خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,239
امتیاز واکنش
64,098
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
نقاشی با یخ

برای انجام این شیوه از نقاشی به قالب مکعبی یخ (سانچ یخی)، انواع مختلف از رنگ های خوراکی مایع، ورقه آلومینیوم، چوب بستنی، کمی آب و کاغذ احتیاج دارید.
در مرحله اول باید چند قطره از رنگ مورد نظرتان را داخل قالب ریخته و آن را با چند قطره آب حل کنید. می توانید رنگ ها را ترکیب کنید تا رنگ جدیدی به دست آید یا میزان آب را کم و زیاد کنید تا رنگ های تیره و روشن داشته باشید. بعد از آماده سازی رنگ ها، روی قالب را با ورقه آلومینیومی بپوشانید و سپس چوب بستنی ها را از روی ورقه داخل قالب ها قرار دهید. ورقه آلومینیومی تنها برای این است که چوب بستنی را داخل قالب نگه دارد. بنابراین از هر وسیله مشابه دیگری می توانید استفاده کنید. خوب، حالا زمان آن است که قالب را در فریزر قرار دهید تا یخ های رنگی آماده نقاشی شود.
وقتی یخ ها آماده شد، ورقه آلومینیومی را بردارید و با کمک چوب بستنی یخ ها را از قالب جدا کنید و طرح مورد نظرتان را روی کاغذ بکشید. دقت کنید که یا از کاغذ مومی (روغنی) استفاده کنید و یا یک کاغذ مومی زیر کاغذ معمولی قرار دهید. با این کار از انتشار رنگ و آب به سطح زیر کاغذ جلوگیری می کنید.
این شیوه نقاشی برای افرادی که عادت به کشیدن نقاشی های کوچک و ریز دارند، مناسب است.
مواد لازم:
  • قالب یخمک
  • آب
  • رنگ خوراکی
  • کاغذ (کاغذهای مخصوص نقاشی با آب رنگ برای این کار مناسب هستند اما شما می‌توانید از هر نوع کاغذ دیگری استفاده کنید.)
شما باید یخمک‌هایتان را حداقل از یک روز قبل آماده کنید تا خوب یخ بزنند. قالب‌ها را با آب و چند قطره رنگ خوراکی پر کنید. دقت کنید که مایع به دست آمده غلیظ باشد. حداقل 2 قطره در هر قالب مناسب است. قالب‌ها را در فریزر بگذارید و منتظر بمانید تا کاملا یخ بزنند. برای این که یخمک‌ها به درستی از قالب‌ها خارج شوند، آنها را زیر آب سرد بگیرید و ته آنها را فشار دهید. حال لوازم نقاشی کودکتان مهیا است. بهتر است از کاغذ مخصوص آب رنگ استفاده کنید. کاغذهایی که ضخامت بیشتری دارند آب را بهتر جذب می‌کنند و آنهایی که کیفیت بالاتری دارند، دوام بیشتری نیز خواهند داشت. در روزهای گرم، یخمک‌ها به سرعت آب می‌شوند و کودکتان مجبور نیست به مدت زیادی صبر کند. این روش بسیار جذاب است زیرا رنگ به سرعت روی کاغذ و با توجه به تکان‌های دستتان، ظاهر می‌شود. زیبا نیست؟


نقاشی با یخ

 
آخرین ویرایش:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا