دارد که بر روی افراد مسن تاثیر می گذارد. گوش در معرض آسیب پذیری در تغییرات آب و هوایی میباشد که منجر به خشکی ، پوسته پوسته شدن و خارش پوست میشود . عوامل ایجاد کننده ی این نوع اگزما : شستشوی بیش از حد ، هوای سرد و مرطوب ، شرایط محیطی و آب و هوایی خاص .


اگزمای گوش

 

YeGaNeH

معاونت کل سایت رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
معاونت سایت
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
7,084
امتیاز واکنش
35,558
امتیاز
473
زمان حضور
263 روز 17 ساعت 16 دقیقه
نویسنده این موضوع
درماتیت تماسی

شرایطی که به دلیل علاقه‌مند پوستی توسط مواد حساسیت زا رخ میدهد . تماس مخاطی با مواد حساسیت زا موجب می شود سطح پوست قرمز شده و خارش بگیرد . نمونه هایی از مواد شیمیایی که می تواند موجب خارش و ایجاد مشکل شود شامل شامپوها ، ژل مو ، اسپری مو ، صاف کننده های مو و عطر است . موها و وسایل مصنوعی ، رنگ مو ، کلاه ها و وسایل حمام ، سنجاق ها و گیره های مو ، گوشواره ها و وسایل بدلی ( بخصوص نیکل که ایجاد حساسیت در بسیاری از افراد میکند ) و .... نیز احتمال ابتلا را در افراد دارای حساسیت بیشتر می کند . همچنین برخی داروهای موضعی نیز ممکن است حساسیت زا باشند . مواد حساسیت زا از طریق نوک انگشتان نیز میتوانند به گوش وارد شوند . ( بطور مثال لاک ناخن ، رزین گیاه و .... )

سوراخ کردن گوش

معمولا سوراخ کردن گوش باعث اگزما نمی شود مگر در مواقع خاص ، اما احتمال اینکه فرد بعدا دچار مشکل شود وجود دارد . مثلا بخاطر استفاده از گوشواره های بدلی .

درمان زخم اگزمای گوش

درمان اگزما گوش بستگی به علت و نوع اگزما دارد که باید در گام اول علت آن تشخیص داده شود . با توجه به نوع بیماری، درمان هایی مثل استروئیدهای موضعی و پمادهای خاص مورد استفاده قرار می گیرد . دقت کنید که پمادهای مخصوص درمان اگزما را در کانال گوش و پوست گوش خود فشار ندهید و فقط به آرامی آنرا بمالید .


اگزمای گوش

 

YeGaNeH

معاونت کل سایت رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
معاونت سایت
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
7,084
امتیاز واکنش
35,558
امتیاز
473
زمان حضور
263 روز 17 ساعت 16 دقیقه
نویسنده این موضوع
پیشگیری از اگزما گوش

اگر مشکوک به آلرژی و احتمال رخداد اگزما هستید ، موارد مراقبت های بهداشتی لازم را حتما رعایت کنید و در صورت مشکوک بودن به بیماری به متخصص مربوطه مراجعه نمایید .

تمیز کردن گوش ها و مراقبت از آنها

هرگز سعی نکنید بیش از حد گوش هایتان را شسته یا ماساژ دهید ، زیرا اینکار پوست مجرا و گوش را آسیب پذیر کرده و احتمال ابتلا به بیماری افزایش میابد . هرگز نگذارید آب و رطوبت در گوش هایتان بماند و آنرا با شدت کم سشوار خشک کنید. هنگامی که به شنا می روید ، حتما از گوش گیرهای مخصوص استفاده کنید تا آب به درون مجرای گوشتان نفوذ نکند . قالب های مخصوص کانال گوش شما که توسط متخصص شنوایی یا ادیولوژیست ها ارائه می شود ، به دلیل آنکه مخصوص گوش های شما ساخته شده است بسیار مناسب می باشد . پوست مبتلا به اگزما آمادگی ابتلا به انواع عفونت ها و جذب باکتری را دارد زیرا پوست بسیار آسیب پذیر شده است و خشکی و خراش های روی پوست احتمال ابتلا به عفونت ها را افزایش می دهد. که این آلودگی و عفونت ممکن است منجر به مشکلات شنوایی شود و حتی در موارد کمتر ، تجمع خشکی ها، پوسته پوسته ها و عفونت می تواند موجب ایجاد حس کیپی و پری گوش شود . معمولا در این شرایط تخلیه ی کانال گوش ، توسط پزشک انجام می شود .

منبع: نیک آوا


اگزمای گوش

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا