M O B I N A
سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
- عضویت
- 3/4/21
- ارسال ها
- 24,702
- امتیاز واکنش
- 63,861
- امتیاز
- 508
- سن
- 19
- محل سکونت
- BUSHEHR
- زمان حضور
- 273 روز 8 ساعت 23 دقیقه
نویسنده این موضوع
لی فریدلندر و عکاسی
لی فریدلندر عکاس آمریکایی است که به خاطر تصاویر ابتکاری خود از خیابان های شهر مشهور است.
عکاسهای خیابانی او غالباً با پرتره های صریح مردم، تابلوها و بازتاب هایی از خودش در ویترین فروشگاه ها خلاصه می شود، لی فریدلندر همپوشانی های غیرمنتظره نور و محتوا را در مناظر شهری ثبت می کند.
وی متولد 14 ژوئیه 1934 در آبردین بود و قبل از اینکه در سال 1956 به نیویورک برود، در کالج طراحی مرکز هنر در پاسادنا تحصیل کرد و تحت تأثیر کار اوژن آتژه و واکر ایوانز، سعی کرد عکاسی را به خوبی بیاموزد.
علاقه فریدلندر به عکاسی در سن 14 سالگی به وجود آمد. او مدت کوتاهی در مدرسه هنری در لس آنجلس تحصیل کرد.
فریدلندر به همراه دایان آربوس و گری وینوگرند در نمایشگاه تاریخی “اسناد جدید” در موزه هنر مدرن در سال 1967 ، با سرپرستی جان سارکوفسکی ، حضور داشت.
یکی از هداف پویا اندیش یادگیری و آموزش عکاسی در بسـ*ـتر تاریخ عکاسی برای هنرآموزان است.
عکاسی فریدلندر و فرهنگ جامعه آمریکایی
هنگامی که فریدلندر مشغول کار عکاسی شد. در جامعه آمریکایی تغییراتی اساسی در راه رخ دادن بود تغییراتی نظیر جنگ ویتنام، جنبش های حقوق بشر، مبارزه با تبعیض نژادی و.. اما او علاقه ای به عکس های سـ*ـیاسی نشان نداد و سعی کرد موضوعاتی مانند عکاسی خیابانی را انتخاب کند.
فریدلندر کتاب های زیادی منتشر کرد. کتاب پرتره شخصی او توسط انتشارات وایر در سال 1970 منتشر شد.
کتاب های دیگر او سیب ها و زیتون ها، چوب ها و سنگ ها، نگاه به بیابان،معماری آمریکایی و… نام دارند. کتاب موسم شکوفه های گیلاس کتابی است که در ژاپن عکاسی کرده است.
کتاب چوب ها و سنگ های فریدلندر
کتاب چوب ها و سنگ های فریدلندر نگاه خلاقانه ی او را نشان می دهند هنرمند به صورت تعمدی در عکس هایش، ابزار های کوچکی را در ترکیب بندی قرار می دهد و شروع به عکاسی می کند.
استفاده از انعکاسها، شفافیت ها، حصارها و نورها یکی از ویژگی های اصلی عکس های او در این کتاب است. ایجاد تقابل در عناصر پیش زمینه و پس زمینه نگاه متفکر و خلاق عکاس را به ما نشان می دهد.
فرید لندر می گوید در کودکی علاقه داشت آهسته حرکت کند و اشیا را در ترکیب بندی قرار دهد. این کتاب می تواند بازتاب ناخودآگاه عکاس از دوران کودکی اش باشد.
تلویزیون در اتاق های خالی
فریدلندر مسافرتهای مکرر جاده ای را به سرتاسر ایالات متحده انجام می داد و مردم و مکان هایی که در این سفرها می دید ، منبع اصلی وی بودند.
در سال 1962–63 او از تلویزیون های کوچکی که در همه جا در خانه ها و هتل ها در سراسر کشور در حال فراگیر شدن بود عکس گرفت.
نام این عکسها شهری است که در آن گرفته شده است، فقط تلویزیونهایی هستند که در اتاقهای خالی روشن هستند.
در سال 1963 Harper’s Bazaar این مجموعه را در کنار مقاله ای از ایوانز منتشر کرد که در آن او از کارهای فریدلندر تعریف و تمجید کرد.
در همان سال فریدلندر اولین نمایشگاه انفرادی خود را در موزه بین المللی عکاسی در خانه جورج ایستمن در روچستر ، نیویورک داشت.
لی فریدلندر عکاس آمریکایی است که به خاطر تصاویر ابتکاری خود از خیابان های شهر مشهور است.
عکاسهای خیابانی او غالباً با پرتره های صریح مردم، تابلوها و بازتاب هایی از خودش در ویترین فروشگاه ها خلاصه می شود، لی فریدلندر همپوشانی های غیرمنتظره نور و محتوا را در مناظر شهری ثبت می کند.
وی متولد 14 ژوئیه 1934 در آبردین بود و قبل از اینکه در سال 1956 به نیویورک برود، در کالج طراحی مرکز هنر در پاسادنا تحصیل کرد و تحت تأثیر کار اوژن آتژه و واکر ایوانز، سعی کرد عکاسی را به خوبی بیاموزد.
علاقه فریدلندر به عکاسی در سن 14 سالگی به وجود آمد. او مدت کوتاهی در مدرسه هنری در لس آنجلس تحصیل کرد.
فریدلندر به همراه دایان آربوس و گری وینوگرند در نمایشگاه تاریخی “اسناد جدید” در موزه هنر مدرن در سال 1967 ، با سرپرستی جان سارکوفسکی ، حضور داشت.
یکی از هداف پویا اندیش یادگیری و آموزش عکاسی در بسـ*ـتر تاریخ عکاسی برای هنرآموزان است.
عکاسی فریدلندر و فرهنگ جامعه آمریکایی
هنگامی که فریدلندر مشغول کار عکاسی شد. در جامعه آمریکایی تغییراتی اساسی در راه رخ دادن بود تغییراتی نظیر جنگ ویتنام، جنبش های حقوق بشر، مبارزه با تبعیض نژادی و.. اما او علاقه ای به عکس های سـ*ـیاسی نشان نداد و سعی کرد موضوعاتی مانند عکاسی خیابانی را انتخاب کند.
فریدلندر کتاب های زیادی منتشر کرد. کتاب پرتره شخصی او توسط انتشارات وایر در سال 1970 منتشر شد.
کتاب های دیگر او سیب ها و زیتون ها، چوب ها و سنگ ها، نگاه به بیابان،معماری آمریکایی و… نام دارند. کتاب موسم شکوفه های گیلاس کتابی است که در ژاپن عکاسی کرده است.
کتاب چوب ها و سنگ های فریدلندر
کتاب چوب ها و سنگ های فریدلندر نگاه خلاقانه ی او را نشان می دهند هنرمند به صورت تعمدی در عکس هایش، ابزار های کوچکی را در ترکیب بندی قرار می دهد و شروع به عکاسی می کند.
استفاده از انعکاسها، شفافیت ها، حصارها و نورها یکی از ویژگی های اصلی عکس های او در این کتاب است. ایجاد تقابل در عناصر پیش زمینه و پس زمینه نگاه متفکر و خلاق عکاس را به ما نشان می دهد.
فرید لندر می گوید در کودکی علاقه داشت آهسته حرکت کند و اشیا را در ترکیب بندی قرار دهد. این کتاب می تواند بازتاب ناخودآگاه عکاس از دوران کودکی اش باشد.
تلویزیون در اتاق های خالی
فریدلندر مسافرتهای مکرر جاده ای را به سرتاسر ایالات متحده انجام می داد و مردم و مکان هایی که در این سفرها می دید ، منبع اصلی وی بودند.
در سال 1962–63 او از تلویزیون های کوچکی که در همه جا در خانه ها و هتل ها در سراسر کشور در حال فراگیر شدن بود عکس گرفت.
نام این عکسها شهری است که در آن گرفته شده است، فقط تلویزیونهایی هستند که در اتاقهای خالی روشن هستند.
در سال 1963 Harper’s Bazaar این مجموعه را در کنار مقاله ای از ایوانز منتشر کرد که در آن او از کارهای فریدلندر تعریف و تمجید کرد.
در همان سال فریدلندر اولین نمایشگاه انفرادی خود را در موزه بین المللی عکاسی در خانه جورج ایستمن در روچستر ، نیویورک داشت.
لی فریدلندر و عکاسی
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com