خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
در این مطلب ۲۵ فیلم ترسناک خوب را نام بردیم که پایان‌بندی‌های بدشان به ضررشان تمام شد. این احساس برای همه آن‌ها که فیلم ترسناک می‌بینند و دوست دارند آشناست؛ در حال تماشای فیلم ترسناک هستید و از آن لـ*ـذت می‌برید، از شدت هیجان و دلهره در جای خود بالا و پایین می‌روید و منتظر لحظه‌ی خوفناک بعدی هستید و با خود می‌گویید: «آخرش قراره سکته کنیم!» اما همیشه اینطور پیش نمی‌رود.
شاید این یک انتخاب شخصی و سخت باشد، مثل تغییر ناگهانی در لحن، یا مثل قدم زدن به جای دویدن و اوج گرفتن در ترسناک‌ترین لحظه و شاید هم یک پیچش طرح احمقانه که باعث می‌شود هیچ قسمت دیگر از فیلم جدی گرفته نشود.
اعتماد جمعی به یک فیلم ترسناک همین است که نباید چیزی از کنترل خارج شود و بیننده توقع ندارد به چنین لحظات ناامید کننده‌ای برسد. برخی از فیلم‌های موجود در این لیست هنوز هم بسیار خوب هستند و حتی دو شاهکار هم در این بین وجود دارد. اما پایان بد بعضی از آن‌ها عقل از سر ما می‌پراند! برخی دیگر هم با اضافه شدن چیزهایی در آخرین ثانیه‌ها طعم بدی در دهانمان بر جای می‌گذارند و لـ*ـذت تماشای یک فیلم خوب را به تجربه‌ای بد تبدیل می‌کنند.
هشدار: در ادامه مطلب خطر لو رفتن داستان فیلم‌های نام برده وجود دارد
۲۵. نشانه‌ها (Signs)

1-29-768x3748bab3a467d0fa1c0.jpg


  • کارگردان: ام نایت شیامالان
  • بازیگران: مل گیبسون، واکین فینیکس، روری کالکین
  • محصول: ۲۰۰۲
  • امتیاز متاکریتیک: ۵۹ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۷ از ۱۰
«نشانه‌ها» را می‌توان به طور کلی یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های ام نایت شیامالان دانست. فیلم یکی از بزرگترین ترس‌های ناگهانی تمام دوران را دارد و با برخی از اجراهای فوق‌العاده بسیار باورپذیر به نظر می‌رسد.
همه این موارد گفته شده به کنار، نقطه ضعف آن‌ یعنی پایانش که از چوب بیس‌بال برای حمله به بیگانگان استفاده می‌کنند تا حد زیادی باعث افول آن شده است. اگرچه برخی از تماشاگران نسبت به دیگران نتیجه‌گیری تندتری داشتند، اما به راحتی می‌توان دریافت که چرا در پایان‌بندی یک فیلم علمی-تخیلی تا این حد ضعیف عمل کرد. با وجود این، فیلم به طور کلی در هر زمانی ارزش دیدن دارد، حتی با استانداردهای امروزی. اگرچه ممکن بود یک پایان بهتر این فیلم را در قلمرو فیلم تحسین شده «حس ششم» (Sixth Sense) قرار می‌داد، اما «نشانه‌ها» عمدتا (و متاسفانه) به قعر آثار سینمایی نسبتا ناامید کننده سقوط می‌کند.


معرفی ۲۰ فیلم ترسناک خوب که پایان‌ ‌بندی بدشان ناامیدکننده بود

 
  • تشکر
Reactions: *NiLOOFaR*

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
2-24-768x374.jpg

۲۴. روانی (Psycho)
  • کارگردان: آلفرد هیچکاک
  • بازیگران: آنتونی پرکینز، جنت لی، جان گوین
  • محصول: ۱۹۶۰
  • امتیاز متاکریتیک: ۹۷ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸.۵ از ۱۰
«روانی» اثر آلفرد هیچکاک صادقانه یک شاهکار است. این ترکیبی تقریبا کامل از طنز تاریک، صحنه‌های وحشتناک و ترول‌های پیش از زمان خود است. حتی زمان هم نتوانست لبه‌های تیز و فیلمسازی بی‌عیب آن را کدر کند. اما این یک فیلم «تقریبا» کامل است، بنابراین اجازه دهید در مورد آن قسمت «تقریبا» صحبت کنیم.
در پرده سوم معروف، ما متوجه می‌شویم که مادر نورمن بیتس مدت‌ها است که مرده، جسدی که با دقت نگهداری می‌شود و روزها به معنای واقعی کلمه در خانه می‌نشیند. این خود نورمن، قربانی روان‌پریشی است که توسط شخصیتی بی‌ثبات هدایت می‌شود، و در طول فیلم مرتکب قتل شده است. صحنه‌ای که ما حقیقت را در مورد مادر و نورمن، با آن جسد چرخان و چراغی که در حال تاب خوردن است می‌فهمیم خارق‌العاده است. آخرین صحنه‌ای که نورمن/ مادر در بیمارستان نشسته‌اند و پوزخندی مورمور کننده بر لـ*ـب دارند، دوبرابر خارق‌العاده است. اما بین این دو صحنه، می‌بینیم که یک روانپزشک وارد تصویر می‌شود، که به آرامی این پیچ و تاب بزرگ را برای کل بازیگران تشکیل دهنده این قسمت توضیح ‌دهد.
علت آشکار است: بسیاری از مخاطبان در سال ۱۹۶۰ نیاز به چنین افشاگری تکان دهنده‌ای داشتند. اما این به معنای واقعی کلمه، اطلاعاتی است که ما قبلا به لطف فیلمسازی ماهرانه هیچکاک و عملکرد باورنکردنی آنتونی پرکینز درک کرده‌ایم. یکی از بزرگ‌ترین فیلم‌های ترسناک تمام دوران به معنای واقعی کلمه به مدت ۱۰ دقیقه مکث می‌کند تا مطمئن شود «منظور کارگردان را دریافت کرده‌ایم!»

3-19-768x374.jpg

۲۳. شوم (Sinister)
  • کارگردان: اسکات دریکسون
  • بازیگران: ایتن هاک، ژولیت ریلنس، جیمز رانسون
  • محصول: ۲۰۱۲
  • امتیاز متاکریتیک: ۵۳ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۸ از ۱۰
در مقام یک فیلم ترسناک، پایان فیلم «شوم» در مقایسه با برخی دیگر از آثار بد نام برده شده در این لیست آنقدرها هم بد نیست. اما بقیه فیلم آنقدر عالی و درجه یک است که به نظر می‌رسد آخرین سکانس غیر ضروری باشد.
پس از اینکه الیسون با بازی ایتان هاک، اسرار موجود شوم، کودکان گمشده و خانواده‌های قتل عام شده را حل کرد، متوجه می‌شود که او و خانواده‌اش آخرین قربانیان هستند. دخترش اشلی تحت تسخیر موجود شوم قرار گرفته و خانواده‌اش را مسموم کرده است تا آن‌ها را بیهوش کند. وقتی الیسون از خواب بیدار می‌شود، اشلی همه آن‌ها را با تبر می‌کشد و از خون آن‌ها برای نقاشی روی دیوارهای خانه از جمله نماد آن موجود شوم استفاده می‌کند. وقتی دیدیم که اشلی در حال تماشای فیلم خانگی کشنده‌اش است، متوجه شدیم که موجود شوم ظاهر شد، اشلی را گرفت و ما بعد از آن این دو نفر را درون آن فیلم‌ها تماشا می‌کنیم. ما در اتاق زیر شیروانی خانواده اسوالت نشسته‌ایم و شاهد یک جعبه پر از فیلم هستیم، که اکنون شامل حلقه فیلم اشلی با عنوان «نقاشی خانه ۱۲» است.
دوربین فقط از جعبه خارج می‌شود تا چهره ترسناک موجود شوم به عنوان آخرین سکانس وحشتناک در قاب ظاهر شود. این یک لحظه دلهره‌آور ضعیف است و با توجه به لحن این فیلم روانگردان، این ترس کاملا بی‌جا به نظر می‌رسد. «شوم» می‌توانست با فیلمبرداری فیلم‌های خانگی به پایان برسد و تماشاگران را با ترسی طولانی به حال خود رها کند. در عوض، آن‌ها آدرنالین را بدون هیچ دلیلی افزایش دادند و با یک سکانس ناراحت کننده و غیر قابل قبول به پایان رساندند.


معرفی ۲۰ فیلم ترسناک خوب که پایان‌ ‌بندی بدشان ناامیدکننده بود

 
  • تشکر
Reactions: *NiLOOFaR*

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
۲۲. کادر آموزشی (The Faculty)


4-20-768x374.jpg

  • کارگردان: رابرت رودریگز
  • بازیگران: جوردانا بروستر، کلیا دووال، لورا هریس
  • محصول: ۱۹۹۸
  • امتیاز متاکریتیک: ۶۱ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۵ از ۱۰
اساسا برای نوجوانان دهه ۹۰، «کادر آموزشی» یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های ترسناک نوجوانان یک نسل است. «کادر آموزشی» به کارگردانی رابرت رودریگز و نویسندگی فیلمنامه‌نویس فیلم «جیغ» (Scream) کوین ویلیامسون، حمله بیگانه را نشان می‌دهد که هرکسی را که آلوده می‌کند به یک محافظه‌کار ایده‌آل انسانی تبدیل می‌شود. گروهی از دانش‌آموزان از گروه‌های مختلف با یکدیگر متحد می‌شوند تا بیگانگان را از بین ببرند و سعی می‌کنند خود و جامعه‌شان را از تبدیل شدن به یک موجود سازگار و شستشوی مغزی شده نجات دهند.
فیلم با یک حرکت رو به جلو تا یک ماه پس از حمله به پایان می‌رسد و قهرمانان ما کاملا تغییر کرده‌اند. فروشنده مواد مخدر زک اکنون یک ستاره فوتبال است، نرسی کیسی و محبوب‌ترین دختر مدرسه، دلایلا، با یکدیگر دوست شده‌اند، در حالی که ستاره سابق فوتبال استن اکنون یک دانشجو است و مابقی هم به نوعی تکلیفشان معلوم شده است.
به نظر می‌رسد پایان فیلم به تمام روند داستان خیـ*ـانت می‌کند و یک پایان خوشایند را ارائه می‌دهد که اصلا با عقل جور در نمی‌آید. بسیاری تلاش کرده‌اند راهی را برای منطقی جلوه دادن پیدا کنند، اما حقیقت صادقانه این است که «کادر آموزشی» عالی است و پایان آن ضربه بزرگی به کل فیلم می‌زند.
۲۱. شکاف (Splice)


5-17-768x374.jpg


  • کارگردان: وینچنزو ناتالی
  • بازیگران: آدرین برودی، سارا پلی، دلفین چانیک
  • محصول: ۲۰۱۰
  • امتیاز متاکریتیک: ۶۶ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۵.۷ از ۱۰
تریلر علمی-تخیلی وینچنزو ناتالی در سال ۲۰۰۹ با نام «شکاف» تفسیری مدرن از داستان «فرانکنشتاین» است که همه چیز را کمی تغییر می‌دهد. هنگامی که ژنتیک شناسانی به نام‌های کلایو (با بازی آدرین برودی) و السا (با بازی سارا پولی) مخفیانه با استفاده از DNA انسان آزمایش می‌کنند، اوضاع کمی عجیب می‌شود. آن‌ها درن را خلق می‌کنند، موجودی دورگه که بخشی از آن انسان است، اما با DNA بسیاری از گونه‌های دیگر مخلوط شده است. کلایو و السا به مراقبت از درن نه تنها به عنوان یک نمونه آزمایشی، بلکه چیزی شبیه به یک کودک می‌پردازند. درن با سرعت بیشتری بزرگ می‌شود و با بزرگ شدن، کنترل او دشوارتر می‌شود.
وقتی درن در نیمه پایانی فیلم به بلوغ **** می‌رسد، همه چیز از نظر اخلاقی کمی ناخوشایندتر از بازی با DNA است.
درن و کلایو رابـ*ـطه دارند، و با توجه به اینکه کلایو در بیشتر فیلم پدر جانشین درن بوده است، عجیب به نظر می‌رسد. وقتی درن ناگهان می‌میرد و السا و کلایو او را در جنگل دفن می‌کنند اوضاع حتی بدتر هم می‌شود. ظاهرا او نمرده است و به شکل یک مرد برای بی احترامی و بارور کردن السا، که از DNA او برای خلق خودش استفاده کرده بودند، باز می‌گردد. فیلم در شرکت داروسازی به پایان می‌رسد که به السا التماس می‌کنند بچه را نگه دارد، زیرا DNA آن بچه حاوی معجزات علمی بسیاری است. او البته موافقت می‌کند، زیرا هزینه زیادی صرف آزمایش‌ها شده و اتفاقات عجیبی هم این بین افتاده که ارزش حفظ آن بچه را دارد. از این عجیب‌تر ممکن نبود!


معرفی ۲۰ فیلم ترسناک خوب که پایان‌ ‌بندی بدشان ناامیدکننده بود

 
  • تشکر
Reactions: *NiLOOFaR*

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
۲۰. بکی (Becky)

6-18-768x374.jpg

  • کارگردان: جاناتان میلوت
  • بازیگران: لولو ویلسون، کوین جیمز، جوئل مک‌هیل
  • محصول: ۲۰۲۰
  • امتیاز متاکریتیک: ۵۴ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۵.۹ از ۱۰
تریلر اکشن ۲۰۲۰ «بکی» بکی نوجوان با بازی لولو ویلسون را نشان می‌دهد که در تعطیلات با پدر و نامادری و برادر ناتنی آینده‌اش به دام افتاده است. گروهی از محکومین، به رهبری نئونازی شرور (با بازی کوین جیمز)، به دنبال کلیدی برای دست یافتن به یک گنج نازی به داخل کابین حمله می‌کنند. بکی در نهایت در فیلمی با آن‌ها مبارزه می‌کند که گویی «تنها در خانه» است اما در ژانر ترسناک! او نازی‌ها را به طرز فجیعی می‌کشد و در اوج این ماجرا که یک انفجار وحشتناک روی می‌دهد، رو در روی جیمز قرار می‌گیرد.
مشکل «بکی» در لحظات پس از پایان کشتار است. روانپزشکان درباره میزان خشونتی که مرتکب شده صحبت می‌کنند و او در حالی که با کلیدی که از گردنش آویخته است بازی می‌کند لبخند می‌زند. فیلم به این نکته اشاره می‌کند که شاید بکی به اندازه مردانی که کشته است بد باشد و به این خشونت آلوده شده باشد. دختری که ما در تمام مدت او را می‌دیدیم، ممکن است یک هیولا هم باشد و این واقعا به سکانس‌های درگیری با نازی‌ها که باعث نافذ شدن و افزایش آدرنالین یک فیلم می‌شود صدمه می‌زند.
۱۹. آیین (The Ritual)


7-18-768x374.jpg

  • کارگردان: دیوید برکنر
  • بازیگران: ریف اسپال، راب جیمز کولیر، سم تروتن
  • محصول: ۲۰۱۷
  • امتیاز متاکریتیک: ۵۷ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۶.۳ از ۱۰
«آیین» دیوید برکنر یک فیلم تسخیر کننده درباره گنـ*ـاه، اندوه و آیین‌های پیوند مردانه است. این فیلم درباره چهار دوست با نام‌های فیل، دم، هاچ و لوک است که به یاد دوست خود، راب، که در یک تصادف غم‌انگیز درگذشته است، به پیاده‌روی در طول مسیر کانگسلدن در شمال سوئد می‌روند. با پیشرفت سفر آن‌ها، حقیقت زشت آنچه برای راب اتفاق افتاد به شکل اجتناب‌ناپذیری بر ملا می‌شود و لوک (با بازی راف اسپال) باید با سهل‌انگاری خود روبرو شود.
فیلم قدرتمندی است. شکی هم درباره آن مطرح نیست. موجودات باورنکردنی با ظاهر یوتون اساطیری هم در فیلم وجود دارد که گروه را در سراسر بیابان اسکاندیناوی مخفیانه دنبال می‌کند. اما علیرغم وزن فیلم و لحظات واقعا میخکوب کننده، پایان آن، کم فروغ است.
لوک پس از مورد حمله قرار گرفتن دوستانش یکی پس از دیگری تنها ایستاده است. او که توسط یاتون اسیر شده بود و در انتظار مراسم خاص خود بود، آزاد می‌شود و فقط موبدان مومیایی شده در ساختمان را به آتش می‌کشد و انتقام این موجود را می‌گیرد. قبل از فرار لوک از آن قسمت جنگل، این دو به طور طولانی با یکدیگر روبرو می‌شوند. دلیل این سکانس آن هم بعد از آن اتفاقات هنوز هم برای کسی مشخص نشده است.


معرفی ۲۰ فیلم ترسناک خوب که پایان‌ ‌بندی بدشان ناامیدکننده بود

 
  • تشکر
Reactions: *NiLOOFaR*

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,243
امتیاز واکنش
64,123
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱۸. اتاق فرار ۲ (Escape Room: Tournament of Champions)



8-16-768x374.jpg

  • کارگردان: آدام رابیتل
  • بازیگران: تیلور راسل، ایزابل فرمن، هالند رودن
  • محصول: ۲۰۲۱
  • امتیاز متاکریتیک: ۴۸ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۵.۸ از ۱۰
فیلم‌ «اتاق فرار»، همان فیلم «اره» است با یک پیچ و تاب در زندگی واقعی و مردم برای همین آن را دنبال می‌کنند. با این اوصاف، مشکلی که پس از تماشای «اتاق فرار ۲» باقی می‌ماند، نیاز بی‌دلیل مرتبط کردن تازه‌واردها به دیگران است.

پایان دنباله به وضوح به چشم‌انداز فرنچایز در حال حاضر چیزهایی نیاز دارد که باید سریال شوند، در حالی که آن‌ها می‌توانستند روی این قسمت و روی گروه جدیدی از افراد، با داستان متفاوت، در اتاق‌های فرار متفاوت تمرکز کنند. در عوض، همه چیز به هم متصل است. آیا تماشاگران همچنان فیلم «اتاق فرار ۳» را به خاطر هیجانات سطح پایین آن می‌بینند؟ بی‌شک! فقط به نظر می‌رسد که راه بهتری برای انجام این کار وجود داشته باشد، نه اینکه همه چیز را به طور مداوم به هم متصل کنیم که هیچ کس واقعا به آن اهمیت نمی‌دهد.
۱۷. نزول (The Descent)



9-16-768x374.jpg

  • کارگردان: نیل مارشال
  • بازیگران: شانا مک‌دونالد، الکس رید، ساسکیا مولدر
  • محصول: ۲۰۰۹
  • امتیاز متاکریتیک: –
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۵.۸ از ۱۰
فیلم «نزول» محصول سال ۲۰۰۵ به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک هزاره جدید شناخته می‌شود، اما نسخه انگلیسی آن دارای پایان‌بندی کاملا متفاوت از آن چیزی است که برای تماشاگران آمریکایی نشان داده شد. با توجه به پایانی که در ابتدا توسط کارگردان نیل مارشال در نظر گرفته شده بود، پایان بریتانیایی «نزول» قطعا ضعیف‌تر است.

در نسخه آمریکایی، سارا (با بازی شاونا مکدونالد) قهرمان از غار فرار می‌کند، سوار ماشینش می‌شود و سعی می‌کند از آنجا دور شود و با توهم دوست مرده‌اش، جونو، که در صندلی مسافر نشسته شوکه می‌شود. او می‌ترسد و لحظه جذابی خلق می‌شود.

در نسخه انگلیسی، سارا هنوز در غار به دام افتاده است و کنترل خود را بر واقعیت کاملا از دست داده است، با این توهم که مشعل آتشین او کیک تولد دختر مرده‌اش است که همراه او در غار مانده.

نسخه آمریکایی یک لحظه‌ی ترسناک ناگهانی است، بله، اما همچنین نشان می‌دهد که سارا به عنوان آخرین دختر زنده مانده است و می‌تواند فرار کند. نسخه بریتانیایی فوق‌العاده ناامید کننده به نظر می‌رسد و باعث می‌شود تماشاگران احساس کنند که ما یک ساعت با عذاب الیم موجودات غار را بدون توقف تماشا کرده‌ایم. مارشال استدلال کرده است که هر دو پایان به همان اندازه تیره و تار هستند، اما حداقل با نسخه آمریکایی، تماشاگران از تصور مرگ اجتناب‌ناپذیر سارا افسرده نمی‌شوند.
#زومجی


معرفی ۲۰ فیلم ترسناک خوب که پایان‌ ‌بندی بدشان ناامیدکننده بود

 
  • تشکر
Reactions: *NiLOOFaR*
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا