خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

paria.m

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
15/12/20
ارسال ها
253
امتیاز واکنش
7,231
امتیاز
213
محل سکونت
your heart
زمان حضور
24 روز 11 ساعت 27 دقیقه
نویسنده این موضوع
معرفی قلم موهای نقاشی و بررسی انواع مختلف آنها
قلم موهای نقاشی هنرمندان سایزها، شکل ها و موهای متنوعی دارد. در این راهنمای تصویری در رابـ*ـطه با اشکال مختلف قلم موهای نقاشی هنری و کاربردهای آنها بیشتر اطلاعات کسب کنید و سپس آنها را در کارهای خلاقانه ی خود به کار ببرید.
چگونه اندازه‌ی یک قلم موی نقاشی هنری مشخص می شود؟
اندازه‌ی قلم مو بر اساس عددی که بر روی دسته ی درج شده است مشخص می شود. این ارقام از 000 شروع می شوند و سپس به 00، 0، 1، 2 و بالاتر می رسند. هرچه این رقم بالاتر باشد، قلم مو نیز بزرگ تر و پهن تر است.
متاسفانه در بین تولید کنندگان قلم مو اتفاق نظر کمی در رابـ*ـطه با سایز دقیق قلم موهای نقاشی وجود دارد و به همین جهت سایز 10 یک برند می تواند متفاوت از سایز 10 برندی دیگر باشد.
اطلاعاتی در مورد سایزهای یکسان قلم مو در برندهای مختلف
گر قلم موهای نقاشی را از داخل کاتالوگ یا به صورت آنلاین می خرید و قلم موها مربوط به برندی هستند که با آن آشنایی ندارید، بررسی کنید تا ببینید آیا عرض دقیق آنها بر اساس اینچ یا میلی متر مشخص شده است یا خیر. پس فقط به سایز قلم مو اکتفا نکنید.

برندهای مختلف قلم موهای نقاشی با اینکه انتظار می رود طبق عددی که بر روی آنها درج شده است دارای یک سایز باشند، نه تنها در سایز متفاوت اند بلکه در ضخامت نیز تفاوت دارند. اگر قلم مو را از داخل کاتالوگ و یا به صورت آنلاین می خرید و با برند مورد نظر آشنایی ندارید این نکته را به یاد داشته باشید.
اگر با آبرنگ یا رنگی که خیلی آبکی است نقاشی می کنید، یک قلم موی ضخیم به شکل قابل توجهی رنگ بیشتری را در خود نگه می دارد. این کار به شما امکان این را می دهد که بدون توقف برای مدت بیشتری به نقاشی بپردازید. اما اگر برای تکنیک های خشک به یک قلم مو نیازمندید، احتمالا به قلم مویی نیاز دارید که رنگ کمتری را در خود نگه دارد.
زمانی که یک قلم مو را انتخاب می کنید هر بخش از آن را به دقت بررسی کنید. تمام متغیرهای موجود می توانند کار شما را تحت تاثیر قرار دهند.
دسته ی قلم مو اغلب از چوب رنگ شده یا جلایافته تشکیل شده است اما ممکن است از پلاستیک یا بامبو نیز ساخته شود. طول قلم موهای نقاشی از کوتاه (مثل قلم موهایی که در جعبه های سفری قرار دارند) تا بلند (انواع مناسب برای بوم های بزرگ) متغیر است. چیزی که از طول قلم مو مهمتر است، راحتی آن در دست شماست. شما از این قلم مو زیاد استفاده خواهید کرد و بنابراین باید در دست گرفتن آن راحت باشد.
تارها یا موهای قلم مو نیز بسته به اینکه قلم مو برای چه منظوری مورد استفاده قرار بگیرد، متفاوت اند. مهمترین نکته این است که این موها محکم باشند و زمانی که نقاشی می کنید، نریزند.
فرول بخشی است که دسته و موها را به هم متصل نگه می دارد و به آنها شکل می دهد. این بخش معمولا از فلز تشکیل شده است گرچه در تمام قلم موها فلزی نیست. برای مثال قلم موهای پر مو می توانند دارای فرول پلاستیکی و سیمی باشند. یک فرول با کیفیت زنگ نمی زند و شل نمی شود. نوک قلم مو انتهای موها را تشکیل می دهد در حالی که قسمت پاشنه قسمتی است که تارها از انتهای دسته به داخل فرول می روند (معمولا تا قلم مو را باز نکنید نمی توانید این قسمت را مشاهده کنید). قسمت شکم قلم مو همانطور که از اسم آن بر می آید ضخیم ترین قسمت آن است (این بخش در قلم موهای گرد بیش از قلم موهای مسطح قابل مشاهده است.) شکم بزرگ بر روی یک قلم موی گرد آبرنگ، شما را قادر می سازد تا مقدار زیادی از رنگ را بردارید.


معرفی قلم موهای نقاشی و بررسی انواع مختلف آنها

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

paria.m

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
15/12/20
ارسال ها
253
امتیاز واکنش
7,231
امتیاز
213
محل سکونت
your heart
زمان حضور
24 روز 11 ساعت 27 دقیقه
نویسنده این موضوع
قلم موی فیلبرت
فیلبرت یک قلم موی باریک و مسطح است و موهای آن یک مرکز دایروی را شکل می دهند. این قلم مو زمانی که از کنار استفاده می شود یک خط باریک را بر جای می گذارد و زمانی که از طرف مسطح خود مورد استفاده قرار بگیرد یک رد پهن از خود بر جای می گذارد. در زمان استفاده از فیلبرت بر روی بوم زمانی که فشار بر روی این قلم مو تغییر کند و یا با آن بر روی بوم ضربه زده شود، می توانید یک رد نوک تیز بر جای بگذارید.
اگر موهای قلم مو از موی اسب یا موی بلند باشند به مرور زمانی که استفاده می شوند فرسوده می شون
فیلبرت قلم مویی است که شکل آن مورد پسند بسیاری است چرا که می تواند طرح های متنوعی را ایجاد کند. فیلبرت شماره 10 رایج ترین نوع آن است. فیلبرت های کهنه‌ی خود را دور نیندازید آنها را برای قلم زنی های خشک استفاده کنید چراکه در این صورت نگران این نخواهید بود که با ضربات محکم موهای قلم مو بیرون بیایند.

قلم موی گرد
قلم موی نقاشی گرد سنتی ترین شکل قلم مو است و چیزی است که اکثر مردم در زمان فکر کردن به قلم موهای نقاشی هنری در ذهن دارند. یک قلم موی گرد مناسب دارای یک نقطه ی تیز در سر موهای خود است و به شما این امکان را می دهد که با آن خطوط ظریف و جزئیات را بکشید؛ خصوصا اگر این قلم مو با کیفیت باشد و از موی سمور کولینسکی ساخته شده باشد. به دنبال قلم مویی باشید که موهای آن خاصیت ارتجاعی خوبی داشته باشند و پس از اینکه فشار را از روی آن بر می دارید به سرعت به حالت صاف قبلی بازگردد
همیشه در نظر داشته باشید که قصد دارید با قلم مو چه کاری را انجام دهید. انتظارات غیر واقع بینانه نداشته باشید چراکه در این صورت اذیت خواهید شد و ابزار خود را به خاطر نقاشی بدی که حاصل می شود، مورد سرزنش قرار خواهید داد.
قلم موی مسطح
قلم موی مسطح همانطور که از اسم آن پیداست، قلم مویی است که موهای آن به صورتی در کنار هم قرار گرفتند که قلم مو پهن است اما ضخامت چندانی ندارد. موهای قلم مو می توانند اندازه های متفاوتی داشته باشند و برخی دارای موهای بلند و برخی دیگر دارای موهای بسیار کوتاه هستند (قلم موی مسطحی که دارای موهای بسیار کوتاه است با نام قلم موی مربعی نیز شناخته می شود). زمانی که یک قلم موی مسطح می خرید به دنبال قلم مویی باشید که موهای آن خاصیت ارتجاعی داشته باشد و زمانی که آنها را به نرمی خم می کنید به سرعت به جای اولیه‌ی خود بازگردند.
یک قلم موی مسطح نه تنها طرح های وسیع ایجاد می کند بلکه در صورتی که آن را بچرخانید و با لبه‌ی باریک آن نقاشی کنید می توانید طرح های باریک نیز ایجاد کنید. قلم مویی که دارای لبه‌ی کوتاه و باریک باشد برای طرح های کوچک و دقیق مناسب است. میزان رنگی که یک قلم موی مسطح در خود نگه می دارد به موهای آن و اندازه‌ی آنها بستگی دارد. یک قلم موی مسطح با موهای کوتاه و مصنوعی از یک قلم موی بلند که دارای موهای مخلوط یا طبیعی است رنگ کمتری را نگه می دارد
قلم موی ریگر یا لاینر
قلم موی ریگر یا لاینر قلم موی باریکی است که تارهای بسیار بلندی دارد. این تارها ممکن است نوک تیز قلم مو را شکل دهند و یا دارای لبه‌ی مربعی مسطح باشند (اگر قلم مو زاویه دار باشد اغلب قلم موی اسورد نام دارد.) قلم موهای نقاشی ریگر برای ایجاد خطوط ظریف با پهنای یکسان مناسب هستند و این کار آنها را به یک انتخاب ایده آل برای کشیدن شاخه های باریک درختان، بادبان قایق و یا سیبیل گربه تبدیل می کند. همچنین این قلم موهای نقاشی برای امضای نام شما بر روی نقاشی مناسب اند.


معرفی قلم موهای نقاشی و بررسی انواع مختلف آنها

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • جذاب
Reactions: SONIYA_M

paria.m

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
15/12/20
ارسال ها
253
امتیاز واکنش
7,231
امتیاز
213
محل سکونت
your heart
زمان حضور
24 روز 11 ساعت 27 دقیقه
نویسنده این موضوع
قلم موهای اسورد
قلم موی اسورد کمی شبیه به قلم موی تریگر یا لاینر است اما به جای اینکه تیز باشد دارای یک زاویه‌ی شیبدار است. می تواند تنها با استفاده از نوک این قلم مو خطوط بسیار ظریفی را رسم کنید و یا با در دست گرقتن قلم مو به شکلی که تعداد بیشتری از موهای آن سطح را لمس کنند خطوط پهن تری را رسم کنید. بنابراین تعجبی نیست که به این قلم مو استرایپر نیز می گویند (یعنی قلم مویی که خطوط باریک ایجاد می کند)
با چرخاندن قلم مو در دست در حین اینکه آن را روی سطح حرکت می دهید و با بالا و پایین کردن آن می توانید طرح های روان خطاطی کنید. اگر قلم مو را به حالت شل در دست بگیرید و آن را به سرعت در روی سطح حرکت دهید و تا حدی بگذارید هر طرحی که می تواند را ایجاد کند می توانید یک طرح نمایشی و بی زحمت ایجاد کنید. برای مثال این یک راه عالی برای رسم شاخه های درختان است.
قلم موی ماپ (محو کن)
همانطور که از اسم این قلم مو مشخص است میزان زیادی از رنگ مایع را در خود نگه می دارد. این قلم مو نرم و شل است و برای طرح های آبرنگی بزرگ ایده آل است. زمانی که کارتان تمام می شود حتما زمان بگذارید تا این نوع قلم موهای نقاشی را کاملا تمیز کنید. تمیز کردن چنین قلم موی پر مویی کاری نیست که بتواند با عجله صورت گیرد.
قلم موی بادبزنی
قلم موی بادبزنی قلم مویی است که لایه ای نازک از مو دارد که از داخل فرول به سمت بیرون پخش شده اند. یک قلم موی بادبزنی معمولا برای ترکیب رنگ ها مورد استفاده قرار می گیرد اما برای طراحی مو، چمن و یا شاخه های نازک نیز عالی است. با این حال باید دقت کنید که طرح های واضح یا مکرر ایجاد نکنید تا طراحی غیرطبیعی به نظر نرسد.
کاربردهای ممکن قلم موی بادبزنی عبارتند از:
نقطه گذاری (ایجاد نقطه های کوچک یا خطوط کوتاه)
ایجاد هایلایت در مو، چراکه این قلم مو می تواند تصور این را ایجاد کند که تارهای مو به تصویر کشیده شده اند.
صاف کردن و ترکیب نقش های طراحی
طراحی درخت و چمن

واتربراش: حد واسط قلم مو و خودنویس

واتر براش شبیه به ترکیب خودنویس و قلم مو است. واتر براش دارای یک سری قلم مویی و یک دسته‌ی پلاستیکی مخزن دار است که آب را نگه می دارد. این دو بخش به یکدیگر پیچ شده اند و به راحتی از هم جدا می شوند. زمانی که از قلم مو استفاده می کنید، میزان کمی از آب به صورت مستمر از موهای آن پایین می آید و می توانید با فشار دادن مخزن آب بیشتری را خارج کنید.
واتر براش یک انتخاب ایده آل برای استفاده از رنگ های آبرنگی و مدادهای آبرنگی است که می تواند مستقیما رنگ را از آنها به خود بکشد. تولیدکنندگان مختلفی واتربراش هایی در اندازه های گوناگون و به شکل گرد یا مسطح ایجاد می کنند. اگر مغازه‌ی ابزار هنری محله تان از این واتربراش ها ندارد، بسیاری از فروشگاه های آنلاین آن را موجود دارند. واتربراش ها برای نقاشی در طبیعت به همراه یک ست آبرنگ مناسب اند چراکه دیگر نیازی نیست یک ظرف حاوی آب به همراه داشته باشید. برای تمیز کردن قلم مو به سادگی آن را فشار دهید تا آب بیشتری از آن خارج شود و سپس با یک دستمال آن را پاک کنید. برای تمیز کردن قلم مو به آب زیادی نیاز نیست اما پر کردن دوباره‌ی مخزن با آب شیر یا بطری آسان است.
برندهای مختلف، کمی متفاوت عمل می کنند. برخی از آنها جریان ساده تر و مستمری از آب دارند و برخی دیگر به فشاری مشخص برای خروج آب نیاز دارند. به طور کلی توصیه نمی شود که مخزن واتر براش را با آبرنگ رقیق شده یا جوهر خطاطی پر کنید چرا که هر دوی این موارد ممکن است باعث گرفتگی قلم مو شوند. بسته به برند واتر براش (و اندازه‌ی ذرات موجود در جوهر) ممکن است بتوانید بدون اینکه مشکلی پیش بیاید قلم مو را با جوهر قرمز مایل به قهوه ای پر کنید.
واتر براش به اندازه‌ی قلم موی آبرنگی، در خود رنگ را نگه نمی دارد چرا که تارهای موی آن مصنوعی هستند و در نتیجه باید بیشتر آن را در رنگ بزنید. همچنین موهای این قلم مو مستعد رنگ گرفتن هستند (همانطور که در عکس می بینید) اما خود واتربراش به ندرت رنگ می گیرد.
یک واتربراش طراحی از رنگ تیره به رنگ روشن را بسیار ساده می کند: به طراحی ادامه دهید و آب اصافی رنگ را کمرنگ می کند تا اینکه تنها چیزی که باقی می ماند آب خواهد بود. اما طراحی نواحی بزرگ و یا حتی ایجاد تن رنگ با این قلم موهای نقاشی دشوارتر از قلم موهای سنتی است


معرفی قلم موهای نقاشی و بررسی انواع مختلف آنها

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

paria.m

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
15/12/20
ارسال ها
253
امتیاز واکنش
7,231
امتیاز
213
محل سکونت
your heart
زمان حضور
24 روز 11 ساعت 27 دقیقه
نویسنده این موضوع
کالر شیپرها

کالرشیپرها برای تکنیک های طراحی ایمپاستو و اسگرافیتو عالی هستند. آنها دارای نوک سفت اما انعطاف پذیری هستند که از سیلیکون ساخته شده است و از آن برای کشیدن رنگ به اطراف استفاده می کنید (مسلم است که آنها مثل قلم مو رنگ را به خود جذب نمی کنند). کالر شیپرها برای ترکیب پاستل ها نیز مفید اند. آنها در سایزها و شکل های متفاوت و درجه های سختی گوناگون موجود اند.
قلم موی جلا دهنده یا وارنیش

عکس العمل ابتدایی شما برای داشتن یک قلم موی مخصوص که تنها برای جلا دادن طراحی از آن استفاده کنید ممکن است این باشد که این کاری بیهوده و افراطی است. چرا برای این کار از یکی از قلم موهای بزرگ تر خودتان استفاده نکنید؟ پرداختن به جلادهی طراحی یکی از آخرین کارهای است که باید به هنگام طراحی انجام دهید و اغلب نیز ممکن است برای آن دسته از طراحی هایی که فکر می کنید ارزش این کار را دارند در نظر بگیرید. بنابراین آیا کمی سرمایه گذاری در این زمینه ارزش این را ندارد که مطمئن شوید این کار به درستی صورت گرفته است؟
یک قلم موی جلادهنده به زودی کهنه نمی شود و برای همین لازم نیست خیلی آن را تعویض کنید. یک قلم موی جلا دهنده‌ی خوب به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که یک پوشش مسطح از وارنیش ایجاد کرده اید. با استفاده از این قلم مو برای جلادهی، این وارنیش هیچگاه تن رنگی نمی گیرد.
برای این کار باید به دنبال قلم موی تختی باشید که حداقل دو اینچ (5 سانتی متر) پهنا، حدود 3 اینچ (یک سانتی متر) ضخامت و موهای بلند دارد. این موها می توانند مصنوعی یا طبیعی باشند اما در هر صورت باید نرم باشند و کمی خاصیت ارتجاعی داشته باشند.
حتما نمی خواهید قلم مویتان موهای تیزی داشته باشد و بر روی وارنیش رد بگذارد. دقت کنید که موها محکم باشند تا در زمانی که وارنیش را اعمال می کنید، کنده نشوند.
فروشگاه های بزرگ لوازم هنری یا فروشگاه های هنری آنلاین باید در انبار خود قلم موهای نقاشی وارنیش زیادی داشته باشند. آنها را انتخاب کنید و ببینید که تا چه حد در دست‌تان راحت هستند. همچنین در مغازه‌ی ابزارفروشی محله تان نیز می توانید به دنبال آنها بگردید اگرچه ممکن است لازم باشد کمی از موهای آن را بزنید تا ضخامت قلم مو کمتر شود. اطمینان حاصل کنید که از قلم موهای ارزان دست سازی که اغلب موهایشان به صورت پیوسته کنده می شود، استفاده نمی کنید.


معرفی قلم موهای نقاشی و بررسی انواع مختلف آنها

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

paria.m

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
15/12/20
ارسال ها
253
امتیاز واکنش
7,231
امتیاز
213
محل سکونت
your heart
زمان حضور
24 روز 11 ساعت 27 دقیقه
نویسنده این موضوع
مسواک

نه اشتباه نمی بینید! این یک مسواک است و به فهرست تصویری قلم موهای نقاشی هنری تعلق دارد. مسواک یک قلم موی عالی برای پاشیدن رنگ به جهت ایجاد نقاط کوچک مثل نقاط روی موج ها یا آبشارها و یا بافت روی سنگ است. همچنین مسواک توانایی این را دارد که ب روی تخته ها یا سفال های سقف لکه ایجاد کند.
قلم موهای تزئینی ارزان
یک قلم موی تزئینی ارزان برای اعمال بتونه یا پرایمر بر روی بوم مفید است چرا که نیاز نیست نگران تمیز کردن دقیق و زمان بر آن پس از استفاده از آن باشید. همچنین هر پرایمری که در داخل قلم مو بماند زمانی که خشک شود موها را به هم می چسباند. عیب این قلم موی ارزان این است که موهای آن زیاد کنده می شوند. این موها را با انگشت خود یا موچین بردارید.
قلم موی استنسیل (شابلون)
قلم موی استنسیل گرد است و دارای موهای کوتاه و سفت و سر مسطح (به جای گرد) است. این قلم مو باعث می شود تا بدون اینکه رنگ از لبه های شابلون به داخل برود، آن را رنگ کنید. این قلم مو برای طراحی های ظریف مناسب نیست. این قلم مو توانایی ایجاد بافت را دارد و می تواند در طراحی شاخ و برگ درخت، قسمت های انبوه درختان و طراحی چمن، جای ته ریش بر روی صورت و یا زنگ آهن بر روی اشیا فلزی به کار برود.
محافظ های قلم مو
یک قلم موی باکیفیت اغلب به همراه یک محافظ پلاستیکی در اطراف موهای خود به فروش می رسد. این محافظ را دور نیندازید چون زمانی که مسافرت می کنید تا یک ناحیه را طراحی کنید و یا به کارگاه و تعطیلات می روید، برای محافظت از تارهای قلم موی شما مفید است



پایان
منبع:آموزشگاه نقاشی مهرتاب


معرفی قلم موهای نقاشی و بررسی انواع مختلف آنها

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا