خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Sh@bnam

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
3/7/20
ارسال ها
687
امتیاز واکنش
38,135
امتیاز
348
سن
19
محل سکونت
کنار مـ*ـاچ‌خانومِ اژدرخان
زمان حضور
263 روز 18 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
آلبالو میوه ترش و خوشمزه‌ای از خانواده گیلاس است. این میوه خواص ارزشمندی دارد و به همین دلیل در بین ایرانیان بسیار محبوب است. این میوه را به‌صورت تازه، یخ‌زده و حتی خشک مصرف می‌کنند. مربا و شربت آلبالو از گذشته تا به امروز در فصل تابستان بر سر سفره‌های ایرانی به‌چشم می‌خورد.

چای نیز نوشیدنی پرطرفدار ایرانی است. علاوه بر مصرف مداوم چای سیاه، انواع دمنوش‌ها را از برگ گیاهان و میوه‌های خشک تهیه می‌کنند. ما قبلا در مقاله خواص شربت آلبالو به مهمترین فواید شربت این میوه اشاره کردیم.

چای آلبالو در واقع نوعی دمنوش است که از آلبالو تازه یا خشک تهیه می‌شود. در این مقاله قصد داریم شما را با فواید چای آلبالو آشنا کنیم.

خواص چای آلبالو برای لاغری
مهم‌ترین ویژگی چای آلبالو، خاصیت ادرارآوری آن است. آلبالو باعث دفع سموم در بدن می‌شود و به کاهش چربی دور شکم کمک می‌کند. چای آلبالو همچنین باعث کنترل فشار خون، کاهش کلسترول و چربی خون می‌شود.
میوه آلبالو کالری بسیار کمی دارد و در عین حال، سرشار از فیبر است. مواد غذایی حاوی فیبر نقش موثری در کاهش وزن دارند، زیرا مدت زیادی در روده باقی می‌مانند و باعث کاهش اشتها می‌شوند.
نوشیدن یک فنجان چای آلبالو، حدود یک ساعت قبل از غذا، باعث می‌شود احساس سیری به شما دست بدهد و به‌تدریج حجم غذای شما کاهش یابد. شما می‌توانید با اضافه کردن زنجبیل یا دارچین به چای آلبالو، اثر چربی‌سوزی آن را بیشتر کنید.
درصورتی‌که شما افزایش وزن یا چربی خون دارید، مطالعه مقاله بهترین دمنوش برای چربی خون می‌تواند برای شما مفید باشد.

خواص چای آلبالو برای کبد
افرادی که مبتلا به کبد چرب هستند، با رژیم غذایی سالم و متعادل می‌توانند به سلامت خود کمک کنند. این بیماری درمان قطعی ندارد و با تشخیص به‌موقع آن، می‌توانید آن را کنترل کنید.

آنتی‌اکسیدان موجود در میوه آلبالو باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. مصرف میوه آلبالو به‌صورت دمنوش، موجب کاهش ورم و التهاب در کبد و کلیه می‌شود. افزایش حجم ادرار باعث دفع سموم از مجاری ادراری، تصفیه کبد و کلیه می‌شود. بنابراین چای آلبالو به کنترل بیماری کبد چرب کمک می‌کند.

سوربیتول یا ماده قرمز رنگ موجود در آلبالو باعث بهبود عملکرد کبد و معده می‌شود. پتاسیم موجود در میوه آلبالو نسبتا زیاد است. مصرف چای آلبالو باعث می‌شود، سنگ‌های کلیه و مثانه بهتر دفع شوند. با این حال کسانی که مبتلا به اختلال جدی در کبد و کلیه هستند، نباید بدون مشورت با پزشک چای آلبالو مصرف کنند.
به کسانی که مبتلا به کبد چرب هستند، پیشنهاد می‌کنیم مقاله خواص آبغوره برای کبد چرب را بخوانند.


خواص چای آلبالو

 

Sh@bnam

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
3/7/20
ارسال ها
687
امتیاز واکنش
38,135
امتیاز
348
سن
19
محل سکونت
کنار مـ*ـاچ‌خانومِ اژدرخان
زمان حضور
263 روز 18 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
خواص چای آلبالو در بارداری
آلبالو سرشار از ویتامین‌های ای، ب، سی و آنتی‌اکسیدان بتاکاروتن است. این مواد مغذی نه‌ تنها عوارضی برای دوران بارداری ندارند، بلکه موجب سلامت مادر و جنین در این دوران می‌شود.
ملاتونین موجود در میوه آلبالو به تنظیم خواب کمک می‌کند. نوشیدن یک فنجان چای آلبالو در طول روز به بی‌خوابی خانم‌های باردار کمک می‌کند.
فلانوئید موجود در چای آلبالو، موجب بهبود گردش خون و جلوگیری از لـ*ـخته‌شدن خون می‌شود. در نتیجه تغذیه جنین از طریق جفت بهتر انجام می‌شود.

آنتوسیانین در چای آلبالو به کاهش سطح گلوکز خون کمک می‌کند و خطر ابتلا به دیابت دوران بارداری را کاهش می‌دهد. خانم‌هایی که در دوران بارداری دچار تهوع می‌شوند، می‌توانند برای کاهش ویار بارداری، چای آلبالو بنوشند. علاوه بر تهوع، ورم در دوران بارداری بسیار شایع است. مصرف چای آلبالو به کاهش ورم، التهاب و دفع سموم کمک می‌کند.

برای آشنایی با سایر نوشیدنی‌های گرم در دوران بارداری، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله‌ی دمنوش‌های مناسب بارداری را مطالعه کنید.

خواص چای آلبالو در طب سنتی
چای آلبالو برای تسکین و رفع عطش بسیار مفید است. نوشیدن چای آلبالو اشتها را در افرادی که اختلال تغذیه دارند، افزایش می‌دهد و ملین بسیار خوبی است. کسانی‌که سوءهاضمه دارند با مصرف چای آلبالو به تقویت معده خود کمک می‌کنند.
مصرف این چای باعث رفع خارش‌های پوستی و کاهش علائم آلرژی می‌شود. نوشیدن چای آلبالو همچنین به شادابی و روشن شدن پوست شما کمک می‌کند.

طبع چای آلبالو سرد و خشک است، بنابراین افرادی که مزاج سرد دارند بهتر است از این چای کمتر استفاده کنند. شما می‌توانید چای آلبالو را به همراه کشمش، خرما یا نبات مصرف کنید تا طبع آن متعادل شود.
برای آشنایی با عوارض مصرف بیش از حد چای سیاه، پیشنهاد می‌کنیم به مقاله مضرات چای سیاه سر بزنید.

خواص چای آلبالو با دارچین
تا اینجا با مهم‌ترین خواص چای آلبالو آشنا شدید. روش‌های مختلفی برای تهیه چای و دمنوش آلبالو وجود دارد. ترکیب آلبالو با دارچین طعم فوق‌العاده‌ای دارد و طبع آن متعادل است. دارچین طبع گرمی دارد و می‌تواند سردی آلبالو را خنثی کند.

برای تهیه این دمنوش خوشمزه، شما به یک مشت آلبالوی تازه و بدون دانه احتیاج دارید. از آلبالوهای فریز شده هم می‌توانید استفاده کنید. با فریز کردن آلبالو، تغییری در طعم، رنگ و خاصیت آن به‌وجود نمی‌آید.
آلبالوها را داخل یک قوری بریزید و یک تکه دارچین و یک قاشق چای‌خوری عسل به آن اضافه کنید. بر روی آن‌ها دو لیوان آب جوش بریزید و اجازه دهید حدود 20 دقیقه دم بکشد. اگر شیرینی دمنوش کم است، موقع مصرف می‌توانید یک تکه نبات کوچک در فنجان خود بیندازید تا ترشی دمنوش شما متعادل شود.
اگر تمایل دارید با چای ترش آشنا شوید و درباره‌ی فواید آن بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم که به مقاله‌ی خواص چای ترش مراجعه کنید.

خواص چای آلبالو با نبات
اگر چای آلبالو را با نبات بخورید، دچار سردی نمی‌‎شوید و خواص آن بهتر جذب بدن می‎شود. در واقع بسیاری از متخصصان برای تعدیل طبع چای آلبالو، خوردن آن را با نبات توصیه می‌کنند. مخصوصا افرادی‌که مزاج سردی دارند، بهتر است این چای را به‌همراه نبات بخورند تا مشکلی برای آن‌ها پیش نیاید.

منبع:عالیس


خواص چای آلبالو

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا