خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,239
امتیاز واکنش
64,098
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
انواع نقاشی
بسیاری از ما با آبرنگ، رنگ روغن و رنگ آکریلیک آشنا هستیم، اما هنوز موارد زیادی برای اکتشاف در عرصه ی تصویرسازی و نقاشی وجود دارد.
در حالی که برخی از انواع نقاشی مانند نقاشی های دیواری و نقاشی با چسب رنگ ها ممکن است دوباره تکرار نشوند، اما می توانیم شاهد شکوفایی روش های نوین در تصویرسازی باشیم. به عنوان مثال علاقه ی مجدد به نامه های دستی و تصویرسازی با حروف بیش از پیش مرسوم شده و رواج یافته است.
انتخاب تکنیک نقاشی
آیا تابحال به این فکر کرده اید که به عنوان یک هنرمند چگونه می توانید در مورد نوع درست بکارگیری رنگ برای خلق کارهای هنری خود تصمیم بگیرید؟
یکی از نکات مهم این است که درک درست از ویژگی های هر رنگ و زیبایی شناسی آن ها، به شما کمک می کند تا انتخاب خود را به صورت دقیق انجام دهید.
برخی از تکنیک های نقاشی برای هنرمندان در همه ی سطوح انتخابشان آسان است، این در حالی است که انتخاب برخی تکنیک های دیگر به مهارت های فنی پیشرفته تری نیاز دارد.
تلاش کنید که نکات بیشتری یاد بگیرید تا بتوانید تشخیص دهید چه نوع سبکی برای شما بهتر است. چه کسی می داند ! شاید به شما الهام شد که سبک جدیدی از انواع مختلف نقاشی را امتحان کنید.
1. رنگ و روغن
قرن هاست که هنرمندان از رنگ روغن برای خلق آثار و شاهکارهای هنری خود استفاده می کنند.
نقاشی رنگ روغن فرآیند نقاشی با رنگ روغنی است که این رنگ از ترکیب و آمیختگی رنگدانه ها به روغن که نقش چسب نیز دارند بدست می آیند.
این سبک و نوع از نقاشی به این دلیل که نیاز به زمان کافی برای خشک شدن دارد هنرمندان زمان کافی برای کار کردن روی تولید کار خود را دارند.
رنگ روغن معمولا برای خلق آثاری با بافت لطیف اما با ضخامت کاربرد دارد. اگرچه کاملا واضح است که که کار با رنگ روغن هم کثیف کاری دارد و هم نقاش با عناصری که ممکن است دارای اجزای مضر باشد سر و کار دارند اما به دلیل رنگ های غنی که در نقاشی با رنگ روغن وجود دارد هست، این سبک از نقاشی بسیار محبوب نقاشان است و این مورد اصلا جای تعجب ندارد.
2. نقاشی اکریلیک
طیف بسیار گسترده ای از انواع رنگ های اکریلیک ازنطر بافت رنگی و زمان خشک شدن آن وجود دارد. اکریلیک، این رنگ محلول در آب سریع خشک می شود، غیر سمی ومقرون به صرفه است و به دلیل همین ویژگی ها اغلب آن را به یک انتخاب عالی برای نقاشان در سطوح مختلف مهارتی تبدیل می کند.
نقاشی اکریلیک با گذشت زمان نسبت به نقاشی رنگ روغن ماندگاری بهتری دارد و کمتر مستعد ترک خوردگی و زرد شدن است. تکنیک های رنگ اکریلیک بسیار گسترده است و با توجه به ترکیب رنگ ها و محیط های نقاشی می تواند انعطاف داشته باشد.
اگرچه نقاشی اکریلیک درصورتی که به طور کامل روی بوم خشک شود در مقابل آب مقاوم است، اما به دلیل داشتن خاصیت محلول در آبی به هنگام پاکسازی یا برخورد با رطوبت ممکن است قسمتی از سطح پاکسازی شود.


6 نوع مختلف نقاشی که آشنایی با آن برای هنرمندان الزامی است

 
آخرین ویرایش:

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,239
امتیاز واکنش
64,098
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
3. آبرنگ
نقاشی با آبرنگ به طور معمول بر روی کاغذ نقاشی می شود. آبرنگ ها از رنگدانه هایی که در یک محلول پایه آب معلق هستند ساخته می شوند.
رنگ نقاشی های آبرنگی به دلیل لایه های بسیار شفاف ایجاد شده با آبرنگ کاملا شناخته شده است و این خاصیت حتی در حالتی که نقاشی، خشک هم شده است باقی می ماند.
یکی از ویژگی های کار با آبرنگ نیز همین نکته است و به همین دلیل است که نقاشان هنگام کار با آبرنگ می توانند حتی پس از پایان کار نیز اصلاحاتی را انجام دهند.
البته این مورد به این معنی نیزهست که نقاشی آبرنگ مراقبت زیادی را نیاز دارد. تکینیک های نقاشی زیادی برای کار با آبرنگ بسیار گسترده است و هنرمندان می توانند برای خلق سبک های مختلف هنری از پرتره های واقع گرایانه تا منظر از آن ها استفاده کنند.
کاغذ معمول ترین سطحی است که برای طراحی با آبرنگ از آن استفاده می شود، اما از آبرنگ بر روی سطوحی مانند پارچه، چوب، چرم و پوست هم می توان استفاده کرد.
4. گواش
درحالیکه نقاشی با گواش شبیه به آبرنگ است ، اما این سبک از گرافیک دارای جلوه ای مات و خشک هست که سنگینی این رنگ به دلیل استفاده از گچ در ساختار رنگی آن است . گواش همچنین دارای ویژگی هایی شبیه به اکریلیک است که آن نیز رنگی مات دارد.
کار با گواش اغلب همراه با آبرنگ انجام می شود و از آن جایی که آب محلول است به برای جلا به روغن نیاز دارد تا کار به طور کامل تمام شود.
یک نوع جدیدتر از گواش نیز وجود دارد که به آن گواش اکریلیک گفته می شود، این گواش دارای ساختاری از چسب است که بر پایه ی چسب است که در آن از اکریلیک استفاده شده است و این باعث می رنگ پس از خشک شدن در مقابل آب و رطوبت مقاومت داشته باشد.
5. پاستل یا مداد شمعی
از نقاشی های پاستل یا مداد شمعی با عنوان (dry painting) یا نقاشی خشک نیز یاد می شود که محبوبیت این سبک از نقاشی از قرن 16 اغاز شده است.
فرم چوب ها و همچنین نیاز به زمان کم برای خشک شدن این کارها، گزینه هایی بوده است که برای حمل و جابجایی بسیار مورد توجه هنرمندان قرار گرفته است.
بهترین پاستل ها که به پاستل های نرم نیز معروف هستند در آن ها از گچ استفاده شده است که این ترکیبات در پاستل های روغنی نیز موجودند. در نقاشی با پاستل ها ، رنگ در این سبک از نقاشی بر روی پایه قرار می گیرد و اگر مایل هستید نقاشی شما جلوه ای مانند آبرنگ داشته باشد، کافی است تا از پاستل های محلول در آب استفاده کنید.
اما بهتر است بدانید که این کارها بسیار شکننده هستند و بایستی در قاب های شیشه ای نگهداری شوند.
6. موم گرم
این تکنیک در نقاشی بسیار پیچیده است و قدمت آن به مصر باستان برمی گردد . در این روش از از موم هایی که به رنگدانه آغشته شده اند و حرارت دیده اند استفاده می شود.
خمیر به دست آمده نیز معمولا بر روی چوب های آماده ای که به صورت قالب هستند اعمال می شوند، همچنین علاوه بر چوب از بوم نیز می توان استفاده کرد.
پس از این مرحله به ابزارهایی برای شکل دهی و یا مجسمه سازی مایع ذوب شده قبل از خنک شدن آن نیاز است. امروزه ، هنرمندان معاصر با استفاده از ابزارهای گرمی شبیه به اسلحه و یا سشوارهایی استفاده می شود که گسترش کارایی رنگ را فزایش می دهد.
اگرچه تسلط بر این سبک از گرافیک دشوار است ، اما می توان با تسلط بر این سبک ، نقاشی هایی پیچیده و پر از ابعاد و رنگ های مخلف را خلق کرد.
منبع: پویااندیش


6 نوع مختلف نقاشی که آشنایی با آن برای هنرمندان الزامی است

 
آخرین ویرایش:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا