خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

inszli8

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
11/3/22
ارسال ها
165
امتیاز واکنش
86
امتیاز
73
زمان حضور
7 روز 8 ساعت 48 دقیقه
نویسنده این موضوع
3- شام آخر اثر لئوناردو داوینچی
نقاشی شام آخر” اثر لئوناردو داوینچی، یکی از مشهورترین آثار هنری اوست. این نقاشی دیواره‌ی مستطیل شکل سالن غذاخوری صومعه‌ی “سانتا ماریا دل گریزیا” در شهر میلان را می‌پوشاند و صحنه‌ی آخرین شام مسیح و دوازده یارش را به تصویر می‌کشد.
داوینچی برای به تصویر کشیدن “شام آخر” از روش‌های نوین نقاشی دیواری استفاده نکرد. او برای کشیدن این نقاشی از رنگ روغن استفاده کرد تا با صبر و حوصله کارش را به اتمام برساند. طبیعتا خشک شدن رنگ روغن زمان زیادی می‌برد و به همین جهت، احتمالا داوینچی زمان زیادی را صرف به تصویر کشیدن این نقاشی کرده است. داوینچی مجبور شد در ابتدا دیوار را با یک لایه دوتایی ژسو و ماستیک مهر و موم کند تا بتواند نقاشی‌اش را روی آن به تصویر بکشد..


B0ED3C6D-78D1-45EB-A8C3-5A2D0B454F16.jpg

شاید امروز چیز زیادی از رنگ‌هایی که داوینچی صرف کشیدن یکی از مشهورترین نقاشی‌های جهان کرده، باقی نمانده است. چرا که عوامل زیست محیطی این نقاشی را تخریب کرده‌اند و بارها این اثر بازسازی شده است. با این وجود این نقوش به یکی از معروف‌ترین تصاویر نقاشی ثبت شده در تاریخ تبدیل شده‌اند.
4- دختری با گوشواره‌ی مروارید اثر یوانس ورمیر
تصویر معروف “دختری با گوشواره مروارید” توسط ” یوانس ورمیر” نقاش برجسته‌ی هلندی در سال 1665 نقاشی شده است. از این به عنوان “tronie” یاد می‌شود که یک کلمه هلندی است و از قرن هفدهم در ادبیات هلند باقی مانده است. این کلمه به “گلوله‌ای که از سر آویزان است” معنا می‌شود و به نظر می‌‎رسد به گوشواره‌ی مروارید اشاره دارد. ناگفته نماند که بحث‌های فراوانی در مورد جنس گوشواره‌ی تصویر شده در گرفته است. در سال 2014 وینسنت ایک، فیزیک‌دان معروف هنلدی عنوان کرد که با توجه به بازتاب آینه‌ای، گلابی شکل بودن و درشتی این گوشواره، به نظر می‎‌رسد جنس آن از مورارید نیست و یک گوشواره از جنس قلع است که جلا داده شده است.


049501B9-49E2-4634-9C6E-7F9B2FCF4A2C.jpg

تجزیه و تحلیل مدرن از این نقاشی نشان داده است که زمینه‌ی سیاه نقاشی دارای یک لایه‌ رنگ سبز عمیق است که با استفاده از یک لعاب سبز زیرلایه‌ی زمینه‌ی سیاه آن است. لعاب سبز مدت‌هاست که رنگ باخته است. صرف نظر از این که دختری که در این نقاشی تصویر شده همچنان زیبایی‌اش را حفظ کرده و این تصویر را به یکی از مشهورترین نقاشی های جهان تبدیل کرده است.
منبع:هنریست


نقاشی شام آخر اثر لئوناردو داوینچی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا