خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

paria.m

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
15/12/20
ارسال ها
253
امتیاز واکنش
7,231
امتیاز
213
محل سکونت
your heart
زمان حضور
24 روز 11 ساعت 27 دقیقه
نویسنده این موضوع
سوزن مناسب برای گلدوزی
این مقاله با عنوان سوزن مناسب برای گلدوزی برای شما تهیه و تدوین شما است. هدف اصلی این مقاله معرفی سوزن مناسب برای گلدوزی به عنوان یکی از اصلی ترین وسایل گلدوزی و معرفی انواع مختلف و ویژگی های آن می باشد. به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله را انتها مطالعه کنید تا بتوانید سوزن متناسب برای طرح گلدوزی خود خریداری کنید.
در ادامه سعی می شود تا به سوال های زیر پاسخ داده شود:
· اهمیت انتخاب سوزن مناسب برای گلدوزی در چیست؟
· انواع سوزن گلدوزی کدامند؟
· دیگر وسایل مورد نیاز برای گلدوزی چیست؟
· چگونه می توان وسایل مورد نیاز گلدوزی از جمله سوزن مناسب برای گلدوزی را خریداری نمود؟

اهمیت انتخاب سوزن مناسب برای گلدوزی در چیست؟
سوزن ها انواع مختلفی دارند. معیار اصلی در انتخاب سوزن ها جنس نخ مورد استفاده و همچنین جنس پارچه ای است که برای گلدوزی انتخاب می شود. برای این منظور می بایست انواع نخ ها و انواع سوزن ها را شناخت
همانطور گه گفته شد، پارچه هم به عنوان یکی دیگر از با اهمیت ترین معیار های انتخاب سوزن باید به دقت مورد بررسی قرار بگیرد. سوزن انتخابی برای انواع تور ها با انواع پارچه های ضخیم متفاوت است. به این مورد مهم دقت نشود ، می تواند همه طرح شما را تحت تاثیر قرار بدهد و یا اینکه از شما انرژی و زمان بیش از حد بگیرد
انواع سوزن گلدوزی کدامند؟
در بازار سوزن های متفاوتی از نظر سایز و اندازه وجود دارند که هر کدام از آنها را می توان در خیاطی یا گلدوزی مورد استفاده قرار داد. قبل از شروع به کار در زمینه خیاطی و گلدوزی باید انواع سوزن ها را بشناسیم. فراموش نکنید که سوزن باید محکم باشد و انعطاف پذیری نداشته باشد.
در ادامه معروف ترین سوزن ها را به شما معرفی می کنیم.
سوزن بیتوین:
سوزن بیتوین طول متوسطی دارد و از آن برای دوختن پارچه های ضخیم استفاده می شود. اگر پارچه شما ضخامت متوسطی دارد از سوزن شماره ۸ و اگر پارچه خیلی ضخیمی دارید از سوزن های ۱ و ۴ و ۶ استفاده نمایید.
سوزن تاپستری
سوزن تاپستری را برای دوخت بر روی تورهای درشت شماره دوزی مورد استفاده قرار میدهند. نوک این مدل سوزن گرد و نرم است و به همین دلیل برای پر کردن سوراخ های تور مناسب می باشد. اگر پارچه شما ضخیم و پشمی است سوزن های شماره ۱۳ و ۱۴ و ۱۷ و اگر ضخامت پارچه شما نرمال است باید از سوزن های ۲۰ و ۲۲ و ۲۴ و ۲۶ استفاده کنید.
سوزن چنایل
سوزن چنایل برای انجام گلدوزی بر پارچه های ضخیم مناسب تر است. از این سوزن برای دوختن روی پارچه های ابریشم و صاف استفاده می کنند. برای پارچه هایی با بافت درشت و کاموایی باید از سوزن چنایل شماره ۱۴ و ۱۷ استفاده نمایید.
سوزن دارنینگ
این نوع سوزن نسبت به سایر مدل ها طول بیشتری دارد و برای دوخت های درشت مناسب است. برای دوختن الیاف ضخیم و پشمی سوزن شماره ۱۷ و ۱۸ و برای نخ سه لا از شماره ۷ آن، و برای دوخت نخ شش لا از شماره ۵ کمک می گیرند.
سوزن رفو
به جهت بلندی این سوزن، برای پارچه هایی با دوخت درشت مورد استفاده قرار می گیرند. سوزن رفو شماره ۵ برای دوخت الیاف پشمی نازک و شماره های ۱ تا ۳ برای دوخت کاموا مناسب هستند.
سوزن شارپ
سوزن شارپ نوک خیلی تیزی دارد و بیشترین مدل دوخت ها به وسیله سوزن شارپ انجام می شود. اگر از نخ ابریشمی استفاده می کنید ،سوزن مناسب برای شما، سوزن شارپ شماره ۷ است. برای پارچه های نازک مثل پارچه های حریر سوزن شماره ۹ تا ۱۱ و برای پارچه هایی که ضخیم تر هستند ، سوزن هایی با شماره ۱ و ۳ و ۶ مناسب تر می باشد. طول سوزن های شارپ متوسط می باشد.
سوزن کرول
سوزن کرول مختص گلدوزی می باشد. اگر برای گلدوزی نخ دمسه یک لا استفاده می کنید، سوزه شماره ۵ برای شما مناسب است. برای استفاده از نخ ۶لا باید سوزنی انتخاب نمایید که سوراخ بزرگ تری داشته باشد.

دیگر وسایل مورد نیاز برای گلدوزی چیست؟
برای انجام گلدوزی به یک سری ابزار از قبیل پارچه، کارگاه، نخ، سوزن، قیچی، کاربن، مداد و پاک کن و لایی چسب کاغذی نیاز است.
پارچه: معمولا برای انجام گلدوزی از پارچه های کتانی و پنبه ای استفاد می شود. بهتر است که از پارچه های کشی استفاده نکنید.
کارگاه: از کارگاه به منظور ساده شدن کار و ثابت نگه داشتن پارچه استفاده می کنند و انواع چوبی و پلاستیکی آن در بازار موجود می باشد.
نخ: برای گلدوزی معمولا از نخ های گلدوزی دستی، نخ های دمسه و همچنین نخ کوبلن استفاده می کنند که شما می توانید با توجه به کاری که می خواهید انجام دهید نخ مناسب خودتان را انتخب کنید.
چگونه می توان وسایل مورد نیاز گلدوزی از جمله سوزن مناسب برای گلدوزی را خریداری نمود؟
از دیر باز تا کنون مغازه هایی موسوم به خرازی ها به ارائه انواع لوازم مربوط به مدل های مختلف دوخت پرداخته اند. انواع لوازمی که پیش از این ارائه شد، در خرازی ها قابل تهیه هستند. اما امروزه با رشد و پیشرفت تکنولوژی وب سایت های معتبری متولد شده اند که می توانید بدون صرف انرژی، از درون منزل اقلام مورد نیاز برای گلدوزی خود را خریداری کنید و در نهایت درب منزل خود وسایل را تحویل بگیرید.
اگر چه که وب سایت های مختلفی اقدام به فروش لوازم مورد نیاز برای گلدوزی نموده اند، اما به شما پیشنهاد می شود از وب سایت هایی لوازم مربوطه را تهیه کنید که به صورت تخصصی بر گلدوزی و خصوصا گلدوزی با دست تمرکز دارند. چرا که این تخصص باعث می شود آنها دقت بالایی درانتخاب وسایل داشته باشند و در نهایت وسایل با کیفیت تری را برای فروشگاه خود تهیه کنن
د

میدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشد به شما در انتخاب سوزن گلدوزی کمک کند. این را بدانید که نخ و سوزن جز جدایی ناپذیر از هم هستند ودر عین حال بخش گره خورده با گلدوزی می باشند، پس در انتخاب این دو نهایت دقت را داشته باشید.

پایان
منبع:دوزی گل


سوزن مناسب برای گلدوزی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا