خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است. هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,206
امتیاز واکنش
64,080
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
بازی‌های خلاقانه وسیله غیر کلامی برای بیان احساسات و علاقه کودکان است. برای تحلیل و قضاوت یک اثر باید به صورت مستمر و پی درپی نقاشی‌های کودک را زیر نظر داشت تا به جنبه های درونی کودکان پی برد. در نقاشی کودکان هر شکل، نماد یا رنگ بیان گر یک شخص، یک احساس یا یک ویژگی روحی خاص است. حتی نقطه ی شروع نقاشی برای روان شناسان کودک مهم است؛ مثلاً کودک، نقاشی را از مرکز، پایین، بالا و یا کدام گوشه شروع کند.
به عنوان مثال خورشید به علت نقش مهمی که برعهده دارد، در نقاشی های بیش تر کودکان دیده می شود. تصویر خورشید بیان گر امنیت، خوشحالی، گرما، قدرت و به نظر بعضی پژوهش گران نماد پدر مطلوب است. وقتی رابـ*ـطه پدر و کودک خوب است، خورشید به طور کامل و در حال درخشیدن نمایش داده می‌شود. هنگامی که این ارتباط مطلوب نیست، خورشید در پشت کوه ناپدید است و یا به صورت قوسی در افق دیده می شود و اگر کودک از پدرش هراس داشته باشد، خورشید به رنگ قرمز تند یا سیاه که مضطرب کننده است، ترسیم می‌شود.
اگر می‌خواهید سریع رنگ‌آمیزی کنید و رنگ‌های پررنگ و درخشانی داشته باشید، از ماژیک استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید طریقه‌ استفاده از ماژیک به کلی با مدادرنگی فرق دارد. ماژیک را نباید روی سطح کاغذ بفشارید و نباید روی سطحی که قبلا رنگ شده است دوباره ماژیک بکشید. وگرنه ممکن است کاغذ یا مقوای شما خراب شود.
کشیدن یک نقاشی یا تصویر آدمک می‌تواند آرامش و لـ*ـذت را برای کودکان فراهم آورد و آنها را از فشارها رهایی بخشد. نقاشی باعث تقویت قدرت خلاقه و نیروی ابتکار کودک می‌شود.
اگر بدون در نظر گرفتن الگوهای یاد گرفته شده در گذشته، بخواهید نقاشی کودک را تفسیر کنید، از حقیقت دور شده و به یک تشخیص غلط درباره ی حالات عاطفی و روانی کودک می‌رسید. همچنین در تفسیر نقاشی کودک، باید جنبه های مختلفی از نقاشی را مد نظر قرار داد که عبارتند از: رنگ، محتوا، فضای به کار گرفته شده و خطوط (اشکال).
مداد نیز ابزار نقاشی کودک است و مداد رنگی‌ها یک وسیله ایده آل و مناسب برای بچه ها هستند؛ آنها جالب و رنگارنگ و تمیز و ارزان هستند و انواع متفاوتی دارند. بعضی نرم و بعضی دیگر سخت. خصوصا مداد سیاه روی بیشتر کاغذها خیلی خوب کار می‌کند و چون کار با آن سر و دست و لباس بچه‌ها را کثیف نمی‌کند، نسبت به نقاشی انگشتی، آبرنگ و گواش بیشتر مورد استقبال خانواده‌ها واقع می شود.

منبع: تگ


نقاشی با اعداد

 
آخرین ویرایش:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا