خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,239
امتیاز واکنش
64,116
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
آموزش عکاسی بوکه چیست؟
بوکه این گونه تعریف می شود: بوکه تاثیر بخش خارج از فوکوس پس زمینه (بک گراند) است که شما در زمان عکاسی ثبت می کنید. این جلوه هنری معمولا با استفاده از یک لنز پرسرعت و دیافراگمی باز مانند f/2.8 بدست می آید.
کلمه بوکه از واژه ژاپنی boke گرفته شده است و به مفهوم تاری یا مات کردن تصویر است. البته به هر نوعی از تاری عکس، بوکه گفته نمی شود. در حقیقت انواعی از تاری که معیارهای زیبایی شناختی دارد، بوکه محسوب می شود.
ایجاد یک بوکه حرفه ای
بوکه در واقع همان کیفیت بخشی از عکس است که در محدوده فوکوس شارپ قرار نمی گیرد. درباره تلفظ این واژه، میان متخصصان اجماع نظر وجود ندارد. برخی به آن بوکه و برخی دیگر بوکت می گویند. اما اینطور به نظر می رسد که واژه بوکت در کل دنیا مصطلح تر است. بسیاری از عکاسان ‌نمی دانند که قادرند کیفیت زیبایی عکس را به وسیله آموزش عکاسی بوکه کنترل کنند.
چهار تکنیک در آموزش عکاسی بوکه
در این مقاله، ۴ تکنیک پایه آموزش عکاسی بوکه به شما عزیزان ارائه خواهد شد. با تمرین این تکنیک ها می توانید بوکه تصاویر خود را بهبود ببخشید:

  1. تنظیم عمق میدان
  2. انتخاب لنز مناسب
  3. ایجاد بوکه شخصی سازی شده
  4. استفاده از بوکه برای ارتباط با پیش زمینه
بوکه که در واقع همان قسمت تار تصویر است، به صورت مستقیم به عمق میدان، مرتبط است.
اگر هنوز نمی دانید که عمق میدان چه عملکردی در عکاسی دارد و چه چیزهایی بر آن موثر است، باید به شما بگوییم که عمق میدان، میزان خارج از فوکوس بودن عکس را کنترل می کند. یک دیافراگم پایین، باعث ایجاد عمق میدان کم و بخش تار وسیع تری در عکس می شود. همچنین هرچه فاصله کانونی کوتاه‌ تر باشد، عمق میدان بیشتر می شود. آخرین چیزی که در کنترل عمق میدان باید در نظر گرفته شود، فاصله بین لنز تا نقطه کانونی است. هرچه این فاصله، افزایش یابد عمق میدان نیز بیشتر می شود
بسیاری از عکاسان تازه کار همواره از کمترین عدد دیافراگم موجود (مثلا f/1.4) استفاده می‌ کنند. این مسئله یک اشتباه رایج عکاسی است که باید برای عکاسان توضیح داده شود. معمولا آن بخشی از عکس که تار است، زمانی از لحاظ زیبایی، چشم نواز است که جزئیات به اندازه کافی در پس زمینه وجود داشته باشد. در واقع اگر هیچ خطوط یا اشکالی در پس زمینه دیده نشود، عکس، جلوه هنری خود را از دست می دهد. پس می توان این گونه نتیجه گرفت که اولین قانون در آموزش عکاسی بوکه، تعیین عمق میدان مناسب است.
انتخاب لنز مناسب
دیافراگم، مجموعه‌ای از چندین تیغه است که یک دایره یا هشت ضلعی را تشکیل می دهند. از طریق این دایره تشکیل شده، نور عبور کرده و به سنسور می تابد. دیافراگم هایی که از تیغه های بیشتر یا منحنی تر استفاده می کنند، باعث تولید نورهای نقطه ای دایره ای شکل در بوکه می شود. این در حالی است که دیافراگم های هشت ضلعی باعث ایجاد نورهای نقطه ای به همان شکل هشت ضلعی می شوند. لازم به ذکر است که بسیاری از عکاسان، نورهای دایره ای را به هشت ضلعی ترجیح می دهند.


آموزش عکاسی بوکه چیست؟

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,239
امتیاز واکنش
64,116
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
به طور کلی، لنزهایی که گران تر هستند از تیغه های بیشتری استفاده می کنند؛ یا اینکه تیغه های دیافراگم در آنها منحنی تر است. در نتیجه، قیمت لنزی که خریداری می کنید در ایجاد یک بوکه زیبا تاثیرگذار است.
همچنین برای آموزش عکاسی بوکه، بهتر است که از لنزهای سریع استفاده کنید؛ هرچه سریع تر، بهتر. در واقع، لنز شما باید حداقل دیافراگم f/2.8 را دارا باشد (دیافراگم f/2، f/1.8 و f/1.4 ایده آل تر است). بسیاری از عکاسان برای دستیابی به یک بوکه حرفه ای، از لنزهای پرایم سریع استفاده می کنند.
ایجاد بوکه شخصی سازی شده
چند سال پیش، میان عکاسان، مرسوم شده بود که برش های ویژه در شکل های مختلف بسازند و روی لنز بگذارند. اما این برش ها با چه مکانیزمی بر روی بوکه تاثیر می گذارند؟ پاسخ این است: شکل این برش ها، شکل نور بوکه را کنترل خواهد کرد. در صورتی که این کار، بیش از حد انجام نشود، تاثیرش بسیار خلاقانه و چشم نواز است.

ایجاد بوکه شخصی سازی شده
برای استفاده از تکنیک گفته شده، یک برگه سیاه بردارید و آن را به اندازه یک سکه ۱۰ سنتی سوراخ کنید (می توانید آن را به شکل دلخواهتان مثلا قلب یا دانه برف برش دهید). سپس آن را به جلوی لنز بچسبانید، گویی که این برگه، پوششی برای لنز است. حواستان باشد که سوراخ، دقیقا وسط لنز قرار بگیرد. تا زمانی که برگه، روی لنز را پوشانده است، بوکه فرم برش را تداعی می کند.
مرتبط ساختن پس زمینه و پیش زمینه
معمولا در عکس های جذابی که چشم را خیره می کنند، عکاس کاری انجام می دهد که مخاطب انتظار آن را ندارد. ایجاد ارتباط بین پیش زمینه شارپ که در واقع همان سوژه عکاسی است و بخش تار تصویر، سبب خلق یک عکس واقعا مبتکرانه می شود. احتمالا این افکت را در عکاسی عروسی دیده اید: عروس به دوربین نزدیک است و در محدوده فوکوس شارپ قرار دارد و به صورت همزمان داماد در پس زمینه تار ایستاده است.
مرتبط ساختن پس زمینه و پیش زمینه
زیبایی استفاده از این تکنیک زمانی شما را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد که نه تنها پیش زمینه و پس زمینه به هم مرتبط شوند بلکه با هم تعامل نیز داشته باشند. یکی از روش های تمرین آموزش عکاسی بوکه، بازی با ریسمان های ال ای دی و عکاسی از آن ها است.
نتیجه گیری
بوکه، یکی از پراستفاده ترین تکنیک های عکاسی است، گرچه بیشتر عکاسان، توجه کمی به شیوه صحیح دستیابی به آن دارند. در این مقاله آموزش عکاسی بوکه، چهار روش ایجاد یک بوکه مناسب برای شما علاقه مندان به هنر عکاسی بیان شد. به خاطر بسپارید که برای ماهر شدن در هر تکنیکی باید آن را به کار بسته و از هر موقعیتی برای تمرین استفاده کنید. پس از انتخاب لنز مناسب، باید تنظیم عمق میدان را بیاموزید. پس از این دو گام اساسی، حالا می توانید با به کارگیری تکنیک بوکه شخصی سازی شده، شکل نورها را تغییر دهید. در پایان، به خاطر بسپارید که برقراری ارتباط میان سوژه و بوکه، جلوه هنری خاصی به عکس شما می بخشد.
#نور_نگار


آموزش عکاسی بوکه چیست؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا